Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 24 mei 2017, 06:03

Gistermiddag mijn 40 km gereden. Nog net 6 km over aan het eind. Dat was met "jaren 70 airco", dus schuifdak maximaal open. Estimated range was 44 (klein beetje tegenwind gehad op de heenweg). De temperatuur doet wonderen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 24 mei 2017, 17:05

Vanmiddag weer 8 km over, na de 40,5 km naar huis. Schiet mij maar lek :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door PeterW » 24 mei 2017, 19:41

Dit heb ik allemaal niet Anko:
Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, parkeersensoren v, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.
Misschien maakt dat het verschil :geek:
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 24 mei 2017, 19:45

:lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door PeterW » 25 mei 2017, 19:38

Vandaag bij het wegrijden 38 km tegoed op de teller. Zonder airco na 32 km leeg. M.n. snelweg ca. 120 km/uur max.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 25 mei 2017, 20:06

PeterW schreef:
25 mei 2017, 19:38
Vandaag bij het wegrijden 38 km tegoed op de teller. Zonder airco na 32 km leeg. M.n. snelweg ca. 120 km/uur max.
Maar dat valt toch wel mee?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Nick » 26 mei 2017, 00:02

PeterW schreef:
25 mei 2017, 19:38
Vandaag bij het wegrijden 38 km tegoed op de teller. Zonder airco na 32 km leeg. M.n. snelweg ca. 120 km/uur max.
Met 120 km/hr nog niet zo gek. Vandaag vertrokken met 52 km bereik. 26 km rustig gereden (max 80) en nog 33 km over. Daarna weer bijna vol 'getankt' en vervolgens al na 40 km leeg (eerste helft 83km/h, (veel camera's) en daarna 105). Zuinig rijden betekent langzaam rijden, helaas...

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door oudekem » 16 okt 2018, 00:09

Toch dit "draadje" maar weer even oprakelen want ik vind dat successen ook gevierd mogen worden: Ik heb vandaag mijn EV record gebroken: 52 km puur EV bereik met nog 2 km op de teller. Het zijn natuurlijk uitzonderlijke weercondities en zowel A/C als verwarming stonden uit.
De helft van deze km's was een binnendoor route en de helft snelweg. Op de snelweg ben ik achter vrachtwagens gaan hangen bij de opgang van viaducten en bruggen en daarna weer 100 km/uur.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door neuroticz » 17 okt 2018, 13:50

http://imgur.com/a/FHXH6T0 :mrgreen: :mrgreen:
Ik denk dat het met 50 KM wel gedaan is, maar ik hoef niet verder dan 40 :lol:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 17 okt 2018, 16:07

Om deze discussie voor eens en voor altijd te beslechten .... :lol:

Afbeelding
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door PHEVlkj » 17 okt 2018, 16:12

nieuwe accu? :lol:

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 17 okt 2018, 16:20

Of heel lang verlengsnoer?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door oudekem » 17 okt 2018, 23:40

Ik wilde helemaal geen discussie introduceren, ophalen of beslechten maar slechts een bijzondere ervaring delen.....
Volgens mij is dit forum daar toch ook voor?
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 18 okt 2018, 08:51

Is ook helemaal niets mis mee. Zelfde gold voor mij. Maar dan met iets meer een knipoog er bij ;-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door PHEVlkj » 18 okt 2018, 20:42

Mijn opmerking was een flauwe knipoog naar Anko, gezien zijn post en de staat van zijn accu. Maar het had gekund dat er net een nieuwe in zat.....

Ik vind het leuk om allerlei zaken van anderen te horen, dus laat je niet tegenhouden.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 18 okt 2018, 21:41

PHEVlkj schreef:
18 okt 2018, 20:42
Mijn opmerking was een flauwe knipoog naar Anko, gezien zijn post en de staat van zijn accu. Maar het had gekund dat er net een nieuwe in zat.....

Ik vind het leuk om allerlei zaken van anderen te horen, dus laat je niet tegenhouden.

lkj
:lol: :lol: :lol:

Had gekund. Maar dat was dan wel een hele nieuwe geweest.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door oudekem » 19 okt 2018, 00:00

Ik merk dat ik het wel een beetje lastig vind. Ik ben van de 2e "generatie" (particuliere) PHEV rijders die bewust heeft gekozen omdat de specs van de PHEV nog steeds uniek zijn: je kan pure-EV rijden, laden, een caravan trekken, 4-wheel drive, hybride als escape, een luxe auto rijden: ik ben nog geen andere kandidaat tegengekomen!
Ik wil dan ook graag ervaringen delen hierin, ik realiseer me dat veel ervaringen al gedeeld zijn maar het gaat door en ook nieuwe PHEV rijders willen hun weg hierin vinden.
Het wordt een beetje off-topic maar hoe kunnen we de vragen/aanvullingen die nieuwe PHEV rijders hebben laten leiden tot een bloeiend Mitsubishi Outlander forum??
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 19 okt 2018, 06:11

Dacht je dat de reacties van neuroticz en ondergetekende 'sarcastisch' bedoeld waren naar jou toe? Dat denk ik niet per se

Ik DENK zelf dat neuroticz zijn reactie puur ingegeven was doordat dit draadje ineens weer in het vizier kwam en hij dacht: wacht even , ik heb nog een leuke foto die ik daar kan delen. Mijn reactie daarna was wel een beetje een lange neus naar zijn foto en alle andere foto's met onwerkelijke resterende EV bereiken die in de jaren voorbij gekomen zijn.

Jou bijdrage ging niet over resterende EV bereik maar werkelijk EV bereik. En 52 km (waarvan een deel op de snelweg) is zeker vermeldenswaardig!
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door PHEVlkj » 19 okt 2018, 11:01

@Oudekem:
Ik ga als alles goed gaat van 1e naar 2e generatierijder (vanuit BV naar privé), dus dat geeft al aan dat ik plezier aan de auto heb. Want helaas heeft de overheid nog geen oplossing voor de bijtellingproblematiek, terwijl ik mijn auto dagelijks oplaad en dat ook blijf doen. De auto rijdt gewoon comfortabeler met een opgeladen accu. Ik heb er ook plezier aan om de nieuwe generatie rijders tips te geven. Daarom geef ik in andere topics zoals telefoonkoppeling e.d. heel uitgebreid (misschien te) antwoord. Dus ik zal alle vragen en opmerkingen met plezier lezen, ik kijk vrijwel dagelijks op het forum. Overigens is het voortbestaan van het forum volgens mij in gevaar omdat de eigenaar te weinig tijd heeft en liever met andere zaken bezig is. Ik heb nog geen info dat het anders is geworden.

@Anko: jammer voor jou. Dat zou pas een superoplossing zijn.

Om ook even on topic te blijven. Mijn maximale bereik op elektriciteit is de laatste jaren wel gedaald, maar ik blijf wel proberen zo veel mogelijk elektrisch te rijden. Dat betekent zo veel mogelijk zonder dat de motor aanslaat. Nu de winter er aan komt wordt dat wel weer lastiger. Wat je ook niet moet uitvlakken is het softwaregedrag van de 'bereikmeter'. Als ik flink op de snelweg heb gereden dan voorspelt de auto met volle accu 36 km en als ik binnendoor heb gereden voorspelt die 40 of 41 km terwijl er natuurlijk evenveel stroom in de accu zit. In de praktijk haal ik dat laatste cijfer wel, op de snelweg zet ik de auto tussentijds op Save zodat ik aan het eind een lege accu heb. In de praktijk zul je ook merken dat als het bereik op ----- springt er nog energie in de accu zit. Ik kan dan binnendoor nog 3 a'5 km rijden voordat de motor echt aanslaat.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door oudekem » 20 okt 2018, 00:24

Na de laatste reacties: Ja,ik voelde wel meteen een defensieve reactie! Ik kan me dat ook helemaal voorstellen hoor maar hoe kunnen we dat geleiden naar een maximaal effect van dit forum?
Ik wil best een rol gaan spelen in het beheer van het forum, want ik vind dat heel belangrijk, maar hoe organiseren we dat?
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Anko » 20 okt 2018, 10:08

Ik waardeer je aanbod / suggestie enorm, maar met alle respect, als je denkt dat dit draadje al defensie is een wellicht moderatie nodig heeft, dan moet je je afvragen of het wel iets voor jou zal zijn. Want dan zul je er een dagtaak aan hebben.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door oudekem » 21 okt 2018, 00:32

Nee, dit draadje heeft absoluut geen moderatie nodig. Mijn analyse van een defensieve reactie is mijn analyse en geen oordeel. ik vind dit een open en eerlijke wisseling van gedachten, zoals het hoort... Je kan elkaar niet helemaal begrijpen maar als de toonzetting goed en respectvol is dan is het prima communicatie!
Ik vind het wel fijn dat je me attendeert op deze aspecten want ik heb ook echt geen tijd om er een dagtaak aan te hebben. Omdat ik begrijp dat het voortbestaan van het forum tricky is blijft mijn aanbod wel staan, dus als de nood aan de man komt?!
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door JanPHEV » 21 okt 2018, 18:27

Mooi dat er (nieuwe) PHEV-ers zijn die mee willen helpen in het voortbestaan van het forum. :D
Ik blijf het forum volgen, als oud PHEV-er.

Hmmmm, ik moet eigenlijk aan een nieuwe avatar :lol:

Marcvdv
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2020, 13:48

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door Marcvdv » 03 jul 2022, 13:36

Laatste bericht is al weer even geleden in dit draadje. Binnenkort koop ik ook mijn eerste Outlander PHEV. Het wordt er 1 van 2013-2015. De oudere voorkant vindt ik persoonlijk mooier dan de update vanaf 2015. De accu is nog wel een dingetje. Volgens de dealer is een normaal bereik van een Outlander auto van 8 jaar oud (en ong. 150k km), 20 a 25km (volledig electrisch, 100km/u). Wat denken jullie daarvan, is dat inderdaad reëel?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen

Bericht door PHEVlkj » 03 jul 2022, 14:13

Dat lijkt me bij 100 km per uur wel een correcte en nette inschatting, dat doen niet alle dealers...

Ik rijd zelf voornamelijk op 80 en 60 km wegen en heb dan een bereik van 28 tot 30 kilometer (zonder Airco). Mijn accu is nu 25,9 Awh (of Ah ik weet het nooit ;) )

Het belangrijkste is je bediening van het gaspedaal. Hoe harder je die intrapt hoe minder het bereik...

3 tips:
1 Beding bij de aankoop een recente update van de navigatie (want die is heel duur bij Mitsubishi, +- € 180,).
2 Beding bij de aankoop het uitvoeren van de DBCAM procedure (die kost standaard +- € 100,-. Die pept de accu tijdelijk op, het scheelde mij een paar kilometer extra bereik.
3 Beding bij de aankoop 4 nieuwe banden.

Succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie