Model voor caravanspiegels

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
MaartenT

Model voor caravanspiegels

Bericht door MaartenT » 19 feb 2014, 22:23

Vandaag eindelijk na lang wachten, ach wat is lang wachten mn caravanspiegels voor de PHEV opgehaald, uiteraard wilde ik ze eerst passen omdat deze exact op de spiegelkap wordt gemaakt, gelijk de vraag mogen we wat foto's maken voor onze website tsja ik ben er toch :D
Resultaat een perfect passende spiegel, maar kan haast niet anders op mn Volvo had ik ook al emuk spiegels (trillingsvrij), ook belangrijk als de spiegels inklappen dan gaat dit perfect. Foto's bijgevoegd,
emuk_phev_5.jpg
emuk_phev_1.jpg
emuk_phev_2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

gfelten

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door gfelten » 19 feb 2014, 23:20

Die passen mooi zeg! Ik ga ze denk ik ook maar bestellen. Zijn ze idd trillingsvrij?
Wanneer we dan met de sleurhut halverwege op een lange steile pas stilvallen kunnen we in ieder geval met mooie spiegels kijken of er achteropkomend verkeer is. :mrgreen: :D :lol:

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Marcs » 20 feb 2014, 09:16

Ziet er goed uit heb je ook een link waar je deze kan bestellen of heb je het type nummer.
LB

MaartenT

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door MaartenT » 20 feb 2014, 11:00

Hoi Marcs, hier heb ik geshoped zie je gelijk alle foto's :) in ieder geval heb ik nu de spiegels van het voorjaar de caravan erachter ben erg benieuwd.http://www.kampeerdump.nl/emuk-mitsubis ... -phev.html

usernameisinuse
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2013, 20:25

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door usernameisinuse » 20 feb 2014, 16:23

Voor onze Outlander II, die dezelfde buitenspiegels heeft als de Outlander III, ben ik lang op zoek geweest naar goede caravanspiegels.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Milenco Aero caravanspiegels. Deze zijn goed aan de onderzijde van de buitenspiegel te monteren.
Verder zijn deze erg aerodynamisch en (daardoor?) trillen ze nauwelijks. Ook is de afstand buitenspiegel-caravanspiegel in te stellen. Ik kan op de foto's niet goed beoordelen of dat bij de Emuk spiegels ook kan.

Door de vorm en montageplek Milenco Aero is het aan te bevelen het inklappen van de spiegels bij het afsluiten van de auto uit te schakelen. (evt. via MMCS of dealer)

Highanddry
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2013, 13:53

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Highanddry » 06 mei 2014, 17:42

Goede middag,

Naar aanleiding van de post van de TS heb ik eveneens de Emuk spiegels besteld.
De linker beugel is afwijkend van de rechter beugel
De rechterbeugel haakt aan de portierzijde om het spiegelhuis, de linker ligt er aan de portierzijde alleen tegen aan
en mist het haakje.
Is dit normaal of heb ik een afwijkend exemplaar (produktiefoutje ??)

Het omleggen moet met de nodige voorzichtigheid gebeuren: zitten ze eenmaal vast dan zitten ze ook muurvast.

Graag hoor ik van iemand die ze al heeft of het juist is dat li het haakje aan de beugel mist.
Op de foto's kan ik het niet zien

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door veefer » 06 mei 2014, 21:30

Ik heb een aantal jaren geleden deze gekocht. (de bolle versie. je hebt ze ook met vlak glas)
Passen perfect op de spiegels.Zitten rubberen zuignapjes onder de banden. Beschadigen dus niet de lak.
http://www.specialmirror.net/epages/616 ... ducts/2480

Afbeelding
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

MaartenT

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door MaartenT » 07 mei 2014, 00:00

Spiegels zijn idd links en rechts verschillend, wat ik weet van de leverancier is dat Emuk de spiegels door middel van een model precies op maat maakt en daardoor muurvast zitten, in het begin is het even de slag vinden maar daarna zitten ze precies zoals je ze er af haalde, geweldig hoeft de vrouw niet elke keer te stellen :lol:

Highanddry
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2013, 13:53

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Highanddry » 07 mei 2014, 14:48

@Maarten T

Hartelijk dank, ben ik gerustgesteld.
Ben gisterenavond wel even bezig geweest, maar uiteindelijk zaten ze er netjes op.
Al doende leert men.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Qique » 07 mei 2014, 17:31

Highanddry schreef:@Maarten T
Ben gisterenavond wel even bezig geweest, maar uiteindelijk zaten ze er netjes op.
Al doende leert men.... :mrgreen:
Ik begrijp er niets van.... Als je eerst aangeeft dat ze verschillend zijn en dat er een 'haakje' mist, dan kan je ze er volgens mij nooit goed op geplaatst hebben gekregen..... :oops: :?:

Ik heb de Emuk's zelf, en ze zijn qua techniek identiek; een sterke kromming aan de portierskant die om het spiegelhuis klemt, dan een klem (bedoelde je daarmee 'het haakje'?) die de spiegel uiteindelijk vast zet aan de buitenkant.

Het verschil zit hem in het midden van de beugel, daar waar het model naar beneden afbuigt om zo netjes onder de spiegel-richtingaanwijzer door te gaan. Ze zijn dus feitelijk qua vorm niet identiek.....

Ben erg benieuwd wat je nou bedoelde?

Ben natuurlijk wel blij voor je dat je ze gemonteerd hebt gekregen :D
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

verona

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door verona » 07 mei 2014, 19:19

@Maarten T

Top met zo'n review over spiegels, ik heb ze mede besteld nav van de foto's met jouw phev op de site van kampeerdump.
Ik heb ze gisteren binnengekregen en het is idd even puzzelen maar de pasvorm is goed. De foto's geven voldoende inzicht en dat kan van de bijgeleverde handleiding niet gezegd worden.
Erg prettig is de zacht rubberen rand in de beugel,voorkomt op zeker krassen het enige wat ik er op aan te merken is dat het klemmetje wat aangedraaid dient te worden net iets schuin gedraaid staat tov het vleugelmoertje, maar oefening baart kunst.

Op mijn vorige auto had(heb) ik de spiegels die veefer gebruikt, hier had ik toch wel wat krassen mee op de spiegelkappen, mede veroorzaakt door het spannen van de spiegelriemen en het verschuiven van het aandraaiblok daarbij, en niet te vergeten meer dan 20 keer erop en eraf gehaald in de afgelopen 10 jaar
De emuks lijken in eerste instantie makkelijker te monteren en van een betere kwaliteit, als de weersvooruitzichten volgend weekend goed zijn ga ik de limburgse bergen opzoeken voor een test met caravan(spiegels) van de 2 weken oude outlander, kan die alvast wennen voordat het deze zomer richting kroatie gaat, ervaringen volgen dan.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door veefer » 07 mei 2014, 19:35

verona schreef:@Maarten T
Op mijn vorige auto had(heb) ik de spiegels die veefer gebruikt, hier had ik toch wel wat krassen mee op de spiegelkappen, mede veroorzaakt door het spannen van de spiegelriemen en het verschuiven van het aandraaiblok daarbij, en niet te vergeten meer dan 20 keer erop en eraf gehaald in de afgelopen 10 jaar
De bandjes heb ik wel gebruikt op mijn vorige SUV, 4 jaar geleden, een Hyundai SantaFe 2.7V6 Die waren iets schuiner dan de Mitsubishi spiegels, waardoor ze de neiging hadden om iets weg te glijden.
Met de huidige spiegels geen last gehad, dus gebruik alleen de banden met zuignappen. Voordeel is dan ook dat je je spiegels gewoon kunt inklappen, zonder schade.
Wil je echt bescherming? Koop bij de Action of zo, zo' n 'antischuifmatje' voor een euro en knip dat op maat. Helemaal geen raakvlakken met je lak!

Voor de tussen liggende auto, Citroen C5III, had ik van die 'deurspiegels' die in de raamrand haakten en onder aan de deur. Op de kop getikt op een Koninginnedag markt voor 5 euro :D
Anders had ik dure andere spiegels moeten kopen, omdat ze er echt afgleden.Daar had ik geen zin in.
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Highanddry
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2013, 13:53

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Highanddry » 07 mei 2014, 19:56

@Qique

Gisterenavond konstateerde ik dat er verschil zat in de li en re spiegelbeugel
Re klemt de beugel aan de portierzijde met een kromming/haak om het spiegelhuis
Van de bu.spiegel, li ligt de beugel aan de portierzijde alleen maar tegen het
Spiegelhuis van de auto aan.
Aan beide zijden zit aan de buitenkant een klemmetje met een wartel/vleugelmoer
Beide zijden vastgezet en dat zat stevig, maar het ontbreken van de krommin/haak
Aan de re kant bevreemdde mij. Vandaar mijn vraag aan de topic starter.

De spiegels op mijn vorige auto waren Oppi (huckepack) spiegels: kinderlijk eenvoudig
In montage en goed vast, maar iets te klein en ze trilden nogal.
Gezien de positieve reviews van de Emuk spiegels en de foto's /pasvorm nu voor de
Emuk gekozen. Opzetten is meer merk, maar ze trillen minder en -positief-
De bu spiegels kunnen worden ingeklapt met de caravanspiegels erop.
Wel heb ik in de voertuigsettings het inklappen uitgezet: dit doe ik nu met
Het knopje op de li portiersteun. Bij het opzetten klapten de spiegels anders steeds in

Gebruikersavatar
Arian
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2013, 14:36

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Arian » 08 mei 2014, 09:24

Ik heb ook Emuk spiegels, maar ik heb ook de verchroomde spiegelkappen. De Emuk spiegels had ik al besteld voordat de Phev afgeleverd was en ik stond er dan ook niet bij stil dat de verchroomde spiegelkappen over de originele spiegelkappen zatten. Bij mijn vorige auto kwamen de verchroomde spiegel kappen in plaats van de originele. De Emukspiegels zijn wel vast te zetten, maar niet helemaal zoals het hoort. De vleugelmoer en het klemmetje zitten wat geforceerd op de beugel. Een langer lipje aan het klemmetje zou al verbetering brengen.

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Qique » 08 mei 2014, 10:56

Highanddry schreef:@Qique

Gisterenavond konstateerde ik dat er verschil zat in de li en re spiegelbeugel
Re klemt de beugel aan de portierzijde met een kromming/haak om het spiegelhuis
Van de bu.spiegel, li ligt de beugel aan de portierzijde alleen maar tegen het
Spiegelhuis van de auto aan.
OK.... maar voor de goede orde - bij mijn Emuk spiegels is dat verschil er niet.... Beide klemmen netjes om het spiegelhuis. ;)
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Wreckerrm » 08 mei 2014, 12:57

Hebben jullie ze allemaal via de kampeerdump besteld?
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Qique » 08 mei 2014, 13:24

Ja, ik wel. 8-)
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

Highanddry
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 nov 2013, 13:53

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Highanddry » 09 mei 2014, 14:44

@Qique

Kennelijk is mijn taalgebruik niet beeldend genoeg..... :lol:
foto.JPG
Heb van Kampeerdump begrepen dat verschil tussen re. en li. beugel zo is gemaakt om inklappen van de
buitenspiegels met gemonteerde caravanspiegels mogelijk te maken.

Kijk nog eens naar die van jou: 99,9% zeker dat ze overeenkomen met de mijne :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Qique » 11 mei 2014, 22:07

Sorry Highhandy, mijn spiegels zijn echt helemaal gelijk, en ik begrijp ook niet dat spiegels links en rechts verschillend zouden dichtklappen..... :mrgreen: :twisted:

Afbeelding

Ik begrijp ook niet zo goed hoe jouw Emuk zonder die haak aan de spiegel kan blijven zitten?? Waar zit hij dan aan vast??

Maar goed, maakt mij verder niet uit. Die van mij doen het prima, en we hebben in iedere geval vastgesteld met foto-bewijs dat we beide 'gelijk' hadden :D

Edit: bij nader inzien denk ik dat ze inderdaad ook wel kunnen blijven zitten zonder dat haakje... of er moet echt wel heel veel kracht op worden uitgeoefend..... ;)

Edit 2: Hahaha, ik zie nu pas dat IK bij beide spiegels geel haakje heb....... Nou ja, zoals gezegd, ze doen het prima :lol:
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

verona

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door verona » 19 mei 2014, 16:26

De eerste rit ( 550 km) met de emuk spiegels gereden, trillen niet meer of minder dan de standaard spiegels, in-uitklappen gaat zonder problemen. Het erop zetten geeft iets meer werk dan ik gewend was, waarschijnlijk meer omdat ik extra voorzichtig ben met de nieuwe lak ;)
Ik ben ieder geval blij dat ik ze aangeschaft heb, ziet er degelijk en stylish uit, net iets meer kwaliteit dan de kunststof broertjes

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door MitsuAccu » 21 mei 2014, 16:55

spiegel_EMUK.JPG
Kreeg vandaag ook de EMUK spiegels binnen en uiteraard gelijk even geprobeerd. Wat me dan wel weer opvalt dat er overal netjes rubber (?) gemonteerd zit waar de beugel tegen de spiegelkap komt, behalve aan de voorkant van het klemmetje, dat net tegen het kopse kantje van de spiegelkap komt te zitten (zie pijl in de foto). Kan me toch voorstellen dat het op die manier tijdens het rijden (trillen) toch gaat beschadigen?

Hebben anderen dit ook en/of hebben jullie al ervaringen met wel/geen beschadigingen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

sjoester

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door sjoester » 24 mei 2014, 04:43

Ik kwam onderstaande aanbieding op marktplaats tegen, misstaat niet in combinatie met de gemiddelde caravan ;)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
:roll:

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door phev » 24 mei 2014, 14:53

Ga ik vanmiddag onze caravan uit de stalling ophalen, vergeet ik de Emuk spiegels mee te nemen. strafbaar?. Ik denken het eigenlijk niet, want ik kon prima door mijn binnenspiegel en doorheen de caravan de achterliggers zien. Ik zit een stuk hoger dan in mijn vorige auto.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Wreckerrm » 28 mei 2014, 19:19

Ik heb ze ook binnen gekregen en zie dat ze voor de Outlander II en III zijn, maar ook voor bijvoobeeld de Peugeot 4008.
De mijne zijn ook ongelijk. De ene met en de andere zonder haakje.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Model voor caravanspiegels

Bericht door Wreckerrm » 24 jul 2014, 20:41

Ik probeer de Emuk spiegels te monteren, en ze zitten wel vast. Maar wat een gepruts zeg. Die moer die je moet aandraaien op het schroefdraad lijkt niet juist gepositioneerd. Het is niet lekker met elkaar uitgelijnd en het ziet er wat scheef uit. Is dat bij jullie ook zo? Het lijkt een beetje op de foto van MitsuAccu, maar dan extremer. Alsof de beugel niet ver genoeg om de spiegelkap gaat en dus het rubber in de weg zit en het schroefdraad daardoor te schuin loopt. Links en rechts is dit ook iets verschillend.

Tevens zou ik ze wat willen draaien, linksom of rechtsom zodat de hoogte caravan evenwijdig aan de lengterichting van de spiegel komt. De spiegels zaten en de breedte en ik het ze gedraaid naar de hoogte. Maar dat gaat ook niet van harte. De ene met veel kracht en dan lijkt ie gewoon naar een andere stand te schieten, maar de andere zit dan gelijk aardig los.

Hoe zit dat bij jullie? Zouden jullie je ervaringen willen delen?

Misschien ben ik gewoon te kritisch.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Plaats reactie