Wiebelstoel.... gefikst!?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Zorro

Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 11 feb 2014, 17:11

In eerdere draadjes hebben we veel kunnen lezen over de befaamde wiebelstoel. Mijn dealer zei "we hebben hier nog vier PHEV's staan en ze hebben het allemaal, dus er is niks aan te doen. We geven het door aan de importeur / fabriek". Daarmee was voor hem de kous af.

Wat ik me afvraag; zijn er ook mensen bij wie dit inmiddels wel opgelost is? En zo ja, hoe?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Anko » 11 feb 2014, 17:52

Mijn dealer zou er mee aan de slag gaan, maar heeft hier op het laatste moment vanaf gezien omdat ze gehoord hadden dat de importeur aan een oplossing werkte. Lijkt mij een goede zaak. Maar wel afwachten, dus ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door mariomaf » 11 feb 2014, 18:48

Ik heb er overigens niet heel veel last van. Misschien heeft de ene auto het erger dan de andere? Ik hoop in elk geval dat het geen kwaad kan en niet erger kan worden of in het ergste geval losschiet of iets terwijl je 130 op de A2 rijdt :p.

Zorro

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 12 feb 2014, 08:44

O. Nou ja, ik vraag het eigenlijk omdat ik meende ergens gelezen te hebben dat iemand meldde dat zijn dealer via de importeur nieuwe bussen voor de stoel had besteld. Of dat de importeur had aangegeven dat dealers daarvoor bij hen terecht konden. Of zoiets. Maar ik kan het nergens terugvinden...

Koos

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Koos » 12 feb 2014, 15:43

Ook hier heeft de dealer geen oplossing. Bundelen van klachten en naar MNL.
Andere dealer waar ik zakelijk toevallig moest zijn, dacht dat het in het mechanisme van de stoel zat en dus niet op te lossen.
Men weet het dus niet en dat betekent, afwachten.

Zorro

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 12 feb 2014, 20:02

Teun schreef:Dit antwoord ontving ik van de importeur( hun technische helpdesk)


In reactie op uw tweede vraag, met betrekking tot voorwaartse speling op het stoelframe, kunnen we melden dat dit helaas een paar keer is voorgevallen dat een stoelframe wat buiten de specificaties kan liggen welke de fabrikant voor ogen heeft gehad.

De enige oplossing die hiervoor geboden kan worden, is het vervangen van een stoelframe door de dealer. Uiteraard kan de dealer te allen tijde contact met ons opnemen over de hiervoor te volgen procedure.

Misschien is het mij ontgaan,maar dit heb ik tot nu toe nergens gelezen

Ik heb nu een paar keer technische hulp bij de importeur gevraagd,hun antwoorden bevielen mij beter dan die van de dealer( oa uitval WiFi)
Gevonden.... Toch morgen met deze melding van de importeur maar weer eens de dealer bellen. Doe mij maar eens zo'n nieuw frame...

Koos

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Koos » 12 feb 2014, 22:07

Ik ben morgenochtend bij de dealer en ga dit direct aankaarten.
Dank je wel

Naut
Forumlid
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:31

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Naut » 12 feb 2014, 23:26

Ik ben benieuwd Koos. Houdt ons alstublieft op de hoogte. Ik ben zeer benieuwd.
Zwarte Nautlander. instyle, zwart interieur, ecotap, trekhaak, winterbanden 18" velgen, dakdragerset, Galaxy S6

Koos

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Koos » 13 feb 2014, 20:04

Helaas geen resultaat. Zoals eerder, bundelen van klachten en naar MN.
Ik ga er maar eens een stevig briefje uit doen.

JvGtje
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:42

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door JvGtje » 14 feb 2014, 22:17

Afgelopen maandag heeft mijn dealer een nieuw stoelframe geplaatst en de speling is er nu uit.

Zorro

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 15 feb 2014, 14:00

Ja, zie je. Hier worden onder de dealers de mannen van de jongetjes gescheiden. Maandag even met mijn dealer bellen dat ze een zooitje van die frames op voorraad nemen, want dat ze er niks aan doen terwijl het dus wel gewoon kan is te bezopen voor woorden.

Koos

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Koos » 15 feb 2014, 14:41

Welke dealer was dat JvGtje

JvGtje
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:42

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door JvGtje » 15 feb 2014, 19:15

Tinholt, Velserbroek.
Zij kijken serieus of klachten gegrond zijn en nemen zonodig actie.

detlev

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door detlev » 01 mar 2014, 09:07

Deze week naar de dealer geweest en gekeken. Ook nog vergeleken met een andere die in de showroom stond maar die had het ook gewoon. Ik mocht een ander frame echter is twijfel of dat dan de oplossing is.
Besloten het nog even aan te zien of er op termijn een echte fix voor komt.

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Kils » 16 apr 2014, 18:28

Ja niks gefixt, ik afspraak maken voor 20.000 beurt en zeg dat alles in orde is behalve wiebelende stoel, antwoord receptionist, dat heb ik meer gehoord we hebben er nu drie gehad maar we stoppen ermee kost ons 2000 euro. We gaan wel kijken of het ernstig genoeg is.
ik denk dat hij nog niet klaar is met mij. Eerst maar even de beurt afwachten en zien wat er gaat gebeuren. Moet toch niet veel gekker worden.
Nu willen jullie weten welke dealer is dat. Dat horen jullie pas als de beurt geweest is want misschien lost de garage het wel op en ben ik weer tevreden, uitslag zo rond 7 mei.

High-lander
Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2014, 20:49

Wiebel- en Kraakstoel

Bericht door High-lander » 22 apr 2014, 22:04

Afgelopen week naar dealer geweest met enkele mankementen (eerst 1,5 maand aangekeken) waaronder wiebel/kraakstoel. Chefmonteur wist na proefrit/zit te melden dat hij een aanpassing gaat doen waarmee beide verholpen zijn, ben benieuwd! Nieuwe slede zou geen uitkomst bieden, had hij al zonder succes bij andere klant geprobeerd. Ben in showroom in nog uit te leveren PHEV gaan proefzitten maar ook hierin zeeziek geworden :mrgreen: .

Zal foto's maken van slede voor en na herstel...

NestorY*K

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door NestorY*K » 29 apr 2014, 08:29

Bij mij is slede vervangen (onder garantie) en is alles opgelost. Dus volgens mij wel degelijk een goede oplossing.

High-lander
Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2014, 20:49

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door High-lander » 29 apr 2014, 17:36

Ben benieuwd, hij staat 'as we speak' bij de dealer voor enkele manco's waaronder de wiebel&kraak stoel. Zal de aanpassing onderstel kritisch beoordelen en hier terugkoppelen. Goed te weten dat sledevervanging wel uitkomst biedt (in geval dat....)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Anko » 29 apr 2014, 19:04

Vervanging heeft bij mij ook gewerkt.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Zorro

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Zorro » 30 apr 2014, 01:45

Heb Nooteboom in Barendrecht een week of twee geleden een pismailtje gestuurd (met behalve de wiebelstoel nog een aantal andere mankementen), maar zelfs een boze klant kan al niet meer op attentie rekenen daar. Ben er klaar mee. Ga morgen bellen en anders volgt ingebrekestelling en dan laat ik het bij een andere dealer fixen, rekening Nooteboom. Hoop dat ze zich dan even kunnen losrukken van het centen poetsen en iets aan after-sales kunnen gaan doen. Eerst gillend binnenlopen en je klanten dan laten bungelen is echt zo 2013!

Phevtreb

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Phevtreb » 30 apr 2014, 09:14

Voor garantie ben je niet afhankelijk van je dealer, de garantie gaat vanuit de importeur, elke dealer kan zijn kosten doorberekenen aan de importeur.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Anko » 30 apr 2014, 09:30

Maar vergeet niet: onderdelen worden door de importeur betaald, maar arbeidsloon wordt alleen vergoed tot aan de door de importeur vastgestelde tijd. Als de importeur vindt dat iets in een half uur kan en het duurt in werkelijkheid drie kwartier, dan heeft de dealer toch 15 minuten "schade". De vraag is dus of elk garantie geval even interessant is voor elke dealer.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Hansjebrinkers » 30 apr 2014, 11:53

Over het Algemeen zijn dealers erg blij met zulke dingen, zeker als de activiteit repeterend is. Ervaringen leren dat de eerste keren de normtijd van de importeur lastig gehaald wordt, daarna gaat het fluitend. Vaak zijn klussen in beduidend minder tijd dan genormeerd uit te voeren.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Koos

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Koos » 30 apr 2014, 20:48

Zorro schreef:Heb Nooteboom in Barendrecht een week of twee geleden een pismailtje gestuurd (met behalve de wiebelstoel nog een aantal andere mankementen), maar zelfs een boze klant kan al niet meer op attentie rekenen daar. Ben er klaar mee. Ga morgen bellen en anders volgt ingebrekestelling en dan laat ik het bij een andere dealer fixen, rekening Nooteboom. Hoop dat ze zich dan even kunnen losrukken van het centen poetsen en iets aan after-sales kunnen gaan doen. Eerst gillend binnenlopen en je klanten dan laten bungelen is echt zo 2013!
Ik heb de inmiddels weer verkochte auto ook bij Nooteboom gekocht. Ik herken je frustratie Zorro. Stoel weigerden ze iets aan te doen. Eerst wachten op MN. Ze zijn daar niet zo vlot hoor. Veel sterkte.

Alexander73

Re: Wiebelstoel.... gefikst!?

Bericht door Alexander73 » 02 mei 2014, 17:50

Een hoop van mijn frustraties met de Outlander zij ook terug te voeren op Nooteboom. Wat een stelletje prutsers! De service-manager loopt gewoon weg, terwijl ik mijn klacht over de stoel uitleg. Totaal niet geïnteresseerd in hun klanten, dus eens, maar nooit weer!

Plaats reactie