zeurforum

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
sannie
Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 nov 2013, 16:13

Re: zeurforum

Bericht door sannie » 16 feb 2014, 16:08

Het is idd een hoog nujij.nl gehalte geworden....en soory Zorro....je doet een aardige duit in het zakje denk ik om je standpunten ook in dit draadje proberen te verkopen. No hard feelings maar zo zie ik het. De vergelijking met een auto in dezelfde prijsklasse gaat gewoon niet op. Stop nl in die auto ook EV en het is opeens een adere prijsklassen.

Ook de opmerking over proefrijden vind ik vreemd. Je hebt vanwege het financieel voordeel (denk ik) toch zelf de keuze gemaakt om deze auto blind te bestellen. Je had ook kunnen wachten tot hij beschikbaar was en vervolgens een proefrit maken.

Zelf ben ik een beetje afgehaakt op het forum...Ik lees de tips & trics over het EV rijden met intresse....maar kan erg weinig met de zeur opmerkingen tussendoor. Van een dagelijkse check ben ik al weggezakt naar een wekelijkse check van het forum.

Natuurlijk is het mijn keuze om hier wel of niet mee te doen......maar bij het 'oud hollands' gezeur krijg ik wele en beetje plaatsvervangende schaamte.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: zeurforum

Bericht door sigmasailor » 16 feb 2014, 16:46

Stel: je hebt door een extern bedrijf een applicatie laten ontwikkelen en het wordt opgeleverd. Je probeert iets eenvoudigs te doen zoals een datum in te vullen. Dat loopt als volgt:

V: Welk jaar?
A: 2014
V: Weet u zeker dat het 2014 is?
A: Ja
V: Druk op stel in om dit te bevestigen.
A: klik op stel in.

Vervolgens gebeurt er niets en kom je er achter dat je zelf op maand invullen moet klikken
V: welke maand
A: februari
V: Weet u zeker dat het februari is?
A: Ja
V: Druk op stel in om het te bevestigen
A: Klik op stel in.

Vervolgens gebeurt er weer niets en kom je er achter dat je zelf op dag invullen moet klikken
V: welke dag
A: 29
V: Weet u zeker dat het 29 is?
A: Ja
V: Druk op stel in om het te bevestigen
A: Klik op stel in.

V: u heeft gekozen voor 29 februari 2014, is dat juist?
A: Ja
V: Druk op stel in om het te bevestigen
A: Klik op stel in.

V: u heeft gekozen voor 29 februari 2014, klik op stel in om verder te gaan
A: klik op stel in.

V: u heeft een foute datum gekozen; ga terug naar af........

enzovoort. Komt het jullie bekend voor? Het lijkt op de Navi niet waar(?) en niet eens echt heel erg overdreven

Als ik een zeurpiet ben omdat ik daar iets van vind dan is dat maar zo. Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat een van jullie de ontwikkelaar van dergelijke software ermee weg laat komen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

sannie
Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 nov 2013, 16:13

Re: zeurforum

Bericht door sannie » 16 feb 2014, 17:03

De helft van de mensen is dit waarschijnlijk gewend omdat ze met software van Microsoft werken :D dus die zijn het gewend.....tuurlijk heb je een punt. Maar ik lees iets te vaak de opmerking 'voor een auto van dit geld'....je gaat me niet vertellen dat al die mensen altijd hebben verwacht dat ze een A merk zouden kopen? Mitsubishi is dat niet en zal het voorlopig ook niet worden.

En ja ik heb ook wel eens fijnere navigatie systemen gezien....maar een ramp vind ik het ook weer niet.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: zeurforum

Bericht door sigmasailor » 16 feb 2014, 17:11

Het is inderdaad geen ramp, er zit een uit knop op. Je hebt er wel 2500 euro voor betaald.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: zeurforum

Bericht door Anko » 16 feb 2014, 17:12

Aan wie zich dit maar aan wil trekken:

Er is niets mis met kritisch zijn, maar er zitten hier gewoon een aantal mensen als een stel verwende kleine kinderen te jengelen, sorry dat ik het zeg. Dingen zijn zoals ze zijn. Probeer ze op te lossen, accepteer ze, of verkoop je auto. Zo simpel is het. Maar ga niet lopen jengelen. Want daar bereik je helemaal niets mee.

Natuurlijk kunnen we (vermeende) misstanden bespreken en samen nadenken over oplossingen. En ook over hoe we de leverancier onder druk kunt zetten. Maar steeds maar weer roepen dat iets "belachelijk", "onbegrijpelijk", "niet van deze tijd", etc. is, dat is niet kritisch zijn, dat is jengelen. Zoals teleurgestelde kleine kinderen dat doen. Steeds maar dat geouwehoer dat "merk XYZ dat in 1999" al beter voor elkaar had. Of dat iets "zoals wel meer bij Mitsubishi onlogisch in elkaar zit". Of steeds maar weer aanhalen hoeveel iets gekost heeft? Wie schiet daar nu wat mee op? Het enige wat er (misschien) mee bereikt wordt is dat de jengelaar zich minder verantwoordelijk voelt voor een (kennelijk) verkeerde keuze. Maar wie zit daar nu echt op te wachten? Behalve dan misschien andere jengelaars?

En door al het gejengel wordt "kritisch zijn" langzamerhand negatief ervaren en als zeuren uitgelegd. En krijgen we dit soort draadjes. En als mensen daar dan een positief signaal tegenover zetten, worden die ineens als fanboys afgedaan. Kom op zeg? Laten we ons richten op de producteigenschappen en (van mijn part) de verwachtingen die je daar zelf over had. Maar stop in vredesnaam met jengelen. Dan kunnen we weer gewoon samen met zijn allen kritisch zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Marceln

Re: zeurforum

Bericht door Marceln » 16 feb 2014, 17:18

Helemaal mee eens Anko..... +3....

Zorro

Re: zeurforum

Bericht door Zorro » 16 feb 2014, 17:23

sannie schreef:Ook de opmerking over proefrijden vind ik vreemd. Je hebt vanwege het financieel voordeel (denk ik) toch zelf de keuze gemaakt om deze auto blind te bestellen. Je had ook kunnen wachten tot hij beschikbaar was en vervolgens een proefrit maken.
Grappig dat je dat zegt. De "zeurders" wordt juist vaak verweten dat ze verreweg de meeste van de pijnpunten hadden kunnen zien aankomen door een goede proefrit met de "normale" Outlander te maken. Jij draait het nu ineens weer om. Terwijl mijn stelling nou juist is dat bij de proefrit met de normale Outlander heel veel punten waar het nu om gaat juist NIET naar boven komen, omdat de zaken waar het om gaat alleen in/op de PHEV te vinden zijn.

Ik probeer overigens ook geen standpunten te verkopen, ik heb mijn eigen standpunt en ben daar met goede argumenten prima vanaf te brengen. Alleen ik hoor geen enkel argument waarom ik genoegen moet nemen met een auto die op een aantal (nogmaals: met weinig inspanning van de fabrikant te verbeteren) punten gewoon niet voldoet aan wat ik normaal van een auto van 50k+ mag verwachten. Ook heb ik nog geen enkel goed argument gehoord waarom ik de auto niet mag vergelijken met andere auto's uit dezelfde prijsklasse. Nu kom jij weer met de bekende accu en een paar elektromotoren op de proppen. Die werken dan prijsverhogend en daarom valt de auto eigenlijk in een andere prijsklasse. Ik heb daar eerder al de vrijstelling bpm tegenover gezet, die werkt weer aardig prijsverlagend. Moet je dan ook in je verhaal meenemen, ik gok dat je dan toch deze auto wel mag vergelijken met andere auto's van 50k. Maar goed, ik ben blijkbaar niet de enige met een harde kop, daar komen we dus niet uit.

Feit is dat een maatje van mij net langskomt met zijn nieuwe 2e hands Focus uit 2009. Ik denk "toch eens proberen". Koppel mijn telefoon met bluetooth en ratatata, alles feilloos en zonder gezeik. Dat bedoel ik dus.

Ik denk dat als je niks te "zeuren" hebt, je eigenlijk ook niet op dit forum moet zijn. Alleen maar juichen over hoe fantastisch de auto is... daar ben je snel klaar mee. Het forum is er juist voor om informatie uit te wisselen over zaken die NIET goed werken. Kun je zeuren noemen, ik noem het proberen om de handen ineen te slaan om zaken te verbeteren waar IEDEREEN - dus ook de niet-zeurder - baat bij heeft. Want als - mede door toedoen van dit forum - bijvoorbeeld straks de update van de navigatie toch onder garantie ter beschikking wordt gesteld zeg jij ook niet: "nee, hoor. Hoef ik niet, hij werkt prima". En zoals gezegd, ik kom morgen ook beter beslagen ten ijs bij mijn dealer als ik over de wiebelstoel ga "zeuren", omdat ik via dit forum al weet van tenminste één iemand die dat via zijn dealer geregeld heeft. Geeft je toch een wat handiger positie ten opzichte van de dealer.

Als ik jou was zou ik de wekelijkse check gewoon lekker laten overgaan in een jaarlijkse of tweejaarlijkse check. Ben je ook van het gezeur af.

Zorro

Re: zeurforum

Bericht door Zorro » 16 feb 2014, 17:38

Anko schreef:Maar steeds maar weer roepen dat iets "belachelijk", "onbegrijpelijk", "niet van deze tijd", etc. is, dat is niet kritisch zijn, dat is jengelen.
Ik begrijp wat je bedoelt. En ik trek het me aan, want ook ik heb me volgens mij een enkele keer wel eens in dergelijke termen uitgedrukt. En toch zie ik dat niet als jengelen. Het is meer uitdrukking geven aan verbazing en verontwaardiging. Zoals ik in mijn vorige post aangaf... de bluetooth module uit een Focus van 2009 werkt beter dan die in de PHEV. Dat noemen vind ik geen jengelen, dat is constatering van een verbazingwekkend feit dat zeker een stukje verontwaardiging waard is. Ik bedoel, kom op! Juist in een auto die zo state-of-the-art pretendeert te zijn als de PHEV zou dat soort zaken pico bello in orde moeten zijn. In de PHEV is de bluetooth voor velen een drama. En juist dat soort dingen geeft dagelijkse ergernis en moet gewoon goed zijn. Mag je ook verwachten, vind ik. En was dat nou het enige... maar er zijn gewoon teveel van dat soort kleine, maar daardoor niet minder irritante en verbazingwekkende zaken die bij mij verontwaardiging oproepen. Ik ga ze hier niet herhalen, is al veel over geschreven, voor je het weet ben je aan het zeuren.

Als je goed leest dan zie je op dit forum ook heel positieve zaken voorbijkomen. Ook van mij, blijkbaar toch één van de hoofdzeurders. Over dat de auto prettig rijdt, stil, snel, fijn weggedrag en 's morgens in een lekker warme auto stappen door de standkachel. Waarvan de app nou niet zo heel handig is gemaakt (als je al een WiFi-verbinding krijgt), maar goed. Oeps, zei ik dat hardop? Sorry, het is niet mijn bedoeling om te zeuren.

Dit draadje zet de kritische medemensch weg als zeurders. Nog los van de discussie of je dat zeuren moet noemen; je kunt zeuren verwerpelijk vinden, maar als je - zoals velen hier - de mond vol hebt van "de ander in zijn waarde laten" enzo, dan zou je moeten beginnen met het niet openen van een draadje over een "zeurforum" en ook eigenlijk een kreet als "jengelen" niet moet noemen in de context waarin dat nu gebeurt is. Het doet geen recht aan vele goedbedoelde pogingen om op een rijtje te krijgen wat er gewoon minder geslaagd is aan deze toch wel bijzondere auto, om vervolgens elkaar te helpen met oplossingen en nieuwtjes.

Nou weet ik niet hoe anderen hier verder over denken en ik ga er uiteraard ook niet over, maar wat mij betreft mag dit zeurtopic gesloten worden.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: zeurforum

Bericht door Anko » 16 feb 2014, 17:53

Zorro,

Ik zat op je reactie te wachten ;) Juist die opmerking over die Focus ervaar ik nu als jengelen in plaats van kritisch zijn.

Persoonlijk vind ik het vervelend dat je mijn auto vergelijkt met een 2009 Focus (Niet echt, hoor. Niets mis met een 2009 Focus) en sta ik daarom niet meer open voor de inhoudelijkheid van jouw klachten. Sterker nog: je roept bij mij de sterke behoefte op om nog maar weer eens op te schrijven dat ik helemaal geen problemen met mijn telefoon bediening heb: het werkt voor mij goed, altijd. En als ik dat opschrijf ben ik een fanboy die de problemen van anderen bagatelliseert.

Als jij gewoon op schrijft wat er bij jou mis gaat, dan willen mensen misschien wel met je meedenken over wat er misschien mis gaat. Nu blokkeer je dat.

En dan nog, stel dat het bij die 2009 Focus ook niet goed zou werken, zou jij dan de problemen die jij hebt wel accepteren? Ik denk het niet. Het voegt dus niets toe, anders dan stemmingmakerij. Dat bedoel ik met jengelen.

Ik zet het nu expres even op scherp, er op vertrouwend dat je dat wel begrijpt. Maar het was een mooie gelegenheid om te illustreren hoe ik er over denk / het gezeur ervaar. ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: zeurforum

Bericht door sigmasailor » 16 feb 2014, 18:46

Hoezo?, vind jij het dan niet vervelend dat een focus van 2009 het op sommige zaken beter voor elkaar heeft dan een Mitsubishi Outlander van modeljaar 2014?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: zeurforum

Bericht door Reinier L » 16 feb 2014, 19:04

Sigmasailer ik denk dat je het verhaal van Anko beter moet lezen om te begrijpen wat er bedoelt wordt. Dan blijven dit soort opmerkingen achterwege en kunnen we weer structureel verder.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: zeurforum

Bericht door Anko » 16 feb 2014, 19:12

Nee, boeit voor geen meter. Vind jij dat jouw Outlander alleen maar goed hoeft te zijn omdat een Focus uit 2009 dat ook is? Nee? Wat voegt het verwijzen naar een Focus dan toe? Behalve stemmingmakerij en gejengel?

Ander voorbeeld. Als jouw MMCS 500, 1000 of 1500 euro had gekost, had die dan niet goed hoeven te zijn? Kan ik me haast niet voorstellen. M.a.w. wat heeft het voor zin om in elke derde post (bij wijze van spreke ;) ) over het MMCS de prijs er nog eens bij te halen? Alsof we niet weten wat die kost? De enige reden om dat te doen die ik me voor kan stellen is dat je de beleving van anderen wilt beïnvloeden. Maar waarom zou je dat willen? Gedeelde smart is halve smart?

Er is nogal wat te doen over de prijs van de Outlander. Ik vraag me af of er minder "gejengeld" was als de PHEV 35.000 - 40.000 euro gekost had, zoals een reguliere Outlander ongeveer kost. Ik denk het niet.

Eerlijk gezegd vraag ik me wel eens af of MMSN ons ook niet als een stel jengelende kinderen. Niet vanwege de klachten zelf, maar vanwege het gedram er om heen.

Ik stel het nu bewust even heel bot, maar het gejengel over het gejengel begint ook wat vervelend te worden. Misschien moeten we het met zijn allen maar eens goed uitspreken, zodat we elkaar weer gaan begrijpen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: zeurforum

Bericht door Anko » 16 feb 2014, 19:12

Reinier L schreef:
sigmasailor schreef:Hoezo?, vind jij het dan niet vervelend dat een focus van 2009 het op sommige zaken beter voor elkaar heeft dan een Mitsubishi Outlander van modeljaar 2014?
Sigmasailer ik denk dat je het verhaal van Anko beter moet lezen om te begrijpen wat er bedoelt wordt. Dan blijven dit soort opmerkingen achterwege en kunnen we weer structureel verder.
Thanks.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: zeurforum

Bericht door sigmasailor » 16 feb 2014, 19:24

Je hebt gelijk. Dit is mijn probleem:

Bellen via het MMCS is een grote ramp en een 'recipe for desaster: je moet voor een gesprek tussen de 10 en 15 'knoppen' indrukken'. Als niet handsfree bellen verboden is zou het bellen via de drukknoppen op het MMCS helemaal verboden moeten worden. Ik geef het toe: persoonlijke mening, niet eens het probleem.

Goed, het probleem:
Synchroniseren is prima gelukt. Ik zie het (mobiel) telefoonboek in het MMCS staan;
Koppelen van de telefoon (BT) lukt ook altijd; ik heb een Iphone 4 en voice command meldt dat de telefoon gevonden is. Opnemen vanaf het stuur werkt gewoon bij gebeld worden;
Heel vaak (zonder overdrijven 4/5 keer) werkt de voice command dan niet omdat 'er geen telefoonboek gevonden wordt'.
Na heel lang uitproberen ligt de oplossing in het uit en aan zetten van BT op de telefoon (soms twee keer). Niet zo erg als dat een keer voorkomt. Heeeel irritant als je dat bij bijna iedere rit weer opnieuw moet doen. Nog irritanter als dealer en importeur je in de kou laten staan en zich achter 'producteigenschap' verstoppen.

Ik ben benieuwd naar de constructieve oplossing.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Zorro

Re: zeurforum

Bericht door Zorro » 16 feb 2014, 19:28

Anko schreef:Als jij gewoon op schrijft wat er bij jou mis gaat, dan willen mensen misschien wel met je meedenken over wat er misschien mis gaat. Nu blokkeer je dat.
Ja, nou ja, daarom heb ik dus eigenlijk ook zo de pest aan draadjes zoals deze. Moet ik met een stel relatieve vreemden waar ik niks anders mee heb dan dat we toevallig dezelfde auto rijden ineens allerlei moeilijke discussies gaan voeren over hoe, wat en op welke manier ik zaken moet formuleren om vooral niemand voor het hoofd te stoten, maar ook geen jengelend kind gevonden te worden en dan óók nog bewerkstelligen dat een ander met me mee gaat denken en dat dus vooral niet te blokkeren. Over slap koord gesproken. Ik heb me lang afzijdig kunnen houden, maar dit draadje wilde maar niet doodbloeden en een paar dagen terug ging het me toch te ver. Ik voelde me namelijk - als zéér kritisch over de PHEV - toch wel een klein beetje in de zak gescheten.

Die Focus heb ik er zojuist alleen maar bijgehaald om aan te geven - en dat ga ik nu geloof ik voor de vijfde keer opschrijven en daar laat ik het verder ook bij - dat het dus allemaal niet zo enorm ingewikkeld is wat ik verwacht. Als het op een vijf jaar oude Focus (van hooguit 25k) werkt.... mag ik dat dan ook alsjeblieft op een nagelnieuwe PHEV van 50k+ (ja, ja, die prijs noem ik ook nog maar eens!) verwachten? Dat is steeds de boodschap geweest achter die enkele opmerking / vergelijking die ik op deze manier gemaakt heb. Want laten we ook wat dat betreft van een mug geen olifant maken; ook voor anderen geldt dat er nu en dan eens zaken geroepen worden over "die kaartendatabase was in de middeleeuwen beter voor elkaar", of "ze kunnen wel mensen op de maan zetten, maar een werkende WiFi is teveel gevraagd", maar dat dit zéker niet aan de orde van de dag is. Overdrijven is in dit verband een vak dat in dit draadje door sommigen tot kunst verheven wordt.

Dat jij nou toevallig geen problemen hebt met je bluetooth wil niet zeggen dat een ander zeurt als hij zich er druk over maakt dat-ie wèl problemen heeft. En dat behoorlijk irritant vindt. Dat is volgens mij precies wat de moraalridders onder ons altijd bedoelen met "de ander in zijn/haar waarde laten" en dat soort mooie en verstandige zinnen, die dan blijkbaar alleen bedoeld waren om de morele superioriteit nog even te benadrukken.

Ik weet niet hoe lang dit draadje nog open blijft en we door blijven eikelen over dit soort zaken, maar ik ben er klaar mee. Ik heb graag het laatste woord, maar in dit draadje gaat me dat niet lukken gok ik.

Veel plezier verder!

Calypso

Re: zeurforum

Bericht door Calypso » 16 feb 2014, 20:44

Ik ben helemaal klaar met dit forum.

Jammer, maar ik hou het voor gezien. Met name de reactie van Anko (en zijn supporters) heeft mij doen besluiten om dit forum te gaan volgen als lezer en niet meer als actief forumlid.
Blijkbaar worden reacties van die van Zorro en die van mij en anderen niet op waarde geschat.
En ja: ik heb de afgelopen vier jaar meer dan acht nieuwe auto's gekocht (voor mijn bedrijf) en vind dat Zorro meer dan gelijk heeft. De reactie van bovengenoemde personen vind ik ronduit slecht en overtrokken en dan met name voor de verbetering van alle "zwakke" punten van de PHEV. Door hun gedrag zal er een mist worden opgetrokken rond de ervaringen van deze punten en gebeurt er letterlijk niets. Want de importeur zal daar natuurlijk direct op wijzen (zou ik ook doen als ondernemer).

Want eigenlijk snap ik het gewoon niet. Hoe kun je nu in godsnaam alle genoemde zwakke punten bagataliseren? Jij hebt als koper toch ook voordeel als het zwakke punt wordt opgelost door de criticasters onder ons? En dat je meer dan 2500 posts hebt geplaatst betekent niet automatisch dat je het gelijk aan jouw kant hebt ?!?! (alhoewel je vele post hebt geplaatst met prima inhoud)

OK, wat heb ik nu geleerd van de criticasters onder ons?
Dat ik geen genoegen hoef te nemen met een schommelstoel: CHECK.
Dat ik geen genoegen hoef te nemen met een slecht functionerend WiFi: CHECK.
Dat ik geen genoegen hoef te nemen met het slechte MMCS (meer dan 120 mede-forumleden zijn het overigens met mij eens): CHECK.
Dat ik geen genoegen hoef te nemen met een slecht functionerende bluetooth-verbinding: CHECK.
Dat ik ge..... etc, etc.

Ik hou het inderdaad voor gezien. Mijn advies aan alle niet-criticasters: ga maar lekker door met je struisvogel-politiek en ik hoop dat het gejengel voor jullie over is. Ik hoop echt dat julliee nu fijn rond kunnen rijden zonder dat een mede-forumlid jullie plezier vergalt.

Dank Zorro voor je kritische blik en rake opmerkingen. Dank Anko voor je vele en goed inhoudelijke posts. Dank Sigmasailor voor je inzet voor dit forum en voor je V en A post. Was inderdaad een erg duidelijk voorbeeld... Dank Denniss voor je post over zeuren en mening (want dat was een rake). Dank OutSander voor je inzet.
Dank alle forumleden.

Koos

Re: zeurforum

Bericht door Koos » 16 feb 2014, 20:58

Uit alle reacties blijkt dat de auto wordt gebruikt op veel verschillende manieren.
Wanneer je altijd rijdt in je vertrouwde omgeving gebruik je de navigatie zelden en dus geen klachten daar over.
Wanneer je weinig tot niet belt vanuit de auto gebruik je dat systeem zelden en dus geen klachten.
Wanneer je nooit of zelden met een aanhanger rijdt heb je nooit last van een gierende motor.
Etc, etc,etc.
Echter degene die van deze en de andere pijnpunten veel tot zeer veel gebruik maakt heeft terecht een groot probleem met de auto. Ik ben er daar 1 van.
Dan is het absoluut geen zeuren/jengelen om daar je ergernissen over te delen met anderen.
Wellicht ligt het aan de wijze van delen, maar bedenk dan dat elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: zeurforum

Bericht door Denniss » 16 feb 2014, 21:22

- zeurmode aan -

Wat een ongelooflijk slap gelul hier soms. Dank daarvoor.. Ik vind het heerlijk smeuig leesvoer.
Als ik me er aan zou storen zou ik dit topic niet verder lezen. Maar ik vind het geweldig hoe
meningen zo tegenover elkaar kunnen staan. Soms zijn de meningen helemaal niet zo verschillend
maar is de communicatie gewoon onhandig.
En dan van die potten met meningen over de ketels.. prachtig!

- zeurmode uit -
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Hans R

Re: zeurforum

Bericht door Hans R » 16 feb 2014, 21:31

Ik heb de auto nog niet eens en ik kon/moest me dus afzijdig houden met gebruikerservaringen: ik ben dus een neutrale lezer zou je kunnen zeggen.
Ik volg dit 'zeurdraadje' vanaf het begin en steeds weer vraag ik me af wat ik zou zeggen en vooral wat zou ik hebben gedaan na het uitgeven van 52k om er vervolgens achter te komen dat sommige dingen gewoon 'kapot' zijn bij aflevering.

Ik zou bij de dealer hebben geklaagd, zoals bij klacht in dienen, en eisen dat het wordt gerepareerd, vervolgens in gebreke stellen en vervolgens gerechtelijke stappen nemen, liefst in een groep of mbv een belangenvereniging zoals de ANWB. Zeuren kan je dit niet noemen omdat je geen zeur in kunt dienen.
Als ik het op dit forum betrek dan zou ik ook klagen en blijven klagen als mijn klachten in een draadje voorbij komen. Ik zou het moeilijk hebben als anderen zeggen dat ik niet moet zeuren terwijl ik geen zeur heb ingediend maar een klacht.

En nu?, ik heb mijn instyle+ TG in december opnieuw besteld voor levering in juli (wordt mei heb ik begrepen, daar dien ik nog een klacht over in want mei is geen juli) en ik zou dus niets te klagen moeten hebben want ik weet inmiddels wat de klaagpunten zijn. Ik heb dan ook niets te klagen en dán pas heb ik wat te zeuren want ik wist waar ik aan begon en iedereen die ongezien heeft besteld wist dit destijds niet.

Ik ga er ook van uit dat Van Velthuizen in Groningen alles wat op te lossen is ook oplost en altijd bereikbaar is.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: zeurforum

Bericht door Anko » 16 feb 2014, 21:34

Calypso,

Wat ontzettend spijtig van jouw reactie. Heb je nu écht niet gelezen wat ik geschreven heb? Of heb ik het zo slecht verwoord?

Wat bagatelliseer ik nou? Natuurlijk hoef je geen genoegen te nemen met een wiebelende stoel of niet werkende WiFi. Dat heeft niemand ooit gezegd. Ook ik niet. Niemand heeft ook gezegd dat de genoemde problemen niet echt of overtrokken zijn. (Als ik me op dat gebied ooit een keer vergaloppeerd heb, dan is dat op het gebied van de actualiteit van de navi kaarten. Dat zal ik eerlijk toegeven.)

De mensen die vinden dat het een zeurforum wordt (ik ben volgens mij niet de enige en de anderen zijn vast en zeker geen aanhangers van mij) ageren m.i. niet tegen de inhoud, maar tegen de toon. Die is veelal zo uitgesproken negatief dat de lol er van af gaat. Waarom kunnen we niet over wiebelende stoelen en het al dan niet in zicht zijn van een oplossing daarvoor praten, zonder dat keer op keer aangehaald moet worden dat het te belachelijk voor woorden is dat zoiets anno 2013 nog voor kan komen? ('t Is maar een fictief voorbeeld, maar niet heel vergezocht)

Vergeet ook niet dat berichten over serieuze problemen op het forum moeten concurreren met zogenaamde "klachten" over niet verlichte raambediening, overbodige sfeerverlichting, te dun metaal in de klep van de laadpoorten, te veel piepjes hier, te weinig piepjes daar en weet ik veel wat nog meer. Het totaalbeeld is bij tijd en wijle wel erg negatief.

Het spijt mij enorm dat het mij maar niet lukt om die nuance goed over te brengen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

lekstroom

Re: zeurforum

Bericht door lekstroom » 16 feb 2014, 21:35

Al eerder gememoreerd; al kost een auto "slechts" 8k, al de apparatuur dient feilloos te werken en doet dat doorgaans ook. Veel van de positivo's hier zijn ondernemer, zou je zelf een dergelijk produkt in de markt zetten? Zou je zelf zo omgaan met de kritiek op je produkt zoals MN dit doet? Zou je de kritiek op je produkt als jengelen bestempelen? Lijkt mij van niet. Ik dacht eerst, ik wou dat ik de positivo's als klant had, maar nee slecht voor de doorontwikkeling/kwaliteit van m'n produkt en dus m'n concurrentiepositie.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: zeurforum

Bericht door Anko » 16 feb 2014, 22:14

lekstroom schreef:Zou je de kritiek op je produkt als jengelen bestempelen? Lijkt mij van niet.
Onderstaande even los van het feit dat het woord jengelen niet van Mitsubishi afkomstig is, maar van een forumlid :mrgreen:

Het is m.i. niet de kritiek op het product die als zeuren ervaren wordt. Het is de stemmingmakerij er om heen. Mensen zijn ontevreden en lijken te vinden dat iedereen daarom ontevreden moet zijn. Steeds maar de vergelijking trekken met goedkopere / oudere auto's om aan te geven hoe slecht de auto wel niet is. Daarmee lijdt men de aandacht af van de problemen zelf en verlegt men de aandacht naar de vraag of die vergelijking wel of niet terecht is. Geneuzel over de prijs van de auto lijdt op het forum steeds de aandacht af van de genoemde problemen en roept steeds opnieuw de discussie op over hoeveel de auto nu echt kost. En of je de BPM nu wel of niet mee mag rekenen. En ga zo maar door. En het probleem zelf is al lang vergeten. Behalve door degene die het probleem aankaartte. Die vindt dat zijn probleem gebagatelliseerd wordt. Maar dat was wsl. niet gebeurd als het probleem iets minder suggestief naar voren gebracht was.

Als ik op mijn werk naar de helpdesk ga met een probleem, dan gaan ze graag op zoek naar een oplossing. Als ik naar de helpdesk ga met een probleem en er gelijk bij zeg dat het belachelijk is dat dat probleem überhaupt voor kan komen, dan voelt de helpdesk medewerker zich aangevallen en gaat hij eerst energie stoppen in uitleggen waarom het niet belachelijk is dat dat probleem überhaupt voor kan komen. Energie die hij niet meer kan gebruiken om mijn probleem op te lossen.

Werk ik dan voor Mitsubishi? Nee, maar ik heb wel voor het merk gekozen. Als ik hier lees dat ik voor een auto heb gekozen die problemen kent, dan is dat zo. Maar als ik lees dat ik heb gekozen voor een auto die te belachelijk voor woorden is, dan voel ik me toch wel aangevallen in mijn keuze. En heb ik de neiging mijn keuze te verdedigen. Ik denk dat er meer mensen zich in dat gevoel herkennen.

Een stoel hoort gewoon vast te zitten, ongeacht wat een auto kost. Als je naar MMSN gaat en zegt dat je dat van een auto van 50 k verwacht had, gaat MMSN mogelijk zeggen dat de auto zonder EV aandrijflijn veel goedkoper was geweest. En dat je claim dus niet terecht is. Terwijl je een veel transparantere discussie had kunnen hebben door je meer tot de feiten te beperken.

Koos heeft gelijk: elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Maar wees je er wel van bewust dat ook de toon van je boodschap iets los kan maken bij je toehoorders. En dat heeft niets te maken met het bagatelliseren van klachten.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: zeurforum

Bericht door Denniss » 16 feb 2014, 22:16

Om het even van 2 kanten te bekijken..

Er zijn een aantal terechte klachten, dat lijkt me een punt waar iedereen het over eens is.

Het zeuren betreft de hoeveelheid aandacht en de vorm van aandacht die sommige problemen krijgen.
Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee en vind ik dat iedereen vrij zou moeten kunnen klagen. Ook als het wat emotioneel gaat soms.

Sommigen hebben minder moeite met de problemen of merken er zelfs weinig van. Dan kun je de indruk krijgen dat de auto onnodig veel naar beneden gepraat wordt. Door dat "zeuren te noemen" ontneem je wel de ander de vrijheid tot spreken. Zelfs als je klaagt over de vorm waarin er geschreven wordt.

Door te klagen over jengelen neem je zelf wel de vrijheid om vrij te spreken maar ontneem je het de ander.

Even een vlug proefje.. Het woord "belachelijk" dat hier een aantal keer genoemd wordt als voorbeeld van een "ongewenste toon" is in totaal op het forum 53x gebruikt in 28.210 berichten. Het lid die dit woord het meest gebruikt heeft is... Anko.
Ik zeg er meteen bij dat het ook in reacties kan staan die hij quote. Tevens hebben we hier 3.200 leden maar is Anko persoonlijk verantwoordelijk voor 10% van alle berichten. Vrijwel ieder woord zal waarschijnlijk door hem hem het meest gebruikt zijn.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

vh12toch

Re: zeurforum

Bericht door vh12toch » 16 feb 2014, 22:23

Als men dit forum gaat mijden omdat het in hun ogen een 'zeurforum' is geworden, is dat enerzijds jammer. Maar als nu al het gezeur voortaan in dit topic gekannaliseerd kan worden, dan is het probleem toch opgelost? :mrgreen:

In mijn ogen gaat het er op dit forum nog beschaafd aan toe. En het beeld dat er grofweg twee kampen zouden zijn van fanboys en notoire zeurders kan ik in ieder geval niet bevestigen. Zo zwart-wit is het toch niet, zo blijkt uit de talrijke discussies. Ja, het gaat soms op het scherpst van de snede. Maar zolang men elkaar niet voor rotte vis uitmaakt of dat het op een ander vlak erg persoonlijk wordt, geeft het genoeg interessante invalshoeken om naar bepaalde zaken te kijken zonder dat je het gevoel krijgt dat het er op een ongemakkelijke manier aan toegaat. Ik hoop in ieder geval niet dat enkele forumleden naar aanleiding van dit topic gas terug gaan nemen. Elke zinvolle bijdrage wordt door mij (en wellicht een hoop andere forumleden) nog steeds op waarde geschat.

ampera

Re: zeurforum

Bericht door ampera » 16 feb 2014, 22:29

Anko schreef: Sterker nog: je roept bij mij de sterke behoefte op om nog maar weer eens op te schrijven dat ik helemaal geen problemen met mijn telefoon bediening heb: het werkt voor mij goed, altijd.
Één keer melden dat jij geen problemen ervaart lijkt mij wel voldoende, je bent er veelvuldig zelf mede verantwoordelijk voor dat forummers hun problematiek gaan verdedigen waardoor de tegenstellingen de hoofdrol krijgen.

Plaats reactie