MMCS en Spotify, verlies van metadata

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
dotking

MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door dotking » 07 feb 2014, 09:21

Beste mede PHEV-bezitters,

Al een tijdje loop ik te prutsen met het volgende. Ik gebruik een iPhone met daarop een premium Spotify abonnement. Van verschillende playlisten heb ik de nummers lokaal gedownload zodat ik ze ook zonder internetverbinding kan afspelen in de PHEV. Muziek stream ik dan via bluetooth verbinding naar de MMCS. Werkt op zich prima, ook de controls aan het stuur werken waardoor je met de handen aan het stuur gewoon naar een volgend nummer kunt doorspoelen. Echter...

Hetgeen ik niet aan de praat krijg is dat de track info (zoals bijvoorbeeld: Aritst, Title) incl. voortgang in minuten en seconden aan de MMCS wordt doorgespeeld. Het lijkt erop dat alleen de eerste trackinfo wordt doorgespeeld en deze informatie dan niet meer wordt geupdate als ik naar een nieuw nummer toe ga. M.a.w. alleen de trackinfo van het eerste nummer wordt getoond en that's it. Snap er niks van, op alle andere apparaten waarmee ik de iPhone verbindt gaat het wel goed. Heb verschillende dingen al geprobeerd. Hieronder wat technische gegevens. Wie heeft hier ook last van, zijn er mensen bij wie het wel werkt of heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden??? Help...

iPhone 4s, iOS 7.0.4 (werkt niet), iOS 6.1 (werkt niet)
iPad Air, iOS 7.0.4 (werkt niet)
Spotify nieuwste versie 0.9.3.212
Apparaat zonder 12V aansluiting (werkt niet), apparaat aangesloten op 12V voorin (werkt niet)

Bhofland

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door Bhofland » 07 feb 2014, 11:27

Je bent in ieder geval niet de enige met dit "probleem". ik ervaar hetzelfde.

Overigens, sinds een aantal dagen breekt mijn auto het luisteren naar de DAB+ radio af voor ieder ploinkje wat mijn telefoon maakt ( whatsapp, facebook, sms... ). beetje raar, maar Spotify luisteren gaat inderdaad op de metadata na prima.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door zdDog » 07 feb 2014, 13:28

Ik heb een 32Gb microSD via USB-adapter eraan hangen met 20GB .ogg files mét metadata en frontcover in deze metadata; is niet te zien via de USB, verplaats ik deze in een SD card adapter en in de MMCS steek, is dit wel te zien.
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door JanPHEV » 07 feb 2014, 16:16

Ik heb een 8 GB stick in de armconsole met 320 Kbs MP-3 en alle info van de nummers komt netjes op de diplay :mrgreen:
Wel gemerkt dat het niet altijd stabiel is.
Bij de opstart stottert de muziek regelmatig even. Daarna loopt het wel prima.
Ook al enkele keren gehad dat bij het kiezen van een ander nummer of "CD" de verbinding weg valt en er alleen maar een soort static ruis hoorbaar is. Dan is hij blijkbaar het spoor even bijster :?: :?
Dan moet ik de stick eruit halen en de boel opnieuw starten om het weer aan de praat te krijgen. :(

Falcon
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2013, 17:16

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door Falcon » 07 feb 2014, 18:53

Werkt de eigen muziekspeler in de iphone wel? Dan ligt het nl aan de spotify ondersteuning door iOS !

Freddiem

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door Freddiem » 10 feb 2014, 20:13

Ik heb een Nokia 1020, als ik die aansluit via bluetooth en gewoon mp3tjes afspeel zie de goede trackinfo, kan zelfs de muziek op pauze zetten.
Maar als ik muziek luister via Nokiamix, net zoals Spotify een streamdienst, zie ik ook geen trackinfo meer. Ik denk dat dat dan niet doorgegeven word door de telefoon.

dotking

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door dotking » 19 feb 2014, 08:55

@BHofland inderdaad vreemd dat de DAB tuner wordt onderbroken door geluidjes van je iPhone. Ik heb de telefoon in de auto altijd op stil staan, binnenkomende gesprekken worden dan wel doorgeschakeld, geen last van onderbrekingen. Wellicht ook een oplossing voor jou?

T.a.v. de forumleden met SD-kaartjes, USB sticks etc. Fijn dat dat allemaal wel werkt, maar daarmee heb ik nog geen oplossing voor de metadata van Spotify. Ik ben bovendien te lui en te wisselend om telkens de SD-kaartjes en USB sticks te updaten met de muziek die ik wil horen. Dat vind ik juist de charme van Spotify gewoon op de bank thuis wat nummers selecteren (gedeelde) playlisten onderhouden en voila. Op de metadata na dan...

Uit de reacties tot nu toe begrijp ik dat nog niemand dit werkend heeft gekregen. Mijn conclusie tot nu toe is dat het aan de Spotify app ligt, ik zal nog eens mijn licht op dat forum opsteken, tot nu toe overigens ook zonder resultaat.

Krans
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2013, 10:32

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door Krans » 05 nov 2014, 20:05

Ben ook Spotify fan, streamen via Iphone 5s, is er al iemand die het probleem van de ontbrekende track info opgelost heeft?
Per 31/10/2014 een Titanium Grey Instyle+, zwart leer, Zijwind geleiders, Haaievin antenne van Ali, parkeersensoren voor en achter en slotbouten. Alle logo's en namen er af, alleen "outlander" laten staan. Heel strak.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door jvisser » 06 nov 2014, 08:54

Als software engineer met bluetooth ervaring kan ik bijdragen dat het leveren van track-info aan een bluetooth headset (wat de radio volgens je smartphone is) iets is wat een app moet ondersteunen. Onder Android kan dit redelijk makkelijk in een third-party app ingebouwd worden, zal met iPhone niet anders zijn. Moet natuurlijk wel tijd in gestoken worden om dit te ontwikkelen en te testen.
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Krans
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2013, 10:32

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door Krans » 07 nov 2014, 22:11

Klinkt logisch. Maar ik had hiervoor een Prius en ook via bluetooth aangesloten gaf spotify alle metadata door met dezelfde app. Lijkt me dus toch aan hte MMCS te liggen...
Per 31/10/2014 een Titanium Grey Instyle+, zwart leer, Zijwind geleiders, Haaievin antenne van Ali, parkeersensoren voor en achter en slotbouten. Alle logo's en namen er af, alleen "outlander" laten staan. Heel strak.

tadango

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door tadango » 08 nov 2014, 20:37

Soms werkt het hier wel, meestal niet. Hier met android...

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door jvisser » 08 nov 2014, 20:54

He Krans, dan ligt het inderdaad aan het MMCS :) .
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

maruyama

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door maruyama » 21 jan 2015, 19:36

Met google music hetzelfde probleem. In een vw met bt werkt het wel goed. ;)

perryb

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door perryb » 26 mar 2015, 09:03

Inmiddels met iOS 8.2 op mn Iphone opgelost.
Meta data is gewoon beschikbaar.
perry

Schaapie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2018, 07:51

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door Schaapie » 25 aug 2018, 21:14

Ik heb sinds kort een PHEV uit 2013 en bij mij wordt alleen de informatie van het eerste nummer getoond bij afspelen via BT. Ik heb een Android telefoon. Is er al een oplossing voor dit probleem?

henkmarius
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:03

Re: MMCS en Spotify, verlies van metadata

Bericht door henkmarius » 28 aug 2018, 15:16

Same here. MY2013, Galaxy A8, Android 8.0, alleen eerste nummer wordt getoond. Eerdere telefoons hadden hetzelfde. Ik heb er mee leren leven, maar als iemand een oplossing heeft, leuk om te weten.

Plaats reactie