Haaienvin antenne

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 18 jul 2014, 11:21

Heb ze uiteindelijk hier besteld: http://www.aliexpress.com/snapshot/6142151934.html
Keurig met messing schroefjes en boutjes geleverd. Eerste 8cm van koperdraad is geisoleerd. Verder niets meer aan gedaan.

Een witte en een Iceland blue.. de Iceland blue is prima voor de TS
Metallic lak, en zeker deze kleur, verschiet makkelijk van kleur, afhankelijk van lichtinval en hoe lak is gespoten.. deze misstaat allerminst. Voor het netjes is het wel aan te bevelen om het "Gat" onderin iets ruimer te maken zodat hij hij niet stukje van de knik in het dak meepikt
.. maar was ook al eerder gemeld door forumlid die vin op marktplaats had gekocht.

De witte was centimeter korter en past meteen (zit een breekplaatje om gat iets groter te maken, heb ik wel gedaan)

Heb hem er gisteren opgeplakt.. werkt prima.. heb eigenlijk alleen DAB+ getest.. en geeft beter ontvangst dan oude antenne.
In Leidscherijtunnen A2 viel Radio 1 altijd 2x kort weg..richting zuid in lokale tunnelbuis.. nu helemaal niet meer.
Publieke zenders hebben beste dekking.. commerciële zender getest en lijkt ook beetje beter dan oude situatie.
Op mijn oprit had ik helemaal geen DAB+ ontvangst, ook publieke niet.. nu pakt hij alles wel.. helemaal blij dus.


Kortom prima cosmetische aanpassing die 11 Euro en een beetje kost met goeie week levertijd bij onze Ali in China..

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 18 jul 2014, 11:34

DuikKees schreef: Ook de FM-ontvangst is slecht, mogelijk omdat de draad niet is geisoleerd.
FM ontvangst kan ook goed komen omdat je een "printplaatje" als antenne hebt en niet een "ordinaire gewikkelde draad zoals bij andere aanbieders.
Althans volgende de foto's bij de link de je stuurt.

Heb overwogen om dit ook te nemen maar niet gedaan omdat MP kopers goede ervaringen rapporteerde met "conventionele" antenne.

Zal FM ontvangst op mijn Ali vandaag voor je testen en laten weten.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 18 jul 2014, 11:39

DuikKees schreef:Ik heb deze net geïnstalleerd: http://nl.aliexpress.com/item/2010-2011 ... 46156.html

Ik heb TS, maar de kleur wijkt behoorlijk af. Ook de FM-ontvangst is slecht, mogelijk omdat de draad niet is geisoleerd.

Ik ga de andere maar eens bestellen in Icelandblue.
Mijn advies zou zijn de haaienvin via Marktplaats te kopen. Weliswaar duurder maar ik gebruik deze nu 2 weken en ontvangst FM en DAB is prima.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 18 jul 2014, 16:02

jelsma schreef:
zdDog schreef:gemonteerd, ik heb wel het moertje eerst op de schroef gedraaid omdat het aansluitringetje van de draad in de vin anders niet klem komt te zitten.

Merk wel in de parkeergarage iets vaker wegvallen van de DAB, maar dan ben je toch al op het einde van je reis.
Kreeg 'm woensdag ook binnen uit China (binnen 2 weken door Ali-express, wat een vertrouwen wekkende naam :lol: ) Maar hier kunnen andere websites nog een voorbeeld aan nemen!
Mijn draad in de antenne is niet afgedekt zoals op de foto op de site, dat heb ik zelf maar even gedaan.

Heb jij de voorkant aan de binnenzijde ook een beetje 'uitgedremeld'? Bij het passen blijft ie een beetje wiebelen en lijkt er ruimte tussen dak en antenne te zitten, of komt dat bij het plakken wel goed?

P.s. goeie tip om eerst dat moertje erop te draaien, anders is het boutje net iets te lang! Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Nope, niets gedremeld, er zit idd een beetje speling omdat deze de curve van het dak niet volgt, 1,5mm of zo; ik gok het er maar op, je moet het echt weten om op te vallen...voor die prijs kan ik m altijd nog op marktplaats bestellen :)
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 18 jul 2014, 16:26

thundercat schreef:Ik wil deze ook in China gaan bestellen. Voor het eerst eigenlijk dat ik zo iets in het buitenland koop. Nou vragen ze een aantal visa card gegevens. Is dit veilig ? Of is er evt een veiligere betalingsmanier?

Groeten Dennis
Ik zou nooit zomaar creditcard gegevens gebruiken, maar ik heb eerst ff wat research gedaan over ervaringen aldaar en heb dus gewoon de creditcard gebruikt.

Bovendien zijn credit-companies supermakkelijk met eventuele scams; je krijgt dan je geld terug.
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Reinier L » 18 jul 2014, 21:26

Paypal.
Heb de antenne ook binnen. Supersnel en netjes. Ziet er goed uit. En een fractie van marktplaats. Apart: vanuit China en geen verzendkosten.
OUTLAND(CRUIS)ER

jelsma
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2013, 17:24

Re: Haaienvin antenne

Bericht door jelsma » 18 jul 2014, 22:40

Welke versie heb jij? En hoe is de ontvangst?

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Reinier L » 18 jul 2014, 23:05

Deze: http://nl.aliexpress.com/item/2010-2011 ... 46156.html
Net zoals vele andere van ons clubje.
Ontvangst ervaringen volgen nog.
OUTLAND(CRUIS)ER

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 18 jul 2014, 23:12

Niets mis met Ali.. Valt onder alibaba.. Dat bedrijf is groter dan amazon, paypal en ebay bij elkaar.
Als dat een oplichtersclub zou zijn waren ze nooit zo groot geworden.
http://nos.nl/audio/644842-alibaba-is-g ... .html.html
De winkelervaring is een van prettigste tot nu toe..moet zeggen dat ik marktplaats (van ebay) minder vertrouw.. Maar goed is persoonlijk.
Ik blijf erbij dat die marktplaats verkoper z'n spullen gewoon inkoopt bij Ali.

On topic: FM ontvangst vandaag getest en helemaal prima.. Geen storing overal bereik.
Moertje inderdaad eerst erop draaien.

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Kils » 19 jul 2014, 08:50

Is het mogelijk dat iemand een foto serie plaatst van het demonteren van zijn antenne en het monteren van de Haaievin antenne? Of misschien een complete uitleg wat je moet doen.
Alvast bedankt

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 19 jul 2014, 20:46

@kils
http://www.aliexpress.com/snapshot/6142151934.html
Onderaan deze pagina staan de plaatjes..van de stappen.
Voordat je plakt altijd ondergrond even schoonmaken en ontvetten..

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 19 jul 2014, 22:49

Dit staat oa bij de omschrijving ; " This Shark Fin Antenna is only for car decoration purpose."
Volgens mij heeft een antenne toch echt een functie !!

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Reinier L » 19 jul 2014, 23:58

Kijk even bij mijn link hierboven.
Heb deze al in huis. Zit een grote spoel in en er staat nergens dat deze antenne enkel voor decoratie is.
De kleur is ook identiek met zelfde metallic erin.
OUTLAND(CRUIS)ER

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 20 jul 2014, 20:55

Reinier L schreef:
Man schreef:Dit staat oa bij de omschrijving ; " This Shark Fin Antenna is only for car decoration purpose."
Volgens mij heeft een antenne toch echt een functie !!
Kijk even bij mijn link hierboven.
Heb deze al in huis. Zit een grote spoel in en er staat nergens dat deze antenne enkel voor decoratie is.
De kleur is ook identiek met zelfde metallic erin.
Ik heb alleen de tekst gekopieerd ;)
Bij jouw link staat het er idd niet bij. Ik heb die van mij via marktplaats en daar zit ook een spoel in. Werkt nog steeds top en de auto lijkt veel meer in balans.

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 20 jul 2014, 21:47

Marktplaats aanbieder is vertrokken.. Hoe vertrouwenwekkend is dat ? ;)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 20 jul 2014, 21:49

Bij mij werkt de ali-express antenne goed op DAB+ en FM

geen klagen en dat voor $15,- lol
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 20 jul 2014, 22:08

phevictor schreef:Marktplaats aanbieder is vertrokken.. Hoe vertrouwenwekkend is dat ? ;)
Ai, dat wist ik niet. Misschien is de voorraad uit Turkije op ;)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 20 jul 2014, 22:13

phevictor schreef:@kils
http://www.aliexpress.com/snapshot/6142151934.html
Onderaan deze pagina staan de plaatjes..van de stappen.
Voordat je plakt altijd ondergrond even schoonmaken en ontvetten..
Ja, maar hou wel een schaar bij de hand want als je het zo monteert zit de draad in de weg van de folie die je van de kleefstrip af trekt, knipje in die folie en je kunt verder (anders eerst wat gevloek, dan provisorisch wegleggen, schaar halen :) )
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 21 jul 2014, 22:03

Kwam ik ook achter, kon de folie door tussen twee vingers te spreiden kapot scheuren en zonder schaar en vloeken 'jaws' verder temmen :lol:

Eric67

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Eric67 » 28 aug 2014, 23:49

Sharkfin besteld. Bij aliexpress in de aanbieding $ 9,02. :o
Gratis verzending :o
Hoe kunnen ze het ervoor doen :lol:

fsteenmeijer

Re: Haaienvin antenne

Bericht door fsteenmeijer » 29 aug 2014, 11:06

Ik heb deze ook besteld voor €6,95. Hoe is dit mogelijk met ook nog gratis verzending :?: :!:

Nog een vraag: er worden door verschillende partijen haaienvinnen voor de Outlander aangeboden.
Zijn deze hetzelfde omdat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen?
Of heeft er iemand nog wezenlijke productverschillen tussen de verschillende aanbieders kunnen ontdekken?

Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Pocketman » 29 aug 2014, 11:39

Volgens mij is het puur toeval: ik bestelde er een met op de foto's een printje en kreeg hem met een spiraal :? Als de Outlander er is test ik het wel, voor dat geld een gok waard vond ik.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

Eric67

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Eric67 » 29 aug 2014, 13:16

Hier hetzelfde; voor ik hem erop plak even testen op ontvangst radio, niet goed dan gaat hij de prullenbak in. Dat risico loop ik wel voor $ 9,00 :D

Ander vraagje; op het dak , voor de antenne , loopt mijn dat een klein stukeje vlak. Past de haaienvin hier precies in ? :?:

sjoester

Re: Haaienvin antenne

Bericht door sjoester » 29 aug 2014, 18:39

Eric67 schreef:Ander vraagje; op het dak , voor de antenne , loopt mijn dat een klein stukeje vlak. Past de haaienvin hier precies in ? :?:
ja past prima

Steege2

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Steege2 » 29 aug 2014, 20:11

Bij mij is het ontvangst wel wat slechter.

Plaats reactie