Haaienvin antenne

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Denniss » 29 mei 2014, 21:47

Erg mooi en ook goede kleur... Ik begreep dat hij alleen decoratief is of is je ontvangst nog steeds even goed?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

High-lander
Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2014, 20:49

Re: Haaienvin antenne

Bericht door High-lander » 30 mei 2014, 20:08

Merk geen verschil, in vin zit ook een spoel die je met een kabel aansluit op de originele voet.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Haaienvin antenne

Bericht door mitsufietsie » 24 jun 2014, 22:04

Vandaag de technical silver antenne ontvangen van John/Oscar van de aanbieder op marktplaats,
en gelijk gemonteerd, het ziet er wel vet uit 8-)

Sluit in een keer goed aan, wel 2 opmerkingen. Gebruik een veerringetje, en isoleer het kabeltje
dmv. een kousje, wel zo veilig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Haaienvin antenne

Bericht door OutSander » 24 jun 2014, 22:15

Looking good Rob! Blijft nog steeds de vraag of de DAB nog steeds werkt.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Haaienvin antenne

Bericht door mitsufietsie » 24 jun 2014, 23:05

Dank je, ben er blij mee. En volgens de verkoper met het werken voor dab, dat schijnt hij getest te hebben, staat ook in zijn advertentie.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Masoma

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Masoma » 24 jun 2014, 23:22

OutSander schreef:Looking good Rob! Blijft nog steeds de vraag of de DAB nog steeds werkt.
Een collega van mij heeft Instyle+. Hij heeft van de aanbieder op marktplaats technical silver gekocht en van het weekend gemonteerd. Hij heeft nog steeds radio ontvangst. Ik heb zelf Instyle en gekocht van dezelfde aanbieder. Na ontvangst heb ik hem snel gemonteerd (Titanium Grey) en hij paste precies en hij ziet er erg mooi uit. Volgens de aanbieder heeft hij deze haaienvin antenne speciaal voor Outlander phev laten ontwikkelen.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Denniss » 27 jun 2014, 09:05

Ik vind het veel beter staan dan de originele antenne.. Hadden ze wel standaard mogen doen..
Wat kost het?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Masoma

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Masoma » 27 jun 2014, 11:03

Denniss schreef:Ik vind het veel beter staan dan de originele antenne.. Hadden ze wel standaard mogen doen..
Wat kost het?
De aanbieder vraagt 40 euro plus de verzendkosten (6,75euro). Ik heb het ook besteld. Hij verstuurt het op tijd en de antenne is heel goed verpakt. Antenne is ook van goede kwaliteit, wat betreft materiaal en de lak die eropzit. Ik heb hem erop gemonteerd (lees geplakt). en hij zit zo goed vast dat de antenne door een wasstraat ook komt.

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 27 jun 2014, 12:57

Lijkt er op dat dit dezelfde zijn.. dan wel ze hier worden ingekocht.
http://nl.aliexpress.com/item/2010-2011 ... 46156.html
Mooie marge als je ze voor 40 tientjes verkoopt. :roll:
Tijd voor 2e aanbieder die het voor 3 tientjes doet :twisted:

Zou ook verklaren waarom er geen silky white verkocht wordt,staat er nl niet tussen ;)

denk dat ik hier maar eens ga bestellen.. voor 15 dollar kan je geen buil vallen.. no guts no glory

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 28 jun 2014, 17:37

Gisteren de vin geplaatst en vandaag best veel gereden. De DAB heeft geen moment gehaperd !
De vin blijkt dus met DAB goed te werken. De vin past goed en daarbij vind ik het ook mooi staan. De auto toont ook anders op de een of andere manier. Ben dik tevreden voor de 40 euro. Verzendkosten 0 euro. We blijken bijna buren te zijn :D

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Haaienvin antenne

Bericht door jangoed » 01 jul 2014, 13:48

Gisteren ontvangen, en direct gemonteerd..
Staat echt goed, en DAB-ontvangst is nog uitstekend!
Omdat er geen Silky white is, heb ik de Polar white uitvoering aangeschaft.
Dit val zoals ik al dacht totaal niet op.
Prima aankoop!
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 02 jul 2014, 15:34

phevictor schreef:Lijkt er op dat dit dezelfde zijn.. dan wel ze hier worden ingekocht.
http://nl.aliexpress.com/item/2010-2011 ... 46156.html
Mooie marge als je ze voor 40 tientjes verkoopt. :roll:
Tijd voor 2e aanbieder die het voor 3 tientjes doet :twisted:

Zou ook verklaren waarom er geen silky white verkocht wordt,staat er nl niet tussen ;)

denk dat ik hier maar eens ga bestellen.. voor 15 dollar kan je geen buil vallen.. no guts no glory
Heb er net 1 besteld, kijken hoe lang het duurt en of het allemaal werkt
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 03 jul 2014, 21:13

GO @zddog Heb er ook twee besteld.. Ook een voor vriend met outlander.
Voor €12 de stuk geen buil aan te vallen..

Vaak genoeg spullen in China gekocht, tot nu toe altijd aangekomen, en kwaliteit is net als thuis.. Omdat meeste, ook dat van thyis, toch uit China komt :lol:

Foto's op marktplaats nog een bestudeert maar zijn echt niets anders dan dat je zelf in China kan kopen.

Als ik ze binnen heb (meestal weekje of twee) ga ik hem eerst provisorisch vastzetten en proefrit maken langs bekende uitvalspots om een beeld te krijgen of het minder, gelijk of beter is dan huidige spriet ( die voor $6,99 in china te koop is, maar dat terzijde).

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 04 jul 2014, 12:46

moet je iets demonteren of alleen de antenne afschroeven en daar een kabeltje inteken?
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 04 jul 2014, 16:40

Antenne-spriet afschroeven. In de vin zit geïsoleerde draad ( zit op haar beurt weer vast aan soort antenne in de vin) met aan uiteinde een ring. Bout ( meegeleverd) door de ring en vastschroeven in huls waar normaal de antenne-spriet in gaat. En daarna de vin vastplakken. Goed ontvetten en geen trillende handjes :D
Werkt nog steeds perfect met DAB

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 05 jul 2014, 12:33

thanx!
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

breukt

Re: Haaienvin antenne

Bericht door breukt » 05 jul 2014, 13:50

heb 'm ook besteld via markplaats en met de beschrijving van man durf ik deze nu ook te bevestigen :D Ik was verward door de twee meegeleverde messing-ogende schroeven. Die heb je dus nergens voor nodig. Oke, dat onderbouwd dan ook de stelling dat dit geen "speciaal voor de PHEV ontwikkelde" antenne is en dus net zo goed in China besteld kan worden.

phevictor

Re: Haaienvin antenne

Bericht door phevictor » 16 jul 2014, 15:03

2 Haaievinnen uit China binnen.. zien er nog steeds hetzelfde uit als die op MP.. Iceland Blue komt over een met Tech silver
Komende dagen even testen en als tevreden met DAB+ ontvangst op de auto te plakken..

RonvanD

Re: Haaienvin antenne

Bericht door RonvanD » 16 jul 2014, 16:26

Ik kom die Iceland Blue eigenlijk alleen tegen bij deze aanbieder:
http://www.aliexpress.com/item/Newest-d ... 04865.html

Er staat bij dat hij voor de Chevrolet Cruze is, maar hij lijkt wel verdomd veel op de haaienvin voor de Outlander. Zou dit dezelfde zijn ?

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 16 jul 2014, 20:00

breukt schreef:heb 'm ook besteld via markplaats en met de beschrijving van man durf ik deze nu ook te bevestigen :D.
Wat een vertrouwen ;)
Extra geruststelling. Antenne zit nog muurvast, ook na 2 wasbeurten in de tunnel en nog steeds prima ontvangst !

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door zdDog » 17 jul 2014, 13:05

gemonteerd, ik heb wel het moertje eerst op de schroef gedraaid omdat het aansluitringetje van de draad in de vin anders niet klem komt te zitten.

Merk wel in de parkeergarage iets vaker wegvallen van de DAB, maar dan ben je toch al op het einde van je reis.
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

jelsma
Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2013, 17:24

Re: Haaienvin antenne

Bericht door jelsma » 17 jul 2014, 19:33

zdDog schreef:gemonteerd, ik heb wel het moertje eerst op de schroef gedraaid omdat het aansluitringetje van de draad in de vin anders niet klem komt te zitten.

Merk wel in de parkeergarage iets vaker wegvallen van de DAB, maar dan ben je toch al op het einde van je reis.
Kreeg 'm woensdag ook binnen uit China (binnen 2 weken door Ali-express, wat een vertrouwen wekkende naam :lol: ) Maar hier kunnen andere websites nog een voorbeeld aan nemen!
Mijn draad in de antenne is niet afgedekt zoals op de foto op de site, dat heb ik zelf maar even gedaan.

Heb jij de voorkant aan de binnenzijde ook een beetje 'uitgedremeld'? Bij het passen blijft ie een beetje wiebelen en lijkt er ruimte tussen dak en antenne te zitten, of komt dat bij het plakken wel goed?

P.s. goeie tip om eerst dat moertje erop te draaien, anders is het boutje net iets te lang! Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Haaienvin antenne

Bericht door thundercat » 17 jul 2014, 20:36

Ik wil deze ook in China gaan bestellen. Voor het eerst eigenlijk dat ik zo iets in het buitenland koop. Nou vragen ze een aantal visa card gegevens. Is dit veilig ? Of is er evt een veiligere betalingsmanier?

Groeten Dennis

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Haaienvin antenne

Bericht door Man » 17 jul 2014, 23:46

jelsma schreef: P.s. goeie tip om eerst dat moertje erop te draaien, anders is het boutje net iets te lang! Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Bij de "Nederlandse" versie zitten 2 bouten met verschillende lengte. Ik heb de korte gebruikt en deze past prima !

DuikKees
Forumlid
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:15

Re: Haaienvin antenne

Bericht door DuikKees » 18 jul 2014, 08:29

Ik heb deze net geïnstalleerd: http://nl.aliexpress.com/item/2010-2011 ... 46156.html

Ik heb TS, maar de kleur wijkt behoorlijk af. Ook de FM-ontvangst is slecht, mogelijk omdat de draad niet is geisoleerd.

Ik ga de andere maar eens bestellen in Icelandblue.

Plaats reactie