After market Standkachel

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
micphev

After market Standkachel

Bericht door micphev » 02 feb 2014, 14:09

Beste allen,

Ik heb een PHEV uitvoering besteld (Levering april 2014) zonder standkachel. Vorige week een 2 tal installateurs gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden zijn om aftermarket een standkachel te laten monteren. Helaas kreeg ik geen concrete offertes, alleen dat de leveranciers (Webasto of Eberspächer) nog geen geschikte modelen hebben gepubliceerd in de catalogus. Mogelijk dat de standaard 2.0 benz. Outlander versie kachel te monteren is, maar ze weten het niet zeker. Ben benieuwd of jullie weten of er leveranciers/ installateurs zijn die wel ervaring hebben....

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: After market Standkachel

Bericht door kobus1967 » 02 feb 2014, 16:39


Pocketman
Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 mei 2014, 11:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: After market Standkachel

Bericht door Pocketman » 30 jun 2014, 09:58

Ik zag er vorig jaar 2 van Rijkswaterstaat staan bij mijn Webasto installateur, daar moet het dus kunnen.
Instyle Silky White, parkeerhulp voor, analoge parkeerhulp achter (vaste trekhaak) en div led lampjes en ander Ali spul..

ampera

Re: After market Standkachel

Bericht door ampera » 30 jun 2014, 10:56

Milieuvriendelijke verwarming met bio-ethanol. Onze bio-ethanol kachel heeft een rendement van 85 procent, een traploos instelbare verwarmingsvermogen van 1,5 tot en met 4.6 kW, en vereist een gemiddelde van 0,4 liter bio-ethanol per uur in continue werking. We gebruiken als brandbaar materiaal bio-ethanol, een hernieuwbare grondstof en dus CO2-neutraal. Het voordeel van de kachel: het trekt geen energie uit de accu daarom blijft het bereik van elektrische voertuigen behouden.
Een prettig bericht voor de Leaf rijders! Eind 2012 had ik interesse, maar toen durfde Webasto het niet aan (Eberspacher ook niet). Voor mij is het niet interessant meer omdat ik (dank zij de hoge publieke laadtarieven) bij koude op B ga rijden en standaard al kan voorverwarmen op de ICE.

micphev

Re: After market Standkachel

Bericht door micphev » 03 jul 2014, 21:07

Pocketman schreef:Ik zag er vorig jaar 2 van Rijkswaterstaat staan bij mijn Webasto installateur, daar moet het dus kunnen.

Wie is die Installateur?...Gisteren met Webasto zelf gebeld. De man gaf aan nog geen geschikt systeem te hebben voor de PHEV.
Hij zal nog wel even contact zoeken met een collega in Duitsland en mij vandaag terugbellen...niets (meer) gehoord.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: After market Standkachel

Bericht door Hansjebrinkers » 04 jul 2014, 20:18

Webmasto heeft ook stnadaardsets, maar gezien de complexe koelwaterhuishouding in de auto lijkt het me een boeiende uitdaging met redelijk veel kans op complicaties.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Plaats reactie