Bearlock inkoop

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
Calx

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Calx » 07 feb 2014, 07:22

@anko bedankt voor de foto's. goed te zien hoe iets er 'in het echt' uitziet.
in welke stuurstand kun je het stuur vergrendelen? alleen rechtuit of ook met een bepaalde stuuruitslag?
laatste lijkt me handig tegen wegslepen en ook bij parkeren op een helling.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 07 feb 2014, 08:36

Volgens de instructie moeten de wielen rechtuit staan, maar je hebt wel gelijk. Ga ik straks proberen.

Stap 1: zet de wielen in de rechtuit positie
Stap 2: zet het stuur in de rechtuit positie
Stap 3: ....

:lol: echt waar. Misschien heb ik de volgorde verkeerd, maar het staat echt in de BL instructies.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Shiplover
Forumlid
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 jun 2013, 05:11

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Shiplover » 07 feb 2014, 08:44

Zolang het stuur maar in de rechtdoor stand staat maakt het niet uit hoe de wielen staan. Ik zet de wielen meestal uit het midden naar Bakboord of Stuurboord. Dat maakt wegslepen wal lastiger. Wel zaak om het slot te bedienen als de stuurbekrachtiging nog bij staat anders wordt het lastig om hem op slot te zetten.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 07 feb 2014, 09:03

Thanks. Scheelt mij weer proberen :D

In Zwitserland heb ik wel eens borden gezien, bij parkeerplaatsen op steile wegen, waaruit bleek dat je verplicht de wielen naar de stoep (neus naar beneden) of van de stoep af (neus omhoog) moest draaien bij parkeren. Vroeg me al af hoe dat zou gaan. :geek:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

RIKUS

Re: Bearlock inkoop

Bericht door RIKUS » 07 feb 2014, 15:35

Ik heb er ook een direct bij afleveren laten installeren door de dealer. Werkt perfect, de wielen hoeven niet rechtuit staan maar ook gedraaid kun je locken. € 605,- inclusief BTW.

Calx

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Calx » 07 feb 2014, 16:39

bedankt voor jullie antwoorden.
nog nog een verzekeraar die de bearlock accepteert ipv een 'klasse' alarm.
na alle problemen met alarmen op dit forum ga ik liever voor een mechanische blokkering.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 07 feb 2014, 17:03

Wees je er wel van bewust dat een BL niet beschermt tegen inbraak. In hoeverre een gewoon alarm dat wel doet is natuurlijk afwachten. Maar toch ....

Inderdaad heb ik nu de auto ook met ingedraaide wielen op de oprit staan. Alle kleine beetjes ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

RaymondRoesink

Re: Bearlock inkoop

Bericht door RaymondRoesink » 07 feb 2014, 18:11

@calx: De Goudse eist zelfs een BearLock voor de PHEV.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 08 feb 2014, 16:46

Gebruiksaanwijzing
image.jpg
image.jpg (241.49 KiB) 11197 keer bekeken
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Calx

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Calx » 08 feb 2014, 19:27

@anko dus wel de wielen in "rechtuit" stand, maar volgens jou ook met stuuruitlslag mogelijk?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 08 feb 2014, 19:49

Absoluut. Vanwege deze instructie had ik het niet eens geprobeerd, maar het kan dus wel. Zet hem nu altijd met uitgedraaide wielen op slot.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

freddyw

Re: Bearlock inkoop

Bericht door freddyw » 11 feb 2014, 17:02

Anko (of anderen met een bearlock), zou je misschien eens de volledige procedure kunnen beschrijven die je nu volgt bij het in- en uitstappen? Ik twijfel nog wat over de bear lock en dan met name de bruikbaarheid. Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 11 feb 2014, 18:06

Instappen:

- Gaan zitten.
- Auto vast starten, om te voorkomen dat de startblokkering er weer op gaat* en zodat MMCS alvast kan starten.
- Sleutel in BL slot een kwart slag draaien. Het slot post dan vanzelf naar buiten**. Sleutel blijft in slot zitten.
- Goân

*) Je hebt écht maar een paar seconden extra nodig. In combinatie met de tijd die je nodig hebt om je laadkabel op te bergen etc. kan het zijn dat dat net het verschil maakt tussen wel of niet her-activeren van de startblokkering. Daarom start ik eerst de auto. Maar echt nodig is dat wsl niet.

**) Het kan zijn dat je heel iets aan het stuur moet wiebelen on het slot te laten ploppen, net als bij een ouderwets stuurslot, wanneer je het stuur in het stuurslot getrokken hebt nadat je de sleutel al uit het contact hebt gehaald. Om de spanning er af te halen, zeg maar.

Uitstappen:

- Stoppen met goân
- Zorgen dat je stuurwiel rechtop staat (een paar graden afwijking mag echt wel, dus je hoeft niet te 'zoeken')*
- Auto nu pas uit zetten. Dan heb je bij de vorige stap de stuurbekrachtiging nog beschikbaar.
- Met de sleutel het BL slot indrukken en de sleutel er gelijk helemaal uit trekken
- Uitstappen en afsluiten

*) het stuur moet dus welbeschouwd rechtop staan, maar mag 360 graden naar links of rechts gedraaid zijn t.o.v. de rechtuit positie.

Mijn BL sleutel hangt met een snelsluiting aan mijn sleutelbos, zodat niet mijn hele sleutelbos aan mijn BL slot hangt te bungelen. Dat levert natuurlijk extra stappen op, maar mij stoort het niet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

pim de bruijn

Re: Bearlock inkoop

Bericht door pim de bruijn » 11 feb 2014, 21:07

Weg
Laatst gewijzigd door pim de bruijn op 12 feb 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

robdekok
Forumlid
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:58

Re: Bearlock inkoop

Bericht door robdekok » 11 feb 2014, 22:03

pim de bruijn schreef:Een opmerking en ik denk een heel eenvoudige bescherming voor een paar euro die je niet voor en na elke rit hoeft in en uit te schakelen.
- Haal de originele stekker nadat je de volgorde hebt genoteerd uit elkaar.
- Zet de standaard stekker in een nieuwe volgorde in elkaar.
- Ik denk dat alles spiegel al moet werken.
.
Interessante oplossing maar hoe haal je de originele stekker uit elkaar in die lastige plaats onder het stuur?
Moet je solderen of kun je de contacten los trekken en in een ander positie terugzetten?

pim de bruijn

Re: Bearlock inkoop

Bericht door pim de bruijn » 11 feb 2014, 22:58

Ook weg
Laatst gewijzigd door pim de bruijn op 12 feb 2014, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.

pim de bruijn

Re: Bearlock inkoop

Bericht door pim de bruijn » 11 feb 2014, 23:03

robdekok schreef:
pim de bruijn schreef:Een opmerking en ik denk een heel eenvoudige bescherming voor een paar euro die je niet voor en na elke rit hoeft in en uit te schakelen.
- Haal de originele stekker nadat je de volgorde hebt genoteerd uit elkaar.
- Zet de standaard stekker in een nieuwe volgorde in elkaar.
- Ik denk dat alles spiegel al moet werken.
.
Interessante oplossing maar hoe haal je de originele stekker uit elkaar in die lastige plaats onder het stuur?
Moet je solderen of kun je de contacten los trekken en in een ander positie terugzetten?
Beide kan, net hoe handig je bent. Zal een klusje zijn wat je even serieus moet doen maar ik weet zeker dat je stekker door je zelf uniek is te maken. En dat de computer van de boefjes er geen raad me weet.

freddyw

Re: Bearlock inkoop

Bericht door freddyw » 12 feb 2014, 07:31

Anko schreef:Instappen:

- Gaan zitten.
- Auto vast starten, om te voorkomen dat de startblokkering er weer op gaat* en zodat MMCS alvast kan starten.
- Sleutel in BL slot een kwart slag draaien. Het slot post dan vanzelf naar buiten**. Sleutel blijft in slot zitten.
- Goân

*) Je hebt écht maar een paar seconden extra nodig. In combinatie met de tijd die je nodig hebt om je laadkabel op te bergen etc. kan het zijn dat dat net het verschil maakt tussen wel of niet her-activeren van de startblokkering. Daarom start ik eerst de auto. Maar echt nodig is dat wsl niet.

**) Het kan zijn dat je heel iets aan het stuur moet wiebelen on het slot te laten ploppen, net als bij een ouderwets stuurslot, wanneer je het stuur in het stuurslot getrokken hebt nadat je de sleutel al uit het contact hebt gehaald. Om de spanning er af te halen, zeg maar.

Uitstappen:

- Stoppen met goân
- Zorgen dat je stuurwiel rechtop staat (een paar graden afwijking mag echt wel, dus je hoeft niet te 'zoeken')*
- Auto nu pas uit zetten. Dan heb je bij de vorige stap de stuurbekrachtiging nog beschikbaar.
- Met de sleutel het BL slot indrukken en de sleutel er gelijk helemaal uit trekken
- Uitstappen en afsluiten

*) het stuur moet dus welbeschouwd rechtop staan, maar mag 360 graden naar links of rechts gedraaid zijn t.o.v. de rechtuit positie.

Mijn BL sleutel hangt met een snelsluiting aan mijn sleutelbos, zodat niet mijn hele sleutelbos aan mijn BL slot hangt te bungelen. Dat levert natuurlijk extra stappen op, maar mij stoort het niet.
Anko, hartelijk dank voor de uitleg. Ik ga er echt serieus over nadenken.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Bearlock inkoop

Bericht door mr76 » 12 feb 2014, 08:10

Anko, dank voor je uitleg. krijg je er ook stickers bij op het raam? hoe weet een crimineel of je dit hebt? anders heb je nog schade.

Werkt dit dan boven op het bestaande stuurslot? is het niet dubbelop?

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Bearlock inkoop

Bericht door case » 12 feb 2014, 09:59

mr76 schreef:....
Werkt dit dan boven op het bestaande stuurslot? is het niet dubbelop?
Bestaand stuurslot???
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Bearlock inkoop

Bericht door mr76 » 12 feb 2014, 10:08

alle autos hebben toch een stuurslot? heb er bij outlander nog niet op gelet. Maar voel al aankomen dat het er dus niet is.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 12 feb 2014, 10:56

Ik dacht dat een stuurslot iets was uit de tijd dat je nog een sleutel in het contact moest stoppen. Als het er nu nog zou zijn zou het electronisch gestuurd zijn en dus geen volwaardige vervanging voor een BL.

Stikkers krijg je niet. We een soort sleutelhanger met BL logo. Een ronde schijf van zo'n 5 cm. Ik heb deze aan mijn binnenvliegen gehangen. Om diezelfde reden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

koos v

Re: Bearlock inkoop

Bericht door koos v » 12 feb 2014, 13:37

pim de bruijn schreef:Nog even een aanvulling om het zoeken makkelijk te maken.

Zoek bij Ebay op: Splitter Cable OBD-II OBD2 16Pin Male to Female Diagnostic Extension 100cm M16P

Ik zie ze daar inclusief de verzendkosten al voor € 4,50

Doorknippen, inkorten tot zeg 20 cm. draaden aanpassen aan je eigen geheime twist , solderen, krimpkousje er om en klaar.
Plus en min omdraaien... dan stelen ze die dag in elk geval niks meer.....

Overigens raken we een beetje off-topic:

Ik heb de bearlock voor 549 inclusief in laten bouwen. Die leverancier is erg geinteresseerd in de inkoopactie!

BRG

Re: Bearlock inkoop

Bericht door BRG » 12 feb 2014, 14:44

Ik heb wel stickers gekregen bij mijn BL. Later opgestuurd.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Bearlock inkoop

Bericht door Anko » 12 feb 2014, 14:56

Door? BL zelf?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie