Het Outlander effect

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Plaats reactie
Peterphev

Het Outlander effect

Bericht door Peterphev » 24 jan 2014, 10:42

Ik rij sinds 17 december met een grote glimlach rond in een witte Instyle+. Wat een heerlijke wagen afgezien van het MMCS, maar dat valt in het niet bij alle leuke dingen.
Zelf werk ik voor een Amerikaans software bedrijf. Niet mijn bedoeling om reclame te maken maar ik wou jullie het plaatje met ‘Het Outlander effect’ niet onthouden :D
Tijdens mijn presentaties voor klanten van onze rapportage & analyse software gebruik ik vaak de verkoopcijfers van auto’s. Ik heb HTS-Autotechniek gedaan dus dat onderwerp ligt
bij mijn roots.

In de onderstaande grafiek kunnen jullie 10 jaar Mitsubishi verkoop aantallen zien. Per maand 1 staaf, de verkoopaantallen per jaar heb ik opgestapeld en 2013 heb ik een ander kleurtje gegeven.
Je kunt heel mooi het normale verkoop patroon zien (blauw) en het effect van de Outlanders in 2013 ;) Als je de verkopen van de maand december van 2003 t/m 2012 bij elkaar optelt zijn er in totaal nog geen 2,000 auto’s verkocht. In december 2013 alleen ruim 5,000! Dus ruim 2,5 x zoveel in 1 maand vergeleken met het totaal van 9 jaar verkopen in december. Zal wel een goed feestje geweest zijn bij de importeur...... Het Outlander effect :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Het Outlander effect

Bericht door veefer » 24 jan 2014, 10:57

Jij boekt de verkoopcijfers dus in de maand van aflevering?
Correct dat dan de centen worden afgerekend, maar de orders zijn toch echt al eerder geplaatst, die lagen grotendeels in de periode dec 2012-maart 2013
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Het Outlander effect

Bericht door JanPHEV » 24 jan 2014, 12:33

Het meest opmerkelijke is de ingezakte totale verkoop, zonder PHEV, over de laatste 10 jaar bij Mitzubishi en zeker als je naar de laatste twee maanden van het jaar kijkt.
Ook opmerkelijk dat 4 maanden er structureel zo uit schieten. :o
Je zou eigenlijk ook nog twee trend-lijnen voor alleen blauw en incl.geel eroverheen moeten zetten, dat geeft waarschijnlijk nog een duidelijker beeld van het PHEV effect ;)

tadango

Re: Het Outlander effect

Bericht door tadango » 24 jan 2014, 13:05

In de laatste 2 maanden worden er altijd minder auto's verkocht ivm het fiscale jaar. Denk dat je die trend ziet bij elk merk.

JeroenJ

Re: Het Outlander effect

Bericht door JeroenJ » 24 jan 2014, 17:03

en het is dan logisch dat er in januari een hogere verkoop is (kenteken op naam in het nieuwe jaar) maar waarom schieten maart, juni en september er zo uit?

mamanily

Re: Het Outlander effect

Bericht door mamanily » 24 jan 2014, 20:11

Ik gok dat de dealers in die maanden werden afgerekend op hun verkoopcijfers.... :)

Plaats reactie