Tussenstand diefstal?

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 19 apr 2014, 10:09

Beetje kort door de bocht. De winst van de verzekering komt uit jouw premie. Hoeveel winst ze willen maken hebben ze voor zichzelf al lang bepaald. Om dat te bereiken is het óf schadebeperking óf premieverhoging. Dus om nou te stellen dat de consument er niets aan heeft ...
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

willempie

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door willempie » 08 jun 2014, 23:32

Ik dacht het al toen ik verplicht werd een klasse 3 alarm aan te schaffen: een paar Lexussen weg en gelijk sluipt de angst in de ploeg van verzekeraars. En wij mogen even voor jan l*l €1000 aftikken. Het klinkt als een ongefundeerde truc om de toch al minimale risico's op onze kosten nog verder te reduceren.
Ik vind het trouwens wel een klein beetje opvallend dat deze auto helemaal NIET diefstalgevoelig blijkt te zijn: misschien WILLEN ze deze auto niet eens in het Oostblok??

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 09 jun 2014, 08:31

Die van mij stond er ook gewoon nog, vanmorgen... :?

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door vanisher » 09 jun 2014, 09:33

Ik weet dat er hier in de omgeving 1 gejat is, alleen dat is met behulp van de sleutels gedaan.

Verder hoorde ik van de dealer dat er in de outlander standaard al een dubbele startonderbreking zit die al erg lastig te omzeilen is.. Dus de alarm boeren hebben even flink geprofiteerd van deze landelijke bangmakerij.

camilo
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:48

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door camilo » 09 jun 2014, 10:25

Wat misschien niet zo handig is van de dealer(s): hun dealernaam zowel op de kentekenplaathouders als op de sleutelbos vermelden. Bij verlies van je sleutels maak je het de gelegenheidsdief wel heel makkelijk om de bijbehorende auto te identificeren en er mee vandoor te gaan.
Over de gevolgen v.w.b. de verzekering durf ik niet eens te denken: sleutel weg = onvoldoende zorgplicht!
Ik heb mijn sleutels wel eens verloren op de parkeerplaats (ging niet om mijn Outlander) maar vond ze tijdig terug....

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door vanisher » 09 jun 2014, 16:47

In dit geval zijn de sleutels uit de woning gestolen.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 09 jun 2014, 19:28

camilo schreef:Wat misschien niet zo handig is van de dealer(s): hun dealernaam zowel op de kentekenplaathouders als op de sleutelbos vermelden.
Hoezo? Als ze eens sleutelbos vinden en er staan Outlanders in het zicht, dan drukken ze gewoon op de knop. En dan gaan ze naar de knipperlichten kijken. Echt niet naar de kentekenplaathouder.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 10 jun 2014, 11:47

Waar het allemaal op neerkomt is dat er eind vorig jaar een hoax ontstaan is. En velen zijn daar - wel begrijpelijk overigens - in meegegaan en hebben voor veel geld een alarminstallatie laten inbouwen. Die dan ook nog geregeld problemen geeft, zo valt hier te lezen. Ik had besloten om alleen een deugdelijk stuurslot aan te schaffen, maar werd toch ook wel een tikje nerveus toen dat nog een paar weken op zich liet wachten.

Uiteindelijk is dat allemaal voor niets gebleken, althans... tot nu toe. Maar inmiddels hebben ze in het oosten wel genoeg tijd gehad om er eentje te slopen en uit te zoeken hoe je hem het beste kunt hacken / kraken etc.. Gezien het aantal gestolen auto's (we weten van 1, wellicht zijn er nog een paar anderen waarvan we niks weten) is ook dat niet gebeurd. Zouden ze op grote schaal gestolen worden dan zou het op het forum heus besproken worden, dus we mogen er vanuit gaan dat het allemaal reuze meevalt.

Waarom werden er relatief dan wel zoveel Lexus RX450h's gestolen? Wie zal het zeggen. Maar puur en alleen het feit dat het om een hybride gaat (en dan nog niet eens een plug-in) was blijkbaar niet de aanleiding. Want dan zouden in Nederland andere (plug-in) hybrides dan de Lexus ook veelvuldig gestolen worden en ook daar is geen sprake van.

Ik zeg dus: hoax. Verhaal is de wereld in geholpen door de Stichting Voertuigcriminaliteit (gesponsord door de branche?) en de verzekeraars vinden het uiteraard geen enkel probleem het vuurtje nog een beetje aan te wakkeren. Daar worden ze nooit slechter van. Hebben ze de schrijvende pers nog een beetje gezocht (die vinden die sensatieverhalen ook altijd mooi) en zo was het cirkeltje rond.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 10 jun 2014, 12:16

Zorro schreef:Uiteindelijk is dat allemaal voor niets gebleken, althans... tot nu toe.
Was het voor niets? Of heeft het gewerkt? Het doet me een beetje denken aan de 'teleurstelling' die je soms bespeurde, toen er na 1/1/2000 niet massaal ICT systemen omvielen. Men riep toen dat het hele millennium probleem opgeklopt was door dienstverleners in de ICT, terwijl het net zo goed kon zijn dat ze gewoon goed en nuttig werk hadden geleverd. Helemaal gaat het natuurlijk niet op, want ook auto's zonder alarm (ze zijn er) worden kennelijk niet massaal ontvreemd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 10 jun 2014, 13:00

Anko schreef:Helemaal gaat het natuurlijk niet op, want ook auto's zonder alarm (ze zijn er) worden kennelijk niet massaal ontvreemd.
Dat bedoel ik dus juist. Als de PHEV heel interessant was geweest voor het dievengilde, dan zouden ze er echt wel iets op bedacht hebben. Alarm of niet. Desnoods breken ze in om je sleutels te gappen. Staan ze 's nachts aan je bed "ik vind het vervelend je wakker te moeten maken, maar we krijgen je auto niet aan de praat. Geef de sleutels even...".

Blijkbaar is de Outlander PHEV niet interessant. Aanleiding voor de wild-west verhalen was een stijging van het aantal Lexus RX450h's dat gestolen werd (van 4 in 2012 naar 88 in 2013), maar blijkbaar was die interessant om een andere reden dan dat het een hybride betreft. Voor zover het natuurlijk statistisch significante cijfers zijn. Misschien is hij eenvoudig te jatten, misschien werkt het merk in het oosten statusverhogend (zeker bij dit type), we weten het niet. Maar (plug-in) hybrides worden in elk geval niet in grote aantallen gestolen en dat was eind vorig jaar wel het verhaal.

tadango

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door tadango » 10 jun 2014, 13:38

Misschien heeft al die negativiteit hier op het forum de dieven wel afgeschrikt :)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 10 jun 2014, 13:38

:lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MallePietje

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door MallePietje » 03 aug 2014, 10:17

Hoax of niet, marketing door anti diefstal leveranciers of niet, maar toch wordt er in de media wederom gespeculeerd over "vele" gestolen hybrides omdat ze in Moskou als taxis zouden worden gebruikt door een regeling aldaar.. Kan niet ontkennen dat ik beter om mij heen kijk... :shock:

Eric67

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Eric67 » 03 aug 2014, 13:44

volgens mijn dealer nog maar 1 gestolen in Nederland. weet niet of zijn info juist is.
wel viel mij het grote verschil op per verzekeringsmaatschappij en leasemaatschappij.
Bij mij is er een alarm klasse V ingebouwd (volgsysteem met startonderbreker).
ken ook verzekeringsmaatschappijen die NIETS eisen :o

tadango

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door tadango » 06 aug 2014, 09:44

Hij moet toch ook duurder zijn dan 50.000? Mijn uitvoering heeft net een paar euro minder gekost en van de lease zijn er 0,0 eisen voor alarm edg.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door jvisser » 06 aug 2014, 10:46

Bij mij word een LoJack ingebouwd. Dus geen extra handelingen bij het wegrijden maar wel "alarm" ;)
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Eric67

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Eric67 » 06 aug 2014, 21:26

@tadango

Ja, helaas. Instyle+ en extra's dus ruim boven de 50k. :cry:
Startonderbreker is 1 extra handeling, valt mee

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Marcs » 04 nov 2014, 11:19

Diefstal gevoelig :twisted: We weten nu wel beter :mrgreen:
Marketing van de verzekeringsbedrijven / beveiligingsbedrijven om de premie op te schroeven en meer te verkopen :mrgreen:
LB

Zorro

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Zorro » 30 nov 2014, 21:13

Daar begint het - nu we ruim een jaar en vele duizenden PHEV's verder zijn - wel op te lijken....

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 30 nov 2014, 22:11

Ik heb er niet perse een mening over, maar is dat wel zo? Ik heb hier geen betrouwbare statistieken gezien. En stel dat het meevalt, zou dat dan niet juist dankzij alle maatregelen kunnen zijn ;)

Doet me een beetje denken aan de Y2K probleem. Miljoenen, zo niet miljarden werden geïnvesteerd om software milenium proof te maken. En toen op 1 januari de stroom niet uitviel riep iedereen dat het dus allemaal een storm in een glas water was geweest. Een scam van de grote software ontwikkelaars om meer geld te verdienen :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

jvisser
Forumlid
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2014, 21:25

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door jvisser » 01 dec 2014, 09:43

Of is er op 1 jan 2000 juist niks mis gegaan omdat er zo'n heibel over gemaakt is en alle problemen opgelost waren? Ofwel, zijn er misschien juist door alle heisa van de verzekeringen (en inbouw alarm/tracking) weinig of geen PHEVs gestolen?
Outlander Business Edition 2013 Amethyst Black | X-line mistlampkappen | TNM Lolo laadpaal

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Anko » 01 dec 2014, 11:24

Uh, dat was exact wat ik bedoelde .... ;-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

André F1

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door André F1 » 31 mei 2015, 01:41

Ik heb mijn Outlander nu ruim een maand en werd ook nog onaangenaam verrast Door mijn verzekeringsadviseur dat ik minimaal een klasse 3 alarm moest laten installeren om mijn auto te kunnen laten verzekeren. Hij heeft bij bijna alle maatschappijen een aanvraag gedaan en kreeg overal dezelfde eis.
Inmiddels is er een Defa klasse 3 alarm geïnstalleerd, waarbij er sinds 1 januari 2015 een aparte afstandsbediening vereist is voor hetverkrijgen van het SCM certificaat. Gelukkig kan ik binnenkort het weer laten terug programmeren op mijn autosleutel Door het bedrijf dat het heeft geïnstalleerd. Dit gebeurt echter on officieel en op eigen risico, want eigenlijk mag dit niet. .. Gelukkig is het mijn eigen neef die een inbouwstation heeft. .. :mrgreen:

Krans
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2013, 10:32

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Krans » 31 mei 2015, 11:02

Centraal Beheer vereist geen alarm.....
Per 31/10/2014 een Titanium Grey Instyle+, zwart leer, Zijwind geleiders, Haaievin antenne van Ali, parkeersensoren voor en achter en slotbouten. Alle logo's en namen er af, alleen "outlander" laten staan. Heel strak.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Tussenstand diefstal?

Bericht door Marcs » 12 nov 2015, 17:03

0,0 :mrgreen:
LB

Plaats reactie