Inrichten WiFi met repeater

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
berg128

Inrichten WiFi met repeater

Bericht door berg128 » 11 jan 2014, 20:02

Ik zie regelmatig plannen langskomen om de auto of je huisinstallatie met een WiFi repeater in te richten. Het lijkt me handig hier een redelijk gedetailleerde beschrijving te plaatsen hoe je dat hebt met welk merk en type repeater.

Tips en Trucs hiervoor en vragen kan je misschien beter in de WiFi topic posten.

Ik had best zelf wel een aftrap willen geven maar heb zelf geen WiFi, weer wel een beetje verstand van netwerken dus kan een beetje behulpzaam zijn indien nodig.

annor

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door annor » 11 jan 2014, 22:42

Ik heb zelf een Cisco Linksys RE1000 gebruikt. De repeater heb ik in een stopcontact in de meterkast zitten (de auto staat op de oprit aan de andere kant van de muur). Zoals de meeste repeaters komt ook deze met een installatiewizard die of meegeleverd wordt of gedownload kan worden van hun site. De wizard start je vanaf een laptop waarmee je in de buurt van de repeater gaat staan. Als de repeater gevonden wordt geeft de wizard aan welke wifi netwerken gezien worden. Vervolgens het netwerk van de auto selecteren. Daarna vraagt hij om het wachtwoord. Na invoeren van het wachtwoord stelt de repeater zichzelf verder automatisch in om het signaal van het gekozen netwerk te versterken en het bereikt te vergroten. De netwerk naam wordt niet veranderd maar overgenomen door de repeater. Ik heb nu een bereik van ongeveer 20 meter hetgeen voor mij ruim voldoende is.

Overigens heb ik ook wifi explorer op mijn macbook een tijdje het wifi signaal van de auto laten monitoren. Wat opvalt is dat het signaal de meeste tijd voldoende sterk is, maar wel fluctueert (sterker dan dat van andere netwerken in de buurt) en soms een paar minuten niet zichtbaar is. Helemaal OK lijkt mij dat niet.

johnbronsgeest

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door johnbronsgeest » 11 jan 2014, 23:32

Iemand al een Ruckus 2211 met externe antenne geplaatst
krijg hem niet werken

via wizzard zie ik de auto wifi
connect ernaar d.m.v paswoord, lijkt goed te gaan
dan aanloggen op netwerk ( wat natuurlijk veel sterker is

maar daarna kan mijn app hem niet benaderen

Gebruikersavatar
vlimmen
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mar 2013, 19:56

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door vlimmen » 12 jan 2014, 10:13

Wifi werkt bij mij goed. Eerlijk is eerlijk: 2x een reset, maar al weken geen problemen nu.
Ik heb een fritz!wlan 310 repeater. €39.99 bij Conrad, geen verzendkosten. Mag ook elders gekocht worden ;) : ik heb geen aandelen!
Repeater in een stopcontact, niet te ver van de auto vandaan. Vervolgens wizard doorlopen mbv een laptop. Ik heb wel zelfde ssid en ww. gebruikt in de fritz-wizard. Nu goed bereik in en rondom huis. Daarvoor echt een slecht bereik.
In Drenthe slechts 2 andere netwerken in de lucht hier :D .
Dat scheelt wellicht ook?

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door mr76 » 12 jan 2014, 14:23

ik heb op marktplaats een 12V Netgear wn2000rp gekocht. op de 12V accu direct aangesloten, had geen zekering in huis. OOk die wizard door lopen, maar die renamed het naar "REMOTExxxx_EXT" toen heb ik maar de SSID van de auto gerenamed naar deze van de repater. Maar het werkt niet overtuigend. moet nog even meer proberen als ik tijd heb.
Laatst gewijzigd door mr76 op 13 jan 2014, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

whosnext
Forumlid
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:19

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door whosnext » 12 jan 2014, 15:52

berg128 schreef:Ik zie regelmatig plannen langskomen om de auto of je huisinstallatie met een WiFi repeater in te richten. Het lijkt me handig hier een redelijk gedetailleerde beschrijving te plaatsen hoe je dat hebt met welk merk en type repeater.

Tips en Trucs hiervoor en vragen kan je misschien beter in de WiFi topic posten.

Ik had best zelf wel een aftrap willen geven maar heb zelf geen WiFi, weer wel een beetje verstand van netwerken dus kan een beetje behulpzaam zijn indien nodig.
Staat er al lang... :mrgreen:

http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... &start=450

halverwege de pagina.

Suc6

berg128

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door berg128 » 12 jan 2014, 17:02

Kun je misschien je link aanpassen naar het bericht waarin dat staat? Ik kan het niet vinden en dan heeft het wat meer zin om hier daar naar toe te verwijzen.

radphev

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door radphev » 12 jan 2014, 20:10

Hij bedoelt deze post

Als ik dit zo lees dan is dit een vrij omslachtige manier van instellen, ik heb het idee dat dit bij andere repeaters makkelijker gaat, helemaal met een wizard (bij mijn Sitecom en Zyxel repeaters iig wel). Ik heb het nog niet bij een PHEV kunnen proberen.

berg128

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door berg128 » 13 jan 2014, 13:30

Ik zie de post niet met jullie links maar zie wel een beschrijving van een Fritz 310 repeater ergens, die niet veel anders is als wat hier staat.
Mijn berichtenvolgorde staat op laatste eerst zodat ik direct de laatste berichten zie. Denk dat dat de oorzaak is van de niet werkende links.
Untitled.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

radphev

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door radphev » 14 jan 2014, 22:04

Volgens mij wordt het dan moeilijk om exact naar dat bericht te verwijzen ?

berg128

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door berg128 » 14 jan 2014, 22:23

Ik heb het zelfs getest en kom er niet uit hoe het nou precies zit en waarom het wel of niet werkt. Maakt ook niet zoveel uit, is wel te vinden. Diepere achtergrond is natuurlijk om inzicht te krijgen hoe e.e.a. werkt, de info te combineren en er (misschien) iets mee te doen qua combineren van verschillende wifi netwerken en als het nog nodig is na een eventuele update/oplossing van Mitsubishi.

radphev

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door radphev » 14 jan 2014, 23:14

Repeater is prima oplossing om het zwakke signaal van de wifi zender van de Outlander te versterken en daarmee het bereik te vergroten.

Nadeel: stopcontact / repeater moet binnen de range van de wifi zender staan, heel dicht bij de auto dus. Dit gaat dus niet werken bij auto's die op straat staan, ver weg van een stopcontact.

Instellen van de repeater mag niet zo'n probleem zijn, zolang de repeater binnen het bereik van de wifi van de Outlander wordt geplaatst, dus ook tijdens de configuratie en zolang de naam van het door de auto uitgezonden netwerk (SSID) en het wachtwoord bekend zijn..

johnbronsgeest

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door johnbronsgeest » 15 jan 2014, 16:20

Net Enginius ERA150 aangesloten
binnen ca 20 meter van auto af
geen probleem, dijk van een signaal

in hele huis nu bereik''

:D

berg128

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door berg128 » 15 jan 2014, 19:18

Mooi voor jou, hoe heb je het gedaan. Nog tips voor ons? Kostda?

phevictor

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door phevictor » 17 jan 2014, 13:12

berg128 schreef: Kostda?
Google: https://www.google.nl/search?q=Enginius ... 2&ie=UTF-8 ;)

~ >110 heb je er een.

Calx

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Calx » 18 jan 2014, 16:28

€ 35,= , moet genoeg zijn denk ik.

http://www.routershop.nl/d-link-dap-132 ... ct=005.001

phevictor

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door phevictor » 18 jan 2014, 21:25

Beetje appels met peren deze 2 apparaten... Deze stopcontact repeater gaat je geen ontvangst in je hele huis of achtertuin opleveren..

DenPhev

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door DenPhev » 18 jan 2014, 21:34

Ik heb dat ding afgelopen week bij kruidvat gekocht voor 23 euro. Ik had ook geen wifi verbinding vanaf aflevering auto. Sinds ik dit ding heb is er constant verbinding. Voor mij dus een uitkomst. Zelfs achter in de tuin verbinding... :lol:

radphev

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door radphev » 18 jan 2014, 23:45

Onderschat de goedkope repeaters niet, voor dit doel zeker goed genoeg.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Reinier L » 19 jan 2014, 10:39

Vlimmen heeft hierboven al beschreven voor 40 € klaar te zijn. Heb exact hetzelfde gedaan (waarvoor dank!!) en nu overal ontvangst. Daarvoor enkel rond de auto.
Dus luister naar de ervaringsdeskundigen en niet diegene die denken dat, vinden dat, of zeggen dat kan niet.

Fritz' repeater. 40€ Conrad. Installeren mbv laptop. Staat al veel over geschreven.
OUTLAND(CRUIS)ER

goudje

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door goudje » 28 jan 2014, 18:36

radphev schreef:Repeater is prima oplossing om het zwakke signaal van de wifi zender van de Outlander te versterken en daarmee het bereik te vergroten.

Nadeel: stopcontact / repeater moet binnen de range van de wifi zender staan, heel dicht bij de auto dus. Dit gaat dus niet werken bij auto's die op straat staan, ver weg van een stopcontact.

Instellen van de repeater mag niet zo'n probleem zijn, zolang de repeater binnen het bereik van de wifi van de Outlander wordt geplaatst, dus ook tijdens de configuratie en zolang de naam van het door de auto uitgezonden netwerk (SSID) en het wachtwoord bekend zijn..
wellicht repeater in de laadpaal plaatsen !!!

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Reinier L » 28 jan 2014, 22:55

Mijn repeater zit in huis op een plek waar de iPhone niets ontving.
Wel aan de kant waar de auto staat. Deze geeft 1 van de 4 ledjes aan. Maar kan nu hele huis ontvangen.
OUTLAND(CRUIS)ER

johnbronsgeest

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door johnbronsgeest » 12 feb 2014, 12:41

Bart,

Al vorderingen m.b.t. WIFi / 3G , ???


John

Gebruikersavatar
Qique
Forumlid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2014, 02:41

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door Qique » 02 apr 2014, 16:42

vlimmen schreef:Wifi werkt bij mij goed.
Ik heb een fritz!wlan 310 repeater. €39.99 bij Conrad, geen verzendkosten. Mag ook elders gekocht worden ;) : ik heb geen aandelen!
Repeater in een stopcontact, niet te ver van de auto vandaan. Vervolgens wizard doorlopen mbv een laptop. Ik heb wel zelfde ssid en ww. gebruikt in de fritz-wizard. Nu goed bereik in en rondom huis. Daarvoor echt een slecht bereik.
Idem hier :D Ik gebruik nog een andere repeater van Fritz! voor versterking van mijn normale WiFi in huis. Zeer tevreden over dit merk, voor een erg zacht prijsje :D
"He who knows enough is enough will always have enough" (Lao-Tzu)

RonvanD

Re: Inrichten WiFi met repeater

Bericht door RonvanD » 11 apr 2014, 16:16

Ik heb nog een Linksys WRT320N werkloos in de kast liggen. Heb hier nu, vanwege de grote instelmogelijkheden, DD-WRT op draaien.
Deze probeer ik nu dusdanig in te stellen dat ik hem als repeater kan inzetten op mijn werkadres. Gezien het dikke beton en de afstand van ongeveer 40m heb ik geen bereik. Met een repeater verwacht ik dit wel te kunnen overbruggen. Tot op heden heb ik het echter niet aan de praat gekregen.
Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met het instellen van DD-WRT als repeater icm de PHEV ?

Plaats reactie