Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

PHEV in het wild zien rijden en een foto kunnen maken? Hier kun je de foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Anko » 31 dec 2013, 13:02

Volgende bericht ontvangen:

Vanochtend is in Amsterdam-noord een Outlander gestolen met kenteken 6-SRF-86, kleur technical silver (de bekende hele lichte blauwe kleur).

Ziet u deze Outlander rijden, waarschuw dan onmiddellijk de politie via 112.

Helaas, het is niet anders.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

bartl

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door bartl » 31 dec 2013, 13:04

Ik wens je succes om dan de politie te bellen... maar goed, wellicht zit er een agent in de buurt ....
RDW staat ie nog niet als gestolen trouwens.

axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door axum » 31 dec 2013, 13:20

Supervervelend!

Was deze auto van een forum-lid?

Nog even wat algemene vragen:

- zat er een alarm op en zo ja, welke merk?
- heeft de gedupeerde een verzekeringspolis waarin de bijtelling vergoed wordt bij diefstal? zo ja, dan ben ik eens benieuwd naar de schade-afhandeling van de verzekeraar.
Laatst gewijzigd door OutSander op 31 dec 2013, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

Teedeebee

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Teedeebee » 31 dec 2013, 13:30

Ik kreeg een mail van Willy hierover.
Zal zijn verzekering nu duurder worden, er vanuit gaande dat de auto bij hem verzekerd was?
Als 1 op de 14 outlanders gestolen gaat worden zullen we nog wel veel van deze mails krijgen.....
Zijn we daar blij mee?

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Denniss » 31 dec 2013, 13:55

Van mij mag dit bericht op de voorpagina en bovenaan bij ieder draadje.
Zelf ben ik behoorlijk gefocussed om andere PHEVS te zien en ik plak een post it in mijn auto met het kenteken..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

MTT

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door MTT » 31 dec 2013, 14:13

Hi kan net op de valreep een nieuwe bestellen met KIA/MIA voordelen van nog dit jaar. Geluk bij een ongeluk. Zo'n A3 sportback is ook niet verkeerd

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Anko » 31 dec 2013, 14:24

MTT schreef:Hi kan net op de valreep een nieuwe bestellen met KIA/MIA voordelen van nog dit jaar.
En dan hopen dat hij niet terug gevonden wordt?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door sigmasailor » 31 dec 2013, 15:01

Denniss schreef:Van mij mag dit bericht op de voorpagina en bovenaan bij ieder draadje.
Zelf ben ik behoorlijk gefocussed om andere PHEVS te zien en ik plak een post it in mijn auto met het kenteken..
Die is al lang het land uit of staat ergens in een loods ben ik bang.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

gaevakyd

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door gaevakyd » 31 dec 2013, 15:05

Dammm balen zeg. Plaats anders een bericht op twitter en facebook. Ik zie daar nog niets op staan, tenminste niet als ik zoek op kenteken.

MTT

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door MTT » 31 dec 2013, 15:08

Inderdaad, maar er zijn natuurlijk altijd voorbehouden te maken op een contract, dus daar ligt het probleem niet lijkt me. Ik zou overigens geen gejat voertuig terug willen, van mij mag die wegblijven. Dus er komt dan ook never een tracking systeem aan boord, behalve de navigatie :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Denniss » 31 dec 2013, 16:46

Waarom zou je je gestolen auto niet terug willen?
Overigens verwacht ik ook niet dat hij nog herkenbaar met dat kenteken in Nederland rond rijd maar je weet het nooit..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

detlev

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door detlev » 31 dec 2013, 17:44

Wj hebben ooit een mercedes 190 gehad die werd gestolen....
Werd idd teruggevonden...met de stront op de achterbank.
Mag van mij ook liever dan nooit meer teruggevonden worden
Laatst gewijzigd door Jos op 31 dec 2013, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Denniss » 01 jan 2014, 02:04

Ben je klaar mee.. bizar.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Eshuis
Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 mei 2013, 22:37

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Eshuis » 01 jan 2014, 22:47

Ik zou hem wel graag terug willen, hebben dan ook een trace365 besteld.


Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door jaapv » 19 jan 2014, 10:31

Verzekeringsmaatschappijen zien graag tracking systemen. Het bespaart ze geld. Als je een verzekering met 3 of 5 jaar nieuwwaardedekking hebt, ga je na een jaar geld verdienen bij diefstal.

ZeroPercent

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door ZeroPercent » 25 jan 2014, 13:24

Heb even het kenteken van de auto opgezocht op de RDW-site en hij staat er gewoon in. Bij 'Gestolen' staat 'Nee', wat betekent dat 'het voertuig met dat kenteken niet als gestolen geregistreerd staat in het register van de RDW' (al neemt RDW hier geen verantwoording voor).

Ben heel benieuwd wat er gebeurd is en of iemand (Willy/Eshuis?) ons een update kan geven. Ik wil wel eens wat goed nieuws horen m.b.t. diefstal van Outlanders: het lijkt nu wel alsof elk nieuwsitem over onze auto's gaat, ze eigenlijk niet te beveiligen zijn en dat ze na diefstal direct naar Rusland gaan en we ze nooit meer terug zien...

Hoop dat deze diefstal een happy ending heeft gehad en misschien zijn er nog wat tips over welke acties we moeten ondernemen als dit iemand mocht overkomen.

Zorro

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Zorro » 25 jan 2014, 16:20

ZeroPercent schreef:Heb even het kenteken van de auto opgezocht op de RDW-site en hij staat er gewoon in. Bij 'Gestolen' staat 'Nee'
Dan is-ie terug gevonden, want ik heb een week of twee geleden volgens mij wel "ja" zien staan. Of ik moet me heel erg vergissen...

Ik moet zeggen: ik zie ook alleen paniekverhalen en geen harde cijfers. Op enig moment werd ik er zelf ook helemaal onrustig van. Had een disklok besteld, maar leveringsproblemen. In afwachting daarvan toch de auto steeds binnen gezet (heel gedoe, fietsen in de bijkeuken, werkbank opzij; wie gebruikt de garage nou tegenwoordig nog om de auto in te zetten!?). Gisteren disklok ontvangen, ik laat het daarbij. Zit SCM-keur op, verzekering vindt het best (bij nu afsluiten nieuwe verzekering vragen ze trouwens wel klasse 3 of 4). Auto staat weer op de oprit (met disklok) en als ze hem echt willen hebben nemen ze hem toch wel mee. Als je hem te goed beveiligt staan ze 's nachts ook zonder veel problemen aan je bed: "sorry dat we je tóch even wakker moeten maken, maar we krijgen je auto niet in beweging...".

Er zijn er inmiddels sinds oktober iets van 8.000 geleverd, lijkt me genoeg om statistisch significante uitspraken te doen over diefstal. Ook op het forum geen concrete meldingen, behalve een paar inbraken (die heb je bij elke auto). Het blijft bij waarschuwingen, er zijn niet meer meldingen dan deze éne en daarvan is gemeld dat de boeven de sleutels in handen hadden gekregen. Tja... daar kan geen beveiligingssysteem tegenop.

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door phev » 25 jan 2014, 16:57

Zorro, welke maat disclock heb je genomen? En zit hij inderdaad los om je stuur zodat je sowieso niet kunt sturen omdat hij eroverheen glijdt?

Jan

Zorro

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Zorro » 25 jan 2014, 17:20

Kleinste. Zit inderdaad redelijk los, je kunt hem in drie "standen" dichtmaken (vrij los, wat vaster, redelijk klem). En al draait-ie er niet overheen; ronddraaien gaat sowieso niet handig vanwege dat uitstekende deel dat eraan zit.

Mijn broertje zit in de sloten en die heeft het toegepaste slot (en dan "slot" als in: het gat waar je de sleutel insteekt...) ook "goedgekeurd". Er zijn nogal wat van die stuursloten die met een pinnetje gemakkelijk te openen zijn, maar dat lijkt bij deze niet mee te vallen. Het is een onhandig groot en zwaar ding, maar je wordt er snel handig mee. Als je makelaar bent (of een ander beroep hebt waarbij je de auto 25 keer per dag wegzet) is het niet te doen, maar twee keer per dag is zonder ergernis op te brengen. En er staan er tegenwoordig genoeg, zien ze dan ding zitten dan gaan ze hopelijk "op naar de volgende". Dat cobra-alarm wat daar op zit kennen ze zo langzamerhand wél, daar hebben ze een gadget voor :? .

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door phev » 25 jan 2014, 17:29

Bedankt voor je info, lijkt me wel wat. Wacht nog even de diefstal-indianenverhalen af.

gr.Jan

Zorro

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Zorro » 25 jan 2014, 17:38

Kan, maar voor 130 pleur weet je alles. En slaap je toch beter, weet ik uit ervaring... 8-)

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door zdDog » 25 jan 2014, 23:15

yep, én alle ruiten geëtst
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Zorro

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door Zorro » 26 jan 2014, 00:32

Ja, ook gedaan. Maar of dat echt helpt? Zou er iemand acht op slaan in Moskou...!? Ik heb zo mijn twijfels. Als je daar allerlei taxivergunningen en subsidies kunt krijgen op gestolen auto's dan denk ik dat ze niet zo onder de indruk zijn van een klein etswerkje in een hoekje van de ruiten. Maar goed, baat het niet dan schaadt het niet.

sjoester

Re: Gestolen: 6-SRF-86, technical silver

Bericht door sjoester » 09 apr 2014, 19:46

Wat een broodje aap verhaal.... wie gaat nu in een forum schrijven over z'n zogenaamd gestolen PHEV???
Is dit iemand die handelt in alarmsystemen??? de genoemde auto: 6-SRF-86 is niet gestolen gemeld??
Of rijdt zijn vrouw er nu in??? en voelt dat als gestolen??

Plaats reactie