weer nieuwe update phev app

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
dolf
Forumlid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2014, 18:06

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door dolf » 07 jan 2015, 18:14

Nieuwe APP geinstalleerd op Iphone, probeerde de voertuig update uit te voeren, maar na de ACC mode (1X startknop indrukken) de sequence van lock unlock 10X uit te voeren kreeg ik geen beep , na dit een keer of 5 te hebben geprobeerd de pogingen maar gestaakt.

naar huis gereden auto uit (niet uitgestapt) en daarna weer op ACC stand en toen zonder problemen kunnen updaten ?????

Alles werkte naar behoren.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Man » 07 jan 2015, 19:21

Vandaag update uitgevoerd op de auto nadat ik gisteren via de Appstore de update heb gedownload van de Mitsubishi App.
Het WiFi netwerk van de auto krijg ik in beeld en kan ik selecteren. Daarna de app activeren maar er komt geen verbinding tot stand. Advies ..... :?:

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door zdDog » 07 jan 2015, 19:38

gehele reset procedure wifi

en telefoon herstarten/ zorgen dat de app niet actief is op de achtergrond
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door kobus1967 » 07 jan 2015, 21:41

Sinds de vorige update krijg ik alleen verbinding als ik 3g uitzet anders krijg ik de melding netwerk uitgeschakeld vanwege te trage internet verbinding.
Ook moet ik handmatig de wifi van de auto selecteren, de app doet dit niet automatisch als mijn thuisnetwerk in bereik is.
Dus probeer het eens met 3g uit.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Anko » 07 jan 2015, 22:13

kobus1967 schreef:Ook moet ik handmatig de wifi van de auto selecteren, de app doet dit niet automatisch als mijn thuisnetwerk in bereik is.
De Android app zal automatisch het juist netwerk selecteren. De iOS app heeft dat nooit gedaan en zal dat ook niet doen. Dit ten gevolge van beperkingen die Apple in iOS heeft ingebouwd. Een app kan binnen iOS niet de juiste WiFi connectie selecteren. Je moet net geluk hebben dat het REMOTE netwerk toevallige door je telefoon geselecteerd wordt.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door kobus1967 » 08 jan 2015, 08:34

Mogge Anko, ik heb een galaxy S4 Active met android.
Als ik in huis ben kiest de gsm altijd het huisnetwerk, in de auto kiest hij de remote.
Een paar handelingen extra voor de app in bedrijf is, 3G uit remote wifi selecteren maar dan heb ik wel een heerlijk warme auto of eigenlijk mijn vrouw want die gebruikt hem meestal.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Anko » 08 jan 2015, 10:51

Wel lief dat je dat voor je vrouw doet :P

Dat van die Android had ik inderdaad even gemist. Sorry.

Ik heb een oude Galaxy S Plus met KitKat en een iPhone 5s, beide met de nieuwste PHEV app. Op de iPhone moet ik, zoals gezegd, zelf het REMOTE netwerk selecteren. Maar op de Galaxy kiest de app bij mij vanzelf het juiste netwerk bij opstarten, als deze niet al verbonden was. Ik moet inderdaad wel zeggen dat ik 3G data disabled heb. Maar of dat het verschil maakt? De meesten zullen dat toch wel gewoon aan hebben staan, lijkt me.

Kiest bij jou de PHEV app wel zelf het juiste netwerk als 3G eenmaal uit staat? Of dan ook niet?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door kobus1967 » 08 jan 2015, 12:42

@Anko.
De galaxy S4 Active kiest het sterkste netwerk, dus soms is dat de remote maar in en om huis is dat het huisnetwerk.
De app kiest niet zelf de remote bij mij.
ps. Ik krijg dan ook veel terug van mijn vrouw ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Anko » 08 jan 2015, 12:56

kobus1967 schreef:@Anko.
De galaxy S4 Active kiest het sterkste netwerk, dus soms is dat de remote maar in en om huis is dat het huisnetwerk.
Lijkt me logisch. Zal voor de meeste telefoons opgaan, lijkt me. Ik heb daarom (op mijn iPhone) zelfs ingesteld dat hij niet spontaan met REMOTE moet verbinden, om te voorkomen dat ik in mijn huiskamer ongemerkt 3G/4G data zit te verbranden.
kobus1967 schreef:De app kiest niet zelf de remote bij mij.
Op mijn Galaxy zie ik dat de app heel snel opstart als vooraf al het juiste netwerk geslecteerd is / was. Als dat niet zo is, dan zie je dat de app actief op zoek gaat naar het juiste SSID. Opstarten duurt dan 3 keer zo lang. Zie jij helemaal geen melding op je App dat hij het REMOTE netwerk zoekt, of zoekt hij wel maar vindt hij niets? Weet je zeker dat de koppel procedure goed is verlopen? Als in: weet de app wel de naam van het REMOTE netwerk?

Eventueel zou je een Tasker script kunnen gebruiken dat eerst het juiste Wifi activeert en dan pas de app opstart.
kobus1967 schreef:ps. Ik krijg dan ook veel terug van mijn vrouw ;)
Gelukkig maar :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door kobus1967 » 08 jan 2015, 13:41

Ik ben al blij dat de app werkt al is het misschien iets omslachtig.
Ook ben ik bang om dingen te wijzigen in instellingen en dat het dan niet meer werkt en ik het ook niet meer aan de praat krijg.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Hansjebrinkers » 10 jan 2015, 12:17

Iphone 6 met de nw app getracht te verbinden..... Grrrrrrr.... Wifi dood (ssid foetsie). Straks nog een keer te totale reset proberen, anders maar even langs de dealer..
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
Rob
Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 mei 2013, 11:00

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Rob » 10 jan 2015, 14:34

Net update van de firmware van de auto gedaan via mijn iphone, update gelukt maar ik kan nu de app niet meer gebruiken omdat het aantal geregistreerde gebruikers is overschreden?

Iemand anders ook dit probleem?

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door OutSander » 10 jan 2015, 14:47

Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Rob
Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 mei 2013, 11:00

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Rob » 11 jan 2015, 14:14

Top, werkt weer perfect, dankjewel!

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Hansjebrinkers » 14 jan 2015, 23:22

Vervolg van mijn post van een paar dagen geleden..... Inmiddels is de wifi na een keer of 3 "crtl-alt-del" (de lange procedure) weer in de lucht en is de update afgerond. Lijkt weer te werken.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Reinier L » 18 jan 2015, 11:22

Echt heel raar maar in tegenstelling met vorige keren kwam zelfs de Beep niet na dertig keer proberen lock/unlock etc.
Weet niet waarom maar zette de alarmlichten aan en handrem erop en plots Bep en download begon te lopen.
Toeval? Of even een zetje nodig, geen idee.
OUTLAND(CRUIS)ER

phevictor

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door phevictor » 19 jan 2015, 13:05

Update ging vlekkeloos. Doe het altijd met iPad. Meteen verwarmingstijd naar 20min.. eindelijk een update waar we wat aan hebben ;-)
Nog niet in MMCS zelf gekeken of het daar ook in te stellen is.

Ik zeg volgende update.. 2 timers per dag met beide een aparte keuze voor verwarmen koelen graag.. ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Anko » 19 jan 2015, 13:11

phevictor schreef:Update ging vlekkeloos. Doe het altijd met iPad. Meteen verwarmingstijd naar 20min.. eindelijk een update waar we wat aan hebben ;-)
Nog niet in MMCS zelf gekeken of het daar ook in te stellen is.

Ik zeg volgende update.. 2 timers per dag met beide een aparte keuze voor verwarmen koelen graag.. ;)
Geen probleem. Kijk even in het draadje over bedienen via SMS. Met een beetje handigheid maak je een Tasker script dat in de ochtend verwarmt en in de middag koelt. :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

InlanderPHEV
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2013, 18:24

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door InlanderPHEV » 29 jan 2015, 19:23

Ik heb de laatste versie van de Android en krijg via de app de melding dat de voertuigsoftware geupdate moet worden. Een voorgaande keer was ik na een dergelijke updatemijn Wi-Fi kwijt en kreeg dat alleen via de dealer weer aan de praat.

Nu de vraag aan jullie of ik echt iets mis zolang ik de update uitstel. In de winter gebruik ik iedere dag de app om voor de verwarmen. Dan zou ik liever wachten tot " de kou uit de lucht is". Is het het risico waard?

paul1173

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door paul1173 » 30 jan 2015, 09:03

@Inlander: absoluut updaten! Deze versie is heerlijk stabiel. Wifiverbinding valt niet meer weg, geen reset meer hoeven te doen. En langere verwarmingtijd. Heb nu ook een toestel met Tasker in de auto liggen. Lekker hoor! Nu maar wat extra scripts gaan schrijven die op basis van SMS tekst iets doen. (verwarmen naar koelen), lokatie doorgeven, lampen aan e.d. :lol: Gewoon.. omdat het kan..

gr. Paul

plugin
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 sep 2013, 20:36

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door plugin » 30 jan 2015, 09:41

Welke versie? A.1.3.7?

Cognac

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Cognac » 06 okt 2015, 10:51

Hoe werkt jullie PHEV app op IOS9? Mijne reageert regelmatig niet waardoor ik hem eerst moet sluiten en vervolgens opnieuw moet starten. Ook is alles sinds de update in het engels...

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door PHEV2014 » 06 okt 2015, 11:00

Hier ook. Update app naar iOS9 komt waarschijnlijk net voor het uitkomen van iOS10 :roll:
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Cognac

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Cognac » 06 okt 2015, 11:05

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Als dat het geval is zal ik een mailtje sturen naar mijn contactpersoon bij Mitsubishi Motors Nederland.

egroesbeek

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door egroesbeek » 06 okt 2015, 21:40

Hier wel in het Engels, maar verder geen problemen. Ze hadden ook gewaarschuwd, dat de app slecht werkt met ios9

Plaats reactie