weer nieuwe update phev app

Met een tijdsklok je standkachel bedienen is zóóó 2012
willighagen

weer nieuwe update phev app

Bericht door willighagen » 26 dec 2013, 10:46

De app heeft weer een update gehad maar zonder auto is het moeilijk te zien wat er is veranderd

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door aleurs » 26 dec 2013, 11:01

Android alleen dan waarschijnlijk. Op mijn iphone geen update. Misschien foutje in Android versie hersteld
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

tadango

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door tadango » 26 dec 2013, 11:26

Was een taal correctie zo te zien.

Eelco Koning

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Eelco Koning » 30 dec 2013, 11:04

Volgens de informatie bij de update gaat het ook om een update voor het wegvallende WIFI.

via je telefoon kan je namelijk de software van de auto bijwerken. nog even en we kunnen via de telefoon zelf de winterbanden wisselen :lol:

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Nieuwe versie van de WiFi App in de Appstore

Bericht door sigmasailor » 11 jul 2014, 17:16

Iemand de update al getest van de nieuwe App?
Mijn Wifi ligt er al weer maanden uit; ik wacht op een hardware update. ben benieuwd of er nuttige aanpassingen zijn in de App?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Update uitgevoerd

Bericht door Jos » 11 jul 2014, 17:59

Ik heb net de nieuwe app binnengehaald en de update uitgevoerd. De eerste poging mislukte (bleef een tijd hangen op 49%). De tweede poging was succesvol.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Nieuwe versie van de WiFi App in de Appstore

Bericht door JanPHEV » 11 jul 2014, 18:05

Zijn er ook release notes wat het verschil is met de vorige versie :?:

Bij mij werkt de wifi vanaf het begin probleemloos.
Dus ik denk dat ik eerst maar eens de spreekwoordelijke kat uit de boom ga kijken :P

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe versie van de WiFi App in de Appstore

Bericht door OutSander » 11 jul 2014, 19:32

JanPHEV schreef:Zijn er ook release notes wat het verschil is met de vorige versie :?:
1. Supported to the IOS7.
2. Fixed issue that the Pre-A/C does not work.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

phevictor

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door phevictor » 11 jul 2014, 21:33

Zie net Update binnenkomen voor iOS versie van App

Fixes:
1 Support to the iOS 7 ( mooi optijd :lol: )
2 Fixed issue that Pre-a/c does not work..( airco op afstand die het niet doet op timer of zo?)

Geen idee of er ook fiemware voor auto bij zit..

Edit: ja er zit nieuwe firmware voor auto bij, alleen krijg hem niet verder dan 8% geïnstalleerd, dan verbreekt verbinding.. Morgen nog maar eens proberen als onweer uit de lucht is :shock:
Laatst gewijzigd door phevictor op 11 jul 2014, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door neuroticz » 11 jul 2014, 21:56

ik ga morgen even de update uitvoeren, ik was vergeten hoe dat ook alweer moest.. ikke maar drukken lock lock lock en daarna unlock, even zoeken en ohja om en om was het :lol: toch wel makkelijk zo'n informatief forum.
Ook mooi dat ze iets met de airco hebben gedaan, morgen gelijk even testen.. is wel handig met deze hitte ;)

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door ictijoos » 11 jul 2014, 23:10

De android-app geeft keurig aan hoe je de auto in de programmeerstand moet zetten. De Apple-uitvoering nog niet geprobeerd.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door OutSander » 12 jul 2014, 05:15

neuroticz schreef:Ook mooi dat ze iets met de airco hebben gedaan, morgen gelijk even testen.. is wel handig met deze hitte ;)
Nou, volgens mij niet zozeer iets met de A/C. In de app moest je soms drie keer de A/C aan en uitzetten voordat je het icoontje ook op het scherm kreeg dat aangaf dat de auto staat te koelen/verwarmen. Ik vermoed dat ze dat gefixed hebben en dat dat nu in één keer werkt.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Hansjebrinkers » 12 jul 2014, 10:41

En... Al iemand de auto ge-upgrade? En zo ja, iets verandert?
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door case » 12 jul 2014, 11:02

Ja, de app doet er nu nog langer over om contact te maken met de auto. (Android)
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door JanPHEV » 12 jul 2014, 12:55

Nou, ik heb geen Apple, dus als het dan alleen de pre-AC programmering weergave in je telefoonscherm is, wat ik nog ooit gebruikt heb tot nu toe; en dus niet weet of ik dat probleem (ook) heb, dan laat ik het voor eerst maar zo als het is.
If it ain't broken, don't fix it :!: :mrgreen:

phevictor

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door phevictor » 12 jul 2014, 13:02

Update vandaag wel gelukt..met ipad gedaan.. Zend sterker signaa en vindt 2.4ghz minder issue ;) Mn Iphone5 heeft vaker issues met 2.4ghz netwerken met bepaalde versleuteling.
Apple app geeft ook keurig aan hoe je auto in programmeer stand zet (5x om en om in acc stand)

Had al wel het vermoeden dat airco op timer niet werkte, gebruik hem door de weeks elke dag in de middag als hij aan paal bij werkgever hangt.. Omdat het exacte moment van vertrek niet te plannen is is het lastig te checken hoe warm het zou zijn zonder dat hij gewerkt zou hebben..danwel met..

Geen opvallende andere zaken gezien.. Iig geen nieuwe functies die app leuker maken.

Komende week maar weer eens testen.. Kan alleen maar hopen dat app stabieler is geworden.

Tijd zal het leren, verwacht geen wonderen

willighagen

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door willighagen » 12 jul 2014, 18:22

update gedaan en kan nu de a/c timer instellen. Maar........ de oude ziekte is weer terug even een keer op het thuis netwerk en daarna ligt de verbinding er weer uit :mrgreen: :twisted:

asx-outlander

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door asx-outlander » 13 jul 2014, 13:24

Onlangs met de terugroep actie heeft de software een update gekregen. Ik had altijd problemen met de wifi/app verbinding.

Maar nu met het het opnieuw installeren vd app al wekenlang probleemloos! Signaal lijkt ook veel sterker. Op de camping 100m vd auto pakt de Iphone nog de wifi vd auto ipv de lokale internet wifi (waarvan de router maar 15m verderop stond).

Ook krijg ik nu pas de "tank bijna leeg" melding bij 60 km (ipv 100eerst).

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door Anko » 13 jul 2014, 15:00

asx-outlander schreef:Ook krijg ik nu pas de "tank bijna leeg" melding bij 60 km (ipv 100eerst).
De "tank bijna leeg" waarschuwing komt bij een bepaald aantal liters resterend (9 liter voor de milde waarschuwing en 5 liter voor de meer indringende waarschuwing, als ik het goed heb). Staat in de manual. Als je hem nu bij 60 km krijgt in plaats van bij 100 km, dan komt dat denk ik omdat je nu veel minder zuinig gereden hebt :mrgreen:

Of je hebt gekeken naar de totale actieradius (benzine plus stroom). Dan hangt de resterende actieradius ook af van de vullingsgraad van je accu op het moment dat de tank nog maar 9 (of 5) liter bevat.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door zdDog » 13 jul 2014, 18:25

toch zou ik graag de optie hebben om via charge zoveel mogelijk de accu te laden omdat je dan toch iets meer zekerheid hebt over je actieradius (afhankelijk van de zwaarte van de rechtervoet); die houdt nu op wanneer je de --- ziet verschijnen
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

bokito

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door bokito » 22 jul 2014, 01:05

Het mooiste zo een update voor de afstandsbediening zijn. Druk 5 sec op open voor de airco en druk 5 sec op sluiten voor de verwarming

4-svp-00
Forumlid
Berichten: 214
Lid geworden op: 19 dec 2013, 21:02

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door 4-svp-00 » 23 jul 2014, 01:29

Helemaal mee eens. Dan nog een knopje voor het laden in/uit (bijvoorbeeld 2x drukken is 2 uur laden) te zetten en die schandalig slechte app en WiFi kunnen de deur uit. Het gaat alleen niet gebeuren ben ik bang ;-)

bokito

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door bokito » 23 jul 2014, 01:50

Mijn collega heeft een V60 d6 en Windows phone. Hier heeft Volvo geen app voor.

Dus doet hij alles met zijn ab. Hier ben ik aardig jaloers op.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 872
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door PHEVlkj » 23 jul 2014, 10:31

@Bokito

Ik zou alleen jaloers zijn als zijn auto net zoveel zou kosten. Die van hem is alleen minimaal € 20.000 duurder. Dan mag je naast een paar extra pk's ook wel iets extra's verwachten.
Ruimte is het in ieder geval niet :)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: weer nieuwe update phev app

Bericht door sigmasailor » 23 jul 2014, 12:54

Wat iets ook kost; je zou toch in ieder geval mogen verwachten dat het gewoon goed werkt?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie