Achteruitrijdende vrachtauto?

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door DJF3 » 14 dec 2013, 12:30

Electrische achterklep open/dicht: *PIEEEP* *PIEEEP* *PIEEEP* *PIEEEP*
20 mensen in de buurt kijken om want ze verwachten een achteruitrijdende VRACHTAUTO :D

Daar wil ik graag iets aan doen! Het speakertje zit in de achterklep. Nu kwam iemand met een tip die ook goed werkt bij kinderspeelgoed: plak plakband/tape op het speakertje om het geluid flink te dempen.
(uiteraard wel netjes zonder de boel te beschadigen)

Probleem: hoe krijg ik de binnenbekleding van de achterklep netjes los?

Danku!
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door Denniss » 14 dec 2013, 15:49

Ik vind het wel bijzonder als ze dit bij de dealer niet aan of uit kunnen zetten..
Veel van de punten die voor verbetering vatbaar zijn lijken te ontbreken op de goedkopere versie met minder luxe.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door frank@phevinstyle » 14 dec 2013, 19:40

Elektrisch bediende achterklep zit volgens mij alleen op de 2 Instyle versies.
Zou het waarschuwingssignaal te maken kunnen hebben met wetgeving of aansprakelijkheid in Japan of de VS? In dat geval begrijp ik het wel dat het niet uitgeschakeld kan worden.
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

detlev

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door detlev » 14 dec 2013, 20:42

Setje haken kopen bij vocor, werken prima want met een schroevendraaier sloop je de boel

Eelco Koning

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door Eelco Koning » 17 dec 2013, 07:09

DJF3 schreef: Het speakertje zit in de achterklep.
waar zit die ergens? ik ga meteen aan het slopen. ik ben dat gepiep ook helemaal zat.

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door DJF3 » 17 dec 2013, 14:13

Links naast het midden van de kunststof behuizing van de achterklep (als deze openstaat aan de linkerkant).
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

MTT

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door MTT » 17 dec 2013, 14:17

Als je toch aan het slopen gaat, kun je gelijk even een paar mooie shots maken?

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door DJF3 » 17 dec 2013, 20:42

Als ik het ga doen dan zal ik zeker foto's maken!
Denk dat ik morgen even bij de dealer langsrijd om een monteur het paneel los te laten maken. Vastzetten lukt vast zonder iets kapot te maken. ;-)
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door mitsufietsie » 17 dec 2013, 21:52

Die achterklep piepers kunnen ze afprogrammeren, alleen mijn monteur zei dat hij niet wist hoe. Deed er een beetje vaag over.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door DJF3 » 21 dec 2013, 16:16

Update: mijn kofferbak piept niet meer :D

Foto1: Buz unit
1.buzunit
1.buzunit
3.buzunit.jpg (47.79 KiB) 5222 keer bekeken
Foto2: Ducktape
2.ducktape
2.ducktape
4.ducktape.jpg (30.5 KiB) 5222 keer bekeken
Foto3: Buz unit met VEEL ducktape..
3.buzunit-tape
3.buzunit-tape
5.buzunit-tape.jpg (33.56 KiB) 5222 keer bekeken
RESULTAAT: Nog steeds een harde piep!

Next... Unit er UIT!
Ik had een paar keer dat de kofferbak open wilde maar het leek 'm niet te lukken. Dit zou te maken kunnen hebben met de bekleding van de binnenkant achterklep die nog niet vast zat (en daardoor dikker was).

Het lastigste was het losmaken van de bekleding aan de binnenkant van de achterklep. Dit heeft de dealer voor mij gedaan. "Waarom? Erhh ik wil even een hartig woordje spreken met het piep-apparaat ;-) "

Nu zit alles weer vast met de piep-unit losgekoppeld en alles lijkt goed te werken. EN lekker stil !

Volgende post: Een foto die laat zien waar e.e.a. zit:
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door DJF3 » 21 dec 2013, 16:20

Hier een overzicht foto
Overzicht
Overzicht
2.bekledingOnderkant.jpg (91.06 KiB) 5222 keer bekeken
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

paul1173

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door paul1173 » 21 dec 2013, 19:02

Binnenkort maar eens aan de slag inderdaad. Heb je ook gezien hoe de bekleding los gehaald is?

gr. Paul

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Ingewikkelde oplossing

Bericht door Jos » 21 dec 2013, 19:18

In vind het toch wel een ingewikkelde oplossing. Elders op het forum is de tip gegeven dat twee keer indrukken van de knop de piep uitschakelt en je de klep met de hand open kunt doen.

Als je de klep vervolgens dicht wil doen, gaat dat ook gewoon met de hand.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

phevictor

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door phevictor » 21 dec 2013, 19:46

Nou even echt on topic... Hier de oplossing :ugeek: als je als een achteruitrijdende vrachtwagen wil klinken als je achteruit rijdt. Zag het vandaag liggen bij de Action..
image.jpg
image.jpg (108.8 KiB) 5167 keer bekeken

Vervangt je lampje van de achteruitrijlamp voor deze en voila.. Hebt officieel de meest irritante auto in je woonwijk. Wist niet eens dat het bestond maar vond hem wel toepasselijk :lol:

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door DJF3 » 21 dec 2013, 21:03

paul1173 schreef:Binnenkort maar eens aan de slag inderdaad. Heb je ook gezien hoe de bekleding los gehaald is?

gr. Paul
Met een soort kunststof 'wippers' die hier op lijken:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3798 ... -kunststof
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door mariomaf » 22 dec 2013, 10:53

Wel erg slim bedacht om een pieper in de lamp in te bouwen :-). En dat voor 12 euro bij de Action, kan het bijna niet geloven.

Sander van der Pol

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door Sander van der Pol » 07 jan 2014, 19:53

Had de klep er toch af voor het wrappen dus de stekker naar de piepbox los gekoppeld en werkt op alle manieren (via klep zelf, sleutel en dashboard) :D
image.jpg
image.jpg (75.33 KiB) 4945 keer bekeken

gaevakyd

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door gaevakyd » 08 jan 2014, 09:14

Sander, kun jij een stappenplan maken voor de thuisgebruikers hoe dat piep apparaat is los te halen?

Stap1.....

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door Marcs » 08 jan 2014, 09:48

Je kan ook overdrijven (zoeken naar problemen die er niet zijn) wat is het volgende de banden eronderuit want die maken ook lawaai :lol: Loop je de hele dag te spelen met de kofferbak of zo heb je niks beters te doen. :mrgreen:

PIEP PIEP ik vind het fantastisch mag wel harder :lol:
LB

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door Denniss » 08 jan 2014, 10:29

Ieder zijn ding, je hoeft niet te reageren..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Sander van der Pol

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door Sander van der Pol » 08 jan 2014, 11:04

gaevakyd schreef:Sander, kun jij een stappenplan maken voor de thuisgebruikers hoe dat piep apparaat is los te halen?

Stap1.....
Kofferbak bekleding verwijderen:
eerst kleine plaat boven dan de linker en rechter verwijderen en op de grote plaat onder zit bovenin van deze plaat 2 klik dopjes zwart deze los halen en even de bevestiging punten opzoeken en losklikken (klinkt verschrikkelijk)
en dan zit rechts onder het blokje wat de piep maakt en losklikken en de kabel even vast zetten met tie wrap voor het kletteren van de stekker tegen te gaan evt. beide stekker delen afplakken voor vocht?

en vervolgens alles omgekeerde volgorde terug klikken wel even kijken of alle klikkers in het paneel zitten en niet in de klep.

phevictor

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door phevictor » 02 apr 2014, 21:22

Wat mij opvalt is dat als je bij afgesloten auto de achterklep ontgrendeld en elektrisch opent ( door de rubber schakelaar van de achterklep in te drukken) hij niet piept..
Best blij met deze stille optie, maar snappen doe ik het niet :lol:
Anderen ook opgevallen? Iemand invulling van de waarom?

banjo

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door banjo » 03 apr 2014, 20:33

Piepen zal wel veiligheids issue zijn. Als je van een afstand klep open doet kunt je een nietsvermoedende passant raken, maar met piep wordt deze gewaarschuwd. Ik mag hopen dat als je met de knop op de klep de klep open maakt, je niet meer gewaarschuwd hoeft te worden dat de klep open gaat.

Jammer dat de voorbumper piepers niet zo intelligent zijn als je voor een hek staat en achteruit wil rijden.

phevictor

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door phevictor » 03 apr 2014, 20:42

Als hij van het slot is en ingedrukt wordt piept hij wel, en als je hem met de sluiten knop aan de onderkant van de klep vraagt om te sluiten piept hij ook. Dus weinig rationeel..
Waarom zou hij vanuit veiligheids optiek niet piepen als hij op slot zat en gevraagt wordt open te gaan.. Maar eenmaal van het slot wel. Gevalletje Fuzy logic dat goed uitkomt.

banjo

Re: Achteruitrijdende vrachtauto?

Bericht door banjo » 04 apr 2014, 10:33

typisch Japanner, nauwelijks te voorspellen en niet door westerse ogen vast te stellen rationele piepgrens :D

Plaats reactie