Privé rijders Only

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Plaats reactie
PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Privé rijders Only

Bericht door PeterW » 01 dec 2013, 23:54

De privé rijders ( zoals ik) vormen de minderheid op dit forum merk ik. Veel discussies over bijtelling, btw, subsidies gaan aan mij voorbij. Ik volg dit forum echter al vanaf het begin met veel interesse (op het internationale forum kom ik niet veel meer merk ik). Dit is mijn 3e Mitsubishi sinds 2003 ( pajero sport, Outlander, phev) en ook deze is weer speciaal.
Afgelopen vrijdag de ANWB training in Lelystad gevolgd, heel leerzaam! En wegligging subliem, ook in extreme omstandigheden.
Opladen: gewoon met een stevig verlengsnoer in het gewone stopcontact ( geen aparte groep, na elven 's avonds is er weinig concurrentie op mijn stopcontacten).
Gemiddeld verbruik op benzine na 1500 km circa 1:15. Dagelijkse woon-werk verkeer 100% op elektra ( overdag opgewekt met 18 zonnepanelen).
Wifi heeft 2 dagen gewerkt en daarna niet meer, amper gemist want is ook in de auto instelbaar op de MMCS ( instyle+). Actualiteit van de kaarten is in vergelijk met ToMTom knudde, maar in vergelijk met vorige Mitsu's top.
Aantal openbare laadpalen in noorden van het land beperkt, ik gebruik het gratis kaartje van newmotion/lovetoload uit de goodiebag.
Vering, m.n. achter, is soepeler dan vorige Outlander, geen krakende voortrein.
De vrijwel geluidloze aandrijving, en traploze versnelling blijft een kick elke dag.
Kortom, voor een privé rijder, de investering van 55k meer dan waard.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Privé rijders Only

Bericht door Anko » 02 dec 2013, 06:18

Leuk om eens iets uit die hoek te horen (ik mag toch wel reageren, als zakelijke rijder :lol: ).

Ik deel je mening mbt het verschil met de vorige Outlander helemaal.

Die 1 op 15, is dat echt alleen de benzine? Of op de e.o.a. manier gecorrigeerd voor kWh verbruik? Ik wordt nl. wel nieuwsgierig hoe bij jou de verhouding woon/werk versus privé is. Als je woon/werk puur elektrisch doet en dan nog "maar" op 1 op 15 uitkomt vermoed ik dat je lange ritten maakt in de weekenden?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Privé rijders Only

Bericht door PeterW » 02 dec 2013, 18:55

Hoi Anko (en anderen),
Mijn normale woon-werkafstand is 28 km v.v. waarvan 18 km binnendoor en 10 km snelweg. Met de airco en dimlichten aan red ik dat net op een acculading. Tussendoor rijd ik 1 a 2 x per week extra ritjes variërend tussen 30 en 80 km. Elke 14 dagen een weekendritje van 130 km snelweg.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Zorro

Re: Privé rijders Only

Bericht door Zorro » 02 dec 2013, 19:24

PeterW schreef: ik gebruik het gratis kaartje van newmotion/lovetoload uit de goodiebag.
Ho, wacht even. Zat er een laadpas in de goodybag!? Bij mij niet, namelijk....

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Privé rijders Only

Bericht door Anko » 02 dec 2013, 19:47

Even denken. Per twee weken:

10 * 28 = 280 km puur elektrisch
130 km snelweg, waarvan 30 km elektrisch, lijkt me?
En dan nog (stel) 3 * 50 km alleen op benzine, want de accu was al leeg.

Maakt 310 km elektrisch en 250 km op benzine.

Als je dan op een overall verbruik van 1 op 15 uit komt, betekent dat dat je tijdens de benzine kilometers slechter dan 1 op 7 zou hebben gedaan:

(1 op 15) * (310 + 250) / 250

Ik zou eerder een overall verbruik van 1 op 25 verwachten. In mijn eerste twee weken had ik:

Dubbele woon-werk afstand, zonder tussendoor bijladen. Twee keer 100 km snelweg. En kwam ik op 1 op 30 uit. Nu doe ik ook best mijn best om het rustig aan te doen maar dit verschil lijkt me erg groot :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Privé rijders Only

Bericht door PeterW » 02 dec 2013, 20:05

Zorro schreef:Ho, wacht even. Zat er een laadpas in de goodybag!? Bij mij niet, namelijk....
Heb je wel goed gekeken; 't is een wit, onooglijk, kaartje dat (voor zover ik mij herinner), tussen de andere goodies uitviel met een instructie hoe het pasje gratis is te activeren.
Zat het design phev-blikje vol met snoep er wel in?
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Kieft

Re: Privé rijders Only

Bericht door Kieft » 03 dec 2013, 14:25

goodybag? niet gehad/gezien :mrgreen:
en heb ook geen pas gekregen.
hoe ziet die goodybag eruit?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Privé rijders Only

Bericht door Anko » 03 dec 2013, 14:30

Zwarte papier / karton achtige tas met PHEV logo en DVD etc.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Privé rijders Only

Bericht door JanPHEV » 03 dec 2013, 14:53

Eens even kijken:
- Zwarte PHEV tas: check
- Doosje met PHEV DVD: check
- Zwart A5 PHEV notitieboekje: check
- Zwarte PHEV pen in kartonnen hoesje: check
- "Proficiat" brief van Mitsubishi: check
- PHEV blikje met snoepjes: check
- Flyer Mobiel+: check
- A4 "boekje" Outlander PHEV: check
- Laadpas: shit, zit er dus niet bij. :? :x
Zou het dealer afhankelijk zijn of je er een pas bij krijgt of niet :?:
Het enige waar ik zelf echt iets aan gehad had zit er dus niet bij (de rest hadden ze, met alle respect, van mij mogen houden). :twisted:

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Privé rijders Only

Bericht door Marcs » 03 dec 2013, 15:19

Peterw moet je mij even uitleggen waarom je de auto nog in 2013 heb genomen heeft totaal geen belastingvoordeel eerder een nadeel gezien het bouwjaar nu 2013 is. Waarom heb je je contract niet voor een 2000 tot 3000 euro verkocht aan een zzp-er die naast de boot valt en een nieuwe besteld met levering januari / februari 2014. Als ondernemer zou ik hier wel de handel van inzien en de winst pakken en minimaal 2000 in de pocket en 1bouwjaar jonger voor die paar maanden extra wachten. Ik zie het puur financieel verder niet begrijp me niet verkeerd. ;)
LB

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Privé rijders Only

Bericht door PeterW » 03 dec 2013, 21:02

Marcs, ik koop een auto voor mijzelf om mee te rijden en niet voor de zaak of voor de handel :D
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Ros

Re: Privé rijders Only

Bericht door Ros » 07 jul 2014, 15:05

Afgelopen weekend ook eens goed de markt in geweest om te zoeken naar nieuwe auto ter vervanging van mijn huidige BMW 525 touring diesel uit 2005 (vervanging wordt overigens benzine ivm KM's).

Altijd veel interesse gehad in een SUV en electrisch rijden, dus op weg naar de Outlander PHEV omdat het plaatje me zeer aanspreekt.
Na een top proefrondje (Leuke ervaring om de PHEV te rijden) een gesprek met de verkoper die me wel aan het denken heeft gezet, die vertelde mij namelijk dat hij nog geen enkele PHEV prive had verkocht. Dit heeft mij wel tot nadenken gezet, mis ik iets?
Ik ben me bewust van de 15K plus additionele inverstering versus een benzine Outlander, maar die heeft niet zo'n plezierige rijervaring.
Mijn keus zou de Executive zijn + parkeersensoren, Instyle heeft voorkeur (electrische achterklep) maar financieel te hoog denk ik.

Zou graag mijn situatie met jullie delen om wat adviezen en tips..

Heb 2 kinderen van 1 en 3 jaar en 2 honden (SUV is handig ivm de ruimte)
Rijd dagelijks werkverkeer (6000 per jaar) 15km heen en 15 km terug door Breda (Noordelijke rondweg, max 70km/uur),
1 a 2 keer per jaar op vakantie (zuid europa en skitripje).
Daarnaast nog elk weekend een sport activiteit waarbij 50% thuis in de stad is en de andere helft +- 50Km rijden is.
En de rest van de km's natuurlijk, ervanuit gaande dat deze gewoon lekker bezine zijn.
Gemiddeld ongeveer 20K km per jaar.

sjoester

Re: Privé rijders Only

Bericht door sjoester » 07 jul 2014, 16:36

Hei Ros,
Leuke gezin samenstelling, dat moet prima passen in de PHEV. Er zijn weinig mensen die privé een auto in deze prijsklasse nieuw kopen. Privat lease is ook lease en wordt gezien als BTW-auto en dus niet als privé aanschaf. ik kan me dus prima voorstellen dat een verkoper het nog niet heeft mee gemaakt.
Met jouw geschetste dagelijkse en wekelijkse afstanden kun je optimaal gebruik maken van de EV modus. Wel een laadpunt thuis en op het werk even regelen!! Een simpel stopcontact buiten is al voldoende!!
Ik schat in dat je gecombineerd met 2 lange vakanties gemakkelijk 1:25 gaat halen! En (nog even) geen wegenbelasting.... daar moet je vrolijk van worden! :D

timpy

Re: Privé rijders Only

Bericht door timpy » 07 jul 2014, 18:10

Op 3 jan 2013 de auto besteld ( prive ) chassisnummer eindigt op 295. Op dat moment had Mitshubishi de intentie er in dat jaar zo'n 2500 te verkopen. De verkoper heeft echt moeite gedaan om ons aan de PHEV te krijgen en ook nog een mooie inruil voor de Q5 terug. De medereden van de PHEV is ons zonnepanelenproject. In aug 2012 begonnen met 38 panelen in het voorjaar van 2013 nog 6 er bij en sinds november liggen er in totaal 72 stuks. we hopen dit jaar zo rond de 14.000 kWh binnen te halen. Op dit moment hebben we vanaf november al zo'n 2.800 kWh in de auto geladen en alle ritten hier in de buurt worden elektrisch verreden.

Overmorgen gaat de auto voor de eerste grote beurt ( 20.000 ) naar de garage en eigenlijk hebben we weinig problemen gehad.
Ik had eigenlijk meer problemen verwacht gezien de techniek van de auto, het enige waar ik continu ruzie mee heb is de afneembare trekhaak, ik heb een aantal malen toch wel erg onveilig gereden met een aanhanger blijkt achteraf.
Voordeel dat mijn rijstijl veel rustiger is geworden, vaak zie ik in de spiegels een rits auto's achter me die allemaal erge haast hebben.
Kortom een fijne auto

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Privé rijders Only

Bericht door PeterW » 09 jul 2014, 19:24

PHEV (priverijder) bevalt mij nog steeds uitstekend. Geen enkele storing tot nu toe. Ik rijd ook circa 20 a 30 km woon-werk en rijdt dan volledig elektrisch. Ik laadt de auto dagelijks op aan een gewoon geaard huis-stopcontact. Ik heb ook 18 zonnepanelen op het dak en ben voor mijn gevoel goed bezig :mrgreen:
Heb nu circa 11.000 km gereden en zit qua benzineverbruik nu op 1:33 (als ik de elektra kWh'en niet meereken).
Het vrijwel geruisloze rijden en de vlotte acceleratie bevallen mij het meest.
Kleine ergernis is het verouderde kaartmateriaal van de MMCS (dat was overigens in mijn vorige Outlander overigens niet beter) en de idiote damesstem die de begeleiding verzorgt.
Kortom: goede aanschaf.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Plaats reactie