De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
kees1981

De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 13 nov 2013, 15:01

De eerste outlander die weggesleept wordt !!!!
Goed na hem vrijdag te hebben opgehaald waren we zo trost als een pauw!! Hij viel niet tegen!!
Iedereen die 50k blind uitgeeft moet even een zucht van verlichting slaan als het een prima auto blijkt te zijn!!
Maar goed na de eerste dag netjes te hebben opgeladen rook mijn vrouw gisteren een brandluchtje ...help ok.....de nieuwigheid misschien
helaas laden de accu's niet op de volgende dag na 6 uur laden nog geen volle accu's ..dus toen maar effe bellen. U kunt hem naar de garage brengen of het servicenummer bellen
aangezien ik de outlander moet terug verdienen en me vrouw met een zieke tweeling thuis zit kozen wij voor het laatste. Nu komen ze hem halen met een oplegger ik zal wat foto's posten.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is ik hou jullie op de hoogte !!!Afbeelding
Laatst gewijzigd door kees1981 op 13 nov 2013, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Wreckerrm » 13 nov 2013, 15:05

Dat klinkt niet best. Balen man.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Vroem
Forumlid
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 sep 2013, 10:45

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Vroem » 13 nov 2013, 15:40

Uh oh.... Balen voor jullie, hoop niet dat dit terugroepactie twee in zal luiden :( !

DenPhev

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door DenPhev » 13 nov 2013, 15:42

Dan wel graag in het nieuwe jaar, zodat de boot van medio december niet terug gaat! :o

Calx

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Calx » 13 nov 2013, 15:53

dat is voor mij dan het enige 'voordeel' van levering in 2014 => de kinderziektes.............

P.S., mooie auto maar een vervelend beeld zo op de afsleepwagen.

annor

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door annor » 13 nov 2013, 16:36

Knap frustrerend voor jullie. Natuurlijk ben ik wel nieuwsgierig naar wat het probleem is. Ik hoop dat je dat t.z.t. met ons wilt delen...

kees1981

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 13 nov 2013, 17:00

als ik iets weet laat ik het weten !

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door bobgee » 13 nov 2013, 19:17

reed de auto ook helemaal niet meer? Of vertrouwde je het niet ivm het niet laden en de geur?

gaevakyd

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door gaevakyd » 13 nov 2013, 20:19

Oei, dit klinkt inderdaad niet best. Hoop echt dat het niets met de accu zelf is maar met de elektronica er voor.

Wanneer en waar rook je vrouw die lucht? Toen ze hem van de lader haalde en in de auto stapte?

kees1981

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 13 nov 2013, 21:42

De eerste keer lade hij prima ! De tweede keer dat we hem laden rook hij tijdens het laden de volgende ochtend was de accu bijna leeg . De dag erna weer geprobeerd maar lade weer niet op vervolgens is mijn vrouw naar de zaak gereden 500 m verderop en toen stonk de auto naar verbrand plastic . Meer de lucht als je voor het eerst een broodrooster gebruikt.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door vanisher » 13 nov 2013, 22:55

Zo ruikt de uitlaat ook als hij nieuw is overigens.

Maar dat hij niet laad klopt idd niet. Balen man! Ik ga zo nog ff ruiken, heb hem vanmiddag ook opgehaald.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Wreckerrm » 14 nov 2013, 08:08

Hopen dat het euvel bij je laadoplossing ligt en niet bij de auto.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Mies75
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 okt 2013, 07:45

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Mies75 » 14 nov 2013, 09:05

Balen, maar better safe than sorry. Beterschap met de twins!

Het enige wat ik merk tijdens de start van het opladen zijn rare tikjes, alsof er iets 'zet' of een mechanische beweging.

kees1981

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 14 nov 2013, 10:34

We hebben nieuws !! Mij is dus blijkbaar iets ontgaan! Als je de auto uitzet moet de charge knop bij de pook aanstaan. Als je vervolgens de auto uitzet en de chargeknop staat niet aan en je pluged de oplaadkabel aan de auto laat deze niet op. De knop heeft bij ons dus uitgestaan en de auto laad dus niet op. Wil je dan gaan rijden gaat de verbrandingsmotor aan omdat de accu's helemaal leeg waren , de geur komt van de uitlaat die voor het eerst goed warm wordt!! Hoop dat iemand dit kan bevestigen groetjes kees

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Charge knop aan?

Bericht door Jos » 14 nov 2013, 10:42

kees1981 schreef:Als je de auto uitzet moet de charge knop bij de pook aanstaan.
Ik begrijp het niet goed. Waarom moet de charge knop aan staan?
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

kees1981

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 14 nov 2013, 10:51

geen idee kon het ook niet in de boekjes vinden ik ga hem vanmiddag ophalen dan vraag ik het nogmaals na

annor

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door annor » 14 nov 2013, 10:53

Hallo Kees,
Bedankt voor de terugkoppeling maar het antwoord verbaasd mij en vermoedelijk anderen. Ben dus benieuwd naar de follow up. Hoewel ik de PHEV nog niet in mijn bezit hebben kan ik mij niet herinneren ooit ergens gelezen te hebben dat het indrukken van de charge knop noodzakelijk is. Ben dus heel benieuwd naar de verdere onderbouwing en ervaringen van anderen hierin. Ik dacht dat de auto en het laadpunt automatisch communiceren op het moment dat de stekker wordt ingeplugd en dat er verder geen handelingen noodzakelijk zijn om te kunnen laden.

Phevtreb

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Phevtreb » 14 nov 2013, 11:03

Laad je met de standaard laadkabel? Bedoel je dan niet de knop die op de de doos van de laadkabel zit?

Henry
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 mei 2013, 16:00

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Henry » 14 nov 2013, 11:06

Ik heb de Outlander nu een week en nog nooit de chargeknop aangezet. Het laden gaat probleemloos. @Kees: wat voor laadmethode gebruik je (bijgeleverde kabel op wcd, lolo o.i.d.)?
Nu Outlander Instyle+ SW Afbeelding Was S-Max Afbeelding

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Anko » 14 nov 2013, 11:24

Ik heb plm. 10 keer met succes geladen maar absoluut nog nooit op de Charge knop gedrukt. Wel kan het zijn dat je een timer hebt ingesteld. Die wordt dan na elke rit automatisch weer actief. Als je per ongeluk een ongelukkig window hebt ingesteld, wordt de auto misschien nooit opgeladen. Wat geeft je App aan, wanneer je denkt dat het laden begonnen had moeten zijn? Je kunt de timer settings weghalen of, na aansluiten van de kabel, eenmalig overrulen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kees1981

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 14 nov 2013, 11:29

Phevtreb schreef:Laad je met de standaard laadkabel? Bedoel je dan niet de knop die op de de doos van de laadkabel zit?
ik laad met de standaard kabel en nee de garage had het echt over de knop bij de pook

kees1981

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door kees1981 » 14 nov 2013, 11:33

Anko schreef:Ik heb plm. 10 keer met succes geladen maar absoluut nog nooit op de Charge knop gedrukt. Wel kan het zijn dat je een timer hebt ingesteld. Die wordt dan na elke rit automatisch weer actief. Als je per ongeluk een ongelukkig window hebt ingesteld, wordt de auto misschien nooit opgeladen. Wat geeft je App aan, wanneer je denkt dat het laden begonnen had moeten zijn? Je kunt de timer settings weghalen of, na aansluiten van de kabel, eenmalig overrulen.
dit kan het misschien zijn hij stond op zondag 20.00 tot 05.00 staan kan het daar aan liggen `??

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Wreckerrm » 14 nov 2013, 11:45

Misschien kun je door de CHARGE knop in te schakelen het laadschema overrulen. Zo hoef je niet steeds je schema aan te passen als je toch wilt laden op een ander tijdstip.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Veel suggesties

Bericht door Jos » 14 nov 2013, 11:50

Er komen nu ineens veel suggesties. Het lijkt me verstandig te wachten totdat Kees meer info van zijn dealer heeft gekregen.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Sean

Re: De eerste outlander die weggesleept wordt!!

Bericht door Sean » 14 nov 2013, 12:04

Ik heb die charge knop nooit ingedrukt en de auto laadt perfect aan stopcontact en laadpaal. Zou toch ook wel heel erg gek zijn als je ergens nog een knopje moet indrukken?

Plaats reactie