Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
plugin
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 sep 2013, 20:36

Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door plugin » 09 nov 2013, 18:45

Nu er steeds meer phev's in het wild rondrijden zal het onvermijdelijke een keer gaan gebeuren.
Je rijdt in een onbewaakt moment op je voorganger, de vangrail of de berm. Of erger, een andere weggebruiker parkeert in je flank.
Graag je foto's van de schade uploaden onder het motto gedeelde smart is halve smart.

Ook ben ik wel nieuwsgierig naar total-loss situaties; zal dit eerder het geval zijn ivm met de accu's en complexe techniek?
Hopelijk volgt er niet al te snel een reactie op dit draadje.
Veel veilige kilometers toegewenst..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door sigmasailor » 09 nov 2013, 20:05

Persoonlijk zou ik het vele malen erger vinden om een voetganger aan te rijden dan dat een ander stuk blik mijn blik ombouwt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

plugin
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 sep 2013, 20:36

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door plugin » 09 nov 2013, 22:26

Ik denk dat dit voor iedereen geldt.....

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door vanisher » 10 nov 2013, 00:03

De eerste schade heb ik al gezien...

De meneer kwam na 1dag terug, d'r had iemand een trekhaak in z'n voorkant geparkeerd. Schade een beetje kut omdat daar de wereld aan condensors en koelers etc zitten (stuk of 4)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door sigmasailor » 10 nov 2013, 00:39

Oeps dat is een probleem, ben benieuwd of de onderdelen in NL zijn of pas over een paar weken uit Japan komen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Denniss » 10 nov 2013, 00:46

Dat meen je niet! Heftig na 1 dag!
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door frank@phevinstyle » 10 nov 2013, 23:20

Bij ons in de krant een paar maanden geleden: iemand die z'n auto (geen PHEV uiteraard) vrijwel total loss reed op de 1e rit na het afleveren van de garage naar huis!
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door aleurs » 10 nov 2013, 23:36

vanisher schreef:De eerste schade heb ik al gezien...

De meneer kwam na 1dag terug, d'r had iemand een trekhaak in z'n voorkant geparkeerd. Schade een beetje kut omdat daar de wereld aan condensors en koelers etc zitten (stuk of 4)
Daartegen zou eel bullbar beschermen, maar dat vind ik zo lelijk , scheelt wel een hoop schade.
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Denniss » 11 nov 2013, 01:36

Ik heb jaren terug een Renault Clio Sport met 37km op de teller total loss gereden..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

beukenoot

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door beukenoot » 06 dec 2013, 15:26

Volgens mij heb ik gewonnen. Ca. 12 k schade, 2 weken oud. Heb het alleen niet 'gereden'. De wind gooide gisteren een 4 meter hoge pui met ramen bovenop de outlander. Niets van de auto is ongedeerd gebleven. Voorruit in diggelen en overal deukjes en krasjes. Alsof ik net terug ben van Parijs - Dakar. Eigen best stoere bak zo.


axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door axum » 06 dec 2013, 15:35

Heftig. Veel succes met de schade afhandeling.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Moderator
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door OutlanderPHEV » 06 dec 2013, 15:36

Zuur :( Hopen dat ze 'm snel weer oplappen voor je.

Maar zoals mijn collega altijd zegt: "Pics or it didn't happen"
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

paul1173

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door paul1173 » 06 dec 2013, 15:58

Heet jouw collega toevallig Wietse..?

beukenoot

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door beukenoot » 06 dec 2013, 16:32

image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

berg128

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door berg128 » 06 dec 2013, 17:54

Héehée deze telt niet! Je reed niet! :D (ik had al gezegd dat ik het sneu vond toch?)

philip

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door philip » 08 dec 2013, 00:25

;) Ik rij al bijna 40 jaar schadevrij, behalve die ene keer in Luxemburg (Remich) toen ik mijn VTR 1000F helaas total loss reed :oops: (éénzijdig ongeval, bocht verkeerd ingeschat, greppel in gedoken, salto gemaakt. geluk dat er geen tegenliggers waren, bocht naar rechts) WA verzekerd, gebroken duim, maar verder oké. Lik je wonden en ga door. :)

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door WHB » 08 dec 2013, 00:49

Zo dat is balen!!!
Gaat natuurlijk ook nog even duren voordat dat gemaakt is.
De voorruit is dikker dan een "normale" Outlander en die zijn nog niet in Nederland en natuurlijk spuiten e.d.
succes en sterkte met deze twijfelachtige eer om de eerste te zijn.

Groet,
WHB

pw1979

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door pw1979 » 08 dec 2013, 15:37

philip schreef:;) Ik rij al bijna 40 jaar schadevrij, behalve die ene keer in Luxemburg (Remich) toen ik mijn VTR 1000F helaas total loss reed :oops: (éénzijdig ongeval, bocht verkeerd ingeschat, greppel in gedoken, salto gemaakt. geluk dat er geen tegenliggers waren, bocht naar rechts) WA verzekerd, gebroken duim, maar verder oké. Lik je wonden en ga door. :)
Jij rijd schadevrij op een total-loss na :lol: Ja, dat is ook een manier van denken ;)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 08 dec 2013, 16:52

Ja, d'r zit wel een verschil tussen bijna 40 jaar schadevrij en 40 jaar bijna schadevrij. Ik vraag me zelfs af of het hier niet gaat om bijna 40 jaar bijna schadevrij :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

René

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door René » 08 dec 2013, 17:35

Anko schreef: Ik vraag me zelfs af of het hier niet gaat om bijna 40 jaar bijna schadevrij :lol:
Volgens mij maakt dat bijna geen verschil......

Rodge

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Rodge » 08 dec 2013, 17:37

Ik moet me helaas ook melden :( . Op de A4 richting Schiphol kreeg ik via mijn voorligger echt een enorme kei via mijn motorkap vol op mijn voorruit. En dan is zwarte lak echt niet de beste kleur :cry: Op drie plaatsen beschadigd.....Waarom zit er überhaupt een witte kleur onder zwarte lak?!

Ik heb dan wel een lease-wagen maar ik heb hem nog geen twee weken en dus baal ik enorm. Als iemand nog slimme tips heeft om dit bij te werken, want overspuiten zal er wel niet inzitten helaas....

gfelten

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door gfelten » 08 dec 2013, 18:13

Narrow escape. Tegeligger over vluctheuvel maait paaltje met reflector en bord uit de bestrating inclusief een kruiwagen vol klinkers. Auto voor mij en na mij zwaar beschadigd konden niet meer rijden. Ik heb niets geraakt waarsch door hogere bodemvrijheid. Laat nog wel even de onderzijde inspecteren want ik hoorde wel rare geluiden.... Auto was 5 dagen in gebruik. :D :|

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door sigmasailor » 08 dec 2013, 19:12

Tsjonge, jonge, trekken die PHEV's het ongeluk aan? Nu toch al een handjevol gevalletjes gelezen (kortere neus, bumper dubbel gevouwen in wasstraat, pui op auto, achterruit eruit gemept en bovenstaand bij 2500 leden, in een paar weken, die nog niet eens allemaal in een PHEV rijden. Zou dat de doorsnee zijn? Ik ben dan blij dat ik geen verzekeraar ben. Sterkte ermee alle pechvogels.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 09 dec 2013, 08:33

Tja, ik weet niet of ik het schade mag noemen (en als het zo was is het wel de minste :)) maar ik kwam er gisteravond achter dat de klep van de laad aansluitingen net wat verder opengaat dan gedacht. Die klapte dus tegen de muur aan..... ach, na de eerste kras rijdt hij lekkerder toch :D

Plaats reactie