Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
beukenoot

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door beukenoot » 09 dec 2013, 14:23

WHB schreef:Zo dat is balen!!!
De voorruit is dikker dan een "normale" Outlander en die zijn nog niet in Nederland
De ruit is gewoon op voorraad, de motorkap lijkt echter het probleem te zijn. Die zou wel eens een maand levertijd kunnen hebben. Dat is het nadeel van een Japanner, de fabriek is zo ver weg.

Rodge

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Rodge » 10 dec 2013, 14:58

sigmasailor schreef:Tsjonge, jonge, trekken die PHEV's het ongeluk aan? Nu toch al een handjevol gevalletjes gelezen (kortere neus, bumper dubbel gevouwen in wasstraat, pui op auto, achterruit eruit gemept en bovenstaand bij 2500 leden, in een paar weken, die nog niet eens allemaal in een PHEV rijden. Zou dat de doorsnee zijn? Ik ben dan blij dat ik geen verzekeraar ben. Sterkte ermee alle pechvogels.
Thanks.... ik baal ook als een stekker! :o .... ik blijf gewoon lachen :lol:

DCH
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2013, 13:57

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door DCH » 22 dec 2013, 22:19

Op eerste gezicht leek de schade mee te vallen, maar onderhuids toch wat werbogen. Wat beschadigingen op de bumper, parkeersensor ligt eruit, paneel linksachter sloot niet meer netjes aan (maar kon ik terugklikken) en een beugel waar de bumper aan zit verbogen.

Morgen maar even langs de garage. Hij zit in ieder geval steviger in elkaar dan een Hyundai Lantra....

Ik stond achteraan in de file, je zou toch denken dat je 's avonds in ieder geval nog een grote witte auto ziet :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

DutchTrafficConsult

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door DutchTrafficConsult » 22 dec 2013, 23:23

@DCH Gokje: € 1500-2000. Geen trekhaak? Nek-/rugklachten?

DCH
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2013, 13:57

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door DCH » 23 dec 2013, 16:55

Inmiddels bij Wittebrug geweest, geen idee van de kosten maar ik ben pas 21 Januari aan de beurt. Gelukkig kan ik er gewoon mee rijden, maar ik hoop dat het sneller kan als een auto niet meer te gebruiken is.

Verder gelukkig geen klachten, mijn broer kan al 20 jaar bijna niet achterom kijken na een aanrijding.
Afbeelding

Knarfie

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Knarfie » 24 dec 2013, 12:40

En helaas, ook ik ben de sigaar... :x

Iemand heeft afgelopen weekend mijn PHEV rechts geschampt terwijl ik geparkeerd stond :twisted:
Natuurlijk geen briefje onder de ruitenwisser.

Geschatte schade een kleine € 1.500. PHEV gaat op 2 januari a.s. naar schadeherstelbedrijf.

BigBlind

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door BigBlind » 09 jan 2014, 10:25

Na bijna twee weken de PHEV in bezit (overigens zeer tevreden en veel positieve reacties van fam, collega's en vrienden) kan ik de eerste (hopelijk de laatste) schade al melden.
Vrouw reed vanaf oprijlaan met haar auto in een iets te korte bocht weg, zo het neusje van de PHEV linksvoor meegenomen. ZUUR.
Dus in een actie de mooie lak van mijn PHEV eraf, en een flinke deuk in de wagen van mn vrouw....
De eerste doet altijd zo'n pijn he? Aan de andere kant, het blijft maar blik probeer ik mezelf wijs te maken :cry:

Overigens, vanmorgen op A6 richting Almere was er iets serieus aan de hand (brandweer, politie, ambulance, traumaheli). Leek een ongeluk met touringcars. Hopelijk geen doden! Dan is jouw leed, ineens klein leed!

berg128

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door berg128 » 09 jan 2014, 11:43

BigBlind schreef:...het blijft maar blik probeer ik mezelf wijs te maken...Hopelijk geen doden! Dan is jouw leed, ineens klein leed!
Goed gerelativeerd! Ik heb een zware stalen deur van een fabriekshal vol tegen mijn bumper gehad....zo, de nieuwigheid is er gelukkig af..

BigBlind

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door BigBlind » 09 jan 2014, 12:46

berg128 schreef:Ik heb een zware stalen deur van een fabriekshal vol tegen mijn bumper gehad....zo, de nieuwigheid is er gelukkig af..
Zo is het maar net!

Phevtreb

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Phevtreb » 09 jan 2014, 21:34

Bij mij is vanmorgen een medewerker van het kantoor tegenover ons, met snelheid achteruit tegen m'n auto gereden... Bumper en spatbord achter flink gedeukt :oops:

Ach het is maar blik...

KeesV

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door KeesV » 08 feb 2014, 12:39

Gisteren hoorde ik een tik tegen de voorruit terwijl ik 120 op de snelweg reed. Zag geen pit in de voorruit...

Omdat ik toch te vroeg voor mijn afspraak was, dacht ik, kom, ik rijd hem even door de wasstraat...

Na 3 meter in de wasstraat zag ik een fraaie barst verschijnen, precies rond het zwarte gedeelte waar de achteruitkijkspiegel gemonteerd zit.

Eenmaal uit de wasstraat gekeken naar de barst, en jawel, een klein pitje is te zien net onder de dakrand, en een minuscule lakbeschadiging in de dakrand.

Carglass gebeld, PHEV ruit is niet voorradig, ik word teruggebeld zodra de ruit binnen is, Carglass kan geen indicatie geven hoe lang dat gaat duren...

Anderen die weten welke glasfitter de ruit wel snel kan leveren?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 08 feb 2014, 13:01

Ik krijg vrijdag een nieuwe ruit. Ook een pit in de zwarte rand achter de buitenspiegel, maar bij mij zit die een cm van de lak af. Toen ik het voor het eerst zag was de scheur al 30 cm lang. Maar deze zit dan ook precies achter de binnenspiegel.

Ruit wordt er in gezet door de eigen dealer. Kost iets meer eigen risico, maar het verschil neemt de dealer voor zijn rekening :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door sigmasailor » 08 feb 2014, 13:07

Prima geregeld; waar zit die dealer van jou?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

tgodthelp
Forumlid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 sep 2013, 10:55

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tgodthelp » 08 feb 2014, 14:17

Hoorde gisteren een knapje, barst in voorruit van in eerste instantie 15 cm vanaf linker A-stijl. Inmiddels 30cm. Ik zie geen putje van steenslag?!
Carglass heeft de ruit (nog) niet (op voorraad).

@Anko. Ik begrijp dat je de hele vervanging zelf betaald? Bovag verzekering rekent geen eigen risico bij reparatie door eigen dealer, maar dit terzijde. Ik ga ik er vanuit dat ruitschade geen invloed heeft op de bonus-malustrede. Waarom zou de dealer dan het verschil voor zijn rekening nemen?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 08 feb 2014, 15:17

Nee, zo zit het niet. Eigen risico bij vervanging door aangesloten glasservice bedrijf is lager dan bij vervanging door anderen. Het gaat hier alleen om het verschil.

Overigens weet ik niet of ze dit standaard / voor iedereen doen. Kan ook een gevolg zijn van de leven en laten leven relatie die ik met mijn dealer probeer te onderhouden ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

DCH
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2013, 13:57

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door DCH » 08 feb 2014, 19:16

Inmiddels is de schade aan mijn auto gerepareerd (aanrijding eind December), en twee dagen voor de reparatie zag ik een J-vormige barst in mijn voorruit. Ook een klein wit puntje op het zwarte gedeelte bij de binnenspiegel.

Ruit kon snel vervangen worden door Autotaalglas, hadden ook een vestiging vlakbij garage die de schade zou herstellen. Omdat de bumper 3x overgespoten is voordat de kleur weer leek op de rest van de auto lukte het niet om de reparatie van de ruit te combineren met de reparatie van de bumper.

De ruit had in ieder geval geen lange levertijd.
Afbeelding

KeesV

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door KeesV » 11 feb 2014, 19:40

Vanmorgen belletje van Carglass gehad dat de voorruit binnen is. Zaterdagochtend laat ik hem vervangen.

TEPHEV

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door TEPHEV » 01 apr 2014, 21:57

Ik kwam zojuist deze tegen op internet.
Eigenaar heeft er nog geen 2000 km van kunnen genieten...

http://www.autotekoop.nl/occasion/mitsu ... earch=true
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 02 apr 2014, 09:02

Eeh.... complete wiel weg?? :shock:

Ik heb gisteren de mijne ook weer opgehaald bij de schade hersteller. Een collega zag niet dat ik stil stond en teste de stevigheid van de achterbumper :) Het leek alleen gescheurde lak in eerste instantie maar de bumper van toch flink gescheurd. Dat hebben ze mooi gelast en weer gespoten. Nu hopen dat ik ze voorlopig niet weer zien ;) Met die mist hier in het noorden kan dat nooit lang duren :(

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 02 apr 2014, 09:12

tadango schreef:Eeh.... complete wiel weg?? :shock:
Niet echt weg. Alleen verplaatst :mrgreen:
met wiel.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ampera

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door ampera » 02 apr 2014, 12:11

Het kenteken zit er nog op, altijd fijn als je als nieuwe eigenaar met deze foto's op een forum geconfronteerd wordt :shock:

defender
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2013, 17:25

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door defender » 04 apr 2014, 00:38

Bril nodig Anko? :lol:

Kijk nou is goed naar de velg, niet echt origineel hè.

Wiel dus toch weg.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Denniss » 09 apr 2014, 21:22

Hmmm, onze Outlander.. een 121pk Stationwagon...
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

TEPHEV

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door TEPHEV » 22 apr 2014, 21:56

Dit is serieuze schade...... B-stijl is doorgeknipt.
Schade-auto wordt nu op marktplaats aangeboden voor 11.900,-

http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 23 apr 2014, 08:03

Op zich niet duur voor onderdelen....

2 electro motoren met inverters
accu pakket nog in orde?
Motor
Veel andere onderdelen....

Plaats reactie