Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Denniss » 23 apr 2014, 08:20

Voor onderdelen niet hoewel ik persoonlijk niet graag het accupakket van een schadeauto zou hebben.
Als 1 gevallen accu-component al brand kan veroorzaken dan is dit op zijn minst een verhoogd risico.
Ik vraag me af wat de achtergrond van de schade is. Rondom zulke schade maar de airbags nog in tact?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 23 apr 2014, 08:22

Airbag intact? Hoe zie je dat? Die kunnen ook verwijderd zijn toch? Ben wel benieuwd wat voor auto er hard achterop geklapt is....

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 23 apr 2014, 09:34

Ziet er uit alsof hij alleen van achteren een flinke klap heeft gehad. De schade op de deuren ziet er meer uit als een gevolg van het feit dat de deuren (na de klap) te groot waren voor de deuropening. Eerder dan dat die ook nog eens apart geraakt zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door OutSander » 23 apr 2014, 09:46

Wat Anko zegt. De klap achterop is zo hard geweest dat het hele chassis ontzet is. De klap is zelfs doorgezet de deuren in. Bij achterwaartse aanrijding gaan airbags niet af.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door jaapv » 23 apr 2014, 10:17

Hmmm...Ik kan de melodie van "Nathalie" maar niet uit mijn hoofd krijgen. Die zien we in volle glorie op het Rode Plein terug.... :roll:

Ik vind de sterke vervorming van de veiligheidskooi toch wel een beetje teleurstellend.

Helaas heb ik in mijn rijhistorie drie echt zware klappen meegemaakt ( Dan bedoel ik dat de "tegenstanders" opengeknipt moesten worden) en mijn vorige autos (1x Volvo 745, 2x Jaguar X-type) hadden toch duidelijk meer vervorming van de kreukelzone en minder van de veiligheidskooi.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 23 apr 2014, 10:53

jaapv schreef:Ik vind de sterke vervorming van de veiligheidskooi toch wel een beetje teleurstellend.
Of bedoel je soms dat je de vervorming van de kreukelzones mee vind vallen? Het lijkt mij i.i.g. wel een erg kort-door-de-bocht conclusie.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 23 apr 2014, 10:58

Dat ding is er toch juist om te vervormen? Zolang het maar op de juiste manier gebeurd...

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door jaapv » 23 apr 2014, 12:04

De kooi niet...

Gebruikersavatar
jaapv
Forumlid
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 jan 2014, 09:56
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door jaapv » 23 apr 2014, 12:06

Anko schreef:
jaapv schreef:Ik vind de sterke vervorming van de veiligheidskooi toch wel een beetje teleurstellend.
Of bedoel je soms dat je de vervorming van de kreukelzones mee vind vallen? Het lijkt mij i.i.g. wel een erg kort-door-de-bocht conclusie.
Natuurlijk zou je een stuk of tien vergelijkingscrashes moeten doen voor een wetenschappelijke conclusie. Wie stelt zijn auto beschikbaar?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 23 apr 2014, 12:30

Volgens mij hebben ze dat al voor ons gedaan: http://nl.euroncap.com/nl/results/mitsu ... v/543.aspx. Niet met 10 maar wel heel wetenschappelijk. ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door pheventje » 23 apr 2014, 17:45

Anko schreef:Ziet er uit alsof hij alleen van achteren een flinke klap heeft gehad.
Voorkant heeft ook schade. Zo te zien is de auto fors tegen een voorganger aangeduwd door de klap, niet zo vreemd dat de hij dan wat korter wordt. Het moet wel erg hard gegaan zijn, dit overkomt je niet met 30km/h.
Voor onderdelen klinkt in eerste instantie wel leuk, maar ik denk dat er niet zoveel monteurs zonder speciale opleiding zijn die hier -letterlijk- hun handen aan willen branden. Hoe haal je de bekabeling van het nooit helemaal lege accupakket los, bijvoorbeeld?
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 23 apr 2014, 19:18

Hmmm, had de andere MP foto's nog niet gezien. Maar of dat aan de voorkant nou idd zo hard gegaan is? Airbags zitten er inderdaad nog in ...
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 24 apr 2014, 08:20

Met 30 achterop heb je alleen een scheur in de achterbumper ;) Dit is zeker 80 geweest met een vrij forse auto...

Gebruikersavatar
pheventje
Forumlid
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2013, 18:55

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door pheventje » 24 apr 2014, 08:54

Anko schreef:Hmmm, had de andere MP foto's nog niet gezien. Maar of dat aan de voorkant nou idd zo hard gegaan is? Airbags zitten er inderdaad nog in ...
Stel, je staat stil voor een stoplicht, voet op de rem uiteraard, een meter of zo achter je voorganger. Dan knalt er iemand achterin, die gaat jou niet versnellen naar boven de 35km/h voor jouw impact, zodat je airbags af kunnen gaan, tenzij het een vrachtauto met 80kmh was. Ik ben zelf ook wel eens in zo'n situatie aangereden in een VW T5, met een snelheid van waarschijnlijk boven de 50kmh (80km weg), met soortgelijk resultaat aan de voorzijde van mijn auto. Mijn bus was bovendien zeker 500kg zwaarder dan de Citroen van de beller die er in vloog.
2,1l/100km+206w/km inclusief laadverliezen en voorverwarmen

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door Anko » 24 apr 2014, 10:13

Precies mijn idee. De schade aan de voorkant lijkt niet te verklaren waarom de deuren niet meer in de deuropeningen passen en waarom er geknipt moest worden ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door case » 24 apr 2014, 11:21

Wordt in plaats van 'geknipt' misschien 'geknikt' bedoeld?
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 24 apr 2014, 12:47

Denk het, zie geen knip / breek schade.

mamanily

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door mamanily » 24 apr 2014, 13:25

ik zie wel indicaties van knipschade... de linker achterdeur zit aan de linkervoordeur vast getaped op het zwarte gedeelte. heel netjes gedaan om te verbloemen dat de boel er zo uit kan vallen. verkopertrucje.. (vergelijk maar met foto van echterkant.

En knippen is logisch. Als je dit soort kop-staart botsingen hebt dan krijg je rugklachten, waarbij de brandweer je er horizontaal uit zal willen halen, dus B-stijl openknippen. Onderin en bovenin.
Gebeurt netjes, dus als je de boel voorzichtig terugplaats kan je dit soort fotos maken.

En de knik van de achterkant hoort wel degelijk bij een soort van kreukelzone. Zit wat minder opvanglengte namelijk als onder de motorkap.

Ben benieuwd hoe de achterligger eruit zag...

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door case » 24 apr 2014, 13:50

mamanily schreef:....
En knippen is logisch. Als je dit soort kop-staart botsingen hebt dan krijg je rugklachten, waarbij de brandweer je er horizontaal uit zal willen halen, dus B-stijl openknippen. Onderin en bovenin.
Gebeurt netjes, dus als je de boel voorzichtig terugplaats kan je dit soort fotos maken.
..
Duidelijk. Dan is er dus toch 'geknipt'. Hoop niet dat ze deze nog gaan rechttrekken/oplappen.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door JanPHEV » 24 apr 2014, 13:50

Er staat bij één foto, op Marktplaats, van de linker kant netjes met pijltjes "geknipt" bij :idea:

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door WHB » 24 apr 2014, 14:07

mamanily schreef: En knippen is logisch. Als je dit soort kop-staart botsingen hebt dan krijg je rugklachten, waarbij de brandweer je er horizontaal uit zal willen halen, dus B-stijl openknippen. Onderin en bovenin.
Dat betekend wel dat de bestuurder niet zelf is uitgestapt!
En heeft (moeten) wachten op hulpverlening :cry: .



tadango

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door tadango » 24 apr 2014, 16:38

Die hebben we eerder gezien, wou kijken of de betonpaal sterk genoeg was..... hij had wel gewonnen....

DutchTrafficConsult

Re: Wie rijdt er het eerst (forse) schade?

Bericht door DutchTrafficConsult » 24 apr 2014, 19:41

Zijn deze allemaal technisch total loss, of was (restwaarde met schade + schadebedrag > dagwaarde)?

Zo had ik aan een auto met dagwaarde € 8500 een schade van € 4.450. Niks aan de hand zou je zeggen, maar de verzekeraar wilde veilen en het restant leverde € 4.350 op. Dan krijg je € 8.500 en is je auto naar de opkoper. Die lapt hem om en de auto rijdt weer. (na vijf haar nog steeds).

Groet, Alex

Plaats reactie