PHEV badges verwijderen

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
sebas1

PHEV badges verwijderen

Bericht door sebas1 » 03 nov 2013, 01:57

Hallo allemaal,

Nu heb ik zo een prachtige PHEV maar er zitten echt te opvallende badges aan de zijkanten bij de voorspatborden welke ik dus wil verwijderen. Weet iemand of dat deze geplakt of geschroefd zijn?

Niet dat als ik met de fohn en draag begin dat er opeens gaatjes in het zijscherm zitten...

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door OutlanderPHEV » 03 nov 2013, 09:04

Hoi
dit is al eerder ter sprake gekomen. Gebruik de zoekfunctie eens op "vislijntje" (ik weet het, geen voor de hand liggende zoekterm)

Het is ook al eens ter sprake gekomen dat het uit anti-diefstal oogpunt waarschijnlijk niet veel nut heeft, het gros van de straks in NL rijdende Outlanders is een PHEV :-)
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

sebas1

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door sebas1 » 03 nov 2013, 14:51

Zoeken had ik uiteraard al gedaan maar nog niet op de kreet: vislijntje...

Ik heb mij PHEV al en die badges op de zijkant zijn echt ZO te groot dat het niet eens mooi meer is. Achterklep valt nogal mee.

RonvanD

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door RonvanD » 03 nov 2013, 15:07

Ik vind het doorgaans mooier als een auto niet al te opzichtig "gebadged" is. Om die reden zal de dealer de badges er afhalen voor de aflevering. Kunnen de plekjes waar de badges hebben gezeten gelijk mooi meegnomen worden met de poetsbeurt :)

snozzieox

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door snozzieox » 07 nov 2013, 22:44

@Ron,
ik ben heel benieuwd hiernaar dus als het gebeurt is dan hoor/lees ik het graag. Is er nog niemand dan die dit heeft laten doen ???? Waar zijn jullie allemaal ????

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Locatie: Omgeving Groningen

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Hansjebrinkers » 07 nov 2013, 22:58

En dan V12 schildjes erop........ :D
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Mats

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Mats » 07 nov 2013, 22:59

een 220V schildje bedoel je zeker... ;-)

sebas1

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door sebas1 » 10 nov 2013, 22:33

Ik heb de 2 phev badges van de zijschermen af gehaald, deze vond ik persoonlijk echt te groot.
Even warm fohnen, visdraadje erachter heen en weer trekken, beetje trekken aan het embleem en los. Lijmresten: lekker pulken en het laatste met wat stickerverwijderaar.

Als de dealer het alarm inbouwt word ook gelijk de reclame nummerbordhouder vervangen door een zwart exemplaar en als het dan nog te druk is gaan de achterklep emblemen er ook vanaf.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door sigmasailor » 10 nov 2013, 22:37

De dealer haalt ze er zo voor je af. Als het voor het poetsen gebeurt is het natuurlijk het mooiste. Ik heb ook gevraagd om de voorste twee er af te halen. De achterkant kijk ik nog even aan.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

gaevakyd

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door gaevakyd » 11 nov 2013, 19:16

Grappig, lees dit document eens door.
http://www.mitsubishi-motors.nl/uploade ... 20PHEV.pdf

De veiligsheids handleiding voor hulpdiensten. Staat beschreven hoe ze een PHEV herkennen, als we de stickers eraf halen, is er een stuk minder herkenning.

Verbaast me dus wel dat MN het accepteert dat wij die stickers eraf halen.

Jippie2013

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Jippie2013 » 11 nov 2013, 19:22

Dat is voor mij dus ook exact de reden waarom ik ze er nooit zou afhalen. Wil hulpverleners wanneer ik het nodig zou hebben niet onnodig in gevaar brengen.

En ben het met je eens vreemd dat MN hieraan meewerkt.

Neeler

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Neeler » 11 nov 2013, 19:55

Lees deze handleiding maar eens verder door.
Zijn nog 1001 herkenbare phev kenmerken. ;)

DutchTrafficConsult

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door DutchTrafficConsult » 11 nov 2013, 22:57

De brandweer klopt je kenteken in en voilá. Wat te denken van PHEV-wannabees die met nep-badges gaan rondrijden.

Jippie2013

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Jippie2013 » 11 nov 2013, 23:22

Oh dan zet ik e te koop op marktplaatst en benieuwd wat de gek er voor geeft.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door sigmasailor » 11 nov 2013, 23:25

Goed plan; beter nog: ik plak ze op mijn X3 voor die te koop gezet wordt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

pterol
Forumlid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 07:19

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door pterol » 12 nov 2013, 07:54

Ik twijfelde of ik ze eraf zou halen, maar de keus is gemaakt.

Zo even een mail sturen naar de dealer of hij ze eraf wil halen. Mijn auto staat nog in Zeebrugge.... nog een paar dagen wachten :D :D

Sean

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Sean » 17 nov 2013, 20:10

Ik had de auto volledig sticker en badgeloos besteld. De PHEV badges waren ze vergeten bij de dealer, maar die waren er binnen een paar minuten af.
Dat foeilelijke Rockford Fosgate logo'tje op het dashboard is overigens gewoon een stickertje en iedereen met nagels op zijn vingers heeft die er ook zo af.

Zorro

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Zorro » 18 nov 2013, 00:36

Jippie2013 schreef:Dat is voor mij dus ook exact de reden waarom ik ze er nooit zou afhalen. Wil hulpverleners wanneer ik het nodig zou hebben niet onnodig in gevaar brengen.

En ben het met je eens vreemd dat MN hieraan meewerkt.
Ja, die enorme klep aan de rechterkant met al die stopcontacten geeft het ook niet bepaald weg inderdaad... :roll:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Anko » 18 nov 2013, 06:10

Als hulpverleners weten hoe het zit met de verhouding regulier vs. PHEV, dan kun je beter extra stekkers op je gewone Outlander plakken: "Let op: dit is GEEN PHEV!". Voordat je het weet zetten ze je dieseltje in een zwembad met een halve meter water er in :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Hans R

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door Hans R » 18 nov 2013, 06:26

Ahum, als je de veiligheidshandleiding voor de hulpdiensten leest dan denk je: OK, ik hoop dat de brandweer dit ook weet: "plaats de auto met een vorkheftruck in een opvouwbaar zwembad en vul het met 50 cm water....."

http://www.mitsubishi-motors.nl/uploade ... 20PHEV.pdf

Kortom, iedereen moet zichzelf goed afvragen of ze het PHEV-plaatje willen verwijderen, het is verzekeringstechnisch misschien ook wel een punt ter overdenking.

Gebruikersavatar
eddam
Forumlid
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 feb 2020, 08:05

Re: PHEV badges verwijderen

Bericht door eddam » 22 mei 2020, 17:07

Bij Beaker zijn de plaatjes verwijderd voor wij hem kochten.
Nu zou ik ze er echter weer op willen hebben,maar kan ze in de auto niet vinden....
Ik vind het wel wat hebben.
Zal eens in de gaten houden of ze hier toevallig aangeboden worden...
;)
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...

Plaats reactie