Nou ik ben de weg kwijt,
Onderstaande reactie ontvang ik over het importeren van contacten.
Nadat ik mijn chassisnummer en type auto tweemaal heb doorgegeven schrijft men in de reactie dat ik kan controleren of mijn telefoon wordt ondersteund op de site van
www.mazdahandsfree.com
Voor de duidelijkheid alles aangepast resultaat hetzelfde 61 van de 232 contacten zijn geïmporteerd.
Heeft er iemand een oplossing?
Onderstaand de reactie:
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Bijgaand sturen wij u de handleiding voor een correcte en volledige import van het telefoonboek.
Verwijder eerst alle telefoons uit het handsfree-systeem. Ga dan verder met een soft reset van de telefoon.
Voordat u de telefoon opnieuw koppelt, moet u rekening houden met het volgende:
1. Zorg ervoor dat alle contacten van één programma afkomstig zijn, bijvoorbeeld een Google-account of via Outlook.
Als de contacten van andere programma?s van derden zoals bijvoorbeeld KIES of van meerdere programma?s afkomstig zijn, kunnen problemen bij de import ontstaan.
2. De contacten moeten in het telefoongeheugen zijn opgeslagen, niet op de SIM-kaart.
3. Als de contacten in groepen zijn ingedeeld, zoals bijvoorbeeld ?familie? of ?collega?s? kan dit ook tot problemen leiden.
4. Controleer of u bij sommige contacten een locatie/nummertype heeft geselecteerd. Een andere locatie dan ?Werk?, ?Mobiel? of ?Privé? kan ook voor problemen tijdens de import van het telefoonboek zorgen.
5. Controleer ook de manier waarop de contacten zijn opgeslagen:
- Houd er rekening mee dat de voor- en achternaam van ieder afzonderlijk contact apart in het hiervoor bestemde veld zijn ingevoerd en dat voor elk contact een telefoonnummer is opgeslagen.
- De voor- en achternaam moeten allebei uit minstens drie letters bestaan.
- Spaties, die eventueel bij het kopiëren of synchroniseren van contacten ontstaan, kunnen tot problemen bij de import leiden.
- Afkortingen en speciale tekens kunnen ook tot problemen bij de import leiden. Het handsfree-systeem kan geen speciale tekens in namen of telefoonnummers verwerken. Daarom moeten internationale telefoonnummers altijd volledig, dus zonder het ?+?-teken, worden opgeslagen. Zo moet een nummer bijvoorbeeld als ?0032...? zijn opgeslagen en niet als ?+32000?.
6. De instellingen van de Bluetooth-verbinding moeten worden gecontroleerd. De optie ?altijd automatisch verbinden? moet zijn geactiveerd. Bovendien moet de verbinding als ?veilig? zijn gekwalificeerd, als deze optie beschikbaar is. Controleer ook of de telefoon als ?zichtbaar? en zonder ?time out-functie? voor andere Bluetooth-apparaten is ingesteld.
Vervolgens kunt u de telefoon opnieuw koppelen. Let erop dat de koppeling alleen van het handsfree-systeem uitgaat.
Nadat u de bovengenoemde stappen heeft uitgevoerd, kunt u het telefoonboek opnieuw importeren.
Bij de import van het telefoonboek van enkele mobiele telefoons met een Android-besturingssysteem wordt naast een eventuele algemene toestemming om te verbinden nogmaals gevraagd of het handsfree-apparaat toegang tot de contacten mag hebben.
Kijk hiervoor op de notificatiebalk aan de bovenste rand van het display van de telefoon. Open deze balk door deze naar beneden te slepen. Deze bevestiging verschijnt niet als pop-up.
Bevestig aansluitend dat de import van het telefoonboek is toegestaan.
Hierna bevestigt u dat deze vraag niet nogmaals zal worden gesteld.
Mocht u desondanks toch nog problemen ondervinden, kunt u nog de volgende stappen proberen:
Sla uw contacten op een extern apparaat/opslagmedium op. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de fabrikant van de mobiele telefoon.
Als u alle contacten heeft opgeslagen, verwijder dan de contacten geheel uit uw mobiele telefoon. Wij wijzen erop dat wij voor het verloren gaan van gegevens niet aansprakelijk kunnen worden gesteld ? vraag daarom het beste de fabrikant naar opslagmogelijkheden.
Vervolgens laadt u de contacten opnieuw op uw mobiele telefoon. Als bron kunt u het beste gebruik maken van uw Google-account.
Voer aansluitend de import opnieuw uit, waarbij u rekening houdt met de bovengenoemde punten.
Jammer genoeg is het Samsung Galaxy S3 LTE (i9305) nog niet door ons getest.
Daarom kunnen wij er geen uitspraak over doen of het (gedeeltelijk) compatibele is of niet.
Een actuele lijst van geteste mobiele telefoons vindt uw op onze website
www.mazdahandsfree.com.
Het Samsung Galaxy S3 (i9300) is door ons getest en is compatibel ook het importeren can het telefonboek.
Voor verdere vragen staan wij graag tot uw beschikking.
Met vriendelijke groeten
--
Sandra Schmitz
Handsfree Support
Tel nat.: 0800 4263739 (Germany)
Tel int.: 00800 42637393
support@mitsubishihandsfree-eu.com
Im Auftrag:
Becker & Partner GmbH
Neuenhofstraße 110
D-52078 Aachen
WEEE-Reg.-Nummer: DE 15646940
Ust-ID-Nummer: DE121689737
Amtsgericht Aachen: HRB 4396
Geschäftsführer
Martin Becker, Johannes Müllmann, Jürgen Breuer