Synchroniseren telefoon

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 07 jan 2014, 20:30

Ik heb de bluetooth op mijn telefoon uitgezet (helemaal verwijderd) en heb het hele ritueel via voice command opnieuw gedaan; inclusief het kiezen van een PIN code. Hier geen enkel probleem; het paren lukt gewoon zoals dat hoort. Bellen en gebeld worden werkt gewoon via de MMCS; ook via de knopjes op het stuurwiel.

Het synchroniseren via voice command lijkt te lukken; ik krijg in ieder geval geen fout melding. Het auto telefoonboek blijft echter leeg. Het telefoon telefoonboek is een kopie van mijn telefoon (is het ook niet gewoon de telefoon via bluetooth?) Voice command meldt ook een leeg telefoonboek. Werkt dus niet.

Ik mag toch aannemen dat je bij synchroniseren het auto telefoonboek vult vanuit je telefoon? Als je naar de (erg prettige) stem luistert lijkt dat wel de bedoeling.

Ik ga donderdag bij de dealer langs; misschien snapt hij wat er fout gaat.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 07 jan 2014, 20:42

sigmasailor schreef:Ik mag toch aannemen dat je bij synchroniseren het auto telefoonboek vult vanuit je telefoon?
Uh, nee dus. Het telefoon telefoonboek. Maar heb je al eens geprobeerd te importeren via MMCS (pijltje naar boven, linksonderin het scherm) in plaats van via voice dial? Ik wist overigens niet eens dat dat laatste kon.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 07 jan 2014, 20:47

Ga morgen (herstel: nu meteen) wel even kijken; snap ik goed dat de voice command in het auto telefoonboek kijkt?
Dan is dus de truuk om het van uit het telefoon naar het auto telefoonboek te krijgen. Ik heb geen zin/energie om dat handmatig te gaan doen; dat hoeft toch hopelijk niet?
Je hebt inclusief je telefoon dus drie telefoonboeken?

Via pijl omhoog geeft hetzelfde effect als via de voice command; mijn mobiel telefoonboek is een getrouwe kopie van mijn mobiel. Ben er nog niet uit hoe ik dat naar het auto telefoonboek moet krijgen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 07 jan 2014, 20:50

Ja, drie:
- telefoon in telefoon
- telefoon in MMCS (importeren)
- auto in MMCS (handmatig)

Voice dial gebruik iig de tweede. De derde heb ik nooit gevuld.

Na import duurt het even voordat je kunt voice dialen, vanwege het genoemde indexeren.

Ben benieuwd ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 07 jan 2014, 21:22

In mijn mobiel telefoonboek van het MMCS zitten nu (en dat is al twee maanden zo) 174 contacten maar voice dial meldt dat het telefoonboek leeg is?

Ik kom er niet uit hoe ik het auto telefoonboek (de derde) moet vullen. Ik heb daar de optie registreren gekozen (de andere zijn 'grijs'). Dan kan je kiezen 'een contact importeren' ja of nee. Bij nee (dus alle?) gebeurt er niets; echt lang gewacht. Bij ja verwacht het systeem dat je op je telefoon aangeeft welk nummer gesynchroniseerd moet worden. En die optie is er niet?

Moet je nog iets doen om je mobiel telefoonboek te koppelen aan voice dial? Ik snap dat de voice dial gewoon in het mobiel telefoonboek kan kijken?

Het manual is hier helaas nogal summier en helpt mij niet verder.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 07 jan 2014, 21:54

Reclame tijdens Green Lantern. Zit nu te lezen op pag 186 van de MMCS handleiding.... ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 07 jan 2014, 21:59

Ik heb het idee dat je met de instructies van de eerste kolom van blz. 187 het MMCS in ontvangsmodes zet en dat je dan vanaf je telefoon een contact moet beamen of delen via BT. Mijn auto is met mijn vrouw mee, dus ik kan het niet zelf proberen.

Stap 5 is overigens "een telefoonnummer versturen" denk ik, in plaats van verwijderen :oops:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 07 jan 2014, 23:10

Dat idee heb ik ook; ik kan in de Iphone 4 de 'beam' optie niet vinden. Er is wel delen maar alleen naar mail of bericht (SMS). Op 186 (rechter grijze stukje) staat dat de telefoon OPP moet hebben. Als hij dat al heeft kan ik het niet vinden.
Buiten dat blijft het vreemd dat bij anderen voice command kennelijk gewoon het mobiel telefoonboek gebruikt.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Flipper

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Flipper » 07 jan 2014, 23:32

m.b.t de voicedial is juist het vreemde dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dus de ene keer laad hij blijkbaar het telefoonboek (welke dan ook) in het geheugen, en de andere keer niet waarna ik de melding krijg dat het telefoonboek leeg is.

Als ik vervolgens via settings naar het telefoonboek ga zie ik wel alle nummers. SNap er geen snars van.
Ik bel nu idd door het nummer op de ipone op te zoeken en dan de verbinding tot stand te brengen. Maar ook hierbij gaat het niet altijd goed. Regelmatig loopt het gesprek dan over de interne speaker van de Iphone en niet van de MMCS.

Denk dat er over het algemeen een elektronica probleempje in het voertuig zit. Bij het starten van de wagen brand niet altijd het airbag lampje en of ik nu wel of geen gordel om heb, er branden altijd de drie lampjes van de middelste zitrij. Maar goed...... dat wordt een ander topic.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 08 jan 2014, 06:25

sigmasailor schreef:Dat idee heb ik ook; ik kan in de Iphone 4 de 'beam' optie niet vinden.
Nieuwste versie van iOS? Wellicht moet je AirDrop gebruiken, o.i.d.? Of heb je dat ook niet?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Man » 08 jan 2014, 08:32

Flipper schreef:m.b.t de voicedial is juist het vreemde dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Dus de ene keer laad hij blijkbaar het telefoonboek (welke dan ook) in het geheugen, en de andere keer niet waarna ik de melding krijg dat het telefoonboek leeg is.

Als ik vervolgens via settings naar het telefoonboek ga zie ik wel alle nummers. SNap er geen snars van.
Ik bel nu idd door het nummer op de ipone op te zoeken en dan de verbinding tot stand te brengen. Maar ook hierbij gaat het niet altijd goed. Regelmatig loopt het gesprek dan over de interne speaker van de Iphone en niet van de MMCS.
100 procent herkenbaar!!! Ik weet werkelijk geen oplossing. Het werkt gewoon niet :(

arjola

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door arjola » 08 jan 2014, 12:47

Mijn LG Nexus 5 met Android KitKat (4.4.2) wilde op geen enkele manier contactpersonen synchroniseren met het 'mobiele' telefoonboek. Contactpersonen opgeschoond in telefoon, alleen telefoonnummers en geen andere informatie bij de contactpersonen, geen +31 in het nummer, opnieuw paren... you name it. Niets werkte!

Uiteindelijk via de Google Play Store de app 'Bluetooth Phonebook' gekocht voor € 1,49... via Bluetooth de telefoon gekoppeld, de app gestart en daarna de import gestart vanaf de MMCS en alle contacten werden netjes geimporteerd. Omdat het nu werkte ook nog even geprobeerd met +31 voor het nummer, zodat op vakantie het telefoonboek ook werkt, en alle nummers waren na een nieuwe import netjes bijgewerkt.

Opmerking: er is ook een gratis versie van de 'Bluetooth Phonebook' app... die past alleen tijdens het importeren de telefoonnummers aan. Daar kwam ik achter toen ik via voicedial mijn vrouw belde en "Ha schat" riep toen er opgenomen werd. Zowel de voor mij onbekende meneer die zijn telefoon had opgenomen als ikzelf waren redelijk verbaasd... :lol:

Groet,
Chris

paul1173

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door paul1173 » 08 jan 2014, 14:07

Bluetooth Phonebook ook gekocht en gebruikt, als een zonnetje! alle contacten (kleine 400) met naam en internationaal telefoonnummer overgezet. Zelfs zonder dat ik de lijst heb moeten kaalplukken (bedrijfsgegevens e-mail adressen, alles gewoon in de lijst laten staan). In nog geen minuut alles overgezet. Geweldig! Bedankt voor de tip!

Samsung Galaxy S3, Android 4.3

groeten, Paul

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 08 jan 2014, 14:44

Dat klinkt goed, maar kan je die nummers nu ook met voice command aansturen? Het synchroniseren loopt bij mij wel goed alleen kan ik er dan niets mee omdat het MMCS scherm naar mijn mening veel te onhandig is en het via voice command maar niet wil lukken.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

paul1173

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door paul1173 » 08 jan 2014, 16:46

nee, via voicedialing alleen uit het auto-telefoonboek, daar moet ik ze handmatig in zetten en de naam inspreken (stuk voor stuk), daar staan alleen de meest gebelde nummers in (10 nummer dekt 99% van de uitgaande gesprekken die ik voer), inkomend nu wel naam-weergave.

groeten, Paul

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 08 jan 2014, 17:00

OK, en juist daar zit mijn probleem. Ik begrijp dat bij sommigen het voice dial gebeuren op het mobiele boek werkt. Ik krijg met geen mogelijkheid gegevens in het auto boek. De een voor een methode (via voice dial) heb ik nog niet geprobeerd en lijkt mij ook niet de bedoeling? Of toch?

Hoe zit het dan met de bewering dat voice dail zijn nummers uit het mobiele boek kan halen? Zijn er twee versies in omloop? Worden we voor de gek gehouden?

Enfin; morgen mag de dealer het mij gaan uitleggen. Ben erg benieuwd.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door mr76 » 08 jan 2014, 17:04

Denk dat je vergist met het echte mobiele telefoon boek. Dus die in je mobiel zit.
er is ook een mobiel telefoonboek in het MMCS systeem. Deze laatste wordt gevuld als je je contacten importeert. En deze zou wel moeten werken op voice dialing. maar bij mij heel slecht.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 08 jan 2014, 17:16

PHEVlkj schreef:@sigmasailor

Werkt de voice dialing nu wel of niet?

Zo niet:
Je moet dus niet het auto telefoonboek selecteren. De reden staat in de post van Anko.
Dus alles koppelen en verder niet meer aankomen.
Iedere keer als je instapt (of liever gezegd het contact aanzet) hoef je dus niets meer te doen bij het MMCS. Die leest dan automatisch het telefoonboek in.

lkj
Werkt niet. Ik heb opnieuw een bluetooth verbinding gemaakt. Via Voice dial het adres boek uit mijn telefoon geimporteerd (duurt minuutje of zo voor mijn 174 contacten) en zonder iets te doen het commando 'bellen' gegeven. Het systeem meldt dan dat er geïndexeerd moet worden, dat duurt even. Dan meldt het systeem een leeg telefoonboek. Als ik dan ga kijken zie ik alle telefoonnummers wel in het mobiele boek staan; het auto boek blijft leeg. Ik heb daarna om de beurt een van beide boeken gekozen en nog een poging gedaan: geen succes. En dit heb ik niet een keer geprobeerd maar inmiddels letterlijk tig keer.... zucht :evil:
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 08 jan 2014, 18:16

Hmmmm, dus wel indexeren. Dat is inderdaad waar ik eerder op doelde. De melding "leeg telefoonboek" komt die er dan gelijk achteraan? Of ook als je 10 minuten wacht alvorens te bellen?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 08 jan 2014, 18:23

Die melding leeg telefoonboek krijg ik na het commando bellen. Ook een dag later.
Bij de eerste keer (na importeren) duurt het even wat langer door het indexeren (ruim binnen de minuut). Misschien gaat het bij mij inderdaad bij het indexeren wel fout.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door PHEVlkj » 08 jan 2014, 21:18

Heb je alle nummers met +31 ervoor in je telefoon staan, dat heb ik in ieder geval wel gedaan?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 08 jan 2014, 21:25

Heb ik ook; van de week ook nog eens alles helemaal netjes gemaakt (alle streepjes en spaties er uit gehaald). Allemaal goede format en opnieuw vanuit Outlook gesynchroniseerd in mijn telefoon, Naar bijvoorbeeld Gigaset geen enkel probleem
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 08 jan 2014, 22:34

Heb ik ook regelmatig last van.
Probeer eens als er wordt aangegeven dat het autotelefoonboek leeg is de BT verbinding op je telefoon uit te zetten. En vervolgens weer aan te zetten.

De BT verbinding wordt even verbroken van de auto na actief zetten wordt de verbinding weer gemaakt. Bij mij werkt dit en krijg ik de telefoonboek van mijn telefoon via voicedial.

Het lijkt wel of de BT verbinding te snel verbind waardoor het systeem nog niet volledig is opgestart en alleen naar het telefoonboek van de auto kijkt.

De functie van de twee verschillende telefoonboeken is mij volstrekt onduidelijk. Zelf wil ik geen nummers in het telefoonboek van de auto hebben. Ik vindt de nummers persoonlijk als iemand mijn auto leent wil ik niet dat hij mijn persoonlijke nummers kan zien.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 08 jan 2014, 23:02

Ga ik morgen proberen.

Zouden de nummers overigens niet 'beschermd' zijn? Dus geen telefoon die hij kent en dan ook niet bij de nummers kunnen? Ik neem toch aan dat als een andere telefoon verbinding maakt deze niet bij de nummers kan die al in de auto zitten?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

outlanderdriver
Forumlid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 aug 2013, 12:53

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door outlanderdriver » 08 jan 2014, 23:19

Ik ben nog niet zover om telefoonboeken te synchroniseren.

Als ik de Outlander start wordt er direct een bluetooth verbinding tot stand gebracht tussen MCCS en mijn Samsung S3, echter het betreft hier alleen de music streaming. Mijn telefoon audio staat uit, zowel in het MCCS en mijn Samsung S3, en als ik dit op de telefoon aanzet komt deze telefoon audio verbinding soms wel en soms niet tot stand. Na een paar keer aanvinken op mijn telefoon lukt het meestal wel. (Tijdens de eerste keer paren heb ik zowel voor gekozen voor muziek als telefoon audio paren)

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Voor de rest spreek ik wel de 10 telefoonnummers in welke ik het meeste bel. (maar eerst een altijd beschikbare telefoon audio verbinding realiseren)

Plaats reactie