Synchroniseren telefoon

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 02 nov 2013, 18:30

Wellicht kan iemand mij helpen.
Ik heb een Smsung S3. De connectie met de radio is prima in orde.
Telefoon is goed hoorbaar zowel in de auto als degene welke ik bel.

Ik heb echter een probleem met het synchroniseren van contacten.
Op mijn telefoon staan 440 contacten er worden er echter maar 217 gesynchroniseerd.
Ik begrijp er niets van. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Een tweede vraag is als ik wordt gebeld door een contact welke wel gesynchroniseerd is wordt het telefoonnummer getoond, echter niet de naam van de beller. Is dit een instelling? Lijkt mij niet anno 2013.

Jippie2013

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Jippie2013 » 02 nov 2013, 19:10

Ik heb de outlander nog niet dus kan niks zeggen over je synchronisatie probleem.

Qua namen zou het ermee te maken kunnen hebben hoe je ze in de telefoon hebt staan. Staan je contacten met landcode dus 0031? Of begint het meteen met 06 of netnummer?

Ik heb bij mijn huidige auto namelijk ook dit problemen door de landcode pakt hij de naam er niet bij van NL bellers. Zelf zit ik wekelijks in het buitenland dus voor mij is het een non issue om mijn contacten zonder landcode op te slaan.

Succes met het uitvogelen.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door OutSander » 02 nov 2013, 20:22

Ook zou je eens na kunnen kijken of de contacten in je telefoon of op je Simkaart staan. Mogelijk synchroniseert de auto alleen de contacten op je telefoon of juist die met je simkaart.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

DCH
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2013, 13:57

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door DCH » 02 nov 2013, 20:56

Je bent al verder als ik, ik krijg er geen geluid uit. Ik denk dat er iets niet goed zit bij mijn radio want als ik op spraakcommando druk volgt er geen piepje om iets te zeggen.

Ik krijg wel een koppeling, en ook het probleem dat er maar een paar kontakten gesynct worden. Hoop dat de audio nog eens in orde komt.
Afbeelding

Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 03 nov 2013, 21:20

Toch wel teleurstellend er vindt geen synchronisatie plaats je moet alles handmatig importeren. In mijn ogen niet anno 2013 maar terug in de tijd naar het begin van de mobiele telefonie!!

Het importeren verloopt bij mij zeer vreemd, nu 144 contacten van de 445 contacten kunnen importeren.
Na contacten van telefoon verwijderen en opnieuw op telefoon zetten worden er slechts 16 contacten van de 440 geïmporteerd!

Nu nieuw bestand gemaakt met 129 contacten. Deze kan wel geïmporteerd worden. Meerdere malen gaat dit goed. Wellicht kan het systeem de 445 contacten niet aan. Dit zou dan teleurstellend te noemen zijn voor zo'n dure auto.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Telefoon is Samsung Galaxy S3 Android versie 4.1.2
Laatst gewijzigd door Nepal8 op 03 nov 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

René

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door René » 03 nov 2013, 21:24

Ik weet dat bij Iphone dit een probleem kan geven . Wellicht is de S3 te nieuw voor het systeem.

Calypso

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Calypso » 03 nov 2013, 22:11

Wellicht dat het handig is dat iedereen gaat vermelden welk type smartphone je hebt met welk OS....
Dat geeft gelijk een indicatie waar het probleem zou kunnen liggen.... 8-)

DCH
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2013, 13:57

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door DCH » 04 nov 2013, 23:23

Kleine aanvulling op mijn eerdere bevindingen:

Vandaag halve dashboard gedemonteerd geweest ivm installatie alarm (Cobra met driver cards), radio lag een middag in de kofferbak. Vanavond weer even geprobeerd en zowaar, als ik op de speech knop druk begint de dame te praten.

De telefoon opnieuw gepaird en de carkit werkt.

Kontakten importeren bleef weer op 6 steken, en er staan er toch flink meer in. Opvallend was dat alle 6 de kontakten mobiele nummers waren beginnend met 06xxxx (niet +316...). De zoektocht gaat verder.

Telefoon: Samsung SII met Android 4.1.2
Afbeelding

Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 05 nov 2013, 00:09

Ben weer een avondje aan het stoeien geweest. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Nieuw bestand gemaakt met 100 contacten importeren en allen worden geïmporteerd. Nog een bestand gemaakt met 100 contacten importeren lukt.
Beide bestanden samengevoegd niet alles wordt geïmporteerd.

Vrees dat ik een aparte carkit moet gaan inbouwen.

Het is sowieso waardeloos dat je bij een auto van 52000 euro geen synchronisatie van contacten hebt.

Weet iemand of het mogelijk is de unit te vervangen voor een modern apparaat?

pmstr

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door pmstr » 13 nov 2013, 09:29

Ik heb een iPhone 5S en met succes alle contacten kunnen importeren. Ik ben wel een ander probleem tegen gekomen omtrent de carkit. Als ik met iemand aan het bellen ben komt het geluid alleen rechtsonder vandaag. Ik krijg het voor geen mogelijkheid anders ingesteld. Iemand wel gelukt?

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door 968mint » 13 nov 2013, 10:38

bij bellen komt het geluid bij mij ook van rechtsonder. Kan mij herinneren dat dat bij een andere auto ook zo was. wrsh normaal

Bij mij worden ook maar 100 van de 200 kontacten gesynchroniseerd??? nog geen gemeenschappelijke deler kunnen ontdekken (geen +31)

Ook vreemd tel nummers worden in de auto weergegeven op voornaam, niet handig nog niet gevonden hoe dit gewijzigd kan worden.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door aleurs » 13 nov 2013, 10:51

Ik heb gister voor het eerst gesynchroniseerd en heb besloten om een brodit houder aan te schaffen en vanaf de telefoon te bedienen. Het zoeken van contacten in Het systeem van mitsu is echt dramatisch. Jammer
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

pmstr

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door pmstr » 13 nov 2013, 11:22

Wij hebben op de zaak ook een Ampera en daar is het geluid goed verspreidt over de gehele auto. Lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat het geluid alleen van rechtsonder kan komen. Het is helemaal niet goed te horen.

Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 13 nov 2013, 22:06

Het importeren van contacten is mij nog steeds niet gelukt.

Via de dealer onderstaande site doorgekregen zodat ik kon controleren wat er van mijn telefoon moet kunnen werken.
http://www.mitsubishilink.com/global.taf

Mijn telefoon staat aangegeven dat alles zou moeten functioneren helaas is dit niet zo.

Ik heb via deze site contact opgenomen en het probleem voorgelegd.
De volgende dag al reactie reactie ontvangen. Helaas was het de vraag of ik een auto had met navigatie of zonder. Tevens de vraag om mijn chassisnummer door te geven. Hierop direct geantwoord, nu radio stilte.

Via mijn dealer vernomen dat dit probleem ook bij een klant van hun die een benzine model heeft.
Zij hebben de vraag bij de importeur gelegd, nu na twee weken radio stilte. :mrgreen: :mrgreen:

Nu moet ik mijn telefoon maar in de auto monteren. Ik kan alleen nog geen geschikte plaats vinden. Mijn voorkeur is links. Brodit heeft hier een houder deze zit echter teveel in de dodenhoek van de spiegel en stijl. Weet iemand of je iets naast het rooster links kan monteren?
De andere plek van de brodit houder (rechts) zit teveel aan de passagiers zijde ik ben bang dat deze zijn knieën stoot tegen de houder.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 13 nov 2013, 22:15

Er staat: Deze is voor het laatst bijgewerkt op 13/11/2013.
IOS7 kennen ze nog niet; hoe geloofwaardig is die site daarmee.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Mies75
Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 okt 2013, 07:45

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Mies75 » 14 nov 2013, 09:01

Gisteren geprobeerd met een Samsung Galaxy SII. Het bedienen met stem werkt t/m het importeren van contacten voortreffelijk.
Vervolgens gaat hij importeren en kapt er na 2 minuten mee met de melding dat het importeren niet gelukt is.

Werd ook voor het eerst gebeld terwijl ik onderweg was. Ik vind de geluidskwaliteit belabberd, ik dacht eerst dat ik naar mijn telefoon op luidsprekerstand zat te luisteren. Dit was op mijn Vectra uit '99 al beter geregeld.

lampion
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2013, 16:20

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door lampion » 14 nov 2013, 09:04

Ik heb mij auto nog niet, dus ik kan geen praktijktips geven over hoe je contacten kunt synchroniseren. Ik las echter wel iets op de bovengenoemde site wat misschien voor degene met sync problemen een hint kan zijn voor een oplossing. Volgens de site kan het systeem per gepairde telefoon 1000 contacten opslaan en kun je 7 telefoons pairen. Echter, elke telefoon heeft zijn eigen telefoonboek. Dit noemen ze "mobiele telefoonboeken". Daarnaast is er nog een apart telefoonboek waar 32 contacten in kunnen die door alle telefoons gedeeld kunnen worden. Dit is het voertuigtelefoonboek. Als je je niet bewust bent van het verschil tussen een mobiel telefoonboek voor je telefoon en dit algemene voertuigtelefoonboek, kan ik me voorstellen dat je probeert met het verkeerde telefoonboek te synchroniseren.

Wellicht dat iemeand met problemen eens opnieuw kan kijken of je ergens moet opgeven met welk telefoonboek je wilt synchroniseren.
De suggestie dat je niet meer dan 100 contacten kunt synchroniseren is dus volgens deze site niet correct.

Ik zou overigens verwachten dat het systeem automatisch het mobiele telefoonboek gebruikt, en dat je iets speciaals moet doen om contacten in het gedeelde telefoonboek te zetten. In ieder geval iets om even na te kijken lijkt me...

Zorro

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Zorro » 14 nov 2013, 11:03

Ook ik heb mijn auto nog niet, maar wel een HTC Sensation van amper 2 jaar oud. Dit zal toch hopelijk niet kloppen!?
Knipsel.PNG
Zal wel lekker zijn... Kan dan in het rijtje van andere "mankementen en teleurstellingen", zoals daar hebben te zijn:
  • - slecht (of helemaal niet!) werkende WiFi, steeds omslachtig resetten, ergernis...,
    - gebruiksonvriendelijk en traag werkend MMCS met gedateerde kaarten (schijnbaar ontbrekende A5!),
    - verbruikscijfers die meer dan gebruikelijk afwijken van fabrieksopgave...
Nou kun je betogen dat je de auto voor niks rijdt en dus niet mag zeuren, maar het is geen prul van een paar euro...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Sander van der Pol

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Sander van der Pol » 14 nov 2013, 11:37

sigmasailor schreef:Er staat: Deze is voor het laatst bijgewerkt op 13/11/2013.
IOS7 kennen ze nog niet; hoe geloofwaardig is die site daarmee.
Heb ook iphone 5 met ios7 en in de huidige outlander met MMCS werkt ie goed importeren en afspelen werkt goed dus in een nieuwe zou het helemaal moeten werken of is dit wishful thinking?

Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 14 nov 2013, 21:47

Nou ik ben de weg kwijt,
Onderstaande reactie ontvang ik over het importeren van contacten.
Nadat ik mijn chassisnummer en type auto tweemaal heb doorgegeven schrijft men in de reactie dat ik kan controleren of mijn telefoon wordt ondersteund op de site van www.mazdahandsfree.com

Voor de duidelijkheid alles aangepast resultaat hetzelfde 61 van de 232 contacten zijn geïmporteerd.
Heeft er iemand een oplossing?

Onderstaand de reactie:
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Bijgaand sturen wij u de handleiding voor een correcte en volledige import van het telefoonboek.

Verwijder eerst alle telefoons uit het handsfree-systeem. Ga dan verder met een soft reset van de telefoon.

Voordat u de telefoon opnieuw koppelt, moet u rekening houden met het volgende:

1. Zorg ervoor dat alle contacten van één programma afkomstig zijn, bijvoorbeeld een Google-account of via Outlook.

Als de contacten van andere programma?s van derden zoals bijvoorbeeld KIES of van meerdere programma?s afkomstig zijn, kunnen problemen bij de import ontstaan.

2. De contacten moeten in het telefoongeheugen zijn opgeslagen, niet op de SIM-kaart.

3. Als de contacten in groepen zijn ingedeeld, zoals bijvoorbeeld ?familie? of ?collega?s? kan dit ook tot problemen leiden.

4. Controleer of u bij sommige contacten een locatie/nummertype heeft geselecteerd. Een andere locatie dan ?Werk?, ?Mobiel? of ?Privé? kan ook voor problemen tijdens de import van het telefoonboek zorgen.

5. Controleer ook de manier waarop de contacten zijn opgeslagen:

- Houd er rekening mee dat de voor- en achternaam van ieder afzonderlijk contact apart in het hiervoor bestemde veld zijn ingevoerd en dat voor elk contact een telefoonnummer is opgeslagen.

- De voor- en achternaam moeten allebei uit minstens drie letters bestaan.

- Spaties, die eventueel bij het kopiëren of synchroniseren van contacten ontstaan, kunnen tot problemen bij de import leiden.

- Afkortingen en speciale tekens kunnen ook tot problemen bij de import leiden. Het handsfree-systeem kan geen speciale tekens in namen of telefoonnummers verwerken. Daarom moeten internationale telefoonnummers altijd volledig, dus zonder het ?+?-teken, worden opgeslagen. Zo moet een nummer bijvoorbeeld als ?0032...? zijn opgeslagen en niet als ?+32000?.

6. De instellingen van de Bluetooth-verbinding moeten worden gecontroleerd. De optie ?altijd automatisch verbinden? moet zijn geactiveerd. Bovendien moet de verbinding als ?veilig? zijn gekwalificeerd, als deze optie beschikbaar is. Controleer ook of de telefoon als ?zichtbaar? en zonder ?time out-functie? voor andere Bluetooth-apparaten is ingesteld.

Vervolgens kunt u de telefoon opnieuw koppelen. Let erop dat de koppeling alleen van het handsfree-systeem uitgaat.

Nadat u de bovengenoemde stappen heeft uitgevoerd, kunt u het telefoonboek opnieuw importeren.

Bij de import van het telefoonboek van enkele mobiele telefoons met een Android-besturingssysteem wordt naast een eventuele algemene toestemming om te verbinden nogmaals gevraagd of het handsfree-apparaat toegang tot de contacten mag hebben.

Kijk hiervoor op de notificatiebalk aan de bovenste rand van het display van de telefoon. Open deze balk door deze naar beneden te slepen. Deze bevestiging verschijnt niet als pop-up.

Bevestig aansluitend dat de import van het telefoonboek is toegestaan.

Hierna bevestigt u dat deze vraag niet nogmaals zal worden gesteld.

Mocht u desondanks toch nog problemen ondervinden, kunt u nog de volgende stappen proberen:

Sla uw contacten op een extern apparaat/opslagmedium op. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de fabrikant van de mobiele telefoon.

Als u alle contacten heeft opgeslagen, verwijder dan de contacten geheel uit uw mobiele telefoon. Wij wijzen erop dat wij voor het verloren gaan van gegevens niet aansprakelijk kunnen worden gesteld ? vraag daarom het beste de fabrikant naar opslagmogelijkheden.

Vervolgens laadt u de contacten opnieuw op uw mobiele telefoon. Als bron kunt u het beste gebruik maken van uw Google-account.

Voer aansluitend de import opnieuw uit, waarbij u rekening houdt met de bovengenoemde punten.

Jammer genoeg is het Samsung Galaxy S3 LTE (i9305) nog niet door ons getest.
Daarom kunnen wij er geen uitspraak over doen of het (gedeeltelijk) compatibele is of niet.

Een actuele lijst van geteste mobiele telefoons vindt uw op onze website www.mazdahandsfree.com.

Het Samsung Galaxy S3 (i9300) is door ons getest en is compatibel ook het importeren can het telefonboek.

Voor verdere vragen staan wij graag tot uw beschikking.

Met vriendelijke groeten

--
Sandra Schmitz
Handsfree Support

Tel nat.: 0800 4263739 (Germany)
Tel int.: 00800 42637393
support@mitsubishihandsfree-eu.com

Im Auftrag:
Becker & Partner GmbH
Neuenhofstraße 110
D-52078 Aachen
WEEE-Reg.-Nummer: DE 15646940
Ust-ID-Nummer: DE121689737
Amtsgericht Aachen: HRB 4396
Geschäftsführer
Martin Becker, Johannes Müllmann, Jürgen Breuer

Zorro

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Zorro » 15 nov 2013, 00:09

Nepal8 schreef:Nou ik ben de weg kwijt,
Ja, daar lijkt het wel op... je zit hier op een MITSUBISHI forum, met je mazda... :lol:

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door mitsufietsie » 15 nov 2013, 08:07

En dat zal voor mij ook nog wel een tijdje zo blijven, ik heb Nog een tweede Mazda 6. Ik lees ook elke keer Mazda Nederland als ik MN zie staan :lol:
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Nepal8
Forumlid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2013, 19:12

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Nepal8 » 15 nov 2013, 22:33

Ik heb de vraag al gesteld hoe het met mijn bijtelling zit. Ik koop een Mitsubishi voor zo'n 52K.
Nu geef ik mijn chasisnummer door en zeggen ze dat ik een Mazda heb :roll: :mrgreen:

npbosch

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door npbosch » 15 nov 2013, 23:21

Ik kom nog niet eens aan synchen toe. Ik krijg de telefoon helemaal niet aangesloten.

Apparaat registreren lukt.
Ik tik de code in op mijn Iphone 5s (IOS7) en hij connect met de auto.
Vervolgens
Selecteren aan te sluiteb apparaat.
Dan zie ik de iPhone staan (met het icoontje handsfree en audio).
Als ik er op klik dan blijven de knoppen telefoon aansluiten en audio aansluiten grijs.

Iemand een idee.

Norbert

npbosch

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door npbosch » 16 nov 2013, 13:44

Kom er nu achter dat wat ik beschrijf in mijn mail hier net boven, de normale gang van zaken is.
Ik verwachtte dat ik de telefoon na het registratieproces ook nog moest selecteren.
Dat ging echter vanzelf, en dat de knoppen "telefoon aansluiten" en "audio aansluiten" dan grijs zijn is dan weer logisch.

Ook importeren van het telefoonboek (onder iOS7) ging probleemloos.

Plaats reactie