Synchroniseren telefoon

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
paul1173

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door paul1173 » 09 jan 2014, 12:51

Voicedialing uit telefoonboek (van de MMCS) werkt ook goed (het auto-telefoonboek handmatig de nummers in gezet (auto in ACC stand en handrem aangetrokken anders werkt het niet) het andere telefoonboek via MMCS uit telefoon getrokken (met Bluetooth Phonebook op m'n GSM). Telefoonnummer met +31 of 0, maakt niet uit. Ben helemaal gelukkig!

Groeten, Paul

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 09 jan 2014, 16:19

Jullie zullen het niet geloven. Toen ik aan de dealer wilde laten zien dat voice dial niet kijkt in het Mobiel telefoonboek werkte dit 'natuurlijk' wel (bij mij voor het eerst in bijna twee maanden). Het enige wat ik anders deed dan anders is dat ik eerst de auto 'aan' gezet heb en pas daarna mijn telefoon heb wakker gemaakt (pin code ingevoerd). Normaal heb ik mijn telefoon al van de PIN gehaald als ik instap. Enfin we hebben gelachen de verkoper, chef monteur en ik. :lol:

We bleven lachen (maar dan als een boer met kiespijn) toen we iets nuttigs probeerden te doen met de voice dial. Hij/zij (?) herkende geen van onze stemmen goed genoeg. Het was telkens een grote verassing wie er nu weer gebeld zou gaan worden; het garage bedrijf zelf bellen lukte in ieder geval niet. Hebben ze de software misschien ingeleerd voor een Japans dialect? De terugkoppeling over de naam die het systeem opgepikt had was zo onduidelijk dat het logisch is dat er uiteindelijk maar een willekeurig persoon gebeld werd. Heel soms herkende je een potentiële persoon die het systeem voorstelt. Reageren op ja, nee en annuleren gaat weer wel goed.

Enfin; ik geef dit, net als de navi, maar helemaal op; wat mij betreft zonde van verdere inspanningen. :cry:
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door mr76 » 09 jan 2014, 16:31

ik herken helemaal wat je bedoelt. Goed dat de dealer getuige was.

Blijf raar vinden dat andere hier op forum een prima ervaring hier mee hebben.

arjola

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door arjola » 10 jan 2014, 08:28

Ik ben net als Paul helemaal happy met hoe het nu werkt :D . Voicedial werkt, importeren werkt. Carkits en telefoons blijven op de een of andere manier 'lastig'. In mijn vorige auto (Renault Grand Scenic) werkte mijn Samsung Galaxy S voor geen meter met de standaard ingebouwde carkit, vaak Bluetooth uit en weer aan moeten zetten, geen import van contacten, wegvallende Bluetooth verbindingen midden in een gesprek. Daarna een Nokia Lumia 800... perfect; alles werkte direct.

Omdat de Nokia Lumia 800 niet zou werken met de MMCS van de Outlander, heb ik een Nexus 5 gekocht voordat ik de Outlander kreeg. Die Nexus ook geprobeerd te gebruiken in de Renault maar weer exact dezelfde problemen als met de Samsung. Nu in de Outlander werkt de Nexus 5 weer perfect (voor import van contacten pas na aanschaf van "Bluetooth Phonebook' ;) )

Ik denk dus dat het niet alleen in het OS hoeft te zitten maar ook in de telefoon hardware (of als je graag Mitsubishi de 'schuld' geeft; in de MMCS hardware).

Cheers, Chris

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 10 jan 2014, 16:48

@sigmasailor,

Ik kreeg vanmiddag ook ineens de opmerking dat het telefoonboek leeg was toen ik probeerde te voice dialen, maar kon het oplossen.

Check eens het volgende als je wilt, als de voice dial zegt dat het telefoonboek leeg is.

Open Info / Mobiele telefoon
Selecteer Telefoonboek via pijltje omhoog
Kijk welk telefoonboek geselecteerd is. Let op: Als de knop naast het pijltje "mobiel" aangeeft is "auto" geselecteerd en omgekeerd. Maar dat wist je wel ;)
Als "mobiel" geselecteerd stond, heb ik geen verdere suggestie :oops:
Als "auto" geselecteerd is, wissel dan naar "mobiel" (je contacten worden zichtbaar) en ga uit het scherm.
Disable BT op je telefoon.
Enable BT weer en probeer voice dial opnieuw.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 10 jan 2014, 17:50

Fantastisch script Anko. Ik ga het bij gelegenheid zeker proberen. Doe jij dat rijdend?

Gisteren zag mijn MMSC voor het eerst het goede boek (ja, ook ik had al door dat het andere boek dan je ziet op drukknop actief is). Samen met de verkoper en de meest ervaren monteur hebben we een soort Russische Roulette gespeeld. het was telkens afwachten wie er gebeld ging worden. Na een tiental pogingen de dealer zelf te bellen hebben we het opgegeven.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 10 jan 2014, 18:01

sigmasailor schreef:Doe jij dat rijdend?
Yep 8-)

Maar wel hands-free :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 10 jan 2014, 18:22

Mooi hè dat LDW, ACC en FCM; heb je veel meer tijd om met je MMCS te spelen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

breukt

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door breukt » 10 jan 2014, 19:16

toch boeiend... ik was altijd gewend vanaf de telefoon te bellen want met het voicecommand systeem van Skoda had ik bovenstaande ervaring. Nu met MMCS krijg ik de duvel en z'n ouwemoer en jan rap en z'n maat nog te pakken. Het enige lachwekkende is hoe het systeem de naam "herhaald". Maar goed ik ben zeer content met de werking (Nederlands en met Android telefoon).

NestorY*K

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door NestorY*K » 11 jan 2014, 11:55

Ik heb in het begin de functie geselecteerd om voicecontrol in te spreken (soort van setup op je stem). Alhoewel het om een of andere reden vroegtijdig werd afgebroken werkt 9 van de 10x voicecontrol wel bij mij. Ik weet niet of het een relatie heeft met elkaar, maar vermoed van wel. Niet meer opnieuw geprobeerd overigens...staat nog op to do-lijstje :)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 11 jan 2014, 12:42

Waar zit die 'leer' functie? Die is mij nog niet opgevallen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

NestorY*K

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door NestorY*K » 12 jan 2014, 08:55

Als je op 'speech' knop drukt op je stuur dan krijg je een hele rij met opties van commando's. Hier zit ergens op het eind van het verhaal, dus even wachten met wegklikken, ook een optie als 'instellen'. Exacte naam en werkwijze zal ik straks even uitzoeken (nu niet in de gelegenheid). Moet in ieder geval met stilstaande auto ingesproken worden. Als ik mij goed herinner krijg je ook alleen eerste keer (per rit) dat je op speech knop drukt de hele lijst met commando's te horen en moet je eerst redelijk lang wachten met iets zeggen zodat de auto zelf al door begint te krijgen dat je geen idee hebt wat de commando's zijn :)

Ik kreeg toen een paar schermen in mijn beeld die ik moest herhalen.

Update: exacte naamgeving is gevonden zie ik (2 posts naar onderen)
Laatst gewijzigd door NestorY*K op 12 jan 2014, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ltmarx

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door ltmarx » 12 jan 2014, 12:36

Anko schreef:@sigmasailor,

Ik kreeg vanmiddag ook ineens de opmerking dat het telefoonboek leeg was toen ik probeerde te voice dialen, maar kon het oplossen.

Check eens het volgende als je wilt, als de voice dial zegt dat het telefoonboek leeg is.

Open Info / Mobiele telefoon
Selecteer Telefoonboek via pijltje omhoog
Kijk welk telefoonboek geselecteerd is. Let op: Als de knop naast het pijltje "mobiel" aangeeft is "auto" geselecteerd en omgekeerd. Maar dat wist je wel ;)
Als "mobiel" geselecteerd stond, heb ik geen verdere suggestie :oops:
Als "auto" geselecteerd is, wissel dan naar "mobiel" (je contacten worden zichtbaar) en ga uit het scherm.
Disable BT op je telefoon.
Enable BT weer en probeer voice dial opnieuw.
Ik los het altijd op door nogmaals het mobiele telefoonboek te importeren. Door dit aan het begin van elke rit te doen werkt het altijd. Blijft natuurlijk wel een workaround.

Geteste met lt nexus 5 (zonder allerlei bt Apps) en iphone 5 (ios 7.0x)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 12 jan 2014, 15:14

Gevonden: met de optie 'inspreken' (direct nadat het systeem zich meldt) moet je 8 regels voorlezen (komen vanzelf boven in je scherm te staan als je voor twee schermen naast elkaar gekozen hebt). Je moet het op een rustig plekje doen volgens de instructies; braaf alles gedaan. Ik neem aan dat het systeem daar een soort van profiel uit destilleert.

Enfin, vol verwachting geprobeerd mezelf te bellen. 'Natuurlijk' was het telefoon boek leeg. Ik zag het toch echt staan onder de knop mobiel boek? Goed: BT uit/aan: helpt niet. MMCS opnieuw geboot (met telefoon uit): helpt niet. Nog eens BT uit/aan en ja hoor hij kent het boek weer....

En het lukte me daarna in een keer mezelf te bellen (vraagt zelfs mobiel of thuis of zo iets, kan ook werk/thuis geweest zijn): er gloort dus enige hoop?

Nog wel een handje vol 'waaroms':

Waarom is de 'inspreken' optie zo goed verstopt?
Waarom is het toch zo lastig om het telefoonboek in een keer te kunnen vinden?
Waarom weet de dealer dit niet?
Waarom weet zelfs de importeur dit niet?
Waarom vertellen ze je dit niet als ze het toch weten?
Waarom heeft niemand van de 'gewone' Outlander berijders dit soort problemen (dat is wat de importeur zegt)?

Gelukkig hebben we nog een forum!
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Freddiem

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Freddiem » 12 jan 2014, 18:19

Gisteren de tel van mijn vrouw ook gekoppeld een IPhone 5.
Ging allemaal goed.
Daarna even wat "gespeeld" met de functies en de Bluetooth verbinding.
Mij is het volgende opgevallen
Met mijn Nokia Lumia 1020,
bluetooth op de tel aan, contact met auto
Bluetooth op de tel uit geen contact
Bluetooth op de tel weer aan weer netjes contact.
Dit nog meerdere keren herhaald.

Hetzelfde getest met de iPhone 5,
Maar als ik daar de bluetooth uit zette en weer aan kwam er geen automatisch contact met de auto, pas na handmatig verbinding maken kwam er weer contact met de auto.
Dit ook meerdere keren getest met hetzelfde resultaat.
Bij navraag bleek mijn vrouw ook vaak bij onze andere auto handmatig verbinding te moeten maken met de bluetooth carkit (Nokia), terwijl ik dat ook nooit hoefde te doen.

Ik hoor hier ook geen mensen klagen die geen iPhone of Android telefoon hebben.
Ik wil hiermee zeggen dat het niet altijd aan één apparaat hoeft te liggen, maar dat het ook aan de telefoon kan liggen.
De meeste doen net alsof iPhone of Android (Samsung) telefoons heilig zijn, maar helaas zijn ze dat zeker niet.

Ik heb ook nog een simpele Nokia C2 tel en ook daar totaal geen problemen mee gehad.

Btw als er geen goed (bluetooth)contact is met de telefoon dan kun je ook het telefoonboek van die telefoon niet zien, dus leeg is. Ik heb nu drie telefoons gekoppeld en hun telefoonboek overgezet en zie dan alleen het telefoonboek van de aangesloten telefoon. Dit uiteraard naast het autotelefoonboek, die voor alle telefoons zichtbaar is.

3SVS94

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door 3SVS94 » 23 mar 2015, 18:26

Twee vragen:
- Hoe 'kies' je voor twee schermen naast elkaar?
- Waar vind je de in te spreken zinnen?

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door JanPHEV » 01 mei 2017, 15:24

sigmasailor schreef:
12 jan 2014, 15:14
Gevonden: met de optie 'inspreken' (direct nadat het systeem zich meldt) moet je 8 regels voorlezen (komen vanzelf boven in je scherm te staan als je voor twee schermen naast elkaar gekozen hebt). Je moet het op een rustig plekje doen volgens de instructies; braaf alles gedaan. Ik neem aan dat het systeem daar een soort van profiel uit destilleert.

Enfin, vol verwachting geprobeerd mezelf te bellen. 'Natuurlijk' was het telefoon boek leeg. Ik zag het toch echt staan onder de knop mobiel boek? Goed: BT uit/aan: helpt niet. MMCS opnieuw geboot (met telefoon uit): helpt niet. Nog eens BT uit/aan en ja hoor hij kent het boek weer....

En het lukte me daarna in een keer mezelf te bellen (vraagt zelfs mobiel of thuis of zo iets, kan ook werk/thuis geweest zijn): er gloort dus enige hoop?

Nog wel een handje vol 'waaroms':

Waarom is de 'inspreken' optie zo goed verstopt?
Waarom is het toch zo lastig om het telefoonboek in een keer te kunnen vinden?
Waarom weet de dealer dit niet?
Waarom weet zelfs de importeur dit niet?
Waarom vertellen ze je dit niet als ze het toch weten?
Waarom heeft niemand van de 'gewone' Outlander berijders dit soort problemen (dat is wat de importeur zegt)?

Gelukkig hebben we nog een forum!
Ik had de laatste tijd ook weer problemen met bellen.
Namen niet kennen, beginnen met bellen en dan verbreken, etc.
Ook nooit dat 'inspreken' gedaan.....
Nooit geweten dat dit er was, dus nu maar wel gedaan.
Ik kreeg de uit te spreken nummers en comando's boven aan in het scherm over de volle breedte.
Maakt in ieder geval dat de trefzekerheid van de voorgestelde te bellen namen opties nu veel beter is.
Bijna allemaal in 1 keer de goede :D .
Ik krijg nu ook de opties van van vast, mobiel, etc. heb ik in die 3,5 jaar nooit gehad :o
Dit in-leren op je eigen uitspraak heeft dus inderdaad veel zin.
Heel vreemd dat je daar bij wij van spreken niet toe 'gedwongen' wordt als je het systeem de eerste keer gaat gebruiken.

Ook nog maar eens in het mobiele telefoonboek in de MMCS gekeken.
Daar zaten vele dubbele namen en andere rare dingen in :? .
Dus het telefoonboek van mijn GSM maar eens opnieuw laten synchroniseren.
Nu staan ze er alle 128 (recent nog maar weer eens goed opgeschoond) netjes in met +31... nummers en lijken ook te werken.

Alleen lijkt de BT verbinding nu in één keer niet meer stabiel.
Gesprekken vallen nu een paar keer een paar seconden weg :x
Dat heb ik nog niet eerder gehad.
Zal het dan nog eens ooit helemaal gaan werken..... :(

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 02 mei 2017, 10:06

Fijn dat zo'n antiek topic toch nog behulpzaam kan zijn.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door JanPHEV » 03 mei 2017, 12:36

Tja, was precies wat ik zocht / nodig had :D

ErnstS
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:57
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door ErnstS » 01 jun 2017, 14:30

Op het gevaar af oude koeien uit de sloot te halen (ik ben nieuw hier) ben ik benieuwd of iemand anders hier ook tegenaan is gelopen. En een oplossing weet!

Het is me nog nooit gelukt een fatsoenlijk handsfree gesprek te voeren via het MMCS. Pairen lijkt te lukken, maar daarna krijg ik elke halve minuut een pieptoon met de melding dat er een audio-koppeling bestaat.

De dealer verwijst naar http://mitsubishi-en-us.visteonhandsfre ... cle_select . Als je telefoon niet in de lijst staat, heb je geen poot om op te staan. Lijkt me niet van deze tijd. Een Sony Xperia T3 en een LG X cam zijn toch niet zulke exotische toestellen?!

Op een Engels forum las ik dat er ergens een patch zou circuleren om het MMCS te updaten. Heb ik verder nooit iets van kunnen vinden.

Wie kan me helpen?
Groeten/Grüße/Regards,
Ernst


IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 01 jun 2017, 20:50

Begin eens met je WiFi uit te zetten op je telefoon. En kijk of het dan nog gebeurd. Bij mij maakt dat een wereld van verschil. Overigens met Samsung S7 Edge.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ErnstS
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:57
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door ErnstS » 06 jun 2017, 19:01

Bedankt voor de tip. Het maakte inderdaad verschil. Voor het eerst zag ik nu "LG X cam verbonden als telefoon". En hij begon zowaar de mobiele contactenlijst in te lezen. Tot en met de G, daarna stopte het inleesproces. En even later meldde het MMCS "LG X cam verbonden met audio" en dat als vanouds elke 30 seconden.......
Groeten/Grüße/Regards,
Ernst


IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door JanPHEV » 10 sep 2017, 18:34

Ik heb de laatste tijd het probleem dat ik wel het bel-commando kan geven een naam / nummer kan kiezen en mondeling bevestigen en dat ze zegt dat er gebeld wordt, maar vervolgens na enige tijd stilte "niks" en komt de radio weer terug :x
Ook al een paar keer gehad dat hierna mijn telefoon helemaal hangt en uit is.
Kan hem dan met moeite herstart krijgen.
Hier dan ook weer de vraag wie / wat is de oorzaak van dit probleem.

Het vreemde is dat als ik het nummer direct op mijn GSM bel / kies, de handsfree functie het netjes overneemt, ik hem over hoor gaan en gewoon het gesprek kan voeren en ophangen met de stuur toets.
Het blijft een brak systeem..... :cry:

snowice
Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2013, 12:55

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door snowice » 18 jan 2018, 11:24

Ter info, de problemen die ik er had het synchroniseren etc zijn opgelost met een recente software update van het Bluetooth systeem. Mijn probleem was dat ik gesprekken had die onverwachts wegvielen, heen en weer schakelde tussen handsfree en tel. Maar ook continu zoeken naar audio verbinding met telefoon. Telefoonboek werd niet geladen etc.

Na updates alles stabiel met verbeterd geluid (gebruik met Iphone 6s plus)

ErnstS
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:57
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door ErnstS » 18 jan 2018, 11:45

Dat op en neer schakelen heb ik ook, ook met uitgeschakelde Wi-Fi.
Die Bluetooth update, heeft die betrekking op de smartphone of op de PHEV?
Groeten/Grüße/Regards,
Ernst


IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER,YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM

Plaats reactie