Synchroniseren telefoon

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
paul1173

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door paul1173 » 18 dec 2013, 06:40

Export maken van je telefoon naar een .csv of excel bestand op een computer. Dat bestand openen (en gelijk onder een 2e naam opslaan... ). Daarin alle gegevens die je niet over wilt zetten wissen. Telefoonboek van je telefoon wissen, aangepaste telefoonboek laden, deze in de auto zetten, daarna je originele telefoonboek terug in de telefoon...

Maar ik gebruik mijn GSM wel om het nummer te kiezen.. staan ze allemaal in. De belangrijkste heb ik 1 voor 1 gekopieerd (naam met 3 nummers) naar het interne telefoonboek van de MMCS. Bij het overzetten moet je gelijk een naam noemen voor voicedialing. Is alleen jammer dat ik bij een binnenkomend gesprek geen naam te zien krijg maar 99% van mijn binnenkomende gesprekken zitten in die paar belangrijke nummers.

gr. Paul

pim de bruijn

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door pim de bruijn » 18 dec 2013, 16:29

Paul,

Bedankt voor het meedenken.

Ik ga ( een beetje) gebruikmaken van jou voorstel.

Allereerst weet ik nu zekerd dat mijn MMCS helemaal op tilt gaat van de adresgegevens die ik met mijn Samsung maak.
Als ik het adres weglaat krijg ik die relatie geimporteerd.
voeg ik het adres toe krijg ik hem niet geimporteerd en nog erger alles dat daarop volg gaat ook niet over.
Wel jammer aangezien ik had verwacht dat de MMCS ook het adres zou gebruiken voor de Navigatie.


Ik ga dus gebruikmaken van jou idee om een tijdelijk, aangepast adresboek te maken en die in mijn telefoon te laden, te importeren en daarna weer te vervangen voor het adresboek met de naamgegevens.

Hoezo een beetje gebruikmaken. Ik kan met outlook een adresbestand copieren en onder een andere naam opslaan.
Als ik die voorzie van uitsluitend de telefoonnummers en de rest weghaal. Kan ik daarmee de tijdelijke upload doen.

Erg omslachtig maar anders weet ik het ook niet.

Nog goeie ideeen??? Ik hoor ze graag...

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door PeterW » 18 dec 2013, 21:41

Mijn manier van bellen in de auto is als volgt:
- geen telefoonnummers geïmporteerd;
- Samsung Galaxy telefoon 'gepaard' aan de auto (MMCS via Bluetooth);
- in de auto zitten met de telefoon aan boord;
- Op het knopje op het stuur drukken voor stemgestuurde telefoon
- Ik roep de naam van degene die ik wil bellen (duidelijk en in normaal tempo spreken)
- Auto roept een paar mogelijkheden (meestal 2 of 3) waaruit ik kan kiezen door ja of nee te roepen
- Als het goede contact op die manier is geselecteerd, wordt het nummer gebeld en kan ik telefoneren.
Simpel zat vind ik.
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Wreckerrm » 19 dec 2013, 11:55

Ik heb de contacten allemaal in Gmail staan. Daar haalt mijn telefoon ze ook uit. Vanuit Gmail kun je de lijst exporteren, bewerken en importeren.
Zo ben ik aan het testen geweest.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

pim de bruijn

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door pim de bruijn » 19 dec 2013, 12:17

Ik ben er uit. betreft de volgende combinatie: Samsung S3 ,Kies, Microsoft Uotlook en de MMCS van de Outlander.

Hieronder in het kort wat ik heb gedaan.
Mij 840 (telefoonnummer, faxnummers, adressen, e-mail enz. in Outlook overgezet naar een nieuwe map (heb ik "Mitsubishi" genoemd) in mijn contactpersonen.
Die "Mitsubishi" map grondig uitgedund alsof ik uitnodigingen voor een feestje aan het verzenden was.
Bleef over een kleine 70 contacten waarvan ik denk die ooit vanuit de auto te gaan bellen.
Daarna alle poespas er uit gehaald.
Dus ook alle: adres en e-mail en fax gegevens.
en alle nummer een +31 i.p.v. de (0) gegeven.

Een back-up van mijn telefoon naar Outlook ( belangrijk) Met behulp van "KIES" ( Samsung software)
Daarna mijn contactpersonen uit mijn telefoon verwijderd.
Met KIES de map "Mitsubishi" op de telefoon gezet.
Die naar de MMCS overgezet. Wat nu zonder problemen ging.
terug achter de computer.
De telefoon weer leeg gemaakt door de "Mitsubishi"map te verwijderen.
Mijn originele 840 ( vervuilde) relatie,s weer op de telefoon gezet.

Alles werk.

Ik hoop dat iemand anders hier iets aan heeft.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door mr76 » 19 dec 2013, 16:59

@pim, dank voor je uitleg. als dit na paar dagen nog steeds bij je werkt overweeg ik ook zo'n actie te gaan doen. Blijf het wel heel veel werk vinden voor iets simpels.

Beetje off topic, krijg je muziek wel automatisch via bluetooth gestreamd? ik moet dan handmatig op de telefoon de muziekspeler aanzetten.

veefer
Forumlid
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:15

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door veefer » 20 dec 2013, 11:33

bij de knop 'Mode' kun je kiezen voor bluetooth. Als er dan muziek in je music map staat op je telefoon, kun je daar kiezen of afspelen op het MMCS scherm.

File informatie kun je zien door op het 'Kaartscherm' op het knopje TMC te drukken. je ziet dan de files op jouw route. Tenminste, ik vanochtend wel op de A12 ri Utrecht vanaf Clausplein :evil:
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

Freddiem

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Freddiem » 29 dec 2013, 16:57

Vandaag ook maar eens de telefoonnummers geïmporteerd.
Eerst van mijn simpele bedrijfstelefoon, een Nokia C2, de nummers geïmporteerd, ging goed, zelfs nummers met +31.
Daarna mijn privé tel., een Nokia 1020 Windows phone, ging ook goed, incl. +31, nummers en als er meerdere nummers bij een contact staan zijn die ook meegekomen.

Bellen met stem getest, ging goed bij meerdere contacten. Als er meerdere nummers zijn word er gevraagd of dat je het, thuis, werk of mobile nummer wilt bellen.

PS, in mijn Nokia Windows phone worden meer adresboeken los van elkaar gesynchroniseerd met bijv. Privé outlook (Windows live), zakelijk outlook (exchange), maar ook Facebook. Die worden dan in een adresboek aan elkaar gekoppeld.
Alle tel nummers zijn geïmporteerd, ongeacht waar ze oorspronkelijk van kwamen.
Hier dus totaal geen problemen ondervonden en ook geen workarrounds hoeven uit te voeren.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door kobus1967 » 29 dec 2013, 19:03

Voorbeeldje, ik bel elke dag mijn vrachtrijder genaamd Brandhoff transport uit Zwaag, als ik op de voicediall deze naam roep krijg ik 2 opties, vast of mobiel vervolgens zeg ik vast en dan word ik verbonden..... met Nova Soft uit Ter Aar!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 29 dec 2013, 19:08

Misschien heeft hij zijn telefoon doorgeschakeld staan? Sorry, even serieus.

Als je voice dial gebruikt, meldt het systeem toch wie hij gaat bellen en moet je zelf aangeven of dat wel goed is? Kennelijk zeg jij dan dat het goed is?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door kobus1967 » 29 dec 2013, 21:29

Ok Anko stel dat jij jouw phev kan besturen met je stem en je zegt linksaf, vervolgens vraagt de auto haaks links of flauw links, jij zegt haaks links en de auto gaat rechts capice? :D

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 29 dec 2013, 22:28

Capice ;)

Heb je al in het telefoonboek gekeken of de telefoonnummers goed over gekomen zijn? Goede nummer bij de goede naam?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door kobus1967 » 29 dec 2013, 23:06

@Anko.
Zover ik kan zien is dat wel goed gegaan, maar uit gemak heb ik snel een goedkope houder voor mijn gsm gekocht.
Gaat makkelijk en snel om via de gsm te bellen, opnemen doe ik wel via het stuur.
Ik ben allang blij dat mijn wifi nu al meer dan een maand stabiel is en dat het rijden nog steeds niet verveeld.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 29 dec 2013, 23:19

Ik heb ook een houder. Op de A-stijl (linkspoot ;) ). Gebruik mijn telefoon niet heel veel onder het rijden, maar meeste uitgaande gesprekken toch gewoon via voice dial.

Heb je dat probleem specifiek bij dat ene nummer, of haalt'ie alles door elkaar?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Jankoen
Forumlid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 aug 2013, 19:48

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Jankoen » 01 jan 2014, 20:32

Het telefoonboek van mijn Samsung S3 in een keer probleemloos geïmporteerd.
Alle combinaties van namen of nummers worden probleemloos overgenomen.
Stem besturing werkt uitstekend.
Ik weet niet of het invloed heeft, maar omdat ik uit een Volkswagen kom heb ik een paar app's
gedownload (rSap en bluetooth file transfer) om met het VW systeem te kunnen koppelen.

pim de bruijn

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door pim de bruijn » 05 jan 2014, 20:48

mr76 schreef:@pim, dank voor je uitleg. als dit na paar dagen nog steeds bij je werkt overweeg ik ook zo'n actie te gaan doen. .
Ja werkt nog steeds.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door mr76 » 06 jan 2014, 12:31

dank voor je reactie. bij mij blijft het telefoon boek nu al een paar weken actief. De voice dial blijft drama en vindt zelden de juiste.

pim de bruijn

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door pim de bruijn » 06 jan 2014, 18:35

Ik gebruik de Voice dail uitsluitend als ik alleen in de auto zit en graag aanspraak wil hebben.
Ben dan zo een kwartier in gesprek met de dame die in mijn Radio zit.
Ik kan de stem van de dame goed verstaan, maar zij kan/wil/verdomd het om mij te verstaan.
Het lukt mij niet om de gewenste aansluiting te krijgen.

Ik heb dat dus opgegeven. Jammer maar helaas.

Flipper

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Flipper » 06 jan 2014, 23:36

Als ik op het stemknopje druk krijg ik te horen dat het bluetooth apparaat 1 gereed is.
Vervolgens zeg ik een naam.

Normaliter vind zij direct de juiste contact gegevens en wordt ik na 2x ja te eggen doorverbonden.

Maar,
sinds deze week heb ik regelmatig het fenomeen dat dat ik na het uitspreken van de naam te horen krijg:
"uw telefoonboek is leeg". Ik kan dan ook niet bellen.
De enige oplossing is dan om de telefoon in de hand te nemen en handmatig de oproep te starten

Hebben meer gebruikers dit???

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door mr76 » 07 jan 2014, 11:44

ja ook paar keer gehad, nu werkt het wel weer. ik heb niks aan het telefoonboek in de telefoon aangepast. Dat is echt de achterdeur uit namelijk. Voice dialing werkt nog steeds slecht en bluetooth audio start niet automatisch.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 07 jan 2014, 15:01

Ik worstel hier nu al vanaf het begin mee. Ik heb via voice systeem alle contacten (ik denk succesvol) geïmporteerd. Als ik in het MMCS kijk zie ik ze in ieder geval allemaal staan. Bellen vanuit het MMCS scherm heb ik allang helemaal opgegeven; veel te gevaarlijk; vraagt nog meer aandacht dan handheld bellen.

OK; als ik dan met voice dial probeer te bellen krijg ik de melding: telefoonboek is leeg. Snap er helemaal niets van.
Ik heb een Iphone 4 met IOS 7.04.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door PHEVlkj » 07 jan 2014, 15:25

@sigmasailor

Ik heb daar ook last van gehad (niet met een Iphone). Na het uitvoeren van onderstaande procedure nooit meer last gehad. Voice dialing werkt nu als een zonnetje.

De telefoon in de auto verwijderen (dus echt helemaal verwijderen).
Bluetoothverbinding in de telefoon helemaal verwijderen.
Koppelingsprocedure opnieuw uitvoeren.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door sigmasailor » 07 jan 2014, 16:29

Allemaal gedaan. Ik kom er nu achter dat wat ik in het MMCS zie de info is die in mijn telefoon staat. Als ik dan op de knop Telefoonboek Auto klik is dat leeg; geen idee waarom; heb de hele procedure net weer doorlopen; ook alles opnieuw geïmporteerd.
De bluetooth verbinding is in orde; ik kan bellen en gebeld worden vanaf de Iphone. Ik zie in het MMCS ook het telefoonboek van de telefoon.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door Anko » 07 jan 2014, 19:53

Telefoonboek Auto = handmatig in MMCS ingevoerde nummers
Telefoonboek Mobiel = uit je telefipoon in MMCS geïmporteerde nummers

Je kunt m.i. Niet vanuit MMCS direct in je telefoon kijken.

Wel moet MMCS de geïmporteerde nummers na het importeren (soort van) indexeren voordat je kunt voice dialen. Misschien dat daar wat mis gaat?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door PHEVlkj » 07 jan 2014, 20:21

@sigmasailor

Werkt de voice dialing nu wel of niet?

Zo niet:
Je moet dus niet het auto telefoonboek selecteren. De reden staat in de post van Anko.
Dus alles koppelen en verder niet meer aankomen.
Iedere keer als je instapt (of liever gezegd het contact aanzet) hoef je dus niets meer te doen bij het MMCS. Die leest dan automatisch het telefoonboek in.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie