Parkeersensoren

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Parkeersensoren

Bericht door zdDog » 14 jan 2014, 15:13

@breukt ben jij dus bij http://www.parkeersensoreninbouwen.nl/ geweest?
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren

Bericht door JanPHEV » 14 jan 2014, 16:03

breukt schreef:Morgen ga ik naar de dealer om dit systeem uit te laten zetten. Hiervoor moet volgens de heren het hele dashboard eraf... wordt vervolgd
Klopt de unit voor de parkeer sensoren wordt achter / onder de radio ingebouwd.
Toevallig gezien / gevraagd toen mijn alarm ingebouwd werd :D
Maar het valt wel mee hoor de rand om de radio met de knoppen eronder wordt eruit gewipt.
Kost 30 seconden, dan kan je er al bij.

breukt

Re: Parkeersensoren

Bericht door breukt » 14 jan 2014, 17:03

@Zdog: yep, inderdaad via parkeersensoreninbouwen.nl, ik werk in Amersfoort dus het was voor mij eenvoudig even heen en weer rijden.

Het is de eerste PHEV die hij onder handen heeft genomen. Zijn inschatting was een uurtje of 4 werk, maar uiteindelijk heeft het toch ca 7 uur gekost. Dat vond hij vooral vervelend voor mij, omdat ik wat langer moest wachten (na 4 uur was ik er weer). Ik ben zeer gecharmeerd van zijn werkwijze; zeer nauwkeurig en onderwijl ook alles aan mij uitleggen en toelichten. De sensoren die de dealer heeft geplaatst zijn niet helemaal standaard, die konden dus niet worden hergebruikt. De nieuwe sensoren zitten er echter perfect op. Ik heb er voor gekozen om de extra monitor links in de hoek van het dashboard te plaatsen en met de bestaande schakelaar kan ik de sensoren aanzetten. Het piepen heb ik helemaal uitgezet, omdat de ledindicatie voor mijn voldoende is en ik het totaal aan piepen wil minimaliseren. Ik zal snel foto's maken en hieraan toevoegen.

breukt

Re: Parkeersensoren

Bericht door breukt » 14 jan 2014, 17:05

@JanPHEV dat is goed nieuws! Dan mag ik hopen dat hier van de dealer geen dikke rekening krijg gepresenteerd. Wel opmerkelijk dat het systeem niet middels een zekering in het zekeringenkastje is uit te schakelen. Of nog beter: via de CANbus.

PI-nl

Re: Parkeersensoren

Bericht door PI-nl » 29 jan 2014, 13:15

breukt schreef:@Zdog: yep, inderdaad via parkeersensoreninbouwen.nl, ik werk in Amersfoort dus het was voor mij eenvoudig even heen en weer rijden.

Het is de eerste PHEV die hij onder handen heeft genomen. Zijn inschatting was een uurtje of 4 werk, maar uiteindelijk heeft het toch ca 7 uur gekost. Dat vond hij vooral vervelend voor mij, omdat ik wat langer moest wachten (na 4 uur was ik er weer). Ik ben zeer gecharmeerd van zijn werkwijze; zeer nauwkeurig en onderwijl ook alles aan mij uitleggen en toelichten. De sensoren die de dealer heeft geplaatst zijn niet helemaal standaard, die konden dus niet worden hergebruikt. De nieuwe sensoren zitten er echter perfect op. Ik heb er voor gekozen om de extra monitor links in de hoek van het dashboard te plaatsen en met de bestaande schakelaar kan ik de sensoren aanzetten. Het piepen heb ik helemaal uitgezet, omdat de ledindicatie voor mijn voldoende is en ik het totaal aan piepen wil minimaliseren. Ik zal snel foto's maken en hieraan toevoegen.
Ik ben Roland, van het bovengenoemde bedrijf (waarvan ik om gedoe te voorkomen de naam niet zal herhalen, want ik zit hier niet om reclame te maken). Normaliter kost inbouwen in de voorzijde ruim 4 uur arbeid, het is een lastig en tijdrovend karwei. Ik dacht eerst dat het sneller zou gaan, omdat er al twee sensoren van Mitshubishi in zaten. Maar dat bleek alleen maar een nadeel, omdat die van afwijkend formaat waren en niet-gangbare systeem. Vervolgens moest ik (omdat dit onze eerste was) veel plaatwerk loshalen om te zien waar we werkruimte hadden. Tot slot bleek dus inderdaad 'het oude piepje' niet automatisch op 'off' te staan (en wist ik eerlijk gezegd toen ook niet terplekke hoe en waar ik dat kon doen), en was ik zelf niet helemaal tevreden met de kleur die op onze eigen sensoren zat, dus die hebben we ook terplekke nog even 'over' gedaan. Vandaar dat we al met al veel langer bezig waren dan gepland. Maar om eventueel nieuwe potentiele klanten gerust te stellen kan ik u zeggen dat we bij de volgende PHEV uiteraard toch weer in de planning uitgaan van een inbouwtijd van ruim vier uur. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van u.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren

Bericht door JanPHEV » 01 feb 2014, 14:32

breukt schreef:@JanPHEV dat is goed nieuws! Dan mag ik hopen dat hier van de dealer geen dikke rekening krijg gepresenteerd. Wel opmerkelijk dat het systeem niet middels een zekering in het zekeringenkastje is uit te schakelen. Of nog beter: via de CANbus.
En hoe heeft het uiteindelijk uitgepakt :?:

breukt

Re: Parkeersensoren

Bericht door breukt » 01 feb 2014, 21:01

haha, nou geen dikke vette rekening. Hoewel een rekening van 60 eurie kreeg ik wel gepresenteerd, voor het verwijderen van het kastje. Heb besloten me er verder niet druk over te maken, maar ik kan zeggen dat ik mijn klanten anders behandel.

Tonnie en Guusje
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 15:19

Re: Parkeersensoren

Bericht door Tonnie en Guusje » 21 dec 2021, 16:45

Sinds enkele weken hoor ik piepen bij het achteruitrijden.(er zijn geen obstakel in de buurt) Bij de garage weten ze niet waardoor dit wordt veroorzaakt. Het betreft een outlander van 2015. Wie kan mij hierbij helpen ? Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 567
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Parkeersensoren

Bericht door JohanvdH » 22 dec 2021, 11:16

Zitten er parkeersensoren aan de achterzijde van de auto?
En zoja, is het piepen hetzelfde als wanneer de sensoren een obstakel "zien"?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Tonnie en Guusje
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 15:19

Re: Parkeersensoren

Bericht door Tonnie en Guusje » 23 dec 2021, 12:24

Tonnie en Guusje schreef:
21 dec 2021, 16:45
Sinds enkele weken hoor ik piepen bij het achteruitrijden.(er zijn geen obstakel in de buurt) Bij de garage weten ze niet waardoor dit wordt veroorzaakt. Het betreft een outlander van 2015. Wie kan mij hierbij helpen ? Alvast bedankt.
De sensoren zitten aan de achterkant en geven een zachte pieptoon bij het achter uitrijden. Kom je een obstakel tegen dan verandert het geluid niet.

Tonnie en Guusje
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 15:19

Re: Parkeersensoren

Bericht door Tonnie en Guusje » 23 dec 2021, 12:26

JohanvdH schreef:
22 dec 2021, 11:16
Zitten er parkeersensoren aan de achterzijde van de auto?
En zoja, is het piepen hetzelfde als wanneer de sensoren een obstakel "zien"?
De sensoren zitten aan de achterkant en geven een zachte pieptoon bij het achter uitrijden. Kom je een obstakel tegen dan verandert het geluid niet.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 567
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Parkeersensoren

Bericht door JohanvdH » 23 dec 2021, 16:53

En voor die tijd "piepten" de sensoren wel als ze iets "zagen"?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Tonnie en Guusje
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 15:19

Re: Parkeersensoren

Bericht door Tonnie en Guusje » 24 dec 2021, 12:35

Ja, voor die tijd werkte het normaal

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Parkeersensoren

Bericht door PHEVlkj » 25 dec 2021, 21:41

Het lijkt op dit topic.

viewtopic.php?f=2&t=4685&p=55321&hilit=sensoren#p55321

Zonder dealer om uit te lezen wat er kapot is wordt het een lastig verhaal..

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Tonnie en Guusje
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 15:19

Re: Parkeersensoren

Bericht door Tonnie en Guusje » 26 dec 2021, 09:01

Dit is het zelfde geluid als bij mijn auto. Dan is er waarschijnlijk toch een sensor defect, maar welke? (Raar, door vakgarage uitgelezen, maar gaf geen fout meldingen aan). Bedankt voor de info.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Parkeersensoren

Bericht door PHEVlkj » 26 dec 2021, 17:09

Misschien is de hele module defect of zo. Dit is niet het sterkste punt van de auto (mild gezegd), zeker omdat ze altijd achteraf ingebouwd zijn. Daarom moeten ook altijd alles in geprogrammeerd worden. En als ze het dan fout doen is het haast niet meer goed te krijgen.

Er zijn in alle jaren allerlei verschillende modules gebruikt zowel voor de achter piepers als de voorpiepers....

In mijn eerste auto had ik 2 sensoren voor (wat eigenlijk te weinig was), dat was het standaard setje in 2013. En alleen een camera achter zonder sensoren. Dat was achteraf gezien toch de fijnste oplossing.... Toen had ik geen geluid tijdens het rijden anders dan als er wat aan de voorkant stond (muur, auto o.i.d.)

In mijn 2e auto (van 2014) zaten zowel voor als achter 4 sensoren. Dat setje van 4 voor is eigenlijk alleen bestemd voor de achterkant, maar is in het verleden door dealers vaak aan de voorkant gemonteerd. Maar als ze het dan fout programmeren krijg je allerlei ongewenst gedrag, bijvoorbeeld bij het vooruit of achteruit rijden (D of R).
Het setje aan de achterkant werkt bij mij nu prima zolang ik de auto heb.
Over het setje met 4 sensoren aan de voorkant heb ik bijna slaande ruzie gehad met de afleverende dealer (3 kwartier rijden heen). Iedere keer als ze zeiden dat het opgelost was ging er weer wat fout, zelfs met 100 km/h in de regen op de snelweg gingen ze af. Ze kunnen dat gewoon uitlezen per sensor om te zien wat er kapot is.
Een heeel lang verhaal kort. Ze konden het alleen goed oplossen met een bepaalde hardware module. Het nadeel van dat specifieke type is dat de auto altijd een piep geeft als je zachter dan een bepaalde lage snelheid rijdt. Dus eigenlijk altijd bij het stoppen van de auto piept de sensor.....

Ik weet dat de knop uit kan, maar ja de auto is voor wat onoverzichtelijk....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie