Parkeersensoren

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Parkeersensoren

Bericht door Wreckerrm » 29 okt 2013, 15:50

Ik ben benieuwd hoe de parkeersensoren voor werken omdat ze alleen op de hoeken zitten. "Zien" ze genoeg naar voren zodat je de neus niet tegen een muur of voorligger zet?

Tevens vraag ik me af of de achteruitrijcamera ook piept als je bijna te ver gaat.

Heeft iemand met een PHEV op de oprit dit al getest?

Mijn huidige Mondeo heeft sensoren voor en achter en dat werkt subliem.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Paaltjes

Bericht door Jos » 29 okt 2013, 15:53

Ik vermoed dat ze naar voren niet zo effectief zijn. Ze lijken me eerder bedoeld voor van die leuke paaltjes die je net niet ziet als je instuurt.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

guido

Re: Parkeersensoren

Bericht door guido » 29 okt 2013, 16:29

ik heb verschillende auto's gereden en heb er nog1 met een achteruitrijdcamera. ze piepen niet maar je kan precies zien hoever je kunt. de sensoren voor heb ik ook besteld, ben benieuwd. grt guido

alca
Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2013, 16:40

Re: Parkeersensoren

Bericht door alca » 29 okt 2013, 16:43

Beetje off topic, maar parkeersensoren achter zijn echt niet nodig. Ik twijfelde daar nog een beetje over, dus heb ik (in korte tijd die ik voor een proefrit kreeg) even geprobeerd. En achteruitrijcamera werkt echt fantastisch.
Instyle, Titanium grey, afneembare trekhaak, winterbanden met velgen, mode 3 laadkabel, cobra alarm met driver cards, levering eind november 13. Laadpunt ICU Compact Mini, levering 6 november 2013

RonvanD

Re: Parkeersensoren

Bericht door RonvanD » 29 okt 2013, 16:57

alca schreef:Beetje off topic, maar parkeersensoren achter zijn echt niet nodig. Ik twijfelde daar nog een beetje over, dus heb ik (in korte tijd die ik voor een proefrit kreeg) even geprobeerd. En achteruitrijcamera werkt echt fantastisch.
En hoe werkt de camera als het donker is ?

alca
Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2013, 16:40

Re: Parkeersensoren

Bericht door alca » 29 okt 2013, 17:01

RonvanD schreef:En hoe werkt de camera als het donker is ?
Goeie vraag, bij proefrit was het licht :oops:
Instyle, Titanium grey, afneembare trekhaak, winterbanden met velgen, mode 3 laadkabel, cobra alarm met driver cards, levering eind november 13. Laadpunt ICU Compact Mini, levering 6 november 2013

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Parkeersensoren

Bericht door ittotaal » 29 okt 2013, 17:02

Ik had ook zonder achterparkeersensoren besteld, echter met rondje in demomodel gewone outlander met achteruitrijcamera zat ik toch tegen andere auto aan :cry: Als de straat smal is, en je moet scherp insturen, valt dat buiten bereik camera. Kan natuurlijk stomme pech zijn, maar met sensoren was dit zeker niet gebeurt. Dus maar gelijk als extra optie de achteruitsensoren bijbesteld! Vind een piep zoiezo fijner, dan houdt je je ogen op je omgeving ipv dashboard :)
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Parkeersensoren

Bericht door MitsuAccu » 29 okt 2013, 17:08

Zie je op het beeld van de achteruitrijcamera eigenlijk ook een stukje van de auto (lees: trekhaak)?
Lijkt me handig bij het aankoppelen van aanhangers!

wheijden
Forumlid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jun 2013, 16:04

Re: Parkeersensoren

Bericht door wheijden » 29 okt 2013, 17:12

MitsuAccu schreef:Zie je op het beeld van de achteruitrijcamera eigenlijk ook een stukje van de auto (lees: trekhaak)?
Lijkt me handig bij het aankoppelen van aanhangers!
Ja, die zie je. Is zeker handig met het aankoppelen van een aanhanger.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Parkeersensoren

Bericht door MitsuAccu » 29 okt 2013, 17:25

Super! Bedankt. ;)

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Parkeersensoren

Bericht door Wreckerrm » 29 okt 2013, 17:33

De achteruitrijcamera werkt dus niet met piepjes? Alleen het camerabeeld met de lijntjes er op?
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Parkeersensoren

Bericht door ittotaal » 29 okt 2013, 17:44

Wreckerrm schreef:De achteruitrijcamera werkt dus niet met piepjes? Alleen het camerabeeld met de lijntjes er op?
Inderdaad!
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

MarMel
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2013, 09:45

Re: Parkeersensoren

Bericht door MarMel » 29 okt 2013, 18:46

alca schreef:
RonvanD schreef:En hoe werkt de camera als het donker is ?
Goeie vraag, bij proefrit was het licht :oops:
Niet zo'n goeie vraag...bij het achteruit rijden schakelt de achteruitrijd verlichting in en is het opeens niet meer zo donker :lol:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 29 okt 2013, 19:43

wheijden schreef:
MitsuAccu schreef:Zie je op het beeld van de achteruitrijcamera eigenlijk ook een stukje van de auto (lees: trekhaak)?
Lijkt me handig bij het aankoppelen van aanhangers!
Ja, die zie je. Is zeker handig met het aankoppelen van een aanhanger.
De trekhaak? Dat denk ik toch niet. Wel de dissel van de aanhangen, maar niet de trekhaak. Of je moet hem er speciaal op afgesteld hebben?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Parkeersensoren

Bericht door Nick » 29 okt 2013, 19:53

Anko schreef:
wheijden schreef:
MitsuAccu schreef:Zie je op het beeld van de achteruitrijcamera eigenlijk ook een stukje van de auto (lees: trekhaak)?
Lijkt me handig bij het aankoppelen van aanhangers!
Ja, die zie je. Is zeker handig met het aankoppelen van een aanhanger.
De trekhaak? Dat denk ik toch niet. Wel de dissel van de aanhangen, maar niet de trekhaak. Of je moet hem er speciaal op afgesteld hebben?
Ik rij nu 12 jaar met een achteruitrijcamera en het beeld 's nachts is echt prima. En ja, je ziet de trekhaak uitstekend. Je kan 'm tot op de millimeter nauwkeurig tegen een paaltje zetten... Ik mag toch aannemen dat dat bij de Outlander ook zo zal zijn?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 29 okt 2013, 20:11

Nick schreef:
Anko schreef:
wheijden schreef:De trekhaak? Dat denk ik toch niet. Wel de dissel van de aanhangen, maar niet de trekhaak. Of je moet hem er speciaal op afgesteld hebben?
Ik rij nu 12 jaar met een achteruitrijcamera en het beeld 's nachts is echt prima. En ja, je ziet de trekhaak uitstekend. Je kan 'm tot op de millimeter nauwkeurig tegen een paaltje zetten... Ik mag toch aannemen dat dat bij de Outlander ook zo zal zijn?
Aha, aannames ..... Bij mijn Outlander was het zeker niet zo. Ik wist waar ik de koppeling van de aanhanger moest hebben, dus het was nog steeds nuttig. Maar niet zó nuttig.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ittotaal
Forumlid
Berichten: 152
Lid geworden op: 10 sep 2013, 15:05

Re: Parkeersensoren

Bericht door ittotaal » 29 okt 2013, 20:35

In de gewone outlander waar ik rondje in reed, zag je het randje van de bumper net, dus ik verwacht dat je de trekhaak wel ziet. Maar er zal toch wel al iemand een PHEV met trekhaak hebben al, die ons het precies kan vertellen? Alhoewel deze mensen nu natuurlijk niet meer elke 10 minuten het forum bezoeken :)
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Parkeersensoren

Bericht door OutSander » 29 okt 2013, 21:11

ittotaal schreef:Alhoewel deze mensen nu natuurlijk niet meer elke 10 minuten het forum bezoeken :)
Elke 10 minuten maar? :shock: Niet vaker?
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 29 okt 2013, 22:35

ittotaal schreef:In de gewone outlander waar ik rondje in reed, zag je het randje van de bumper net, dus ik verwacht dat je de trekhaak wel ziet. Maar er zal toch wel al iemand een PHEV met trekhaak hebben al, die ons het precies kan vertellen? Alhoewel deze mensen nu natuurlijk niet meer elke 10 minuten het forum bezoeken :)
Heel, heel misschien. Het zou kunnen dat er een verschil zit tussen het vorige en het huidige model Outlander, omdat het huidige model geen gesplitste tailgate meer heeft. Daardoor kijk je misschien iets 'scherper' over de bumper heen. Maar ik vraag me af of het genoeg zal zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ebraat
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2013, 00:33

Re: Parkeersensoren

Bericht door ebraat » 29 okt 2013, 23:46

ik heb een trekhaak en ja, die zie je op de camera.
Heb ook sensoren voor en achter en dat levert een mooi piepconcert op bij het starten van de PHEV. Alle systemen piepen even om te laten weten dat ze actief zijn neem ik aan, Zeer irritant.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 30 okt 2013, 06:13

ebraat schreef:ik heb een trekhaak en ja, die zie je op de camera.
Heb ook sensoren voor en achter en dat levert een mooi piepconcert op bij het starten van de PHEV. Alle systemen piepen even om te laten weten dat ze actief zijn neem ik aan, Zeer irritant.
Nou, dat is goed nieuws. Verbetering t.o.v. het vorige model. Dat van die trekhaak bedoel ik ..... :P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Parkeersensoren

Bericht door Wreckerrm » 30 okt 2013, 07:44

ebraat schreef:ik heb een trekhaak en ja, die zie je op de camera.
Heb ook sensoren voor en achter en dat levert een mooi piepconcert op bij het starten van de PHEV. Alle systemen piepen even om te laten weten dat ze actief zijn neem ik aan, Zeer irritant.
Hoe goed meten de sensoren voor? Piept ie op tijd als je recht naar voren naar bijvoorbeeld een muur rijdt of is het echt alleen ter bescherming van de hoeken?
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

gaevakyd

Re: Parkeersensoren

Bericht door gaevakyd » 30 okt 2013, 07:46

Weet iemand uberhaubt hoe die parkeersensoren achter gaan werken als je achteruit gaat rijden? Dan zie je op het scherm namelijk de camera en niet een scherm zoals we van andere automerken gewend zijn. Ik verwacht dat de sensoren dan alleen nog piepjes afgeven.

Ik zit er aan te denken om de parkeersensoren achter te annuleren en daarvoor een andere mooi optie terug te nemen waar ik wel iets aan heb,

ebraat
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2013, 00:33

Re: Parkeersensoren

Bericht door ebraat » 30 okt 2013, 22:31

Voor zover ik tot nu kan beoordelen werken de sensoren naar behoren. Recht achter andere auto parkeren kun je tot zo'n 20-30 centimeter voor ze contuinu piepen. Dus sensoren voor zijn niet alleen voor hoeken.
Sensoren achter staan los van camera. Op de camera zie je gewoon wat er zich achter je bevind en wat lijntjes welke (bij benadering) de breedte van de auto aangeven en afstand.
De Sensoren geven de standaard piepsignalen, lang interval, kort interval continue

gaevakyd

Re: Parkeersensoren

Bericht door gaevakyd » 30 okt 2013, 22:34

Bedankt Ebraad. Heb jij het gevoel dat de parkeersensoren achter een toegevoegde waarde bieden of is de camera achter zo goed dat het overkill is?

Hoe is de camera als het donker is?

Plaats reactie