Parkeersensoren

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
bloem
Forumlid
Berichten: 263
Lid geworden op: 25 sep 2013, 00:01

Re: Parkeersensoren

Bericht door bloem » 31 okt 2013, 00:12

gaevakyd schreef:Bedankt Ebraad. Heb jij het gevoel dat de parkeersensoren achter een toegevoegde waarde bieden of is de camera achter zo goed dat het overkill is?

Hoe is de camera als het donker is?
goed achteruitrijverlichting(drie keer woordwaarde graag) gaat namelijk aan.vraag is 29 okt ook al voorbij gekomen

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Parkeersensoren

Bericht door kobus1967 » 31 okt 2013, 09:22

[attachment=0]trekhaak.jpg[/attachment

Hier een foto in de avond van de achteruitrij camera met de trekhaak in beeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Parkeersensoren

Bericht door aleurs » 31 okt 2013, 09:31

gaevakyd schreef:Bedankt Ebraad. Heb jij het gevoel dat de parkeersensoren achter een toegevoegde waarde bieden of is de camera achter zo goed dat het overkill is?

Hoe is de camera als het donker is?
ten tijde van het bestellen heb ik daar ook over getwijfeld. Op advies van mensen met een achteruitrij camera op hun auto heb ik de sensoren er wel bij genomen. Dat vonden zij echt niet overbodig en zelfs sterk aan te raden
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

SBB11

Re: Parkeersensoren

Bericht door SBB11 » 31 okt 2013, 11:54

Voor mijn vrouw stond het niet ter discussie of er sensoren in zouden komen. Dus komen die erin.. Is zeer wss ook beter voor mijn auto.

gaevakyd

Re: Parkeersensoren

Bericht door gaevakyd » 31 okt 2013, 13:06

haha lol. Ik heb voor ook sensoren genomen voor de vrouw omdat ze de neus van de auto niet kon zien. :)

Als ik dit zo hoor heb ik mijn besluit genomen. Ik behoud de sensoren ook aan de achterkant. Bedankt voor het meedenken en het duidelijke plaatje.

Pehaeve

Re: Parkeersensoren

Bericht door Pehaeve » 31 okt 2013, 13:42

gaevakyd schreef:haha lol. Ik heb voor ook sensoren genomen voor de vrouw omdat ze de neus van de auto niet kon zien. :)

Als ik dit zo hoor heb ik mijn besluit genomen. Ik behoud de sensoren ook aan de achterkant. Bedankt voor het meedenken en het duidelijke plaatje.
+1 :D

MTT

Re: Parkeersensoren

Bericht door MTT » 31 okt 2013, 20:55

Ik vraag me ook af hoe dat gaat werken die parkeersensoren achter, hoe weet je nu welke sensor piept zonder grafische weergave zoals ik nu gewend ben. het lijkt me meer verwarrend.
Affijn morgen kan ik even uittesten op een andere auto met camera en sensoren.

SBB11

Re: Parkeersensoren

Bericht door SBB11 » 31 okt 2013, 21:29

Je hoort toch welke sensor piept? (Mijn vrouw ook, maar vrouwen kunnen sowieso toch beter luisteren)

route66
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2013, 17:40

Re: Parkeersensoren

Bericht door route66 » 31 okt 2013, 22:58

ik ben aan het overwegen om toch de sensoren voor te nemen (in combinatie met intropack), maar is dit nog mogelijk door de dealer, of moet dit af fabriek worden besteld?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 31 okt 2013, 23:01

MTT schreef:Ik vraag me ook af hoe dat gaat werken die parkeersensoren achter, hoe weet je nu welke sensor piept zonder grafische weergave zoals ik nu gewend ben. het lijkt me meer verwarrend.
Affijn morgen kan ik even uittesten op een andere auto met camera en sensoren.
Wat maakt het nou uit welke sensor er piept? Stoppen moet je toch :mrgreen:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 31 okt 2013, 23:03

SBB11 schreef:Je hoort toch welke sensor piept? (Mijn vrouw ook, maar vrouwen kunnen sowieso toch beter luisteren)
Nou denk ik sowieso niet dat de sensor piept. Ik denk dat er een piepertje is dat piept. Maar ik kan me niet voorstellen dat de verschillende sensors eigen piepers hebben. Dus hoe zou je dat moeten horen?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Parkeersensoren

Bericht door frank@phevinstyle » 01 nov 2013, 00:56

route66 schreef:ik ben aan het overwegen om toch de sensoren voor te nemen (in combinatie met intropack), maar is dit nog mogelijk door de dealer, of moet dit af fabriek worden besteld?
Dealer. Alle extra opties behalve de standaard (ook al niet verkeerde) uitrusting zijn in NL dealeropties.
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Parkeersensoren

Bericht door frank@phevinstyle » 01 nov 2013, 01:01

Anko schreef:
SBB11 schreef:Je hoort toch welke sensor piept? (Mijn vrouw ook, maar vrouwen kunnen sowieso toch beter luisteren)
Nou denk ik sowieso niet dat de sensor piept. Ik denk dat er een piepertje is dat piept. Maar ik kan me niet voorstellen dat de verschillende sensors eigen piepers hebben. Dus hoe zou je dat moeten horen?
In mijn vorige auto kwam het geluid van de achteruitrijsensoren uit de hoek waar het obstakel zich bevond, dus geluid van links achter als er links een paaltje stond, of van rechts als het "gevaar" zich daar bevond,
In de huidige (tijdelijke) huurauto komt het geluid weer uit 1 piepertje ergens rechts achter.

Wie kan vertellen hoe dit bij de PHEV is?
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Parkeersensoren

Bericht door Denniss » 01 nov 2013, 01:16

Ik heb net in het donker de achteruitrijcamera kunnen proberen, geweldig beeld ook in het donker!
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Lucasd

Re: Parkeersensoren

Bericht door Lucasd » 01 nov 2013, 03:47

In mijn huidige Outlander vind ik de camera een aanvulling op de sensoren in de achterbumper en niet andersom. Overdag goed zicht en in het donker minder. Bij slecht weer is het zicht nog minder. We zullen zien hoe de camera in de PHEV gaat werken. Geen sensoren in voorbumpers besteld.

SBB11

Re: Parkeersensoren

Bericht door SBB11 » 01 nov 2013, 10:12

Anko schreef:
SBB11 schreef:Je hoort toch welke sensor piept? (Mijn vrouw ook, maar vrouwen kunnen sowieso toch beter luisteren)
Nou denk ik sowieso niet dat de sensor piept. Ik denk dat er een piepertje is dat piept. Maar ik kan me niet voorstellen dat de verschillende sensors eigen piepers hebben. Dus hoe zou je dat moeten horen?
bij de Volvo waar ik nu in rijd komt het geluid van de piepers (inderdaad) uit verschillende hoeken waardoor je kan horen waar het gaat knellen. en hoe dichter bij hoe meer gepiep. Even wennen, maar werkt prima. Ben wel benieuwd hoe coordinatie (in mijn hoofd) gaat werken tussen scherm en piepjes. Who is to be trusted..

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 01 nov 2013, 12:48

SBB11 schreef:
Anko schreef:
SBB11 schreef:Je hoort toch welke sensor piept? (Mijn vrouw ook, maar vrouwen kunnen sowieso toch beter luisteren)
Nou denk ik sowieso niet dat de sensor piept. Ik denk dat er een piepertje is dat piept. Maar ik kan me niet voorstellen dat de verschillende sensors eigen piepers hebben. Dus hoe zou je dat moeten horen?
bij de Volvo waar ik nu in rijd komt het geluid van de piepers (inderdaad) uit verschillende hoeken waardoor je kan horen waar het gaat knellen. en hoe dichter bij hoe meer gepiep. Even wennen, maar werkt prima. Ben wel benieuwd hoe coordinatie (in mijn hoofd) gaat werken tussen scherm en piepjes. Who is to be trusted..
Goh. Ik heb daar (bij mijn huidige Outlander) nooit op gelet, maar ik betwijfel of het daar ook zo werkt …
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mamanily

Re: Parkeersensoren

Bericht door mamanily » 01 nov 2013, 13:19

Bij mijn huidige auto (3008) gaan de piepjes via het audiosysteem en is het surround-sound. Oftewel, radio gaat zachter en piepjes komen uit de richting van het botsgevaar. (alleen jammer dat radio gemute wordt als je aan het bellen bent.....)

Ik gok dat dat ook zo werkt bij de Outlander aangezien ik dit al bij verschillende merken zo meegemaakt heb. Kan er alleen pas zelf in maart achter komen.... :(

dorsman
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2013, 20:51

Re: Parkeersensoren

Bericht door dorsman » 01 nov 2013, 23:04

Ik begrijp dit hele draadje niet. Volgens de beschrijving van de auto zitten er helemaal geen parkeersensoren in en achter slechts een camera. Zelf denk ik daarom om zonder te laten boren een KINGCO Park systeem aan te schaffen. Volgens de beschrijving zijn ze van buitenaf onzichtbaar. Setje voor en achter kost ± 200 euro exclusief inbouwen.. De achtersensoren gaan aan bij het achteruit rijden en de voorsensoren zet je aan met een schakelaar.

Begrijp trouwens niet waarom in een auto van een halve ton niet standaard parkeersensoren zitten :cry:

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Parkeersensoren

Bericht door OutSander » 02 nov 2013, 08:55

dorsman schreef: Ik begrijp dit hele draadje niet. Volgens de beschrijving van de auto zitten er helemaal geen parkeersensoren in en achter slechts een camera.
Ik snap dit draadje wel. Op de Outlander zitten de parkeersensoren alleen op de hoeken waar normaal ook twee sensoren aan weerszijden van de kentekenpaat zitten. TopicStarter heeft daarom de vraag neergelegd hoe dat werkt bij de Outlander. ER komt zelfs naar voren dat de sensoren recht voor de auto blind zijn. Was voor mij ook onbekend. Dus zeker een waardevolle toevoeging voor vele hier die het "Intro-pakket" erbij hebben besteld waar de parkeer sensoren ook in zitten. Ook ik vroeg me af of de camera aan de achterkant ook met akoestische signalen werkt. Nou, niet dus, maar in combinatie met de parkeersensoren wel.

Je hebt gelijk dat ze "standaard" niet op zitten, maar als je de accessoire-lijst nakijkt zie je dat ze er wel op geleverd kunnen worden.
dorsman schreef:Begrijp trouwens niet waarom in een auto van een halve ton niet standaard parkeersensoren zitten :cry:
Tsja, dat is inderdaad een goede vraag. Dit kun je je ook afvragen voor de automatisch-dimmende binnenspiegel of standaard Led-dagrijverlichting op een auto die zo zuinig zou moeten zijn. Zal in Japan wel anders over gedacht worden.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

dorsman
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2013, 20:51

Re: Parkeersensoren

Bericht door dorsman » 02 nov 2013, 12:15

"Intro Pack 1", bestaande uit: LED dagverlichting-/mistlampen, instaplijsten kunststof en parkeer hoeksensoren voorzijde in kleur.

Volgens deze omschrijving zitten er dus totaal geen parkeersensoren op de auto : niet voor noch achter
Het intro-Pack 1 bevat alleen 2 hoeksensoren, dus ook geen sensoren, die naar voren beschermen.

Mijn conclusie : met het door mij genoemde pakket onzichtbare parkeersensoren ben je goedkoper en beter af. :D

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren

Bericht door JanPHEV » 02 nov 2013, 15:02

MTT schreef:Ik vraag me ook af hoe dat gaat werken die parkeersensoren achter, hoe weet je nu welke sensor piept zonder grafische weergave zoals ik nu gewend ben. het lijkt me meer verwarrend.
Affijn morgen kan ik even uittesten op een andere auto met camera en sensoren.
Bij mijn Mondeo zit er een toon hoogte verschil tussen de voor en de achter sensoren (de piepers). :idea:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 02 nov 2013, 15:08

JanPHEV schreef:
MTT schreef:Ik vraag me ook af hoe dat gaat werken die parkeersensoren achter, hoe weet je nu welke sensor piept zonder grafische weergave zoals ik nu gewend ben. het lijkt me meer verwarrend.
Affijn morgen kan ik even uittesten op een andere auto met camera en sensoren.
Bij mijn Mondeo zit er een toon hoogte verschil tussen de voor en de achter sensoren (de piepers). :idea:
Het lijkt me dat het om het verschil tussen links en rechts gaat ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Parkeersensoren

Bericht door JanPHEV » 02 nov 2013, 15:15

Nee hoor, echt voor en achter :!:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Parkeersensoren

Bericht door Anko » 02 nov 2013, 15:32

JanPHEV schreef:Nee hoor, echt voor en achter :!:
Bij de Mondeo vast wel, dat geloof ik wel. Maar ik bedoelde dat ik denk dat het bij de vragensteller om links / rechts gaat. Want het nut van verschillende toonhoogten voor en achter ontgaat mij. Je weet tenslotte zelf of je voor of achteruit aan het rijden bent ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie