Stille Tocht

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 24 okt 2013, 22:44

Misschien een beladen titel, maar is het een idee om met zoveel mogelijk PHEV's een rit te maken bijvoorbeeld op 31 December als afsluiting van dit enerverende jaar waar de meest besproken auto van dit jaar uiteindelijk werd afgeleverd aan 8000 gelukkigen.
Misschien kan er een goed doel aan gekoppeld worden ik denk aan Duchenne dit is een spierziekte waarbij je langzaam steeds minder mobiel word in tegenstelling tot de PHEV rijders die uitermate mobiel zijn en dat we dan een bedrag per deelnemer doneren.
Groet Kees.

Hurryman

Re: Stille Tocht

Bericht door Hurryman » 24 okt 2013, 23:02

Goed idee

+1

Greetz, Frans

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 24 okt 2013, 23:11

+1
Maar misschien een idee om dit op 1 januari te doen?
Ik denk dat veel mensen werken op de laatste dag van het jaar (inclusief ik zelf!)

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 24 okt 2013, 23:16

Goed idee, I'm in.. Ik zou het overigens geen stille tocht noemen..


wel confronterend voor de minder gelukkige leden die zullen denken dat ze er bij hadden moeten zijn..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 25 okt 2013, 08:59

Dan noemen we het fluistertocht en in plaats van meters maken voor Duchenne kilometers maken voor Duchenne.
1 Januari is ook een mooie datum, ik heb gedacht over een locatie, wat vinden jullie van de omgeving van Park De Hoge Veluwe.
Dit ligt lekker centraal.
Misschien weten de moderators hoe we dit goed onder de aandacht kunnen brengen?
Groet Kees

tstn

Re: Stille Tocht

Bericht door tstn » 25 okt 2013, 09:12

Leuk idee!
En Park Hoge Veluwe is ook een leuk idee, kan idereen meteen ook een stukje off-road rijden :lol:

Ik kan helaas niet mee rijden, omdat ik dan stilletje door Duitsland rijd voor een korte vakantie.

Sander van der Pol

Re: Stille Tocht

Bericht door Sander van der Pol » 25 okt 2013, 09:13

Het idee is goed echter 1 januari kan ik niet want dan is mijn zoontje jarig, maar zal als er gedoneerd gaat worden ook wel een bedrag overmaken

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stille Tocht

Bericht door Anko » 25 okt 2013, 16:30

Top idee. Maar dan wel tweede helft van de middag. Zijn we allemaal weer nuchter als we onderweg gaan naar de Veluwe.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Stille Tocht

Bericht door Man » 25 okt 2013, 16:36

Draag heel graag bij maar ben die week mijn PHEV aan het testen in de sneeuw :)
Weekje later ?

kettingduurzaam

Re: Stille Tocht

Bericht door kettingduurzaam » 25 okt 2013, 16:59

Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee, de fluistertocht. En bij veel animo mag, wat mij betreft, ook Mitsubishi Nederland een flinke duit in het Duchenne zakje doen, gezien de ongetwijfeld aanwezige publiciteit en dus gratis reclame voor de Outlander PHEV.

Marcello

Re: Stille Tocht

Bericht door Marcello » 25 okt 2013, 21:03

Ik ben voor. Goed idee trouwens op hier een goed doel aan te koppelen.
Wellicht halen we de Guiness Book of Records wel met de meeste electrische auto,s achter elkaar.

Laten we hopen dat de Marketing afdeling van Mitsubishi Nederland het eea verder uitwerkt, en alle PHEV's op een dag bij elkaar krijgt.

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 26 okt 2013, 10:38

Misschien moeten we het dan juist wat later doen, in een weekeind buiten de vakanties om?
En op het moment dat het grootste deel van de bestellers zijn auto ook daadwerkelijk heeft, dan kunnen we er een grotere groep van maken!
(want er zijn er hier op het forum ook een heleboel die pas in 2014 hun auto krijgen)
En mitsubishi kennende..... hebben die ook wel even de tijd nodig (gezien de ervaringen :lol: )

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 26 okt 2013, 18:59

Inmiddels heb ik een mail naar Mitsubishi gestuurd, even wachten hoe ze op dit idee reageren.
En inderdaad een datum moet een beetje gunstig vallen ik hoop dat de pr afdeling van Mitsubishi daar ook een idee voor heeft.
Als dit groot word aangepakt komt het aspect vergunning en veiligheid ook om de hoek kijken, wie weet bij veel belangstelling moeten we het evenement splitsen door het bijvoorbeeld per provincie te gaan doen.
Vandaag ook nog even gereden en wat een gemak, alles gaat moeiteloos wat betreft het rijden.

werner

Re: Stille Tocht

Bericht door werner » 27 okt 2013, 07:58

Ben benieuwd hoe dit door Mits NL wordt opgepakt, mooie gratis reclame lijkt me, als het groot genoeg is zelfs met media aandacht...

Ik doe mee voor het goede doel! En mijn zoontje (4) zou het ook geweldig vinden want die gilt het nu al uit als hij een mits logo ziet, 'kijk papa, een outlander!' Zelfs de bus op vakantie in Turkije was een outlander, want Mitsubishi!
Als er dan een hele kolonne achter elkaar rijdt kijkt die zijn ogen uit...

I'm in!

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 27 okt 2013, 09:15

En iets in de trant van een 11 stedentocht?

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stille Tocht

Bericht door OutSander » 27 okt 2013, 09:23

daphneK schreef:En iets in de trant van een 11 stedentocht?
Ben ik helemaal voor: 't gjit oan!

Tweede pinksterdag wordt daar door de Friesche Motorclub elk jaar een elf-stedentocht georganiseerd voor fietsen, motoren en solexen, maar ook veel auto's rijden mee. Je moet denken aan ongeveer een kleine 4.000 motoren en ongeveer 250 auto's (autocijfers heb ik zo niet helemaal paraat). Duurt alleen nog wel lang voordat het Pinksteren is natuurlijk.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 27 okt 2013, 09:54

OutSander schreef:
daphneK schreef:En iets in de trant van een 11 stedentocht?
Ben ik helemaal voor: 't gjit oan!

Tweede pinksterdag wordt daar door de Friesche Motorclub elk jaar een elf-stedentocht georganiseerd voor fietsen, motoren en solexen, maar ook veel auto's rijden mee. Je moet denken aan ongeveer een kleine 4.000 motoren en ongeveer 250 auto's (autocijfers heb ik zo niet helemaal paraat). Duurt alleen nog wel lang voordat het Pinksteren is natuurlijk.
Stel dat 1 op de 7 Outlanders mee doet, dan heb je het al over 1.000 auto's. Het lijkt me niet verstandig om op 1 plek 4.000 motoren en 1.250 auto's bij elkaar te hebben. Daarbij kan ik me voorstellen dat de organisatie dat ook niet zou zien zitten. Niet dat het mij persoonlijk uit zou maken overigens.

We zouden ook naar het circuit in Assen of Zandfoort kunnen, ik kan me voorstellen dat het ook wel leuk is om daar een rondje te rijden met de phev en het voorkomt verkeersproblemen en vergunningsaanvragen.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 28 okt 2013, 10:53

Voor een meeting heb je geen vergunningen nodig, omdat je eigenlijk gewoon een "rondje" gaat rijden.

In het verleden heb ik met mijn Ford KA een meeting gehad, en daar was een ford dealer die graag mee werkte.
We spraken op een openbare parkeerplaats af, en gingen vanuit daar een rit rijden van zo'n 3 uur.
Achteraf gingen we nog even snacken bij de mac, en daarna naar huis.
Er reden toen 40 auto's mee

Indien er echt interesse is in een meeting-met goed doel wil ik mij wel inzetten dit te realiseren!

Marcello

Re: Stille Tocht

Bericht door Marcello » 28 okt 2013, 13:29

daphneK schreef:Voor een meeting heb je geen vergunningen nodig, omdat je eigenlijk gewoon een "rondje" gaat rijden.

In het verleden heb ik met mijn Ford KA een meeting gehad, en daar was een ford dealer die graag mee werkte.
We spraken op een openbare parkeerplaats af, en gingen vanuit daar een rit rijden van zo'n 3 uur.
Achteraf gingen we nog even snacken bij de mac, en daarna naar huis.
Er reden toen 40 auto's mee

Indien er echt interesse is in een meeting-met goed doel wil ik mij wel inzetten dit te realiseren!
Ik sluit me aan bij DaphneK.
Indien er genoeg interesse is wil ik me ook wel inzetten om eea op te zetten.
Ik verwacht eerlijk gezegd wel medewerking vanuit Mitsubishi (nog meer publiciteit). Ben benieuwd of kobus1967 al bericht heeft ontvangen vanuit Mitsubishi.
De bewoners in de buurt van het circuit zullen wel verrast zijn: veel auto op het parcours maar geen geluid..... :D

info@psg-wonen.nl

Re: Stille Tocht

Bericht door info@psg-wonen.nl » 28 okt 2013, 13:46

Prima initiatief, mocht mijn levering de 1e of 2e week van december 2013 daadwerkelijk plaatsvinden, dan sluit ik mij aan bij de colonne!!!!

Calx

Re: Stille Tocht

Bericht door Calx » 28 okt 2013, 13:54

Als die van mij dan ook "al" geleverd is ben ik ook van de partij. :D
eh verwachtte leverdatum nu 21-03-2014...... :cry:

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 28 okt 2013, 14:40

Ik denk dat we gewoon moeten kijken of beide initiatieven gerealiseerd kunnen worden.
Circuit rijden ben ik niet bekend mee, dus daar waag ik mij ook niet aan wat betreft organisatie.
Maar een meeting met een mooie route ben ik wel voor in :)

Ik denk dat plaatselijke dealers er ook wel aan mee willen werken, en als we dan toch bezig zijn en een wereld record kunnen doen zal de media daar ook vast wel van smullen :)

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 28 okt 2013, 17:50

Ik heb bericht gehad van Mitsubishi, de pr afdeling is in het buitenland en zal volgende week contact met mij opnemen.
Nog even geduld en bedankt voor jullie reacties!
Groeten Kees.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Stille Tocht

Bericht door OutSander » 28 okt 2013, 18:50

kobus1967 schreef:Ik heb bericht gehad van Mitsubishi, de pr afdeling is in het buitenland
De eerste PHEV's worden uitgerold en de PR zit in het buitenland.......
Willen ze er niet bij zijn. Dit zouden ze groots aan moeten pakken.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Eelco Koning

Re: Stille Tocht

Bericht door Eelco Koning » 28 okt 2013, 20:11

Wat een geweldig idee. ik doe helemaal mee. Indien gewenst heb ik misschien ook nog wel een fabrieksterrein "beschikbaar" waar geparkeerd kan worden voor een paar honderd autos. ook is daar een goede off road mogelijkheid te maken......

Voorstel in combinatie met een goed doel is helemaal super.

Plaats reactie