Stille Tocht

Voor geklets over van alles en nog wat, dat niet in de andere topics thuishoort
Marcel
Forumlid
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:11

Re: Stille Tocht

Bericht door Marcel » 28 okt 2013, 21:07

Als ik em heb, doe ik mee Eta 22/12
Op het volvo850forum maken we altijd gewoon een lijstje met deelnemers aan de meeting. Weten we gelijk waar we aan te zijn,
1 jan lijkt mij een prima datum. Welke datum er ook geprikt wordt, er zullen altijd forumleden zijn die niet kunnen. Duchenne als goed doel kan ik me zeer goed in vinden. Maatje van mij heeft een zoontje met.....= niet leuk.
met een zwarte phev

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 28 okt 2013, 22:35

daphneK schreef:Voor een meeting heb je geen vergunningen nodig, omdat je eigenlijk gewoon een "rondje" gaat rijden.

In het verleden heb ik met mijn Ford KA een meeting gehad, en daar was een ford dealer die graag mee werkte.
We spraken op een openbare parkeerplaats af, en gingen vanuit daar een rit rijden van zo'n 3 uur.
Achteraf gingen we nog even snacken bij de mac, en daarna naar huis.
Er reden toen 40 auto's mee

Indien er echt interesse is in een meeting-met goed doel wil ik mij wel inzetten dit te realiseren!
Misschien ben ik te optimistisch hoor, maar met 40 auto's voorzie ik geen problemen of noodzaak voor een vergunning.

Gezien de trots van veel leden (hoor ik ook bij) kan ik me voorstellen dat hier misschien wel 1.000 Phev's op af zouden kunnen komen en uitgaande van gemiddeld 2 personen dus 2.000 mensen.
Probeer maar een openbaar parkeerterrein te vinden waar 1.000 plekken vrij zijn. Stel dat je een tocht maakt en auto's rijden met 20 seconden ruimte er tussen, dan vertrekt de laatste meer dan 5 uur nadat de eerste is vertrokken. Stel dat er 1.000 achter elkaar rijden met 4 meter tussenruimte, dan heb je een stoet van 8 kilometer.
Met een meter tussenruimte krijg je een file van ruim 5 kilometer voor de McDrive, stel dat een bestelling doen en krijgen 3 minuten zou kosten, dan praat je over 3.000 minuten tussen de eerste en de laatste, dat is 50 uur dus ruim 2 dagen..

Lekker overdreven natuurlijk maar misschien niet eens onrealistisch.
In september was er in Amsterdam de e-challenge.. Ze hadden 90 deelnemende auto's, als er bij ons straks 200 mee doen dan valt het mij tegen.

http://evworld.com/news.cfm?newsid=31171
"Longest EV Parade", Londen haalde in 2012 in totaal 225 EV auto's, In Oslo kregen ze er naar verluid 260 bij elkaar.
Dit forum heeft 1.766 gebruikers en dat aantal groeit nog steeds. Stel dat er er een beetje promotie tegenaan gooien, dan moeten we toch makkelijk minimaal 500 Outlander Phevs bij elkaar kunnen krijgen? Ik vraag me af of er ooit zoveel auto's van hetzelfde type van verschillende eigenaren bij elkaar zijn geweest in Nederland.

Circuit Zandvoort is 4,3km.. Stel dat we 500 auto's bij elkaar krijgen en er maximaal een paar meter tussen houden dan kunnen we het hele circuit vullen. Jammer dat niet iedereen adaptive cruise control heeft, anders zou je in een rondje in cruisecontrol kunnen blijven rijden. Het circuit in Assen is nog iets langer met 4,5km.
Laatst gewijzigd door Denniss op 29 okt 2013, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Stille Tocht

Bericht door thundercat » 29 okt 2013, 07:57

Ik wil ook wel meedoen. Alleen 1januari kan ik niet. Familie pootjes geven.

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 29 okt 2013, 17:30

Haha dennis..... 5 dagen in de rij bij de mac :o

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een meeting met een goed doel of een wereld record poging.
Als je een record poging doet, kun je een maximaal aantal deelnemers nemen, en daarnaast een reserve lijst
Ik zal eens een poll maken, om te kijken waar er animo voor is.

Zelf denk ik dat we een meeting met een datum vanaf april moeten aanhouden, zo hebben de mensen die pas laat geleverd krijgen, toch de mogelijkheid om mee te kunnen doen!

DutchTrafficConsult

Re: Stille Tocht

Bericht door DutchTrafficConsult » 29 okt 2013, 17:39

Laat je door Volt- en Amperarijders uitdagen. Zie http://www.dutchtrafficconsult.nl/exper ... d-opladen/

Succes!

Alex

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 29 okt 2013, 18:03

Het lijkt me wijs om even de PR dame van Mitsubishi af te wachten voor er allerlei initiatieven op gang komen, blij dat jullie enthousiast zijn!

daphneK

Re: Stille Tocht

Bericht door daphneK » 29 okt 2013, 18:31

We hoeven toch niet alles van mitsubishi af te laten hangen?

Er worden gewoon wat dingen genoemd

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 30 okt 2013, 00:49

daphneK schreef:Haha dennis..... 5 dagen in de rij bij de mac :o

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een meeting met een goed doel of een wereld record poging.
Als je een record poging doet, kun je een maximaal aantal deelnemers nemen, en daarnaast een reserve lijst
Ik zal eens een poll maken, om te kijken waar er animo voor is.

Zelf denk ik dat we een meeting met een datum vanaf april moeten aanhouden, zo hebben de mensen die pas laat geleverd krijgen, toch de mogelijkheid om mee te kunnen doen!
;)
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 30 okt 2013, 00:50

DutchTrafficConsult schreef:Laat je door Volt- en Amperarijders uitdagen. Zie http://www.dutchtrafficconsult.nl/exper ... d-opladen/

Succes!

Alex
Zoveel auto's lijken er niet te staan, wat is het record?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 30 okt 2013, 00:54

kobus1967 schreef:Het lijkt me wijs om even de PR dame van Mitsubishi af te wachten voor er allerlei initiatieven op gang komen, blij dat jullie enthousiast zijn!
PR dame van Mitsubishi?
Ik denk dat deze dame misschien bij veel leden niet zo'n goede naam heeft.
Daarbij vraag ik me af wat we van Mitsubishi mogen verwachten.
Zover ik weet zitten ze hier ook niet op het forum.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 30 okt 2013, 07:13

@Denniss, laten we Mitsubishi nog een kans geven.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, wellicht komen er onvermoede krachten vrij bij MMN.

Marcello

Re: Stille Tocht

Bericht door Marcello » 30 okt 2013, 09:22

Ik ben het eigenlijk wel met kobus 1967 eens. Laten we eerst afwachten of MMN wee wil werken met dit initiatief (wellicht naïef, maar ik denk toch dat ze dit initiatief waarderen en zullen meewerken). Daarna kunnen we altijd nog kijken of eea zelf te organiseren valt (met wellicht een lokale Mitsubishi dealer).

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Stille Tocht

Bericht door Denniss » 01 nov 2013, 00:48

Marcello schreef:
kobus1967 schreef:@Denniss, laten we Mitsubishi nog een kans geven.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, wellicht komen er onvermoede krachten vrij bij MMN.
Ik ben het eigenlijk wel met kobus 1967 eens. Laten we eerst afwachten of MMN wee wil werken met dit initiatief (wellicht naïef, maar ik denk toch dat ze dit initiatief waarderen en zullen meewerken). Daarna kunnen we altijd nog kijken of eea zelf te organiseren valt (met wellicht een lokale Mitsubishi dealer).
Ik ook wel. Misschien hebben ze de indruk dat ze iets goed kunnen maken. Veel verwachtingen heb ik overigens niet, dus ik zou het er niet van af laten hangen.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Man
Forumlid
Berichten: 783
Lid geworden op: 19 apr 2013, 23:40
Contacteer:

Re: Stille Tocht

Bericht door Man » 01 nov 2013, 08:50

Om daar maar even op in te haken. Ik heb MN ruim 1 week geleden een vraag via mail gesteld. Daar heb ik nog (steeds) geen antwoord op gehad. Dus om nu te wachten op MN lijkt mij niet de meest voor hand liggende optie.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Stille Tocht

Bericht door kobus1967 » 01 nov 2013, 09:10

Hierbij de mail die ik binnen enkele dagen ontvangen heb van Mitsubishi.

Geachte heer Entius,

Hartelijk dank voor uw bericht en het leuke initiatief! Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar de afdeling PR&Events. Zij zijn momenteel in het buitenland en pas volgende week weer aanwezig.
Ze zal begin volgende week contact met u opnemen om een en ander verder te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Mitsubishi Klantenservice

Gre

Re: Stille Tocht

Bericht door Gre » 01 nov 2013, 09:37

Gewoon ff wachten dus, lijkt mij.

Willy Baltussen

Re: Stille Tocht

Bericht door Willy Baltussen » 03 nov 2013, 08:55

x
Laatst gewijzigd door Willy Baltussen op 14 okt 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Stille Tocht

Bericht door aleurs » 03 nov 2013, 10:32

Misschien dat de verzekeraar ook wat wil sponsoren ?
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Willy Baltussen

Re: Stille Tocht

Bericht door Willy Baltussen » 03 nov 2013, 10:39

.
Laatst gewijzigd door Willy Baltussen op 14 okt 2014, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Stille Tocht

Bericht door aleurs » 03 nov 2013, 10:56

uiteraard :-)
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stille Tocht

Bericht door Anko » 03 nov 2013, 13:03

Willy Baltussen schreef:Ik zorg dat ik genoeg schadeformulieren bij heb voor het geval er kop-staart botsingen gaan plaatsvinden ;) , we hebben inmiddels al een fors aantal PHEV's mogen verzekeren..... :D

Willy Baltussen
willy@verheijen-wanroij.nl
Een verzekeraar met gevoel voor humor. Wat willen we nog meer? :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MarMel
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2013, 09:45

Re: Stille Tocht

Bericht door MarMel » 03 nov 2013, 13:08

Ik zou ook humor hebben met zoveel te verzekeren PHEV's :D

Willy Baltussen

Re: Stille Tocht

Bericht door Willy Baltussen » 03 nov 2013, 15:21

Enkele jaren terug hebben we hier in Wanroij een Goldwing-meeting gehad, recreatiepark De Bergen leent zich hier prima voor. Grote parkeer plaats met aangrenzende grasvelden waarop ook geparkeerd kan worden. De VW-kever club heeft vorig jaar hier nog een meeting gehad. Ik ken de eigenaar van De Bergen persoonlijk, misschien is dat een geschikte locatie?

http://www.debergen.nl/nl/groepen/evenementen

En voor mij een thuiswedstrijd... :D

Willy Baltussen

Re: Stille Tocht

Bericht door Willy Baltussen » 04 nov 2013, 19:53

.
Laatst gewijzigd door Willy Baltussen op 14 okt 2014, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

aleurs
Forumlid
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21

Re: Stille Tocht

Bericht door aleurs » 04 nov 2013, 19:59

Zeg, WIlly, we gaan nu niet klagen he :-) ???
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Plaats reactie