Beschermen wit leder in PHEV

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Slod

Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Slod » 13 okt 2013, 10:59

Goedenmorgen,

Ik heb in mijn PHEV wit leder besteld, kon de verleiding niet weerstaan ;-) Echter ik heb geen ervaring met onderhoud van leer in auto, al helemaal niet met wit of licht leder. Is er iemand die reeds de luxe van een auto met licht lederen bekleding heeft mogen ondergaan en die praktische tips heeft voor bescherming of onderhoud van dit leer?

Hartelijk dank!
Han

Slod

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Slod » 13 okt 2013, 21:49

Niemand?! :?

willempie

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door willempie » 13 okt 2013, 22:37

Geen choco-ijsjes achterin (geloof me)

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Reinier L » 13 okt 2013, 23:03

Slod schreef:Goedenmorgen,

Ik heb in mijn PHEV wit leder besteld, kon de verleiding niet weerstaan ;-) Echter ik heb geen ervaring met onderhoud van leer in auto, al helemaal niet met wit of licht leder. Is er iemand die reeds de luxe van een auto met licht lederen bekleding heeft mogen ondergaan en die praktische tips heeft voor bescherming of onderhoud van dit leer?

Hartelijk dank!
Han
Zoiets?:

De Gentle Cleaner is een uitstekende leerreiniger. Haalt gemakkelijk vervuiling weg en is in te borstelen met een zachte borstel (paardenhaar). Is veilig in gebruik en niet agressief. Gliptone wordt gebruikt bij o.a. de volgende merken: Rolls-Royce, Jaguar, Ferrari, Aston Martin, TVR, Bristol Cars en Saab GB. De producten van Gliptone worden aanbevolen door o.a. de Rolls Royce Enthusiasts Club Interior Care and Renovation Seminars. Aanbevolen door Classic Monthly en als "best buy" uitgeroepen door "Classic & Sports car".
OUTLAND(CRUIS)ER

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door MitsuAccu » 13 okt 2013, 23:07

Ken van vroeger nog de tip van Biotex.
Hier even op gegoogled, zie bijv.
http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=862

Succes!

willighagen

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door willighagen » 14 okt 2013, 00:07

Ik heb zes jaar een jaguar gehad met wit leer. wit leer heeft een ontzettende hekel aan spijkerbroeken vooral die donker blauwe en mooie rode rokjes en broeken. Bij mij was een suede jas de boosdoener hij gaf bruin af. nu weet ik niet welke kwaliteit leer er in de outlander zit maar mijn eerste tip is behandel het leer zo snel mogelijk als je hem in bezit hebt met een goede leervet te halen in een betere meubel zaak. als er toch iets overkomt en het is niet met lauw water schoon te maken probeer dan een oplossing van water met spiritus probeer het eerst in een hoekje wat niet in het zicht is . na behandeling met water nareinigen en behandelen met vet. nooit hard wrijven dat maakt het alleen maar erger, doe dit niet te vaak want je haalt elke keer een beetje van de bescherm laag af. ik verzeker je dat het een hele klus wordt om het mooi te houden. maar het is wel vreselijk mooi wit leer

Phevtreb

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Phevtreb » 14 okt 2013, 00:28

O
Laatst gewijzigd door Phevtreb op 14 okt 2013, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Slod

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Slod » 14 okt 2013, 07:45

Geweldig, dank voor de reacties, hier kan ik wat mee. Ik denk inderdaad dat ik m meteen ergens mee ga behandelen, zoals als leervet hierboven genoemd... :P

Arianne900

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Arianne900 » 14 okt 2013, 08:37

Ik heb een GLK gehad met daarin wit leer. Idd spijkerbroeken zijn geen succes maar bij mercedes verkochten ze een speciale reiniger hiervoor wat goed werkte.
Voor het gemak heb ik deze keer voor zwart leer gekozen...

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door vanisher » 14 okt 2013, 14:32

volgens mij heb je ook nog zoiets als colourlock oid.

Wiesenhaan

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Wiesenhaan » 04 nov 2013, 09:07

Heb nu een Volvo met licht beige leer, eigenlijk nooit problemen gehad met onderhoud. Grote voordeel van leer is dat (kinder)viezigheid niet meteen in de bekleding zit, of het nou wit of zwart leer is... Verder is het minder heet in de zomer! :)

Maar voor onderhoud gewoon een goede leerreiniger en beschermer kopen, kan gewoon bij een meubelzaak

Boptom
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2013, 16:48

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Boptom » 25 nov 2013, 21:20

Ik heb in mijn VW Multivan ook licht beige leer gehad, gecombineerd met Alcantara. Na 8 jaar zag het er zelfs op de bestuurdersstoel nog heel netjes uit. Ik liet mijn auto inclusief interieur jaarlijks poetsen door een Sonax poetsbedrijf. Zij prepareerde het leer steeds en reinigde het ook altijd.
Op het leer dat in onze PHEV wordt gebruikt moet je zeker niet met (leer-)vet aankomen, want het is een beetje suede achtig. Mijn dealer heeft me wel 10 keer gewaarschuwd voor spijkerbroeken!
Ik zou zeggen: laten behandelen. Er zijn echt goede professionele spullen te krijgen misschien ook bij Sonax.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door vanisher » 25 nov 2013, 22:52

www.colourlock.nl

verzegeling
cleaner
protector

tenminste dat is wat ik gekocht heb.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Forumlid
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door sigmasailor » 25 nov 2013, 22:54

Misschien moet je die vraag eens stellen op een detailing forum zoals van carclean.nl?
Daar zit heel wat kennis over dit soort onderwerpen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Rodge

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Rodge » 25 nov 2013, 23:46

Heb Carclean om advies gevraagd. Zodra ik reactie heb, zal ik het hier direct plaatsen. Verbaast me dat er nog zo weinig reacties zijn van mensen die hier al ervaring mee hebben :| Ik zou ze in ieder geval graag horen :)

Rodge

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Rodge » 26 nov 2013, 10:34

Wil geen reclame maken natuurlijk, maar op basis van het advies van Carclean heb ik de Dodo Juice - Supernatural Leather Sealant en de Supernatural Leather Cleaner besteld. Zijn ook goede reviews te vinden over dit product.

Michel

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Michel » 31 mar 2014, 20:25

Rodge, wat is tot nu toe je ervaring met beide producten van Carclean op het Off-White leer van de Outlander?

Rodge

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Rodge » 31 mar 2014, 22:02

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het goed bevalt, voor zover ik dat tot nu toe kan beoordelen. Heb het leer eigenlijk vrij kort nadat ik hem in mijn bezit had, gereinigd en vervolgens de Sealant gebruikt. Na een maand of drie begon ik aan de zijkant van de zitting wat kleurverschil te zien, wat met name komt door het afgeven van je spijkerbroek. Heb het pas schoongemaakt met de reiniger en dat werkt perfect. Weer als nieuw, dus ervaring tot nu toe is goed! :)

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door vanisher » 01 apr 2014, 22:38

vanisher schreef:http://www.colourlock.nl

verzegeling
cleaner
protector

tenminste dat is wat ik gekocht heb.

Ondertussen ook gebruikt, werkt top! de verzegeling zorgt er voor dat je de stoel met een vochtige doek direct schoonveegt.
De cleaner ook gebruikt met een borstel, helemaal toppie, protector er weer op, verzegeling er op en ik kan weer een maand of 3 vooruit.

Michel

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door Michel » 02 apr 2014, 08:53

Thanks. Op basis van jullie ervaring heb ik de cleaner en sealer ook bij carclean.nl besteld. Ben benieuwd.

sannie
Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 nov 2013, 16:13

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door sannie » 02 apr 2014, 13:33

Veel van die leermiddelen zijn grote onzin....Het ouderwetse blik nivea werkt prima.....

Tip van mijn grootvader.....die zat in het leer (het verwerken daarvan)

philip

Re: Beschermen wit leder in PHEV

Bericht door philip » 04 nov 2014, 23:38

Ik zweer bij Bergsteiger ledervet de kleurloze variant. ( vaseline/lanoline) Gebruik ik ook voor mijn motorkleding==> reinigend ( vliegjes!) waterdicht daarna. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie