Hondenrek

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Choukan

Hondenrek

Bericht door Choukan » 07 okt 2013, 13:01

Voor mijn honden, en vooral ook mijn eigen veiligheid, zoek ik een honderek maar MMC biedt geen hondenrek aan op de accesoirelijst en volgens mijn dealer zal dit ook nog niet snel komen....Heeft hier iemand toevallig dezelfde al naar gezocht op de aftermarket en iets gevonden?

jeffrey

Re: Hondenrek

Bericht door jeffrey » 07 okt 2013, 13:13

Ik ben in afwachting of Travall met een rek komt voor de Outlander PHEV. Anders ben ik in overweging om bij www.auto-hondenrek.com te informeren voor het op maat maken van een rek.

Coen Kampstra
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2013, 08:24

Re: Hondenrek

Bericht door Coen Kampstra » 07 okt 2013, 14:15

Daar heb ik straks ook wel interesse in (overigens niet zozeer voor hond, maar meer voor volstoppen kofferbak). In de UK hebben ze hem blijkbaar al wel voor de 'gewone' outlander 2013:
http://www.mitsubishi-cars.co.uk/outlan ... x?group=45 Kijken onder 'Interior Protection'
Dan moet hij hier toch ook aangeboden kunnen worden?

mutsiemutsie

Re: Hondenrek

Bericht door mutsiemutsie » 07 okt 2013, 14:57

Ik heb in mijn huidige auto een demontabel plateau achterin op de halve hoogte zodat ik onder en boven bagage, gereedschap, boodschappen enz. kan bergen.
IK had dit honden-/bagagerek al gevonden en er zit een scheiding aan de zijkanten in de kofferbak een boven en onderpaneel, daar moet een draagsysteem in te maken zijn voor een demontabel tablaeu van geschilderde vloerdeeltjes met een stuk vloerbedekking.

http://www.hondenrek.nl/MITSUBISHI/Outlander
Outlander - Hondenrek.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Choukan

Re: Hondenrek

Bericht door Choukan » 07 okt 2013, 23:14

Coen Kampstra schreef:Daar heb ik straks ook wel interesse in (overigens niet zozeer voor hond, maar meer voor volstoppen kofferbak). In de UK hebben ze hem blijkbaar al wel voor de 'gewone' outlander 2013:
http://www.mitsubishi-cars.co.uk/outlan ... x?group=45 Kijken onder 'Interior Protection'
Dan moet hij hier toch ook aangeboden kunnen worden?
Dat ziet eruit als een goede optie. Kan me niet voorstellen dat de Engelse versie afwijkt dus desnoods daar bestellen.

Choukan

Re: Hondenrek

Bericht door Choukan » 07 okt 2013, 23:19

@Jeffrey, mocht je een prijs hebben hoor ik het graag, wellicht voor hun ook interessanter als er meerdere tegelijk zijn...

NestorY*K

Re: Hondenrek

Bericht door NestorY*K » 09 okt 2013, 08:51

Coen Kampstra schreef:Daar heb ik straks ook wel interesse in (overigens niet zozeer voor hond, maar meer voor volstoppen kofferbak). In de UK hebben ze hem blijkbaar al wel voor de 'gewone' outlander 2013:
http://www.mitsubishi-cars.co.uk/outlan ... x?group=45 Kijken onder 'Interior Protection'
Dan moet hij hier toch ook aangeboden kunnen worden?
Ik heb deze optie in februari jl. gewoon meebesteld bij de Outlander PHEV en begreep onlangs nog dat deze gewoon geleverd gaat worden

Choukan

Re: Hondenrek

Bericht door Choukan » 14 okt 2013, 19:54

NestorY*K schreef:
Coen Kampstra schreef:Daar heb ik straks ook wel interesse in (overigens niet zozeer voor hond, maar meer voor volstoppen kofferbak). In de UK hebben ze hem blijkbaar al wel voor de 'gewone' outlander 2013:
http://www.mitsubishi-cars.co.uk/outlan ... x?group=45 Kijken onder 'Interior Protection'
Dan moet hij hier toch ook aangeboden kunnen worden?
Ik heb deze optie in februari jl. gewoon meebesteld bij de Outlander PHEV en begreep onlangs nog dat deze gewoon geleverd gaat worden
Heb dit aan mijn dealer gevraagd en hij heeft vandaag van MMC NL te horen gekregen dat dit rek niet door Japan is goedgekeurd ivm risico van de gordijn airbags. Lijkt mij een sterk verhaal maar brengt mij toch aan het twijfelen. De dealer wil hem dus ook niet kopen maar dat kan ik natuurlijk altijd zelf nog doen.....lastige keuze.....

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Hondenrek

Bericht door Anko » 14 okt 2013, 20:13

Choukan schreef:
NestorY*K schreef:
Coen Kampstra schreef:Daar heb ik straks ook wel interesse in (overigens niet zozeer voor hond, maar meer voor volstoppen kofferbak). In de UK hebben ze hem blijkbaar al wel voor de 'gewone' outlander 2013:
http://www.mitsubishi-cars.co.uk/outlan ... x?group=45 Kijken onder 'Interior Protection'
Dan moet hij hier toch ook aangeboden kunnen worden?
Ik heb deze optie in februari jl. gewoon meebesteld bij de Outlander PHEV en begreep onlangs nog dat deze gewoon geleverd gaat worden
Heb dit aan mijn dealer gevraagd en hij heeft vandaag van MMC NL te horen gekregen dat dit rek niet door Japan is goedgekeurd ivm risico van de gordijn airbags. Lijkt mij een sterk verhaal maar brengt mij toch aan het twijfelen. De dealer wil hem dus ook niet kopen maar dat kan ik natuurlijk altijd zelf nog doen.....lastige keuze.....
Je kunt er zomaar van uit gaan dat veel voorzieningen van de 7-zitter ook ongewijzigd in de 5-zitter aanwezig zijn. Dat is goedkoper in de productie. Zo zou het mij niet verbazen als de gordijn airbags in de 5-zitters gewoon doorlopen tot en met de achterste zijramen. Een hondenrek ter hoogte van de C-stijl zou het correct uitvouwen van de airbags dan kunnen belemmeren. Weet niet of dat de reden is, maar ik zou het niet zomaar naar het rijk der fabelen verwijzen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Choukan

Re: Hondenrek

Bericht door Choukan » 14 okt 2013, 20:25

Anko schreef: Je kunt er zomaar van uit gaan dat veel voorzieningen van de 7-zitter ook ongewijzigd in de 5-zitter aanwezig zijn. Dat is goedkoper in de productie. Zo zou het mij niet verbazen als de gordijn airbags in de 5-zitters gewoon doorlopen tot en met de achterste zijramen. Een hondenrek ter hoogte van de C-stijl zou het correct uitvouwen van de airbags dan kunnen belemmeren. Weet niet of dat de reden is, maar ik zou het niet zomaar naar het rijk der fabelen verwijzen.
Niet aan gedacht maar dat zou een goede reden kunnen zijn en een logische uitleg. Mijn probleem blijft echter bestaan; twee honden van ca. 35 kg die bij een mogelijk ongeluk door de auto kunnen vliegen met alle gevolgen van dien voor de honden en de inzittende.....en geen oplossing vanuit MMC NL

jeffrey

Re: Hondenrek

Bericht door jeffrey » 14 okt 2013, 21:12

Choukan schreef: Niet aan gedacht maar dat zou een goede reden kunnen zijn en een logische uitleg. Mijn probleem blijft echter bestaan; twee honden van ca. 35 kg die bij een mogelijk ongeluk door de auto kunnen vliegen met alle gevolgen van dien voor de honden en de inzittende.....en geen oplossing vanuit MMC NL
Inderdaad Choukan en daarbij heb ik een iets te enthousiaste stafford die maar al te graag naast mij of op schoot wilt zitten en zich binnen no-time tussen de achterhoofdsteunen en plafond wurmt.
Ik wacht de alternatieven nog even af. Als ik heb geinformeerd bij auto-hondenrek.com dan zal ik dat mededelen.

Choukan

Re: Hondenrek

Bericht door Choukan » 14 okt 2013, 21:29

jeffrey schreef:
Choukan schreef: Niet aan gedacht maar dat zou een goede reden kunnen zijn en een logische uitleg. Mijn probleem blijft echter bestaan; twee honden van ca. 35 kg die bij een mogelijk ongeluk door de auto kunnen vliegen met alle gevolgen van dien voor de honden en de inzittende.....en geen oplossing vanuit MMC NL
Inderdaad Choukan en daarbij heb ik een iets te enthousiaste stafford die maar al te graag naast mij of op schoot wilt zitten en zich binnen no-time tussen de achterhoofdsteunen en plafond wurmt.
Ik wacht de alternatieven nog even af. Als ik heb geinformeerd bij auto-hondenrek.com dan zal ik dat mededelen.
Wel leuk en gezellig zo'n enthousiasteling maar niet echt handig en veilig. Ik hoor het graag van je mocht je iets weten.

Gr. Martijn

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Hondenrek

Bericht door Wreckerrm » 14 okt 2013, 21:32

Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

Phevtreb

Re: Hondenrek

Bericht door Phevtreb » 15 okt 2013, 00:21

Als het inderdaad de airbags zijn die het probleem geven om een rek te plaatsen, is een net dan geen oplossing? Deze kan misschien de airbag toch ruimte geven. Mijn ouders hebben een Mercedes E-klasse station, en daar zit vanaf de fabriek een net in. Ziet er degelijk uit...

hornet76

Re: Hondenrek

Bericht door hornet76 » 02 nov 2013, 09:09

Volgens de dealer zouden de gordijnairbags niet doorlopen tot de "derde" zit-rij. Hoewel we uitspraken van een dealer altijd met een korrel zout moeten nemen ;) lijkt het te stroken met de crash test beelden. Tevens reviews in Australie en VS waar men klaagt over het niet doorlopen van de curtain bags.
@ NestorY*K: Bij welke dealer heb jij hem bijbesteld?

NestorY*K

Re: Hondenrek

Bericht door NestorY*K » 02 nov 2013, 13:51

Tinholt in Velserbroek

Sean

Re: Hondenrek

Bericht door Sean » 17 nov 2013, 20:04

Ik heb het rek besteld bij een Mitsubishi dealer in de UK die deze producten in zijn webshop had. Bestelling is in backorder en ik verwacht dat ze deze binnenkort versturen.
Nu maar hopen dat het rek inderdaad past. Het is in ieder geval een origineel accessoire, want veel aftermarket producten zijn niet erg mooi.

Ik laat het jullie weten als dit de juiste oplossing blijkt.

RonvanD

Re: Hondenrek

Bericht door RonvanD » 18 nov 2013, 11:57

Hondenrekkenshop.nl verwacht begin komende maand met een hondenrek voor de huidige Outlander te komen. Prijs voor het vorige model is 165 euro. Men verwacht dat de prijs voor het huidige model daarvan niet veel zal afwijken. Bij bestelling van meerdere sets in 1 bestelling kan er een aangepaste prijs gemaakt worden.

mutsiemutsie

Re: Hondenrek

Bericht door mutsiemutsie » 18 nov 2013, 13:05

Ik zoek er ook één niet voor hond maar bagage.
Deze wordt trouwens op meer web winkels aangeboden.
Moet dan wel zijn zoals met de kabel dat je hem zelf besteld met kortings bon.

RonvanD

Re: Hondenrek

Bericht door RonvanD » 18 nov 2013, 14:25

Ik gebruik hem ook alleen voor de bagage. Heb nu ook een rek op maat voor mijn Laguna. Is handig voor de vakantie. Of als de kinderen vervelend zijn ;-)

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Hondenrek

Bericht door 968mint » 18 nov 2013, 14:47

Als die airbag al zover doorloopt denk ik niet dat het rek het opblazen elders erg verstoord. Het risico op troep van achter als een raket de passagiersruimte in lijkt mij hoger (aanrijding / roll over ed)
Advies in instructieboek niet hoger laden dan rugleuning, tja lekker handig kan nog de hele auto door of je gebruikt maar een deel van je bagage ruimte (skihelm op weg naar de wintersport dan maar op doen?).
Zal mij ook in het engelse rek verdiepen ben alleen benieuw hoe het bevestigd word.

Bij mijn oude bmw E39 540i touring keurig zeer stevig net dat je omhoog kan doen met stevige bevestiging, zodat je de hele bagageruimte kan benutten. (bij achterband plat kan het net ook nog achter de voorstoelen tot helemaal bovenaan in stevige vergrendeling, rolbox dan voor achterzitting aan de bodemvan de auto vergrendelen)

De phev bevalt mij goed, maar sommige dingen zijn toch wel erg knullig en ergelijk. (en dan druk ik mij voorzichtig uit, parkeersensoren, bagagenet, dimmende binnenspiegel etc etc). Van te voren beseft dat je het niet met Porsche en BMW moet vergelijken maar af en toe........

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Hondenrek

Bericht door 968mint » 18 nov 2013, 14:54

Sean schreef:Ik heb het rek besteld bij een Mitsubishi dealer in de UK die deze producten in zijn webshop had. Bestelling is in backorder en ik verwacht dat ze deze binnenkort versturen.
Nu maar hopen dat het rek inderdaad past. Het is in ieder geval een origineel accessoire, want veel aftermarket producten zijn niet erg mooi.

Ik laat het jullie weten als dit de juiste oplossing blijkt.
Welke dealer was dat, soms hebben ze er vanwege het iets moeilijker verzenden geen zin in. deze blijkbaar wel.

RonvanD

Re: Hondenrek

Bericht door RonvanD » 18 nov 2013, 16:53

Ik heb zojuist een email van de hondenrekken webshop ontvangen op mijn vraag of er verschil zit tussen het hondenrek voor de reguliere Outlander en de PHEV: het antwoord was bevestigend. Blijkbaar wijkt de PHEV dus af van de gewone Outlander en dient het hondenrek daarop aangepast te worden. Hebben degenen die al een hondenrek besteld hebben bevestigd gekregen dat het geschikt is voor de PHEV ?

Coen Kampstra
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2013, 08:24

Re: Hondenrek

Bericht door Coen Kampstra » 18 nov 2013, 19:51

Ik ben benieuwd. Mijn dealer kon zich niet voorstellen dat er een verschil zou zijn tussen de normale Outlander III en de PHEV versie. Hij dacht dat die engelse gewoon zou moeten passen. Mag hem echter (nog?) niet leveren van de importeur omdat ze de veiligheid (al eerder genoemd, ivm airbags) nog aan het bekijken zijn.

Ik wil er in ieder geval wel een, dus met een evt. collectief verhaal doe ik graag mee, heb nog wel eventjes, levering met kerst...

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Hondenrek

Bericht door Reinier L » 18 nov 2013, 20:10

Hondenrek.nl reageerde dat het hek begin december te leveren is. Maatvoering is anders. Heb alvast gereserveerd.
OUTLAND(CRUIS)ER

Plaats reactie