Auto alarm ja of nee?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
DenPhev

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door DenPhev » 11 okt 2013, 09:19

Goedemorgen,

Vanaf het begin van dit forum al lid, maar mij eigenlijk nooit voorgesteld....tot nu toe!

Mijn naam is Dennis en werkzaam in de accountancy (omgeving Zwolle). De laatste tijd veel aanvragen ingediend voor MIA/VAMIL. Dus als iemand nog iets wil weten en/of geregeld moet hebben (denk aan de 3 maands termijn), dan hoor ik dit natuurlijk wel!
Medio februari een Outlander PHEV Instyle, titanium grey, wit leer. Besteld. Verder geen pakketten. Enige optie is een trekhaak (zoals de meesten hier). Huidige auto is een Ford Focus.

De dealer (wassinkopgenoort) heeft aangeven dat de leverdatum met 5 dagen is vervroegd van 22/12 naar 17/12. Wanneer de auto daadwerkelijk wordt uitgeleverd is nog niet bekend, maar dit zal ergens tussen kerst en oud/nieuw zijn!
Ik twijfel nog wel over een alarm. Dit bij de dealer ook aangekaart, maar die hadden geen pasklaar antwoord. Info moest nog bij het hoofdkantoor worden opgevraagd.
Als ik zo het verhaal van Anko lees, dan lijkt mij de optie van die Cobra Driver Cards ook wel iets. Een inbraak in de auto is altijd een reële kans en heeft niets met de PHEV te maken. Het gaat mij er in ieder geval om dat ik ’s ochtends niet wakker wordt en kijk naar een lege oprit.
Misschien is het nog iets om dit systeem centraal in te kopen. Weet iemand wat de kosten zijn om dit systeem te laten inbouwen?

Gr.
Dennis

Calypso

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Calypso » 22 okt 2013, 09:28

Goeie vraag van Dennis over dat alarm.
Ben zelf ook al druk bezig over het feit dat mijn Outlander de kans loopt als taxi te eindigen in Moskou ... :shock:
Dus voor wat betreft die Cobra Card zou ik wel meer willen weten.

Frank

Bollieenzo

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Bollieenzo » 22 okt 2013, 09:34

Ik verwacht binnenkort de Outlander en heb navraag gedaan bij enkele verzekeringsmaatschappijen. In de meeste gevallen blijkt minimaal klasse 3 een vereiste. Dus degene die nog niet nagedacht heeft over wel of niet alarm: waarschijnlijk dwingt de verz. mij. jou tot de aanschaf.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 22 okt 2013, 09:38

Bollieenzo schreef:Ik verwacht binnenkort de Outlander en heb navraag gedaan bij enkele verzekeringsmaatschappijen. In de meeste gevallen blijkt minimaal klasse 3 een vereiste. Dus degene die nog niet nagedacht heeft over wel of niet alarm: waarschijnlijk dwingt de verz. mij. jou tot de aanschaf.
De meesten of de meesten van de enkele die die jij gevraagd hebt? Want tot nu toe heb ik iig alleen maar gehoor dat het niet verplicht wordt. Check anders het aanbod van Willy Baltussen of Carmeleon. Allebei aan bod gekomen op deze site en allebei geen verplichting.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

DenPhev

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door DenPhev » 22 okt 2013, 09:40

Het gaat mij niet om de verplichting vanuit de verzekeringsmaatschappij. Mijn verzekeringsmaatschappij heeft hierover nog niets aangegeven.

Zo'n cobra plaats ik er alleen in om niet naar een lege oprit te moeten kijken. Het zou toch verrekte jammer zijn als je na 10 maand wachten de auto na 1 week al moet missen omdat deze op transport wordt gezet richting Rusland. (de verhoudingen met russia zijn al niet best :o )

De vraag ook bij de dealer neergelegd (2 weken geleden), maar tot op heden daar geen reactie mogen ontvangen. Als ik zo met mijn klanten omga, dan houd ik weinig klanten meer over....

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 22 okt 2013, 10:30

DenPhev schreef:Het gaat mij niet om de verplichting vanuit de verzekeringsmaatschappij. Mijn verzekeringsmaatschappij heeft hierover nog niets aangegeven.

Zo'n cobra plaats ik er alleen in om niet naar een lege oprit te moeten kijken. Het zou toch verrekte jammer zijn als je na 10 maand wachten de auto na 1 week al moet missen omdat deze op transport wordt gezet richting Rusland. (de verhoudingen met russia zijn al niet best :o )
Helemaal mee eens! Maar áls er mensen zijn die het alleen vanwege de verzekering zouden doen, dan is het goed voor hen om te weten dat er alternatieven zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Poldermans

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Poldermans » 11 nov 2013, 20:17

Mijn visie/vragen op dit onderwerp:

1.komen de oosteuropese bendes niet gewoon je cobra driver card binnen halen?
2. Gaat de alarmsensor niet in werking als je de airco/verwarming aanzet op afstand of met timer?

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door WHB » 11 nov 2013, 21:45

Heb nu, in mijn Renault, ook een klasse 3 alarm,
Vind het maar niks.
Ga je een keer met de veerboot staat dat ding te loeien
Wil je een keer uitrusten onderweg maar voor de zekerheid even de deur op slot,
moet je een procedure volgen zodat het ding niet begint te loeien als je iets beweegt.

Dan ben ik ook van mening dat als ze je auto willen dat ze hem toch wel meenemen.
Zijn net zoveel diefstal mogelijkheden als alarmen.

En het nieuws dat er veel gestolen worden wordt door de verzekeringen en de alarm verkoper geventileerd.
Niet echt een verassing.

Wiesenhaan

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Wiesenhaan » 14 nov 2013, 17:02

Bovendien, als je alarm afgaat zit iedereen zich alleen maar te ergeren aan het lawaai, maar gaat niemand kijken wat er aan de hand is. Dus dan is je raam nog steeds ingeslagen en je spullen weg, maar wel dik betaald voor het alarm... Alleen voertuigvolgsysteem erbij zou nog wel wat doen bij diefstal van je auto denk ik, hoewel de pro's dat er ook zo uitslopen waarschijnlijk :twisted:

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door kobus1967 » 14 nov 2013, 20:38

Afgelopen weekend hier vlakbij uit een nieuwbouwwijk tientallen auto's ontdaan van airbags, geen alarm afgegaan en geen braaksporen.
Net iemand gesproken met een af fabriek alarm, zij had nog geluk alleen de airbag van het stuur was weg, bij anderen het complete stuur.
Hoe hou je dat tegen?

Calx

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Calx » 15 nov 2013, 11:18

Zo?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

gbta

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door gbta » 15 nov 2013, 11:42

Gaat het hier ook mee lukken??? :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door kobus1967 » 15 nov 2013, 12:50

Zo'n hond hebben mijn buren ook , hij lag er kwispelend bij terwijl een dief een fiets jatte vorige week.

Calx

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Calx » 15 nov 2013, 14:19

gbta schreef:Gaat het hier ook mee lukken??? :lol:
Zo zie ik ze ook liever, net zoals dieven...

René

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door René » 15 nov 2013, 22:24

gbta schreef:Gaat het hier ook mee lukken??? :lol:
Ik denk dat die meegenomen wordt 8-)

Gre

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Gre » 17 nov 2013, 20:16

Laatst gewijzigd door Gre op 30 nov 2013, 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.

gbta

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door gbta » 20 nov 2013, 09:51

Gre schreef:http://www.youtube.com/watch?v=D3Y5sfTHnWU

toen ik bovenstaand filmpje had gezien , kwam ik diezelfde dag deze schoonheid van het wereld natuurfonds tegen.
natuurlijk gelijk gekocht
ijsbeer.jpg
en nu is zij 1 van mijn alarmen :twisted: :twisted: :twisted:

Ik heb mijn hond Beer genoemd.... lijkt me ook zeer afschrikwekkend dat mijn alarm een Beer is :lol:

Gre

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Gre » 20 nov 2013, 10:34

als je beer wit verft, heb je ook nog een chauffeur
:lol:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 20 nov 2013, 11:28

Advies 1: Wees heel voorzichtig met welke soort verf je gebruikt. Niet elke verfsoort is even geschikt voor elke diersoort.
Advies 2: Wees heel voorzichtig met het afbranden van de oude verf. Ook daar wil het nog wel eens mis gaan.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

gbta

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door gbta » 20 nov 2013, 11:36

Anko schreef:Advies 1: Wees heel voorzichtig met welke soort verf je gebruikt. Niet elke verfsoort is even geschikt voor elke diersoort.
Advies 2: Wees heel voorzichtig met het afbranden van de oude verf. Ook daar wil het nog wel eens mis gaan.
:shock: :lol: :lol:

Tumtiedum

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Tumtiedum » 28 nov 2013, 08:47

Alarm ja. In de auto komt een klasse 4 systeem (defa) , zonder meldkamer abbo maar met mobiele app e.d. Daarnaast laat ik een startonderbreking inbouwen.

berg128

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door berg128 » 28 nov 2013, 08:55

Ik moet ernstig protesteren! In de wandelgangen heb ik vernomen dat steeds meer forumleden door dit topic op het idee gebracht zijn hun vrouw voortaan in de PHEV te laten slapen onder het motto "Die nemen ze zeker niet mee!".... Dit vind ik mensonterend... :mrgreen:

Rob12

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Rob12 » 28 nov 2013, 18:10

+1, dat is een belediging voor de PHEV :lol:

Pleiades
Forumlid
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 dec 2013, 09:50

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Pleiades » 05 dec 2013, 12:30

Iemand ervaring met BEARLOCK stuurslot. Dat is volledig mechanisch en beinvloed dus niet de electronica. Het voorkomt alleen het wegrijden c.q. stelen van de gehele auto want je kan niet meer sturen. Maar dus niet tegen inbraak of stelen van je airbag etc.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Auto alarm ja of nee?

Bericht door Anko » 05 dec 2013, 15:04

Je zou even kunnen zoeken …..
Er is al zoveel over geschreven, inclusief wat je met de sleutel moet als je de auto op slot hebt staan.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie