Fabrieksgarantie

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
pterol
Forumlid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 07:19

Fabrieksgarantie

Bericht door pterol » 03 sep 2013, 08:53

Ik heb nog niet eerder een nieuwe auto gekocht en krijg ik de vraag van de dealer of ik de fabrieksgarantie wil uitbreiden.

Standaard heeft onze PHEV een fabrieksgarantie:
3 jaar op de auto
5 jaar op het accupakket

Kosten om de fabrieksgarantie van de auto uit te breiden naar 5 jaar: € 499 (maximaal 150.000 km)

Normaliter is het uitbreiden van de fabrieksgarantie altijd een geldklop-dingetje, maar met een auto die al 1 recall actie op zijn naam heeft staan is het misschien wel handig.

Ik hoor graag jullie mening.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door vanisher » 03 sep 2013, 09:00

Ik weet niet beter dan dat er 5 jaar garantie op de auto zit.

mutsiemutsie

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door mutsiemutsie » 03 sep 2013, 09:10

Volgens mijn dealer hoef je dat pas te beslissen vlak voor dat de 3 jaar voorbij is. Zal het nog even in de folder nakijken

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door Anko » 03 sep 2013, 09:20

vanisher schreef:Ik weet niet beter dan dat er 5 jaar garantie op de auto zit.
Alleen op de EV componenten. Wel grappig dat juist daar de belangrijkste recall betrekking op had.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door Anko » 03 sep 2013, 09:26

mutsiemutsie schreef:Volgens mijn dealer hoef je dat pas te beslissen vlak voor dat de 3 jaar voorbij is. Zal het nog even in de folder nakijken
Uitgaande van vorige model Outlander:

Standaard is 3 jaar / 100000 km. Let op: verlengen moet inderdaad vóórdat de drie jaar om is MAAR OOK voordat je op 70000 km zit.

Het kan zijn dat voor de nieuwe Outlander iets andere km grenzen gelden. Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Wil alleen iedereen even waarschuwen voor deze potentiële instinker.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mutsiemutsie

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door mutsiemutsie » 03 sep 2013, 11:25

Ter aanvulling wat Anko al melde. Hier de omschrijving uit de folder, omdat er vermeld staat dat de EV en Hybride componenten buiten de dekking van de verlengde garantie vallen. (zit al 5 jaar op) Gelden deze voorwaarden en tarieven ook voor de PHEV
garantie.jpg
garantie 2.jpg
garantie 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

mutsiemutsie

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door mutsiemutsie » 03 sep 2013, 12:23

Nog een aanvulling op de algemene voorwaarden verlengde garantie die is te downloaden op de MMCnl website http://www.mitsubishi-motors.nl/Netherl ... loads.aspx
Als ik het allemaal goed lees
1e Is het onschadelijk als je een onderhoudsbeurt met 1000 km of 1 maand overschrijdt maar daarentegen kan je dan geen aanspraak maken op de verlengde garantie
2e Als je nalaat de stand van de kilometerteller aan te passen of los te koppelen.
Nou kan je nalaten verschillend interpreteren, verzuimen wat je zou moeten doen (dus eigenlijk moet je hem wel los koppelen), of het tegendeel van doen.
garantie voorwaarden.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

pterol
Forumlid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 07:19

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door pterol » 04 sep 2013, 09:49

Dank voor alle informatie!!

Hebben jullie of gaan jullie de fabrieksgarantie uitbreiden?

mutsiemutsie

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door mutsiemutsie » 04 sep 2013, 10:08

Dat beslis ik pas over bijna 3 jaar en minder dan 70.000 km.
Afhankelijk van, wat voor en hoeveel klachten er eventueel zijn op dit forum.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Fabrieksgarantie

Bericht door JanPHEV » 04 sep 2013, 10:27

Ik denk dat ik ook maar eerst eens even de kat uit de boom ga kijken.
Afhankelijk van hoe betrouwbaar de PHEV gaat blijken te zijn en wat voor discussies er eventueel met dealers gaan zijn over garantie.
T.z.t. maar een aantal specifieke draadjes voor openen ;)

Plaats reactie