Snelheid begrenst op 170 km per uur

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
roelf

Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door roelf » 02 sep 2013, 11:40

Hallo allemaal,

Zag in alle promotie filmpjes en folders dat de maximale snelheid van de Outlander PHEV begrenst is op 170 km per uur.

Waarom is dat?

Wat zullen de consequenties zijn als je deze begrenzer er af haalt? (Kan dit ueberhaupt?)

Gaat de auto dan boven de 200 km uur rijden?

Hoor graag jullie reactie

Groeten

Roelf Lease eigenaar Outlander PHEV per december 2013

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 02 sep 2013, 12:57

Wat er dan gebeurd? Dan loop je meer kans je rijbewijs kwijt te raken.

Ben je serieus? :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Moderator
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door OutlanderPHEV » 02 sep 2013, 13:12

Als je snelheid en 0% bijtelling wilt, zit je misschien beter bij het Tesla Model S forum :-)
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door mitsufietsie » 02 sep 2013, 13:27

zo'n rare vraag is het toch niet 8-)
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

najtrebor
Forumlid
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jun 2013, 10:48

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door najtrebor » 02 sep 2013, 14:30

Nee het is helemaal geen rare vraag, ik vroeg me dit ook af. Een begrenzing op 250km kan ik me iets bij voorstellen, maar onderweg naar de wintersport in maart wil ik in Duitsland wel eens harder dan 170km rijden, dus wie weet waarom deze auto begrensd wordt op 170km?????
TG instyle met winterbanden trekhaak glasscoat dakdragers zwart leer

Phevtreb

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Phevtreb » 02 sep 2013, 14:37

Ik denk dat hij begrenst is, omdat de benzinemotor niet genoeg vermogen kan leveren om lange tijd harder dan 170 te rijden bij lege accu. Zo is het bij de volt/ampera in ieder geval wel.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 02 sep 2013, 14:45

Er is maar één vaste overbrengingsverhouding. Daarmee moet de ICU het hele bereik van Vmin (55 km/h) tot Vmax (170 km/h) afwerken. Als Vmin en Vmax te ver uit elkaar liggen heb je óf te weinig toeren bij Vmin of teveel toeren bij Vmax.

Mijn idee, tenminste.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

najtrebor
Forumlid
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jun 2013, 10:48

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door najtrebor » 02 sep 2013, 15:01

dank voor jullie antwoord, maar het wordt me nu te technisch: wat betekent ICU en Vmax en Vmin?????
TG instyle met winterbanden trekhaak glasscoat dakdragers zwart leer

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 02 sep 2013, 15:14

najtrebor schreef:dank voor jullie antwoord, maar het wordt me nu te technisch: wat betekent ICU en Vmax en Vmin?????
Komt 'ie:

Internal Combustion Engine = inwendige verbrandingsmotor (bij PHEV: de benzinemotor)
Vmin = (in mijn post) de minimale snelheid waarbij de benzinemotor rechtstreeks de wielen aandrijft
Vmax = de maxi......
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door mitsufietsie » 02 sep 2013, 15:34

dus dan draait de ICU als deze aanslaat altijd met dezelfde toerental, dus altijd bv. met 2500 rpm.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 02 sep 2013, 16:01

mitsufietsie schreef:dus dan draait de ICU als deze aanslaat altijd met dezelfde toerental, dus altijd bv. met 2500 rpm.
Nee, niet helemaal. Ik bedoelde te zeggen dat de verhouding tussen motortoerental en snelheid bij 55 km/h hetzelfde is als bij 170 km/h. En hetzelfde als. In elke andere willekeurige snelheid.

Bij snelheden beneden de 55 km/h zal de motor te weinig toeren maken en de neiging hebben om af te slaan of te weinig vermogen produceren om de auto vooruit te krijgen. Vandaar de begrenzing naar onderen toe.

Bij snelheden boven de 170 km/h zal de motor teveel toeren maken en zullen uiteindelijk de zuigers of kleppen een keer door de motorkap naar buiten komen. Dat lijkt mij de belangrijkste reden voor een begrenzing naar boven. Plus dat het nogal wat herrie zal maken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 02 sep 2013, 16:04

Anko schreef:
najtrebor schreef:dank voor jullie antwoord, maar het wordt me nu te technisch: wat betekent ICU en Vmax en Vmin?????
Komt 'ie:

Internal Combustion Engine = inwendige verbrandingsmotor (bij PHEV: de benzinemotor)
Vmin = (in mijn post) de minimale snelheid waarbij de benzinemotor rechtstreeks de wielen aandrijft
Vmax = de maxi......
En het had natuurlijk ICE moeten zijn :oops:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door OutSander » 02 sep 2013, 16:07

Anko schreef:En het had natuurlijk ICE moeten zijn :oops:
I.C.U.: Internal Combustion UNIT! :lol:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 02 sep 2013, 16:08

OutSander schreef:
Anko schreef:En het had natuurlijk ICE moeten zijn :oops:
I.C.U.: Internal Combustion UNIT! :lol:
Ach, waarom niet? :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door OutSander » 02 sep 2013, 20:01

Anko schreef:
OutSander schreef:
Anko schreef:En het had natuurlijk ICE moeten zijn :oops:
I.C.U.: Internal Combustion UNIT! :lol:
Ach, waarom niet? :lol:
Laat zich uitspreken als: I see you! :D
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
frank@phevinstyle
Forumlid
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mei 2013, 16:23

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door frank@phevinstyle » 03 sep 2013, 22:50

Wat denken jullie van begrenzing ivm beperking van de gemiddelde CO2 uitstoot? Ik weet niet of in de testcyclus tbv de bepaling van de CO2 uitstoot ook naar de uitstoot bij hogere snelheden gekeken wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het invloed heeft. Het zou dus ook onderdeel kunnen zijn van alle maatregelen om de CO2 uitstoot onder de 50 gr te houden.
Sowieso zal de begrenzing ergens in het motormanagement opgenomen zijn en alleen met gespecialiseerde software aan te passen zijn, waarbij je naar alle waarschijnlijkheid ook je garantie verspeelt.
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Snelheid begrenst op 170 km per uur

Bericht door Anko » 04 sep 2013, 06:19

frank@phevinstyle schreef:Wat denken jullie van begrenzing ivm beperking van de gemiddelde CO2 uitstoot? Ik weet niet of in de testcyclus tbv de bepaling van de CO2 uitstoot ook naar de uitstoot bij hogere snelheden gekeken wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het invloed heeft. Het zou dus ook onderdeel kunnen zijn van alle maatregelen om de CO2 uitstoot onder de 50 gr te houden.
Nee, de test cycli gaan niet zover. Ik geloof zelfs dat e nauwelijks harder dan 80 gereden, uhhh gerold wordt.

Zou ook wel bizar zijn als de Europese type goedkeuring mede gebaseerd was op resultaten van tests bij snelheden die, behalve op sommige plekken in Duitsland, overal illegaal zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie