Alarm
Re: Alarm
Ik heb er een Defa alarm inzitten tot volle tevredenheid. Laadkabel beveiliging werkt ook goed. Eventuele haspels die ertussen zitten zijn automatisch mee beveiligd. Werkt op de standaard remote maar wel was er een aparte startblokkering nodig met rijderskaart omdat de Standaard Klasse 1 niet SCM goedgekeurd is.
Wel gelijk naar een SCM klasse V alarm gegaan ivm de 0% maar las ergens op dit forum dat iemand het bij zijn verzekering voor elkaar had gekregen om de fiscale schade ook mee te verzekeren.
Groeten Jeroen
Witte 00000843
Wel gelijk naar een SCM klasse V alarm gegaan ivm de 0% maar las ergens op dit forum dat iemand het bij zijn verzekering voor elkaar had gekregen om de fiscale schade ook mee te verzekeren.
Groeten Jeroen
Witte 00000843
-
- Forumlid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23
Re: Alarm
OutlanderPHEV schreef:Net even ruggespraak gehad met de leverancier, zowel het verhaal van het gat boren als de extra handzender klopt niet.Neeler schreef:Gaatje klopt wel. Maar met defa krijg je ook een extra handzender. Wordt niet op de sleutel geprogrammeerd.
Waarom geen cobra?
Het alarm wordt op de sleutel geprogrammeerd, net als een ander alarm. Door op de knop op de sleutel te drukken wordt het alarm in- en uitgeschakeld.
WAT HEB JE DAN AAN JE KEYLESS ENTRY ??
Er wordt geen gat geboord, maar de bedrading gaat door een van de aanwezige doorvoerthules.
De extra transponder dient om de aanvullende startonderbreker in en uit te schakelen.
-
- Forumlid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 09:25
Re: Alarm
Waarom zou een Oost-Europeaanse dief voor de Outlander Phev kiezen boven een Range Rover? Iemand?Snackbar schreef:Wat zijn exact de fiscale voordelen van elektrische auto's in Oost-Europa en als ze er al zijn hoelang gelden deze? Lijkt mij toch wel een erg belangrijk punt alvorens te besluiten een bearlock of alarm in te bouwen
-
- Forumlid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 09:25
Re: Alarm
Dus we moeten Russische autodieven vrezen. In het geval je kiest voor een GPS tracking systeem is een dekking in Rusland van groot belang.pw1979 schreef:Wat ik begreep, kunnen taxi's in grote Russische steden subsidie krijgen als de hybride/electrisch kunnen rijden. Daar komt de populariteit vandaan.
Re: Alarm
Ik krijg zojuist deze mededeling van een bedrijf wat een offerte gaat sturen voor een klasse 4 alarm. (voertuigvolg)
Is er ergens te checken of de startonderbreking nou wel of niet goed gekeurd is.
qoute:
"Belangrijkste vraag betreft het voertuigvolgsysteem; de Outlander is standaard niet voorzien van een SCM klasse 1 goedkeuring op de startblokkering. Dat wil niet zeggen dat hij er niet in zit, of dat hij niet goed zou zijn – alleen dat hij niet ter keuring is aangeboden aan SCM. De aanwezigheid van een klasse 1 certificaat is echter een voorwaarde om een klasse 4 certificaat af te kunnen / mogen geven. We kunnen hier op 2 manieren mee omgaan:
- We voegen een voertuigvolgsysteem toe aan de affabriek startblokkering. De functionaliteit komt overeen met klasse 4 – maar we kunnen er geen SCM certificaat bij af geven. In plaats daarvan bieden we het “AUTOalarm.nl” certificaat ( zie bijlage ) als bewijs van aansluiting.
- We monteren een extra klasse 1 ( met aparte handzender… ), zodat we een compleet klasse 4 certificaat af kunnen geven.
"
Is er ergens te checken of de startonderbreking nou wel of niet goed gekeurd is.
qoute:
"Belangrijkste vraag betreft het voertuigvolgsysteem; de Outlander is standaard niet voorzien van een SCM klasse 1 goedkeuring op de startblokkering. Dat wil niet zeggen dat hij er niet in zit, of dat hij niet goed zou zijn – alleen dat hij niet ter keuring is aangeboden aan SCM. De aanwezigheid van een klasse 1 certificaat is echter een voorwaarde om een klasse 4 certificaat af te kunnen / mogen geven. We kunnen hier op 2 manieren mee omgaan:
- We voegen een voertuigvolgsysteem toe aan de affabriek startblokkering. De functionaliteit komt overeen met klasse 4 – maar we kunnen er geen SCM certificaat bij af geven. In plaats daarvan bieden we het “AUTOalarm.nl” certificaat ( zie bijlage ) als bewijs van aansluiting.
- We monteren een extra klasse 1 ( met aparte handzender… ), zodat we een compleet klasse 4 certificaat af kunnen geven.
"
- zdDog
- Forumlid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
- Contacteer:
Re: Alarm
Toch maar een disklok aangeschaft, slaap ik iets beter op
De Partij van de Rede
Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming
Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming
-
- Forumlid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 12 sep 2013, 12:10
Re: Alarm
Sander dank voor je uiteenzetting ben ook aan het zoeken naar wat handig is. Zelf zoek ik naar gemak, prijs is onder geschikt.Sader schreef:Beste Forum leden,
Bij deze even duidelijkheid over de verschillen en de voors en tegens van de Defa en Cobra alarmen.
Defa:
1. Klasse I Startonderbreker, te bedienen met een Tag of Kaart (beide meegeleverd).
a. Passief systeem, dus geen batterij en geen onderhoud. De Tag of Kaart maakt gebruik van de stroomvoorziening van de ingebouwde Antenne.
b. Robuust systeem. Spat en waterdicht. Geen kans op storing of defect raken van de Tag of Kaart.
c. Bereik van de Tag is ca. 5 cm en de kaart ca. 8 cm. De berijder dient de Tag of kaart aan te bieden in de auto bij de antenne.
2. Klasse III Alarm systeem.
a. Te bedienen met de originele Mitsubishi sleutel (te programmeren door de inbouwer).
b. Beveiliging van de meegeleverde laadkabel, door activering van het alarm.
c. Alle componenten zijn bedraad aangesloten naar de centrale, geen kans op storingen of sabotage.
Cobra:
1. Klasse 1 Startonderbreker, te bedienen met Keycard.
a. Actief systeem, dus met batterij en onderhoud (bij lege batterij). De Keycard maakt gebruik van een continue signaal, tenzij deze uitgezet wordt met de bedieningsknop.
b. Niet spat en waterdicht.
c. Signaalbereik 7 - 15 meter (niet concreet bekend), door continue signaal, makkelijk door boevengilde te relayen (verlengen van signaal) en daarmee makkelijker te 'kraken'.
d. Voor de berijder geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.
2. Klasse III Alarm systeem.
a. Te bedienen met de originele Mitsubishi sleutel.
b. (Vooralsnog) geen beveiliging van de laadkabel.
c. Draadloze sirene.
Uiteraard blijft de keuze aan de berijder!
Welke geeft het meeste gemak? Om het wat te specificeren nog even wat vragen over de verschillen m.b.t. de klassen 1/3 defa en klasse 1/3 cobra:
Wat is het verschil in grootte van de extra kaart? Is handtas nodig
Wat is het verschil in keyless gebruik?.
Wat is het verschil met in en uit schakelen/ handelingen? (m.b.t. het starten/ afsluiten)
Bij de cobra noem je “Voor de bereider geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.” Wat bedoel je hiermee en is dat bij de defa anders, wel extra handeling?
Verder heb ik het mogelijk gemist maar is er al bekend of de startonderbreker van de auto nu wel of niet oke is?
Re: Alarm
Met alle respect, maar dit stuk is wel richting 1 product geschreven, en dat is dus Defa. Het zal mij verder jeuken welk systeem beter is, of wat er bij mij word ingebouwd. Bij een vergelijk echter de voors en tegens zo neer te zetten dat elk voordeel richting 1 merk gaat is niet echt objectief.Sader schreef:Beste Forum leden,
Bij deze even duidelijkheid over de verschillen en de voors en tegens van de Defa en Cobra alarmen.
Re: Alarm
Beste Simon,
Hierbij de antwoorden.
Wat is het verschil in grootte van de extra kaart? Is handtas nodig
De Defa tag is zo groot als een 2 euro munt, de Defa pas is zo groot als een bankpas
De cobra DriverCard is zo groot als een bankpas, maar iets dikker
Wat is het verschil in keyless gebruik?
Doordat het bereik van Cobra zo ver is, is het voor de berijder niet noodzakelijk een extra handeling uit te voeren.
De Defa Tag dient langs de ontvanger gehaald/geplaatst te worden, hier zijn diverse comfort oplossingen voor te verzinnen.
Wat is het verschil met in en uit schakelen/ handelingen? (m.b.t. het starten/ afsluiten)
De startblokkering wordt automatisch ingeschakeld na het alarm te activeren of de auto te verlaten met de keyless entry. Het deblokkeren van de startblokkering gaat zowel bij Cobra als Defa met een Tag of zogeheten Driver Card.
Bij de cobra noem je “Voor de bereider geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.” Wat bedoel je hiermee en is dat bij de defa anders, wel extra handeling?
Zoals gezegd is het bereik van de Cobra Driver Card veel groter, maar dit heeft op beveiligingsniveau een groot nadeel. Het signaal is makkelijk te jammen doordat er continue signaal is en deze een groot bereik heeft (ca. 7 meter) Comfort technisch betekent het dat de berijder geen extra handeling hoeft uit te voeren.
Bij defa dient de tag aangeboden te worden aan de ontvanger, die weg gebouwd is in de auto. Deze tag heeft een veel korter bereik, maar is dus op beveiligingsniveau veel beter.
Verder heb ik het mogelijk gemist maar is er al bekend of de startonderbreker van de auto nu wel of niet oke is?
De Klasse I van de Outlander is door Cobra SCM gekeurd en dus icm een cobra toe te passen, maar vergeet niet de Outlander is een zeer 'open' auto. Vandaar dat Cobra ook een extra startblokkering met Driver Card aanbiedt.
De Defa kan ook ingebouwd worden, maar dient er een extra startblokkering geplaatst te worden met tag. Maar dit moet de berijder eigenlijk ook willen, dit uiteraard weer ivm veiligheidsrisico.
Hierbij de antwoorden.
Wat is het verschil in grootte van de extra kaart? Is handtas nodig
De Defa tag is zo groot als een 2 euro munt, de Defa pas is zo groot als een bankpas
De cobra DriverCard is zo groot als een bankpas, maar iets dikker
Wat is het verschil in keyless gebruik?
Doordat het bereik van Cobra zo ver is, is het voor de berijder niet noodzakelijk een extra handeling uit te voeren.
De Defa Tag dient langs de ontvanger gehaald/geplaatst te worden, hier zijn diverse comfort oplossingen voor te verzinnen.
Wat is het verschil met in en uit schakelen/ handelingen? (m.b.t. het starten/ afsluiten)
De startblokkering wordt automatisch ingeschakeld na het alarm te activeren of de auto te verlaten met de keyless entry. Het deblokkeren van de startblokkering gaat zowel bij Cobra als Defa met een Tag of zogeheten Driver Card.
Bij de cobra noem je “Voor de bereider geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.” Wat bedoel je hiermee en is dat bij de defa anders, wel extra handeling?
Zoals gezegd is het bereik van de Cobra Driver Card veel groter, maar dit heeft op beveiligingsniveau een groot nadeel. Het signaal is makkelijk te jammen doordat er continue signaal is en deze een groot bereik heeft (ca. 7 meter) Comfort technisch betekent het dat de berijder geen extra handeling hoeft uit te voeren.
Bij defa dient de tag aangeboden te worden aan de ontvanger, die weg gebouwd is in de auto. Deze tag heeft een veel korter bereik, maar is dus op beveiligingsniveau veel beter.
Verder heb ik het mogelijk gemist maar is er al bekend of de startonderbreker van de auto nu wel of niet oke is?
De Klasse I van de Outlander is door Cobra SCM gekeurd en dus icm een cobra toe te passen, maar vergeet niet de Outlander is een zeer 'open' auto. Vandaar dat Cobra ook een extra startblokkering met Driver Card aanbiedt.
De Defa kan ook ingebouwd worden, maar dient er een extra startblokkering geplaatst te worden met tag. Maar dit moet de berijder eigenlijk ook willen, dit uiteraard weer ivm veiligheidsrisico.
Re: Alarm
Beste PW1979,
We schrijven de voor- en nadelen van beide systemen. En laten de keuze uiteraard geheel aan de berijder.
Maar kan me goed voorstellen dat door alle aanbod het er niet duidelijker op wordt.
Succes met het maken van de keuze wel of geen beveiliging en welke manier van beveiligen.
We schrijven de voor- en nadelen van beide systemen. En laten de keuze uiteraard geheel aan de berijder.
Maar kan me goed voorstellen dat door alle aanbod het er niet duidelijker op wordt.
Succes met het maken van de keuze wel of geen beveiliging en welke manier van beveiligen.
Re: Alarm
Vandaag even geprobeerd of ik het alarm wat is uitgezet voor de europese markt kan activeren volgens de aanwijzingen in het boekje. Dit helaas zonder resulaat, het lijkt mij echter een softwarematige aanpassing. Heeft iemand al gevraagd of de dealer deze weer kan activeren. Voor de invoer mocht het blijkbaar niet maar ik vraag me af of de dealer dit nu wel gewoon kan/mag.
Groet
Marlies
Groet
Marlies
Re: Alarm
De dealer kan dit:hoops schreef:Vandaag even geprobeerd of ik het alarm wat is uitgezet voor de europese markt kan activeren volgens de aanwijzingen in het boekje. Dit helaas zonder resulaat, het lijkt mij echter een softwarematige aanpassing. Heeft iemand al gevraagd of de dealer deze weer kan activeren?
http://mitsubishiforum.com/forum/mitsub ... ion-40223/
Ik heb zelf al zo'n ding besteld. Lekker hobbyen... Nog 2 weekjes