Alarm

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
hemdd
Forumlid
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 jul 2013, 20:24

Re: Alarm

Bericht door hemdd » 21 nov 2013, 18:55

Sorry, ben er al achter. Je moet de knop ongeveer 10 seconden goed ingedrukt houden. Het rode lampje moet branden, totdat het uitgaat. Ik drukte blijkbaar niet hard genoeg.

Snackbar
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 sep 2013, 09:25

Re: Alarm

Bericht door Snackbar » 22 nov 2013, 22:35

Wat zijn exact de fiscale voordelen van elektrische auto's in Oost-Europa en als ze er al zijn hoelang gelden deze? Lijkt mij toch wel een erg belangrijk punt alvorens te besluiten een bearlock of alarm in te bouwen

jeroen2740

Re: Alarm

Bericht door jeroen2740 » 23 nov 2013, 17:50

Ik heb er een Defa alarm inzitten tot volle tevredenheid. Laadkabel beveiliging werkt ook goed. Eventuele haspels die ertussen zitten zijn automatisch mee beveiligd. Werkt op de standaard remote maar wel was er een aparte startblokkering nodig met rijderskaart omdat de Standaard Klasse 1 niet SCM goedgekeurd is.

Wel gelijk naar een SCM klasse V alarm gegaan ivm de 0% maar las ergens op dit forum dat iemand het bij zijn verzekering voor elkaar had gekregen om de fiscale schade ook mee te verzekeren.

Groeten Jeroen


Witte 00000843

axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: Alarm

Bericht door axum » 23 nov 2013, 17:56

OutlanderPHEV schreef:
Neeler schreef:Gaatje klopt wel. Maar met defa krijg je ook een extra handzender. Wordt niet op de sleutel geprogrammeerd.
Waarom geen cobra?
Net even ruggespraak gehad met de leverancier, zowel het verhaal van het gat boren als de extra handzender klopt niet.

Het alarm wordt op de sleutel geprogrammeerd, net als een ander alarm. Door op de knop op de sleutel te drukken wordt het alarm in- en uitgeschakeld.

WAT HEB JE DAN AAN JE KEYLESS ENTRY ??

Er wordt geen gat geboord, maar de bedrading gaat door een van de aanwezige doorvoerthules.

De extra transponder dient om de aanvullende startonderbreker in en uit te schakelen.

Snackbar
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 sep 2013, 09:25

Re: Alarm

Bericht door Snackbar » 23 nov 2013, 20:08

Snackbar schreef:Wat zijn exact de fiscale voordelen van elektrische auto's in Oost-Europa en als ze er al zijn hoelang gelden deze? Lijkt mij toch wel een erg belangrijk punt alvorens te besluiten een bearlock of alarm in te bouwen
Waarom zou een Oost-Europeaanse dief voor de Outlander Phev kiezen boven een Range Rover? Iemand?

pw1979

Re: Alarm

Bericht door pw1979 » 23 nov 2013, 22:12

Wat ik begreep, kunnen taxi's in grote Russische steden subsidie krijgen als de hybride/electrisch kunnen rijden. Daar komt de populariteit vandaan.

Sader

Re: Alarm

Bericht door Sader » 23 nov 2013, 23:47

Beste silversurfer,

De tag die bij de defa wordt geleverd is zo groot als een 2 euro munt. Tevens wordt er ook een pas (ter grootte van een pinpas) meegeleverd.

Gr. Sader

Snackbar
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 sep 2013, 09:25

Re: Alarm

Bericht door Snackbar » 24 nov 2013, 08:24

pw1979 schreef:Wat ik begreep, kunnen taxi's in grote Russische steden subsidie krijgen als de hybride/electrisch kunnen rijden. Daar komt de populariteit vandaan.
Dus we moeten Russische autodieven vrezen. In het geval je kiest voor een GPS tracking systeem is een dekking in Rusland van groot belang.

968mint
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 sep 2013, 11:45

Re: Alarm

Bericht door 968mint » 24 nov 2013, 12:15

Dan krijg je auto tenminste nog terug nadat hij grondig door half rusland is verkr........t sorry getest

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: Alarm

Bericht door WHB » 24 nov 2013, 19:13

Als je auto inmiddels in Rusland is kan je mooi volgen welke ritjes deze taxi maakt, maar hem terughalen valt niet mee.

yuri

Re: Alarm

Bericht door yuri » 24 nov 2013, 19:56

Ik weet niet hoor maar zo'n tracking systeemsoftware door een beetje dief toch omzeild door een gsm jammer?
Ik snap niet waarom dat wordt ingebouwd anders dan voor km registratie of voor gelegenheidsdieven.

p.balleur

Re: Alarm

Bericht door p.balleur » 25 nov 2013, 11:47

Ik krijg zojuist deze mededeling van een bedrijf wat een offerte gaat sturen voor een klasse 4 alarm. (voertuigvolg)

Is er ergens te checken of de startonderbreking nou wel of niet goed gekeurd is.


qoute:

"Belangrijkste vraag betreft het voertuigvolgsysteem; de Outlander is standaard niet voorzien van een SCM klasse 1 goedkeuring op de startblokkering. Dat wil niet zeggen dat hij er niet in zit, of dat hij niet goed zou zijn – alleen dat hij niet ter keuring is aangeboden aan SCM. De aanwezigheid van een klasse 1 certificaat is echter een voorwaarde om een klasse 4 certificaat af te kunnen / mogen geven. We kunnen hier op 2 manieren mee omgaan:

- We voegen een voertuigvolgsysteem toe aan de affabriek startblokkering. De functionaliteit komt overeen met klasse 4 – maar we kunnen er geen SCM certificaat bij af geven. In plaats daarvan bieden we het “AUTOalarm.nl” certificaat ( zie bijlage ) als bewijs van aansluiting.

- We monteren een extra klasse 1 ( met aparte handzender… ), zodat we een compleet klasse 4 certificaat af kunnen geven.

"

OutPHEV

Re: Alarm

Bericht door OutPHEV » 25 nov 2013, 16:21

Ik rijd de instyle+
Is verzekerd 5 jaar tegen aanschafwaarde + accessoires. (Factuur dealer)
Ook de fiscale bijtelling is verzekerd.
Onbeperkt km
Inzttenden
Lichamelijk letsel enz.

Geen alarm vereist.

Carmeleon verzekeringen 75 euro per maand
Trede 20 75% korting

Zorro

Re: Alarm

Bericht door Zorro » 25 nov 2013, 16:27

Ik heb mijn auto nu al sinds donderdag en hij staat er nog steeds....

Silversurfer

Re: Alarm

Bericht door Silversurfer » 25 nov 2013, 19:31

Sader schreef:Beste silversurfer,

De tag die bij de defa wordt geleverd is zo groot als een 2 euro munt. Tevens wordt er ook een pas (ter grootte van een pinpas) meegeleverd.

Gr. Sader

Thanks. Klinkt goed.

Gebruikersavatar
zdDog
Forumlid
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 okt 2013, 12:50
Contacteer:

Re: Alarm

Bericht door zdDog » 25 nov 2013, 22:26

Toch maar een disklok aangeschaft, slaap ik iets beter op :mrgreen:
De Partij van de Rede

Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming

lekstroom

Re: Alarm

Bericht door lekstroom » 25 nov 2013, 23:13

Zorro schreef:Ik heb mijn auto nu al sinds donderdag en hij staat er nog steeds....
Statistisch niet significant ;)

Simon
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 sep 2013, 12:10

Re: Alarm

Bericht door Simon » 28 nov 2013, 12:24

Sader schreef:Beste Forum leden,

Bij deze even duidelijkheid over de verschillen en de voors en tegens van de Defa en Cobra alarmen.

Defa:
1. Klasse I Startonderbreker, te bedienen met een Tag of Kaart (beide meegeleverd).
a. Passief systeem, dus geen batterij en geen onderhoud. De Tag of Kaart maakt gebruik van de stroomvoorziening van de ingebouwde Antenne.
b. Robuust systeem. Spat en waterdicht. Geen kans op storing of defect raken van de Tag of Kaart.
c. Bereik van de Tag is ca. 5 cm en de kaart ca. 8 cm. De berijder dient de Tag of kaart aan te bieden in de auto bij de antenne.

2. Klasse III Alarm systeem.
a. Te bedienen met de originele Mitsubishi sleutel (te programmeren door de inbouwer).
b. Beveiliging van de meegeleverde laadkabel, door activering van het alarm.
c. Alle componenten zijn bedraad aangesloten naar de centrale, geen kans op storingen of sabotage.

Cobra:
1. Klasse 1 Startonderbreker, te bedienen met Keycard.
a. Actief systeem, dus met batterij en onderhoud (bij lege batterij). De Keycard maakt gebruik van een continue signaal, tenzij deze uitgezet wordt met de bedieningsknop.
b. Niet spat en waterdicht.
c. Signaalbereik 7 - 15 meter (niet concreet bekend), door continue signaal, makkelijk door boevengilde te relayen (verlengen van signaal) en daarmee makkelijker te 'kraken'.
d. Voor de berijder geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.

2. Klasse III Alarm systeem.
a. Te bedienen met de originele Mitsubishi sleutel.
b. (Vooralsnog) geen beveiliging van de laadkabel.
c. Draadloze sirene.

Uiteraard blijft de keuze aan de berijder!
Sander dank voor je uiteenzetting ben ook aan het zoeken naar wat handig is. Zelf zoek ik naar gemak, prijs is onder geschikt.
Welke geeft het meeste gemak? Om het wat te specificeren nog even wat vragen over de verschillen m.b.t. de klassen 1/3 defa en klasse 1/3 cobra:

Wat is het verschil in grootte van de extra kaart? Is handtas nodig :)
Wat is het verschil in keyless gebruik?.
Wat is het verschil met in en uit schakelen/ handelingen? (m.b.t. het starten/ afsluiten)

Bij de cobra noem je “Voor de bereider geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.” Wat bedoel je hiermee en is dat bij de defa anders, wel extra handeling?

Verder heb ik het mogelijk gemist maar is er al bekend of de startonderbreker van de auto nu wel of niet oke is?

pw1979

Re: Alarm

Bericht door pw1979 » 28 nov 2013, 12:59

Sader schreef:Beste Forum leden,

Bij deze even duidelijkheid over de verschillen en de voors en tegens van de Defa en Cobra alarmen.
Met alle respect, maar dit stuk is wel richting 1 product geschreven, en dat is dus Defa. Het zal mij verder jeuken welk systeem beter is, of wat er bij mij word ingebouwd. Bij een vergelijk echter de voors en tegens zo neer te zetten dat elk voordeel richting 1 merk gaat is niet echt objectief.

Sader

Re: Alarm

Bericht door Sader » 28 nov 2013, 21:38

Beste Simon,

Hierbij de antwoorden.

Wat is het verschil in grootte van de extra kaart? Is handtas nodig :)
De Defa tag is zo groot als een 2 euro munt, de Defa pas is zo groot als een bankpas
De cobra DriverCard is zo groot als een bankpas, maar iets dikker

Wat is het verschil in keyless gebruik?
Doordat het bereik van Cobra zo ver is, is het voor de berijder niet noodzakelijk een extra handeling uit te voeren.
De Defa Tag dient langs de ontvanger gehaald/geplaatst te worden, hier zijn diverse comfort oplossingen voor te verzinnen.

Wat is het verschil met in en uit schakelen/ handelingen? (m.b.t. het starten/ afsluiten)
De startblokkering wordt automatisch ingeschakeld na het alarm te activeren of de auto te verlaten met de keyless entry. Het deblokkeren van de startblokkering gaat zowel bij Cobra als Defa met een Tag of zogeheten Driver Card.

Bij de cobra noem je “Voor de bereider geen extra handeling, door het lange signaalbereik van de Keycard.” Wat bedoel je hiermee en is dat bij de defa anders, wel extra handeling?

Zoals gezegd is het bereik van de Cobra Driver Card veel groter, maar dit heeft op beveiligingsniveau een groot nadeel. Het signaal is makkelijk te jammen doordat er continue signaal is en deze een groot bereik heeft (ca. 7 meter) Comfort technisch betekent het dat de berijder geen extra handeling hoeft uit te voeren.

Bij defa dient de tag aangeboden te worden aan de ontvanger, die weg gebouwd is in de auto. Deze tag heeft een veel korter bereik, maar is dus op beveiligingsniveau veel beter.

Verder heb ik het mogelijk gemist maar is er al bekend of de startonderbreker van de auto nu wel of niet oke is?
De Klasse I van de Outlander is door Cobra SCM gekeurd en dus icm een cobra toe te passen, maar vergeet niet de Outlander is een zeer 'open' auto. Vandaar dat Cobra ook een extra startblokkering met Driver Card aanbiedt.

De Defa kan ook ingebouwd worden, maar dient er een extra startblokkering geplaatst te worden met tag. Maar dit moet de berijder eigenlijk ook willen, dit uiteraard weer ivm veiligheidsrisico.

Sader

Re: Alarm

Bericht door Sader » 28 nov 2013, 21:42

Beste PW1979,

We schrijven de voor- en nadelen van beide systemen. En laten de keuze uiteraard geheel aan de berijder.

Maar kan me goed voorstellen dat door alle aanbod het er niet duidelijker op wordt.

Succes met het maken van de keuze wel of geen beveiliging en welke manier van beveiligen.

Simon
Forumlid
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 sep 2013, 12:10

Re: Alarm

Bericht door Simon » 30 nov 2013, 15:16

Sader dank voor je uitleg en info

hoops

Re: Alarm

Bericht door hoops » 30 nov 2013, 16:19

Vandaag even geprobeerd of ik het alarm wat is uitgezet voor de europese markt kan activeren volgens de aanwijzingen in het boekje. Dit helaas zonder resulaat, het lijkt mij echter een softwarematige aanpassing. Heeft iemand al gevraagd of de dealer deze weer kan activeren. Voor de invoer mocht het blijkbaar niet maar ik vraag me af of de dealer dit nu wel gewoon kan/mag.

Groet
Marlies

Reinier L
Forumlid
Berichten: 640
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: Alarm

Bericht door Reinier L » 30 nov 2013, 16:26

Ik had wat betreft de app exact dezelfde gedachte.
Ook iets voor het lijstje verbeterpunten aan MNL.
OUTLAND(CRUIS)ER

koos v

Re: Alarm

Bericht door koos v » 30 nov 2013, 18:17

hoops schreef:Vandaag even geprobeerd of ik het alarm wat is uitgezet voor de europese markt kan activeren volgens de aanwijzingen in het boekje. Dit helaas zonder resulaat, het lijkt mij echter een softwarematige aanpassing. Heeft iemand al gevraagd of de dealer deze weer kan activeren?
De dealer kan dit:

http://mitsubishiforum.com/forum/mitsub ... ion-40223/

Ik heb zelf al zo'n ding besteld. Lekker hobbyen... Nog 2 weekjes

Plaats reactie