Alarm

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Alarm

Bericht door vanisher » 22 jul 2013, 20:52

Ben ik de enige die een klasse 3 alarm mist in de auto? Laat staan in de optielijst?

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alarm

Bericht door Denniss » 22 jul 2013, 23:06

Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met alarmen. Ik geef de voorkeur aan een GPS tracer.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

nestorix
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:07

Re: Alarm

Bericht door nestorix » 25 jul 2013, 17:34

Denniss schreef:Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met alarmen. Ik geef de voorkeur aan een GPS tracer.
Tsja, tegenwoordig zijn de GSM jammers echter zeer makkelijk te verkrijgen. En die GPS trackers worden vaak op voor de handliggende, en voor criminelen onthoudbare, plaatsen gemonteerd. Is er dus zo uitgesloopt. Het is een beetje afgelopen business die GPS trackers denk ik.

Ik zou er dan overigens twee inbouwen. Eentje op de gebruikelijke plek en eentje op een onlogische plek. Hopelijk denken ze bij het verwijderen van de eerste dat ze klaar zijn en zetten de GSM jammer uit. Dan kan de tweede niet ontdekte unit zijn werk nog doen. Maar goed, helemaal dure oplossing dus.

Marcel

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alarm

Bericht door Denniss » 25 jul 2013, 17:47

Als er professionals met je auto van door gaan dan kun je inbouwen wat je wilt maar ben je hem toch kwijt. Ik wil me beperkten tot een gps-systeem zonder terugkerende kosten en ik wil gebruik maken van een Tile.. Die Tile is echt een longshot maar kost ook bijna niets.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

nestorix
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:07

Re: Alarm

Bericht door nestorix » 25 jul 2013, 18:03

Denniss schreef:Die Tile is echt een longshot maar kost ook bijna niets.
Een Tile is inderdaad een "very longshot". Ontzettend leuk en geinig initiatief, maar je kan alleen je Tile opsporen als iemand anders in de buurt ook die Tile App heeft draaien. En dan maximaal zo'n 20 tot 30 meter er vandaan (aangezien het bluetooth is volgens mij). Ik gok niet dat je daar je auto ooit mee gaat terug vinden.

Er zijn ook GPS trackers waar je een goedkope prepaid SIM in kan doen en die de positie terug SMS-en als je ze een SMS-je stuurt. Ik zou nog eerder dat doen.

Marcel

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 25 jul 2013, 18:36

Het gaat niet zozeer om het er voor te zorgen dat je auto gejat wordt (toch allrisk) maar verzekeringen kunnen best eens moeilijk doen. Zeker als je wel eens wat duurdere spulletjes vervoert.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alarm

Bericht door Denniss » 26 jul 2013, 12:03

vanisher schreef:Het gaat niet zozeer om het er voor te zorgen dat je auto gejat wordt (toch allrisk) maar verzekeringen kunnen best eens moeilijk doen. Zeker als je wel eens wat duurdere spulletjes vervoert.
Ik heb zelden iets in in auto liggen van waarde, zelfs de tomtom haal ik eruit. Ik begreep dat een ander forumlid een goede verzekering aanbood die aansluit bij de Outlander PHEV.
De Tile is een very very looooooong shot weet ik ;)
Dat verwachten ze niet dus grotere kans dat ze het niet merken en het komt gewoon door een gps jammer heen ;)

... very very very loooooooooong shot.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Mitsfan

Re: Alarm

Bericht door Mitsfan » 26 jul 2013, 18:50

Nu kan de Outlander-PHEV wel AR verzekerd zijn, maar als ie gestolen wordt heb je in die zin een probleem dat je fiscale- en alle andere voordelen ook "gestolen" zijn. :roll:

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alarm

Bericht door Denniss » 26 jul 2013, 20:56

Mitsfan schreef:Nu kan de Outlander-PHEV wel AR verzekerd zijn, maar als ie gestolen wordt heb je in die zin een probleem dat je fiscale- en alle andere voordelen ook "gestolen" zijn. :roll:
Klopt, dat valt geloof ik onder ondernemersrisico..
Een goed alarm en goede gps tracker is misschien toch de investering wel waard.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 27 jul 2013, 00:34

Volgens mij klopt dat niet..Alleen als de auto vervreemd wordt (niet ONTvreemd!!) krijg je problemen met de belasting, dus bij overschrijven.

Totall loss of diefstal horen niet bij vervreemden.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alarm

Bericht door Denniss » 27 jul 2013, 22:55

Dat zo dan super zijn lijkt me..
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Mitsfan

Re: Alarm

Bericht door Mitsfan » 29 jul 2013, 15:11

Volgens mij klopt dat niet..Alleen als de auto vervreemd wordt (niet ONTvreemd!!) krijg je problemen met de belasting, dus bij overschrijven.

Totall loss of diefstal horen niet bij vervreemden.
Ja, eens.
Maar als de auto ontvreemd of total loss gereden wordt, moet je een andere aanschaffen en die heeft niet meer de voordelen zoals we nu (de meeste van ons) gaan genieten.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 29 jul 2013, 15:35

Dat is toch een hele andere issue?

Verzekering dekt ook de volledige waarde (en niet waarde naar voordelen) dus het kost je niets.
Enige wat het je wel kost is bijtelling.. En ik begreep dat daar zelfs een speciale verzekering voor komt.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Alarm

Bericht door OutlanderPHEV » 29 jul 2013, 16:47

@vanisher, kun je daar wat meer over vertellen? Betekent dit dat als mijn auto gestolen wordt of total-loss raakt, ik de resterende looptijd van de verzekeringsperiode schadeloos wordt gesteld op het gebied van bijtelling? Hoe gaat dat in zijn werk dan?
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 29 jul 2013, 21:17

Dat gaat wel de bedoeling zijn ja.

Als het goed is komt er binnenkort vanuit de dealers meer info.

Mitsfan

Re: Alarm

Bericht door Mitsfan » 29 jul 2013, 22:19

Nee hoor. Als je All Risk verzekerd ben, dan heb je gewoon de materiële waarde van de auto verzekerd en dat is de eerste paar jaar (3 meestal) op basis van nieuwwaarde en daarna volgt percentage-gewijs afschrijving.
De verzekeraar gaat echt geen afspraken die jij met de overheid/fiscus hebt gemaakt en subsidies meeverzekeren.

Wordt de auto ontvreemd of raakt de auto TL, dan krijg je de materiele (nieuw)waarde uitgekeerd niet meer!!

Anders wordt het als bij een TL-schade de schuld bij een ander ligt. Je kunt dan bij de WA-verzekeraar van jou wederpartij ál jou aantoonbare schade claimen.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Alarm

Bericht door Denniss » 30 jul 2013, 02:41

Wat is een realistisch te verwachten maandpremie voor de verzekering?
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 30 jul 2013, 08:14

Mitsfan schreef:Nee hoor. Als je All Risk verzekerd ben, dan heb je gewoon de materiële waarde van de auto verzekerd en dat is de eerste paar jaar (3 meestal) op basis van nieuwwaarde en daarna volgt percentage-gewijs afschrijving.
De verzekeraar gaat echt geen afspraken die jij met de overheid/fiscus hebt gemaakt en subsidies meeverzekeren.

Wordt de auto ontvreemd of raakt de auto TL, dan krijg je de materiele (nieuw)waarde uitgekeerd niet meer!!

Anders wordt het als bij een TL-schade de schuld bij een ander ligt. Je kunt dan bij de WA-verzekeraar van jou wederpartij ál jou aantoonbare schade claimen.
Alles is te verzekeren? Ook het feit dat je nagels afbreken.......

Er komt een verzekering met 5 jaar nieuwwaarde + evt geleden schade door het verlies van de 0%.. simple as that.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Alarm

Bericht door JanPHEV » 30 jul 2013, 13:06

Nou, laat maar horen / zien als die er is!

Mitsfan

Re: Alarm

Bericht door Mitsfan » 30 jul 2013, 13:07

@Vanisher

Ik begrijp dat jij niet uit de branche komt... :?

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 30 jul 2013, 13:14

blablabla
Gisteren van de dealer gehoord dat Mitsubishi bezig is een verzekering te ontwikkelen met 5 jaar bijtellingsgarantie. Dus dan heb je gegarandeerd 5 jaar het bijtllingspercentage, zoals dat gold bij het op kenteken zetten van de auto. Ook bij voortijdige TL of diefstal. Ga ik zeker in de gaten houden.

Mitsfan

Re: Alarm

Bericht door Mitsfan » 30 jul 2013, 15:47

Tja, dit leidt nergens toe.
On Topic maar weer

DenPhev

Re: Alarm

Bericht door DenPhev » 13 aug 2013, 08:23

Geen leuk vooruitzicht. Stuk uit de krant:

Autodieven Oostblok rijden liefst hybride
AMSTERDAM -
Professioneel opererende autodieven uit het Oostblok, met name Rusland, zijn in Nederland op rooftocht naar hybride auto's.
Dat zegt het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VBV) in de Volkskrant. Vooral de Toyota Prius en Lexus RX400 zijn doelwit.
Dit jaar staat de teller al op 66 voor de Prius en 55 voor de dure vierwielaangedreven Lexus, tegen 64 respectievelijk één in 2012. Volgens Rob Smitskamp van het VBV stijgt de belangstelling voor de Prius doordat veel Russische steden subsidies geven aan gebruikers van hybride auto's. Moskou wil alleen nog hybride en elektrische auto's als taxi.
Ook worden veel auto's na aankomst ,,uit elkaar gerukt'', aldus Smitskamp. ,,Het gaat ze dan om de accu's en de interieurs. De onderdelen daarvan zijn nauwelijks inwisselbaar voor die van andere auto's.''

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Alarm

Bericht door vanisher » 13 aug 2013, 08:32

Daar zat ik ook net aan te denken.

Dit had ik nog van de dealer terug:

wij hebben van de week bericht gehad over het alarm van de Outlander PHEV hij is getest op een Phev en goedgekeurd scm
wat een aantal verzekringen eisen. Het merk is Clifford de verkoopprijs van het alarm systeem is incl inbouw € 995,=

Wel waardeloos dat het niet standaard in een auto van 50k zit.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Alarm

Bericht door JanPHEV » 13 aug 2013, 10:23

Tja, en dan heb je een alarm in laten bouwen en hij wordt toch nog weg gehaald.
Ik denk persoonlijk namelijk dat dieven zich niet door een alarm laten weerhouden als ze een auto echt willen hebben.
Dan ben je je fiscale voordelen (bijtelling) dus nog kwijt.
Een verzekering die dit dekt is op zich interessant, mits het een beetje betaalbaar blijft.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om via de Mitsu-App een alarm op je smartphone te krijgen als er iemand met je PHEV vandoor wil gaan?
Je zou dan de mogelijkheid moeten hebben om b.v. op afstand het motormanagement uit te schakelen of zelfs te blokkeren.
En ja, dan moet je natuurlijk wel binnen het wifi bereik van je PHEV zijn....
Lijkt me dat daar een App voor te ontwikkelen moet zijn?

Plaats reactie