Alarm
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 12:08
Re: Alarm
Beste forumgebruikers,
Ik heb via de dealer een Cobra alarm klasse 3 besteld inclusief drivercards. Ik heb het idee dat dit alarm problemen kan veroorzaken en de drivercards misschien startproblemen. Ik hoop dat ik het mis heb maar anders wil ik het annuleren (verwacht de auto over twee weken, zat op de Faust).
Doe ik er verstandig aan dit alarm te nemen en zijn de drivercards echt een groot voordeel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Martin
Ik heb via de dealer een Cobra alarm klasse 3 besteld inclusief drivercards. Ik heb het idee dat dit alarm problemen kan veroorzaken en de drivercards misschien startproblemen. Ik hoop dat ik het mis heb maar anders wil ik het annuleren (verwacht de auto over twee weken, zat op de Faust).
Doe ik er verstandig aan dit alarm te nemen en zijn de drivercards echt een groot voordeel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Martin
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Alarm
Op zich werk het wel alleen hebben die driver cards een nogal groot bereik lijkt het. Op zo'n 25 meter afstand van de card kan je gewoon starten en rijden. verder heb ik nog niet geprobeerd. Ik wacht nu al een paar weken op een nadere toelichting maar ga maandag wel even contact opnemen met Kiwa / NCP.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Re: Alarm
Ik was vanmorgen langs de dealer gegaan. Wilde effe die slechte parkeersensoren voor testen. Helaas kreeg ik de auto niet aan de praat, dat wil zeggen hij startte niet. Gaf ook een aantal foutmeldingen. De bekende FCM en ACC service required error. Ik zeg nog tegen de verkoper, zit daar geen alarm in, maar hij wist het niet. Huhm wel vreemd, maar zoals ik het heb kunnen bijhouden geeft die Cobra wat fouten in het systeem.
Nou vraag ik mij af hoe dat met het Defa alarm zit.
Iemand slechte ervaring daarmee?
Nou vraag ik mij af hoe dat met het Defa alarm zit.
Iemand slechte ervaring daarmee?
Laatst gewijzigd door MTT op 30 nov 2013, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21
Re: Alarm
Bij mij werkt het prima. Met de driver card op 10 m afstand achter de gevel (binnen laten liggen ) start mijn auto al niet meer.Nieuw123 schreef:Beste forumgebruikers,
Ik heb via de dealer een Cobra alarm klasse 3 besteld inclusief drivercards. Ik heb het idee dat dit alarm problemen kan veroorzaken en de drivercards misschien startproblemen. Ik hoop dat ik het mis heb maar anders wil ik het annuleren (verwacht de auto over twee weken, zat op de Faust).
Doe ik er verstandig aan dit alarm te nemen en zijn de drivercards echt een groot voordeel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Martin
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
-
- Forumlid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21
Re: Alarm
Er gebeurt alleen iets als ik m ca 10 sec ingedrukt houd, dan is ie uit ( heb ik bij de tweede card gedaan om batterij te sparen). .
Ik heb verder de knop nooit voor iets ingedrukt
Ik heb verder de knop nooit voor iets ingedrukt
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
-
- Forumlid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 28 jul 2013, 17:21
Re: Alarm
Misschien heeft de knop meer functies die ik niet ken. Als de card aan staat knippert een rood ledje. Uit gebeurt er niets
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
-
- Forumlid
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 05:11
Re: Alarm
Bij mij doet de knop helemaal niets. Heb ook het idee dat het geen knop is, het is in elk geval groter dan op de tekening bij de gebruiksaanwijzing. http://www.clifford.nl/pdf/cobra/NL-U-4627-PI.pdf
Er zit ook een schermpje in de card, dat staat ook niet op de tekening. Alles werkt prima, verder geen klachten, maar ik wil ook de reserve card uitzetten en opbergen. Maandag maar even aan de dealer vragen.
Er zit ook een schermpje in de card, dat staat ook niet op de tekening. Alles werkt prima, verder geen klachten, maar ik wil ook de reserve card uitzetten en opbergen. Maandag maar even aan de dealer vragen.
Re: Alarm
Ik heb ook het Cobra systeem ingebouwd gekregen, met tracking.
Ik begreep dat er een schermpje ergens zou zijn in de auto voor als er een Jammer in de buurt is geweest, zodat je ook kan zien waarom je auto niet start. Iemand dat schermpje gevonden?
Goed ook om te zien dat er een handleiding online staat, deze heb ik er niet bijgekregen. Kwam er ook na een week achter dat de Pincode om het alarm te deactiveren in het dashboard kastje was gelegd.
Ik begreep dat er een schermpje ergens zou zijn in de auto voor als er een Jammer in de buurt is geweest, zodat je ook kan zien waarom je auto niet start. Iemand dat schermpje gevonden?
Goed ook om te zien dat er een handleiding online staat, deze heb ik er niet bijgekregen. Kwam er ook na een week achter dat de Pincode om het alarm te deactiveren in het dashboard kastje was gelegd.
Dat is dus wel handig. Als ik hem binnenleg, begint hij te knipperen. Geen probleem met bereik dus.1.2 – LED Code Paneel
De LED geeft de status aan van het systeem. Wanneer de blokkering is ingeschakeld knippert de LED langzaam.
De LED gaat uit wanneer het systeem wordt uitgeschakeld.
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Alarm
Bestaat er een goede handleiding; ik heb er naar gezocht en vind (clifford.nl) wel wat algemene handleidingen maar ik heb het idee dat er voor de PHEV het nodige veranderd is. Ik kan die (reserve) drivercard ook niet uitzetten. Na lang drukken (12 seconden bij mij) gaat het rode lampje uit. Als je dan kort drukt is hij tegelijk weer aan. Ik snap niet hoe je zeker weet dat hij uit staat.
Ik ga morgen eens bij Kiwa/NCP vragen of de PHEV versie wel gecertificeerd is en of het normaal is dat je er dan geen kloppende gebruiksaanwijzing met een certificaat bij krijgt.
Heeft iemand overigens al een SCM certificaat gekregen bij de Cobra?. Allemaal volkomen onbelangrijk...; totdat je auto er ineens niet meer staat.
Ik ga morgen eens bij Kiwa/NCP vragen of de PHEV versie wel gecertificeerd is en of het normaal is dat je er dan geen kloppende gebruiksaanwijzing met een certificaat bij krijgt.
Heeft iemand overigens al een SCM certificaat gekregen bij de Cobra?. Allemaal volkomen onbelangrijk...; totdat je auto er ineens niet meer staat.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Alarm
Hmmm, ik zit mijn dealer nu al bijna 3 weken achter de broek voor zo'n certificaat. Tijd voor opschalen dan maar?
Eerst maar eens bij de certificatie instelling op onderzoek. Eigenlijk geen idee of de dealer (of inbouwer) wel erkend is; dat mag je toch gewoon aannemen?
Ik heb het idee dat of het bereik van die driver cards (te) groot is of dat er iets anders niet goed werkt. Ik kan starten en wegrijden terwijl allebei de cards zeker 25 meter ver weg zijn. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je zonder card uit het bereik komt. Stopt alles dan direct (ik denk van niet omdat ik aleens een blokje om ben geweest) of start hij bijvoorbeeld 100 kilometer van je huis niet? Ik ga me toch eens laten demonstreren hoe je met dat drukknopje toch wegkomt.
Als de auto niet start (omdat de driver card een keer niet gezien wordt; hangt kennelijk nogal van de bui af) ziet alles er normaal uit; alleen het 'ready' lampje gaat niet branden en je krijgt allerlei foutmeldingen over FCM, ACC en nog wat; natuurlijk rijdt hij dan ook niet. Er gaat dan (gelukkig) geen alarm af.
Wat mij verontrust is het feit dat als de drivercard op mijn werkkamer ligt of op het 'nachtkastje' de auto wel gewoon start.
Heb net ontdekt dat je zelf online kunt controleren of je alarminstallatie SCM geregistreerd is: http://www.kiwa.nl/scm/SCMCertificateSearch.aspx en of de inbouwer hiervoor erkend is: http://www.kiwa.nl/scm/erkende-bedrijven.aspx#Zoeken. De cobra systemen (grote vraag is welk type er bij ons inzit) zijn in zijn algemeenheid erkend.
Het goede nieuws: mijn dealer is erkend; het slechte: mijn kenteken staat er niet in.
Aanvulling: onder 4627-3 MM staat Cobra genoemd expliciet voor de Mitsubishi Outlander PHEV; dat is dus prima voor elkaar. Ik ga eens uitzoeken hoe zo'n erkenning tot stand komt als er nog geen goed manual voor de PHEV bestaat (wie hem heeft mag het melden; ik kan het niet vinden en zit met de nodige onbeantwoorde vragen).
Eerst maar eens bij de certificatie instelling op onderzoek. Eigenlijk geen idee of de dealer (of inbouwer) wel erkend is; dat mag je toch gewoon aannemen?
Ik heb het idee dat of het bereik van die driver cards (te) groot is of dat er iets anders niet goed werkt. Ik kan starten en wegrijden terwijl allebei de cards zeker 25 meter ver weg zijn. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je zonder card uit het bereik komt. Stopt alles dan direct (ik denk van niet omdat ik aleens een blokje om ben geweest) of start hij bijvoorbeeld 100 kilometer van je huis niet? Ik ga me toch eens laten demonstreren hoe je met dat drukknopje toch wegkomt.
Als de auto niet start (omdat de driver card een keer niet gezien wordt; hangt kennelijk nogal van de bui af) ziet alles er normaal uit; alleen het 'ready' lampje gaat niet branden en je krijgt allerlei foutmeldingen over FCM, ACC en nog wat; natuurlijk rijdt hij dan ook niet. Er gaat dan (gelukkig) geen alarm af.
Wat mij verontrust is het feit dat als de drivercard op mijn werkkamer ligt of op het 'nachtkastje' de auto wel gewoon start.
Heb net ontdekt dat je zelf online kunt controleren of je alarminstallatie SCM geregistreerd is: http://www.kiwa.nl/scm/SCMCertificateSearch.aspx en of de inbouwer hiervoor erkend is: http://www.kiwa.nl/scm/erkende-bedrijven.aspx#Zoeken. De cobra systemen (grote vraag is welk type er bij ons inzit) zijn in zijn algemeenheid erkend.
Het goede nieuws: mijn dealer is erkend; het slechte: mijn kenteken staat er niet in.
Aanvulling: onder 4627-3 MM staat Cobra genoemd expliciet voor de Mitsubishi Outlander PHEV; dat is dus prima voor elkaar. Ik ga eens uitzoeken hoe zo'n erkenning tot stand komt als er nog geen goed manual voor de PHEV bestaat (wie hem heeft mag het melden; ik kan het niet vinden en zit met de nodige onbeantwoorde vragen).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
- Anko
- Forumlid
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17
Re: Alarm
De mijne staat er wel in. Mijn dealer is denk ik niet gecertificeerd. Maar op het certificaat staat dan ook de naam van de inbouwtoko aan wie ze het uitbesteed hebben.sigmasailor schreef:http://www.kiwa.nl/scm/SCMCertificateSearch.aspx
Het goede nieuws: mijn dealer is erkend; het slechte: mijn kenteken staat er niet in.
Re: Alarm
Namen en rugnummers? Over welke dealers hebben we het? Welke zijn wel gecertificeerd en welke niet?MTT schreef:Mijn dealer staat niet eens in de lijst erkende inbouwstations.
Dit zou dus al een probleem kunnen geven, het feit dat de verkoper de phev niet aan het starten kreeg toen ik een proefritje wilde maken spreekt al boekdelen.
Wat een amateuristisch clubje zeg.
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Alarm
Dat kan je heel eenvoudig zelf opzoeken met de link hierboven. Het zegt niets als een dealer niet gecertificeerd is. Anko meldde ook al dat de dealer het werk kan uitbesteden aan een wel gecertificeerde onderaannemer. Ik neem voor het gemak maar even aan dat Kiwa ervoor zorgt dat alleen gecertificeerde bedrijven er voor kunnen zorgen dat individuele auto's terug komen in de database.
Weten de boeven tenminste welke ze niet moeten pikken! Moet je er natuurlijk wel inkomen (die database); vandaar mijn zorg. Ze zijn mijn stickertjes ook al vergeten.
Weten de boeven tenminste welke ze niet moeten pikken! Moet je er natuurlijk wel inkomen (die database); vandaar mijn zorg. Ze zijn mijn stickertjes ook al vergeten.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Re: Alarm
Keurig certificaat erbij gekregen (ook al aan Willy gemaild) en stickertjes zitten op de ramen. Dealer had het inbouwen uitbesteed aan een erkend station. Achter de exacte werking ben ik ook nog niet. Gisteren toen ik in een winkelentrum, met de card op zak, de auto aan het ontkoppelen was - ik had de deuren en achterklep al opengedaan - ging spontaan het alarm af. Komt wel veel geluid uit in elk geval. Met een druk op het knopje op de card was het weer stil.
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Alarm
Ik snap dat ook niet. Ik dacht dat die cards alleen een startonderbreker bedienen. De sleutel is zo geprogrammeerd dat hij behalve de auto vrijgeven ook het SCM 3 deel op 'veilig' stelt; althans dat dacht ik tot nu toe.
Het wordt echt tijd voor een goed manual blijkt wel. Als zo'n systeem toegelaten is kan ik me niet voorstellen dat er geen manual is; nog wat gespeurd en ja hoor: dit komt met copy/paste uit de certificatie regeling vanaf de website van Kiwa/NCP:
1.1.4 Gebruikshandleiding in de Nederlandse taal voorzien van:
o Bedrijfscondities
o Bedieningsinstructies
o het voorkomen van nodeloze signalering
o hoe te handelen bij storing / defecten
o overzicht van de voor de gebruiker relevante systeemonderdelen
Ik heb bij Clifford gezocht naar een handleiding voor het toegelaten systeem maar kan dat niet vinden. Wel de nodige algemene handleidingen die alleen maar vragen oproepen. Dat ene vierdubbel geprintte A4tje is voor mij onvoldoende en klopt ook niet met de PHEV.
Het wordt echt tijd voor een goed manual blijkt wel. Als zo'n systeem toegelaten is kan ik me niet voorstellen dat er geen manual is; nog wat gespeurd en ja hoor: dit komt met copy/paste uit de certificatie regeling vanaf de website van Kiwa/NCP:
1.1.4 Gebruikshandleiding in de Nederlandse taal voorzien van:
o Bedrijfscondities
o Bedieningsinstructies
o het voorkomen van nodeloze signalering
o hoe te handelen bij storing / defecten
o overzicht van de voor de gebruiker relevante systeemonderdelen
Ik heb bij Clifford gezocht naar een handleiding voor het toegelaten systeem maar kan dat niet vinden. Wel de nodige algemene handleidingen die alleen maar vragen oproepen. Dat ene vierdubbel geprintte A4tje is voor mij onvoldoende en klopt ook niet met de PHEV.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
- sigmasailor
- Forumlid
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16
Re: Alarm
Toch wat voortgang geboekt: Er is een SCM certificaat geregistreerd!. Bij Kiwa bleek het systeem wel aangemeld maar niet afgemeld?. Was een foutje en is, na drie weken, in orde gemaakt; had iets met het kenteken te doen dat nog niet bekend was op moment van montage.
Ze (inbouwer is ook bij mij niet de dealer) gaan achter boekjes aan bij de importeur en waren ook wel verrast door het verrassend grote bereik van de driver card (zeker 30 meter). Ik ga het niet verder proberen; ik hou best van wandelen maar 30 meter is gewoon al veel te veel.
Ze (inbouwer is ook bij mij niet de dealer) gaan achter boekjes aan bij de importeur en waren ook wel verrast door het verrassend grote bereik van de driver card (zeker 30 meter). Ik ga het niet verder proberen; ik hou best van wandelen maar 30 meter is gewoon al veel te veel.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)