Voorstellen Denniss

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Voorstellen Denniss

Bericht door Denniss » 08 jul 2013, 01:29

Ik stel me ook maar even voor.

Ben sinds 2008 zelfstandig ondernemer en ondanks de recessie mag ik niet klagen over inkomsten. Vorig jaar had ik al eens aan mijn boekhouder gevraagd of ik mijn 2e hands prive-auto niet moest inwisselen voor een electrische auto op naam van de zaak.
Dat is de Outlander Phev geworden.
Laatst gewijzigd door Denniss op 14 jul 2013, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Voorstellen Denniss

Bericht door OutlanderPHEV » 08 jul 2013, 09:45

Welkom op het forum Denniss.
Zoals zovelen zul je de komende week wel wat te horen krijgen over levertijd vermoed ik.

Zelf kreeg ik van de dealer te horen dat er waarschijnlijk deze week berichten naar de klant worden gestuurd mbt levertijd. Even afwachten dus.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Voorstellen Denniss

Bericht door Denniss » 08 jul 2013, 19:55

Mijn dealer gaat er nog steeds vanuit dat alle orders in 2013 beloofde orders op tijd geleverd worden, hoewel mogelijk met een creatieve inslag.
Bijvoorbeeld de levering en op naam stelling waarna de auto nog mogelijk een aantal aanpassingen zal ondergaan terwijl hij al op naam staat. Dus latere aflevering.
Ik hoor dat er dealers zijn met soms wel 800 orders. Voor een dealer met 800 orders betreft het 800 x minimaal €45.000 omzet = €36.000.000 omzet.. In een tijd en sector waar de verkopen op hun gat liggen. Er schijnen meer dan 10.000 Outlanders PHEV verkocht te zijn in Nederland.. met een gemiddelde prijs van ongeveer €50.000 praat je dan over €500.000.000 omzet. Ik denk ook dat het voor politiek Nederland een pijnlijke kostenpost is. Laat de helft van de kosten door de staat gesteund zijn door de regelingen, dan is het een hap van €250.000.000 uit het overheidsbudget.
Laatst gewijzigd door Denniss op 14 jul 2013, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Silversurfer

Re: Voorstellen Denniss

Bericht door Silversurfer » 09 jul 2013, 16:55

Ik betwijfel dat er dealers zijn met meer dan 800 orders. Er zijn 91 Mitsubishi dealers in Nederland. Ik weet niet of leasemaatschappijen direct bestellen bij de importeur. En er zijn wat andere automerken dealers die hem via via krijgen heb ik gehoord. Kortom, als je 10000 deelt door 91 kom je op 110 per dealer. Nu is de ene dealer groter dan de ander, dus zul je er een paar hebben die misschien 300 auto's hebben verkocht. Maar goed, het kan zijn dat er een dealer is die er 800 hebt verkocht hoor, maar het lijkt mij dus sterk.

Overigens verdient een dealer 'slechts' een paar duizend euro per auto en moet het meer hebben van accessoires en het onderhoud .

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Voorstellen Denniss

Bericht door Denniss » 14 jul 2013, 00:28

Klopt, van die 800 is een groep met een aantal vestigingen.
Dat de dealer maar een paar duizend verdient per auto maakt de discussie rondom bijtelling in 2014 lastig. Sommige kopers hopen op compensatie.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Plaats reactie