Productie weer uitgesteld?

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Gre

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Gre » 22 jun 2013, 12:02

sorry, deze had ik natuurlijk in een ander draadje moeten zetten.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Anko » 22 jun 2013, 12:59

frits schreef:Misschien wordt wat ik achterdochtig door het gebrek aan concrete informatie van Mitsubishi Nederland, maar mij valt op dat er geen enkele video op youtube is te vinden van een Japanse consument met een outlander PHEV. Is dat niet vreemd ?

Mitsubishi stelt dat ze, voordat ze aan de productie voor Europa (= Nederland) beginnen, eerst een recall willen afronden voor de 4300 PHEV's die al in Japan zijn uitgeleverd.

Ik vraag me af of er uberhaupt 1 PHEV in Japan is afgeleverd ! Je vindt op Youtube uitsluitend video's van PHEV die op een circuit worden getest, en geen enkele van een particliere gebruiker.

We zullen toch niet weer met een kluitje in het riet worden gestuurd ?
Kom op zeg, hoe argwanend kun je zijn? :?

Als ik zelf een filmpje wilde maken en plaatsen zou ik denk ik wachten tot na de recall. Je gaat niet heel enthousiast een filmpje inspreken als je weet dat je auto op één van zijn belangrijkste eigenschappen (nog) niet in orde is. Of je moet het doen om hem af te branden. (Sorry voor de woordkeuze :D ). Misschien zit daar een verklaring in.

Er is overigens ook een Japanse site waar PHEV rijders hun (nu uiteraard erg teleurstellende) brandstof verbruik registreren. Neem toch aan dat dat niet verzonnen is ....?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Silversurfer

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Silversurfer » 22 jun 2013, 14:02

Misschien moet je ook even zoeken op Mitsubishi Outlander Phev in Japanse karakters. Dat staat wel ergens hier http://www.mitsubishi-motors.co.jp/outlander/ Ik denk dat het dit is 『アウトランダーPHEV :-)

Ik heb wel eens gekeken en wat vertaald op een forum uit Japan maar de etiketten zijn daar echt heel anders. Het lijkt wel op een Middeleeuwse taal. Extreem beleeft. Weledele heer, blieft u, om uwer niet te ontgriefen etc. Kunnen wij nog wat van leren :-) Maar daardoor lastig leesbaar. Ik denk ook niet dat Japanners snel hun onvrede uiten. Of ik heb op een verkeerd forum gekeken hoor dat kan ook weledele heren en mevrouwen :-)

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door OutSander » 22 jun 2013, 21:04

Deze ook even op het andere forum gezet:

Even a piece of my mind:

Toch blijf ik met het gevoel zitten dat de auto's al gebouwd zijn en weggezet ergens op een terrein, maar dat alleen de accu's er nog niet in zitten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al die werknemers die de auto's zouden bouwen de afgelopen tijd ergens anders actief zijn geweest binnen de fabriek of dat ze allemaal thuis hebben gezeten. Ik weet natuurlijk niks van de processen in autofabrieken maar dit gevoel blijft me bekruipen.

Iemand?

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Rouppie

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Rouppie » 22 jun 2013, 21:50

Mijn idee, ik heb dit ook zo aan de dealer voorgelegd, maar daar krijg je geen reactie op. Zolang zij geen concrete info hebben tav de daadwerkelijke leverdatum, hoor je weinig van hen. Uit het eerder op dit forum geposte bericht van Mitsubishi kan je wel opmaken dat het probleem meer zit in de productiecapaciteit van de batterijen .

De door Misubishi beloofde site is inmiddels wel actief: http://www.mitsubishi-outlanderphev.nl

Groeten, Antoine

dr.tube

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door dr.tube » 22 jun 2013, 23:10

Dus zoek je een manier om de productie van accu's te vergroten. Zo gezien is onderstaand bericht over samenwerking bij ontwikkelen van de accu's misschien interessant? Zou zomaar kunnen dat (al dan niet tijdelijk) deel van de batterijen in Duitsland geproduceerd gaat worden. Hoef je alleen nog maar een plek te vinden waar auto en accu worden geassembleerd. Nou schijnt er ergens in Born een ruimte te zijn waar eerder Mitsubishi's van de band rolden......


German, Japanese Firms to Collaborate on Electric Car Batteries


Bosch, Mitsubishi and GS Yuasa form joint venture to boost the capacity of lithium-ion batteries to enable electric cars to travel about 400 kilometers (249 miles) once charged.
Three companies from Germany and Japan say they're teaming up to revolutionize batteries to be used in electric vehicles. The firms aim to extend the travel range and reduce the weight of their batteries.

German car parts giant Bosch as well as Mitsubishi and GS Yuasa of Japans announced on Thursday that they had decided to set up a joint venture to develop lithium-ion batteries for electric cars.

"These batteries are fundamental for future forms of mobility, such as plug-in hybrid or all-electric vehicles," the firms said in a joint statement.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Anko » 22 jun 2013, 23:31

dr.tube schreef:Dus zoek je een manier om de productie van accu's te vergroten. Zo gezien is onderstaand bericht over samenwerking bij ontwikkelen van de accu's misschien interessant? Zou zomaar kunnen dat (al dan niet tijdelijk) deel van de batterijen in Duitsland geproduceerd gaat worden. Hoef je alleen nog maar een plek te vinden waar auto en accu worden geassembleerd. Nou schijnt er ergens in Born een ruimte te zijn waar eerder Mitsubishi's van de band rolden......


German, Japanese Firms to Collaborate on Electric Car Batteries


Bosch, Mitsubishi and GS Yuasa form joint venture to boost the capacity of lithium-ion batteries to enable electric cars to travel about 400 kilometers (249 miles) once charged.
Three companies from Germany and Japan say they're teaming up to revolutionize batteries to be used in electric vehicles. The firms aim to extend the travel range and reduce the weight of their batteries.

German car parts giant Bosch as well as Mitsubishi and GS Yuasa of Japans announced on Thursday that they had decided to set up a joint venture to develop lithium-ion batteries for electric cars.

"These batteries are fundamental for future forms of mobility, such as plug-in hybrid or all-electric vehicles," the firms said in a joint statement.
Nou, ik hoop niet dat we daar op moeten wachten. Want dan gaan we de 0% zeker niet halen :roll:

Het verhaal gaat over ontwikkelen van batterijen, niet over het produceren. En waar ze het hebben over vergroten van capaciteit gaat het om batterij capaciteit, niet om productie capaciteit. Op zich best een interessant verhaal, maar het lijkt me niet de oplossing van 'ons' probleem.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Silversurfer

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Silversurfer » 23 jun 2013, 09:45

Nou ik het verleden produceerden ze tussen de 90.000 en 170.000 Outlanders, dus werk genoeg voor die jongens. Die 10.000 liggen ze niet wakker van. Alleen een klein probleempje bij de productie van de batterij.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door case » 23 jun 2013, 10:00

OutSander schreef:Deze ook even op het andere forum gezet:

Even a piece of my mind:

Toch blijf ik met het gevoel zitten dat de auto's al gebouwd zijn en weggezet ergens op een terrein, maar dat alleen de accu's er nog niet in zitten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al die werknemers die de auto's zouden bouwen de afgelopen tijd ergens anders actief zijn geweest binnen de fabriek of dat ze allemaal thuis hebben gezeten. Ik weet natuurlijk niks van de processen in autofabrieken maar dit gevoel blijft me bekruipen.

Iemand?

Groeten,
Sander
Ik heb een tijd terug meegekregen hoe Japanse autofabrikanten op een LEAN manier auto's produceren. In het algemeen starten ze pas met productie, als ze zeker weten, dat de auto aan het eind van de band helemaal klaar is en zo de verstuurd kan worden naar de klant. Voor export moeten er ergens op een kade een aantal auto's verzameld worden.
Omdat de accu-productie blijkbaar de bottleneck is en de bestaande Japanse klanten eerst van nieuwe accu's moeten worden voorzien, zou het voor Mitsubishi logisch zijn om een bijv 1/3 van de accu's te gebruiken voor productie van nieuwe PHEV's, en 2/3 om hun (ca. 4000) Japanse klanten te helpen. Mijn verwachting is, dat de productie weer opgestart wordt ca. 2-3 weken voor het einde van de Japanse terugroepactie. Dan hebben ze op het moment dat de terugroepactie klaar is, ook meteen een bootlading Outlanders bij elkaar om te verschepen.
Ik heb begrepen, dat de Japanse overheid geen PHEV uit Japan laat vertrekken voordat alle Japanse klanten geholpen zijn, dan heeft het ook geen zin om eerder weer te beginnen.
Just my 2 cents,

Kees
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gre

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Gre » 23 jun 2013, 11:30

Onze dealer: "zo'n Outlander zetten ze in 1 dag in elkaar"

wij denken ook dat de japanse werknemers bij Mitsubishi niet net 3 maanden vakantie hebben gehad. (zowel, dan zijn ze goed uitgerust om straks volle bak te gaan) In de tussentijd hebben ze minstens alle andere bestellingen weggewerkt.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Anko » 23 jun 2013, 12:15

case schreef:Omdat de accu-productie blijkbaar de bottleneck is en de bestaande Japanse klanten eerst van nieuwe accu's moeten worden voorzien, zou het voor Mitsubishi logisch zijn om een bijv 1/3 van de accu's te gebruiken voor productie van nieuwe PHEV's, en 2/3 om hun (ca. 4000) Japanse klanten te helpen. Mijn verwachting is, dat de productie weer opgestart wordt ca. 2-3 weken voor het einde van de Japanse terugroepactie. Dan hebben ze op het moment dat de terugroepactie klaar is, ook meteen een bootlading Outlanders bij elkaar om te verschepen.
Ik heb begrepen, dat de Japanse overheid geen PHEV uit Japan laat vertrekken voordat alle Japanse klanten geholpen zijn, dan heeft het ook geen zin om eerder weer te beginnen.
Just my 2 cents,

Kees
Dat verhaal van de overheid stond (o.a.) hier: http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -phev.html.

Eerst dacht ik dat ze 'productie voor de export' bedoelden, maar dat staat er bij nader inzien inderdaad niet. Er staat 'export'. Dus dat zou betekenen dat ze eerder mogen produceren. Misschien proberen wij de tekst nauwkeuriger te lezen dan dat hij geschreven is en wist de schrijver niet wat het precies moest zijn of is die nuancering hem volledig ontgaan. Hoe dan ook, het maakt volgens mij niet uit, omdat ik denk dat je gedachtengang niet klopt:

Laten we even uitgaan van 4300 recalls en 1500 auto's op de eerste boot. Dan moeten er dus 5800 accu's gebouwd en geïnstalleerd zijn, voordat de boot kan vertrekken. Er gemakshalve van uit gaan dat het beladen van de boot minstens zo snel gaat als het produceren van de auto's en geen extra bottleneck vormt, maakt het niet uit in welke volgorde die 5800 accu's geïnstalleerd worden: pas na de laatste installatie vertrekt de boot. Maar bij jouw voorstel moeten de recall klanten wel onnodig lang op hun nieuwe accu wachten. En die zullen dat vast niet elk vinden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door case » 23 jun 2013, 12:52

Blijkbaar heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt.
De 1/3 - 2/3 verhouding (of 1/4 - 3/4, bij 1500 om 4300 accu's) gaat om het totale aantal dat gedurende de recall geproduceerd wordt.
De 1500 accu's voor de NL-PHEV's zouden pas vanaf de hernieuwde productiestart aan de recall-accu-productie onttrokken worden en ingebouwd in "onze" PHEV's. Zo hoeven alleen de laatste recall-klanten iets langer te wachten (enkele dagen tot 3(?) weken langer, dan wanneer er geen nieuwe PHEV's zouden worden gebouwd).
Het inladen van 1500 auto's kan in 1 of 2 dagen gebeurd zijn, maar dan moeten ze wel klaar staan.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Anko » 23 jun 2013, 14:23

case schreef:Blijkbaar heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt.
De 1/3 - 2/3 verhouding (of 1/4 - 3/4, bij 1500 om 4300 accu's) gaat om het totale aantal dat gedurende de recall geproduceerd wordt.
De 1500 accu's voor de NL-PHEV's zouden pas vanaf de hernieuwde productiestart aan de recall-accu-productie onttrokken worden en ingebouwd in "onze" PHEV's. Zo hoeven alleen de laatste recall-klanten iets langer te wachten (enkele dagen tot 3(?) weken langer, dan wanneer er geen nieuwe PHEV's zouden worden gebouwd).
Het inladen van 1500 auto's kan in 1 of 2 dagen gebeurd zijn, maar dan moeten ze wel klaar staan.
Ach, het is zondag en mijn hersens liggen nog op de zaak. Maar ik snap hem echt niet:

De boot mag pas weg nadat alle recalls zijn afgehandeld. Hoe kun je dan tijd winnen door de recalls uit te stellen? Wat zie ik over het hoofd?

1500 auto's duurt straks een dag of 10. Als je na 8 dagen begint de boot te vullen, dan kan op de 10de dag de laatste auto uit de fabriek zó de boot op en varen maar. Boot vullen is dus geen bottleneck.

Stel dat je per dag (7 dagen per week) 130 accu's kunt bouwen en installeren. Dan kom je zo ongeveer op de beloofde 4000 per maand.

Als we eerst de 1500 NL auto's bouwen, dan duurt dat een dag op 12.
Dan de 4300 recalls, dan ben je nog 33 dagen verder.
De boot kan dan dus na 45 dagen weg.

Als we eerst de 4300 recalls doen duurt dat 33 dagen
Dan 12 dagen om 1500 NL auto's te bouwen.
Kun je ook na 45 dagen weg.

In het eerste schema zijn de recalls elk 12 dagen eerder klaar dan in het tweede schema. Je kunt mixen wat je wil (om dit verschil minder te maken), maar het duurt altijd 45 dagen voordat de boot weg kan.

Toch?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Silversurfer

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Silversurfer » 23 jun 2013, 15:57

Wat ik niet snap is waarom ze pas eind augustus klaar zijn met de recall terwijl ze de oorzaak van het probleem en oplossing (wat volgens hunzelf een 'klein' probleempje was, wat ik dus niet geloof) al eind april wisten. Dan zou je zeggen dat het ongeveer 2 maanden zou duren (volgens hunzelf produceren ze 2000 Outlanders Phevs per maand) voordat ze de 4000 nieuwe batterijen hebben geproduceerd. Dus zouden ze de Nederlandse productie begin juli kunnen opstarten ipv eind augustus.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door case » 23 jun 2013, 16:33

Anko schreef:
case schreef:Blijkbaar heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt.
De 1/3 - 2/3 verhouding (of 1/4 - 3/4, bij 1500 om 4300 accu's) gaat om het totale aantal dat gedurende de recall geproduceerd wordt.
De 1500 accu's voor de NL-PHEV's zouden pas vanaf de hernieuwde productiestart aan de recall-accu-productie onttrokken worden en ingebouwd in "onze" PHEV's. Zo hoeven alleen de laatste recall-klanten iets langer te wachten (enkele dagen tot 3(?) weken langer, dan wanneer er geen nieuwe PHEV's zouden worden gebouwd).
Het inladen van 1500 auto's kan in 1 of 2 dagen gebeurd zijn, maar dan moeten ze wel klaar staan.
Ach, het is zondag en mijn hersens liggen nog op de zaak. Maar ik snap hem echt niet:

De boot mag pas weg nadat alle recalls zijn afgehandeld. Hoe kun je dan tijd winnen door de recalls uit te stellen? Wat zie ik over het hoofd?

1500 auto's duurt straks een dag of 10. Als je na 8 dagen begint de boot te vullen, dan kan op de 10de dag de laatste auto uit de fabriek zó de boot op en varen maar. Boot vullen is dus geen bottleneck.

Stel dat je per dag (7 dagen per week) 130 accu's kunt bouwen en installeren. Dan kom je zo ongeveer op de beloofde 4000 per maand.

Als we eerst de 1500 NL auto's bouwen, dan duurt dat een dag op 12.
Dan de 4300 recalls, dan ben je nog 33 dagen verder.
De boot kan dan dus na 45 dagen weg.

Als we eerst de 4300 recalls doen duurt dat 33 dagen
Dan 12 dagen om 1500 NL auto's te bouwen.
Kun je ook na 45 dagen weg.

In het eerste schema zijn de recalls elk 12 dagen eerder klaar dan in het tweede schema. Je kunt mixen wat je wil (om dit verschil minder te maken), maar het duurt altijd 45 dagen voordat de boot weg kan.

Toch?
Als je ervan uitgaat, dat meteen na afloop van de recall-actie de productielijn weer op volle snelheid loopt, maakt het inderdaad niet uit.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Choukan

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Choukan » 23 jun 2013, 23:35

case schreef:
OutSander schreef:Deze ook even op het andere forum gezet:

Even a piece of my mind:

Toch blijf ik met het gevoel zitten dat de auto's al gebouwd zijn en weggezet ergens op een terrein, maar dat alleen de accu's er nog niet in zitten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al die werknemers die de auto's zouden bouwen de afgelopen tijd ergens anders actief zijn geweest binnen de fabriek of dat ze allemaal thuis hebben gezeten. Ik weet natuurlijk niks van de processen in autofabrieken maar dit gevoel blijft me bekruipen.

Iemand?

Groeten,
Sander
Ik heb een tijd terug meegekregen hoe Japanse autofabrikanten op een LEAN manier auto's produceren. In het algemeen starten ze pas met productie, als ze zeker weten, dat de auto aan het eind van de band helemaal klaar is en zo de verstuurd kan worden naar de klant. Voor export moeten er ergens op een kade een aantal auto's verzameld worden.
Omdat de accu-productie blijkbaar de bottleneck is en de bestaande Japanse klanten eerst van nieuwe accu's moeten worden voorzien, zou het voor Mitsubishi logisch zijn om een bijv 1/3 van de accu's te gebruiken voor productie van nieuwe PHEV's, en 2/3 om hun (ca. 4000) Japanse klanten te helpen. Mijn verwachting is, dat de productie weer opgestart wordt ca. 2-3 weken voor het einde van de Japanse terugroepactie. Dan hebben ze op het moment dat de terugroepactie klaar is, ook meteen een bootlading Outlanders bij elkaar om te verschepen.
Ik heb begrepen, dat de Japanse overheid geen PHEV uit Japan laat vertrekken voordat alle Japanse klanten geholpen zijn, dan heeft het ook geen zin om eerder weer te beginnen.
Just my 2 cents,

Kees
Het klopt dat een fabriek die LEAN produceert bij een fout de hele productie direct stillegt tot er een oplossing is die het onmogelijk maakt dat de fout nogmaals plaats vindt. Dat dan de productie van dat type auto twee maandan volledig gestopt wordt is niet gek. Het is niet net als in Europa en Amerika dat er door geproduceerd wordt en daarna gekeken wordt wat er aangepast moet worden. Dat pas eind augustus weer gebouwd gaat worden heeft ook met de vakantiestop te maken.

Gre

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Gre » 24 jun 2013, 11:43

En volgens mijn dealer met het omzetten naar de dubbele productie, dat zou 3 weken duren, aldus mijn dealer

daphneK

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door daphneK » 24 jun 2013, 17:03

is het niet gewoon een idee te wachten tot mitsubishi weer komt met een officieel bericht?

Normaal gesproken had men hier en daar al wat opgevangen en kwam mitsubishi een tijd later met het officiele bericht.
Maar tot nu toe heb ik nog niets officieels gelezen waar uit blijkt dat ze daadwerkelijk het plan gaan uitvoeren waar hier zo uitvoerig over gesproken wordt.

En daarnaast, als mistsubishi dit plan zo bedacht heeft, zullen ze daar vast serieus over gesproken hebben, en niet zo maar een balletje opgegooid hebben aan de koffie tafel.
We kunnen wel met zijn alle gaan speculeren, postief of wederom negatief gaan praten over de plannen die gemeld zijn, maar in feite weten we eigenlijk nog helemaal niets!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Anko » 24 jun 2013, 17:30

daphneK schreef:is het niet gewoon een idee te wachten tot mitsubishi weer komt met een officieel bericht?

Normaal gesproken had men hier en daar al wat opgevangen en kwam mitsubishi een tijd later met het officiele bericht.
Maar tot nu toe heb ik nog niets officieels gelezen waar uit blijkt dat ze daadwerkelijk het plan gaan uitvoeren waar hier zo uitvoerig over gesproken wordt.

En daarnaast, als mistsubishi dit plan zo bedacht heeft, zullen ze daar vast serieus over gesproken hebben, en niet zo maar een balletje opgegooid hebben aan de koffie tafel.
We kunnen wel met zijn alle gaan speculeren, postief of wederom negatief gaan praten over de plannen die gemeld zijn, maar in feite weten we eigenlijk nog helemaal niets!
Maar Daphne, wat moeten we dan in de tussentijd? :P Hoe dan ook, deelname aan het geneuzel is geheel op vrijwillige basis ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

daphneK

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door daphneK » 24 jun 2013, 17:40

nou ga tuinieren ofzo :lol:

Ik denk dat het voor vele veel gezonder is om zich niet zo op te winden :D

Maar ga vooral door hoor, ik houd me er vanaf nu wat meer afzijdig in dit topic.
Misschien meer de instelling ik zie het wel, al kan ik me wel voorstellen dat mensen zich druk maken over de levering (ik denk dat ik tot nu toe nog wel binnen dit jaar de auto krijg)

DutchTrafficConsult

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door DutchTrafficConsult » 25 jun 2013, 15:34

Ik wil niemand ongerust maken, MAAR

Stel dat je auto toch in januari tenaam gesteld wordt, dan geldt je bijtelling van 7%. Als je de factuur al in december 2013 betaalt, mag je dan de KIA, MIA en Vamil in 2013 toepassen? Zo niet, welke gevolgen heeft dat voor je?

Mocht ik hiermee iemand ongerust maken, dan bied ik daarvoor nu al vast mijn excuses aan. :oops:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Anko » 25 jun 2013, 15:46

DutchTrafficConsult schreef:Ik wil niemand ongerust maken, MAAR

Stel dat je auto toch in januari tenaam gesteld wordt, dan geldt je bijtelling van 7%. Als je de factuur al in december 2013 betaalt, mag je dan de KIA, MIA en Vamil in 2013 toepassen? Zo niet, welke gevolgen heeft dat voor je?

Mocht ik hiermee iemand ongerust maken, dan bied ik daarvoor nu al vast mijn excuses aan. :oops:
Eerder is al een keer aangegeven dat de toezegging een geldigheid van een jaar had: Binnen een jaar na aanvraag (toewijzing?) moet een deel (25%?) betaald zijn. Anders vervalt het recht. Iets van die strekking.

Mijn dealer bracht al spontaan (:shock: ) ter sprake dat bij bezig was een speciale rekening, onder toezicht van een notaris, in het leven te roepen waarop klanten dan tijdig 25% konden afstorten om de regelingen veilig te stellen.

Dus er zal wsl wel iets in zitten.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Eelco Koning

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door Eelco Koning » 28 jun 2013, 09:39

Goedemorgen allemaal,

heeft er iemand al eens nagedacht of een mening (vast wel) over het feit dat de meeste leasemaatschappijen geen uitleveringen meer doen in november en december? ik heb het bij mijn leasemaatschappij (Terberg) nog niet nagevraagd, maar het zou toch wel balen zijn als de auto door Mitsubishi wel geleverd kan worden in 2013, maar dat de leasemaatschappij vervolgens roet in het eten gooit.

ben benieuwd naar de gedachten of ervaringen hiermee

Gebruikersavatar
OutSander
Forumlid
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27
Locatie: Overijssel

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door OutSander » 28 jun 2013, 09:59

Eelco Koning schreef:Goedemorgen allemaal,

heeft er iemand al eens nagedacht of een mening (vast wel) over het feit dat de meeste leasemaatschappijen geen uitleveringen meer doen in november en december? ik heb het bij mijn leasemaatschappij (Terberg) nog niet nagevraagd, maar het zou toch wel balen zijn als de auto door Mitsubishi wel geleverd kan worden in 2013, maar dat de leasemaatschappij vervolgens roet in het eten gooit.

ben benieuwd naar de gedachten of ervaringen hiermee
Ik denk dat ze in dit geval wel een uitzondering maken. Of in december al die auto's op de weg, of allemaal annuleringen.... make a choice.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Moderator
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Productie weer uitgesteld?

Bericht door OutlanderPHEV » 28 jun 2013, 10:38

Deze regel heeft volgens mij primair te maken met restwaarde van de auto na de leaseperiode.
Een auto van december 2012 levert straks minder op dan een auto uit januari 2013. Het lijkt me meer een gevoelskwestie, maar genoeg leasemaatschappijen doen er nog aan, dus het zal ze wel geld schelen.

Over de restwaarde van de PHEV, ik vermoed dat deze straks niet zoveel meer opbrengt dan een traditionele auto van 50K na 5 jaar. Het blijft toch een beetje koffiedik kijken allemaal. Mocht het zo zijn dat elektrisch rijden toch een dikke hit gaat worden (en niet alleen voor de bijtelling en/of fiscale voordelen) dan kan het nog een populaire auto worden, zeker door het trekgewicht hier in caravan-minnend Nederland.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Plaats reactie