Pagina 4 van 4

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Geplaatst: 11 mar 2020, 18:06
door hajodemol
Hoi
Ik ben vorig jaar naar Frankrijk gereden, heb nergens gestekkerd. Mijn verbruik was ongeveer 1 op 17 bij een koers snelheid van tegen de honderd. Bij 120-130 liep het verbruik op naar 1 op 12/13. Zoals eerder opgemerkt. Het verbruik is vooral afhankelijk van het gaspedaal.
Wat niet wegneemt dat het ontzettend leuk is om de berg af te regenereren en dan de volgende berg naar boven een heel stuk op accu te kunnen rijden. Om dit te volgen heb ik mijn display staan op energiestromen (weet niet anders te omschrijven)
Van B5 rijden ben ik inmiddels afgestapt.
Deze maand vertrek ik weer naar Zuid Frankrijk. Ik ga mij nog wat meer toeleggen op zuinig rijden. Kijken hoe ver ik kom....

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Geplaatst: 13 mar 2020, 11:50
door eddam
hajodemol schreef:
11 mar 2020, 18:06

Deze maand vertrek ik weer naar Zuid Frankrijk. Ik ga mij nog wat meer toeleggen op zuinig rijden. Kijken hoe ver ik kom....
Ben benieuwd naar de cijfers...
En of je dan nog uberhaupt Frankrijk inkomt...
Ik heb gisteren voor het eerst "gecontroleerd"getankt,en heb op 878 km 31 liter getankt.
Komt uiteraard nog wel het stroomverbruik bij,maar die eerste afrekening moet nog komen..

Re: B5 remkracht op de elektromotor

Geplaatst: 09 apr 2020, 18:06
door hajodemol
Ja, Frankrijk kon niet meer. Dus rijd ik nu bijna alleen electrisch. Met wat meetwerk over langere tijd kom ik op 6 cent per km. Het benzine verbruik kruipt langzaam naar de 1 op 25. Dat is dan het totaal resultaat over ruim 6000km waarin een eerdere vakantiereis naar Zuid Frankrijk zit.
Ik ben tevreden