Niets en, wie er nu 32km uit perst zal daarvan niet door alleen een hogere buitentemperatuur 52 kilometer van maken, ik ben benieuwd wie er het eerst +15% weet te rijden.Anko schreef:Ja, en? 42 / (6/7) = 49 kilometer. Is toch weer 7 kilometer extra en komt al erg dicht bij fabrieksopgave.
Maximaal EV bereik volle accu na opladen
-
ampera
Re: Maximaal EV bereik volle accu na opladen
- sigmasailor
- Forumlid
Ha, vandaag nieuw record. Bij vertrek 48 kilometer en ook echt 44 kilometer gereden (Rijswijk-Hillegom over de A4) met nog twee over. OK, zonder verwarming en in het treintje vrachtauto's. Het kan echt!
Zooo jammer van dat klaaate MMCS.
Zooo jammer van dat klaaate MMCS.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)
-
banjo
Mijn woon werkverkeer is 49 km en vandaag 100% electrisch met nog 4 km over!
Wel opgelet op rijstijl en 100 op snelweg en stuk binnendoor maar al met al maar 5 minuten langzamer dan met mijn vorige auto waarmee ik met 120/130 km per uur reed
Het kan dus idd en is heel erg afhankelijk van rijstijl en omstandigheden, binnendoor met veel startstop en veel snelheids wisselingen helpt niet voor bereik!
Wel opgelet op rijstijl en 100 op snelweg en stuk binnendoor maar al met al maar 5 minuten langzamer dan met mijn vorige auto waarmee ik met 120/130 km per uur reed
Het kan dus idd en is heel erg afhankelijk van rijstijl en omstandigheden, binnendoor met veel startstop en veel snelheids wisselingen helpt niet voor bereik!
-
phevictor
Goed gedaan! Dan kan je vandaag 101 op de snelweg gaan rijden, zodat je op 0 uitkomt bij thuiskomst 
-
mamanily
Gisterenochtend 47km range bij start, 27km naar mn werk en 7km range over.
van de 27 km ca. 22km snelweg op cruisecontrol 105km/uur lijkt me niet echt schokkend.
geen eco stand. zal volgende keer zelfde met eco stand proberen.
van de 27 km ca. 22km snelweg op cruisecontrol 105km/uur lijkt me niet echt schokkend.
geen eco stand. zal volgende keer zelfde met eco stand proberen.
-
Eelco Koning
vandaag mooi weer. eens zien of de temperatuur invloed heeft. op mijn werk de auto opgeladen in de kelder (7 graden). bij vertrek naar huis was de voorspelde range 42 km. ik had 45 km voor de boeg dus zou een beetje jammer zijn. eenmaal buiten bij 19 graden gaan rijden, binnendoor en afwisselende 50 km, 60 km en 80 km/h. eco mode (natuurlijk) aan. de eerste kilometers verstreken en de range bleef lang gelijk.
uiteindelijk na 45 km thuis met nog 8 km range in voorraad. theoretisch dus 53 km !!!
in de koudere maanden kwam ik op hetzelfde stuk aan ongeveer 38-40 km. scheelt dus behoorlijk.
grote
voor mij!!!
uiteindelijk na 45 km thuis met nog 8 km range in voorraad. theoretisch dus 53 km !!!
in de koudere maanden kwam ik op hetzelfde stuk aan ongeveer 38-40 km. scheelt dus behoorlijk.
grote
-
Zorro
Ik heb steeds meer de indruk dat het bereik - behalve uiteraard van temperatuur en rijstijl / -omstandigheden - ook voor een belangrijk deel afhankelijk is van waar / hoe je geladen hebt. Ik merk duidelijk verschillen tussen thuis laden (uit een normaal stopcontact met 10A en het bijgeleverde oplaadsnoer) en laden aan de paal. Die laatste lijkt er wel gewoon méér elektriciteit in te persen. Kan dat kloppen / zijn er anderen met dezelfde ervaringen?
- case
- Forumlid
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
De aangegeven EV range in je display zegt helemaal niets over het opladen. Het geeft alleen een vage indicatie hoever je zou kunnen komen, als je gaat rijden zoals je dat deed naar het oplaadpunt toe.
Als je thuis vlakbij de snelweg woont, dus náár huis gemiddeld hard gereden hebt, zal de aangegeven range na opladen klein zijn. Als je een flink eind door de stad moet om bij je werk te komen, heb je het laatste stuk een laag verbruik, dus geeft de auto na opladen een grotere range aan. Is je woon- en werksituatie omgekeerd, dan zal ook de aangegeven range omgekeerd hoger of lager zijn.
Als je thuis vlakbij de snelweg woont, dus náár huis gemiddeld hard gereden hebt, zal de aangegeven range na opladen klein zijn. Als je een flink eind door de stad moet om bij je werk te komen, heb je het laatste stuk een laag verbruik, dus geeft de auto na opladen een grotere range aan. Is je woon- en werksituatie omgekeerd, dan zal ook de aangegeven range omgekeerd hoger of lager zijn.
Outlander PHEV Instyle 2013 -- KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
-
sparkle
Mag ik hier mijn vraagtekens bijzetten ? Realiseer je je dat de motor bij accelereren nog weleens "stiekem" aanslaat om extra power in de accu's te pompen ? Daardoor lijkt het alsof je met je oorspronkelijke lading die km's maakt... ondertussen heb je brandstof verbruikt om extra bij te laden.Eelco Koning schreef:vandaag mooi weer. eens zien of de temperatuur invloed heeft. op mijn werk de auto opgeladen in de kelder (7 graden). bij vertrek naar huis was de voorspelde range 42 km. ik had 45 km voor de boeg dus zou een beetje jammer zijn. eenmaal buiten bij 19 graden gaan rijden, binnendoor en afwisselende 50 km, 60 km en 80 km/h. eco mode (natuurlijk) aan. de eerste kilometers verstreken en de range bleef lang gelijk.
grotevoor mij!!!
-
JanPHEV
http://tweakers.net/nieuws/95020/bedrij ... datie.html
Mooie nieuwe ontwikkeling die ook zijn nut kan hebben voor toekomstige plug-inn en elektrische auto's.
Mooie nieuwe ontwikkeling die ook zijn nut kan hebben voor toekomstige plug-inn en elektrische auto's.
-
Reinier L
Het wordt steeds gekker. Eerst altijd onder de 50 km nu zelfs boven de 60. Laatste 450 km bijna helemaal elektrisch gereden. En de range werd steeds groter. De eerste 10 km zijn er met 2 km gereden al af. Maar bereik is wel aanzienlijk groter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
JanPHEV
Dat betekent dat jij dus ruim 50 % meer elektrisch bereik op de teller hebt dan ik tot nu toe ooit gezien heb....
Schiet mij maar lek
Laatst gewijzigd door JanPHEV op 27 mar 2014, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MBR77
Ik begrijp het ook niet. Ik rijd volgens mij best zuinig, maar ik heb nog nooit meer dan 43km op het tellertje zien staan.
-
wilkos
Mooi om te zien, ik zit met mn Ampera precies op de Volt curve4-svp-00 schreef:Zie onderstaande grafiek. °C staan boven, de km op de rechteras. PHEV vergelijkbaar met Volt/Ampera (Li-ion accu)
Grafiek is bewust groot gehouden voor zij die er de exacte waarden uit willen halen.
-
Jankoen
Na weken elke ochtend na het opladen 38 km EV, nu na een een rustige rit en overal laten uitrollen e.d. vanochtend EV bereik na het opladen van 45 km.
Computer houdt dus rekening met het rijgedrag van de vorige dag.
Computer houdt dus rekening met het rijgedrag van de vorige dag.
-
4-svp-00
- Forumlid
Yep, ik denk dat wij die info onze eigen curve kunnen bepalen. Ik lees hierboven dat daar dan ook een correctie van de vorige dag in moet. Heb ik idd zelf ook gezien, als je de lading ervoor zuinig hebt gereden dan lijkt dat door te werken.wilkos schreef: Mooi om te zien, ik zit met mn Ampera precies op de Volt curverange nu 67 km.
Hopelijk nog een korte voorpret
-
nuecht
Toen ik gisterenmiddag weg moest zat er een lading van 54! km in de accu. Na een rit 30, 50, 80 en 120 kwam ik thuis met 50,5 km op teller A en 1 km over in de accu. Dus veel geflipperd en gejoystickt van heel veel B0 via B1/2/3 naar B5 en anticiperen op verkeerslichten, kruisingen en spiegelen zie hier het resultaat. Specificatie van 52 km wat mij betreft gehaald! 60 km, here I come...
Oh ja, ook 1450 km op teller B en een kwart benzine in de tank.
Vanochtend zat er weer 50 km bereik in.
Van mij mag iedereen ervan vinden wat hij/zij wil dan doe ik dat ook.
Oh ja, ook 1450 km op teller B en een kwart benzine in de tank.
Vanochtend zat er weer 50 km bereik in.
Van mij mag iedereen ervan vinden wat hij/zij wil dan doe ik dat ook.
-
JanPHEV
Het lijkt erop dat de hogere ochtend en middag temperaturen wat op beginnen te leveren.
Vanmorgen (nog steeds maar) 42 km op de teller met een volle lading.
Naar mijn werk heen en terug gereden (± 19 km) en toch nog 27 km over op de teller.
Daar zou ik morgen nog een keer mee heen en terug moeten komen zonder "Vroem".
Zoveel rest heb ik nog niet eerder gezien na deze afstand en ik rij nu echt niet anders op dat stukje.
Vanmorgen (nog steeds maar) 42 km op de teller met een volle lading.
Naar mijn werk heen en terug gereden (± 19 km) en toch nog 27 km over op de teller.
Daar zou ik morgen nog een keer mee heen en terug moeten komen zonder "Vroem".
Zoveel rest heb ik nog niet eerder gezien na deze afstand en ik rij nu echt niet anders op dat stukje.
-
Hansjebrinkers
Vanochtend 56 km op de computer na opladen. 46 mee gereden. De betreffende 56 had ik nog niet eerder gezien.
-
banjo
rijd al weken 50 km woon werk 100% electrisch, al 3 keer 5 km EV over aan het eind. wel rustig rijden op snelweg 100 km en deel binnendoor 80/60/50 km/uur doe 40 minuten over de rit.
-
tadango
Als ik zo rij haal ik nog geen 40
Snap niet waar het verschil zit (jaja, rechtervoet doet een hoop
)
-
Anko
Wel / geen winterbanden?
Wel / geen afwijkende bandenmaat?
Wel / geen spoiler?
Wel / geen verwarming / eco …?
Wel / geen …. uh …..
Wel / geen afwijkende bandenmaat?
Wel / geen spoiler?
Wel / geen verwarming / eco …?
Wel / geen …. uh …..
-
tadango
Geen winterbanden, standaard toyo's af fabriek. Geen spoiler of andere modificaties tov standaard instyle. Kachel edg uit, ramen dicht. Geen koffer, kar of andere aanhangels
Als ik maximaal 30 kWh piek aanhoudt met accellereren (behalve bij oprijden 100 weg) kom ik net krap aan de 40. Daarbij 6 km op 100 weg, grootste deel 80 en een stuk 30/50/60. Remmen zo laat mogelijk en 90% regeneratief waarbij uitrollen daarvoor met B0.
Het blijft een uitdaging
Het blijft een uitdaging
-
leftbacksteef
Mijn woon-werk is 35 km, waarvan 28 km snelweg. Dit red ik op een haar na elektrisch. Dan rij ik ongeveer 110 op de snelweg.
-
tadango
Met 128 op de snelweg voor 15km en de rest 80 voor 13km hou ik soms ook 7 over, dus dat gaat wel aardig.