Velgen

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Vroem
Forumlid

Re: Velgen

Bericht door Vroem » 16 okt 2013, 13:17

jrdevisser schreef:Zelf dacht ik de "Alutec Burnside" velgen met winterbanden te bestellen op online-velgen.nl

http://www.online-velgen.nl/zoeken/mits ... /pagina-4/

Ze hebben veel keus in velgen en wat minder in banden, maar hankook is toch prima?

Volgens de ANWB zijn de Hankook's "redelijk goed en aan te raden": http://www.anwb.nl/auto/tests/winterbanden-225-45-R17H

jrdevisser
Nieuw forumlid

Bericht door jrdevisser » 16 okt 2013, 18:43

Vroem schreef:
jrdevisser schreef:Zelf dacht ik de "Alutec Burnside" velgen met winterbanden te bestellen op online-velgen.nl

http://www.online-velgen.nl/zoeken/mits ... /pagina-4/

Ze hebben veel keus in velgen en wat minder in banden, maar hankook is toch prima?

Volgens de ANWB zijn de Hankook's "redelijk goed en aan te raden": http://www.anwb.nl/auto/tests/winterbanden-225-45-R17H
Bedankt Vroem!

Hansjebrinkers
Forumlid

Bericht door Hansjebrinkers » 16 okt 2013, 23:27

OutSander schreef:
Blij schreef:Helaas velgen-fanatici:
deze tekst staat in de officiële (interne) dealerinfo vwb de Outlander:

Voor PHEV zijn alleen de orginele af
fabriek 18 inch lichtmetalen velgen
goedgekeurd. Dit komt mede door het
afwijkende draagvermogen wat
noodzakelijk is voor de PHEV. Dit geldt
dus ook voor de winterwielen voor PHEV!
Ik voel een Ankootje opkomen over een vergelijking met de dikste diesel qua gewicht!
Het enige dat ingebracht kan worden is het gegeven dat de velgen voor de homologatie tav het verbruik gebruikt zijn, maar het verhaal over draagvermogen is "broodje aap". De velgen (zie andere draadjes) die ik heb besteld hebben een draagvermogen van 790 kg/velg, en zijn door de leverancier geklassificeerd als phev oem vervanging. Voor het totale setje ben ik voor minder dan 1000 euro klaar. Scheelt een boel, en ik vind ze d'r prima uitzien. In de winter zijn ze toch altijd smerig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

lekstroom

Bericht door lekstroom » 17 okt 2013, 20:06

Ben vandaag bij m'n dealer (zie bij interesse draad: Met m'n neus in de boter!) geweest en heb meegereden in de eerste echte PHEV. Fantastische auto!!! Het enige was het geluid van de banden (Toyo's), heb dan ook de keus van m'n winterbanden aangepast. Het worden nu Bridgestone Blizzak LM80 18R EVO's (€ 190 p/s).
Deze banden produceren 68 dB waar de meeste andere winterbanden op 72 dB zitten, lijkt een klein verschil 4 dB, echter decibel is geen liniaire maar logaritmische schaal waardoor elke 3 dB een verdubbeling van het geluid betekent. De LM80 kwam in 2012 bij drie grote tests als beste uit de bus, en de EVO-versie is een upgrade die nog beter is. Laat je niet te veel leiden door de EU labeling v.w.b. rolweerstand en grip die van A (best) tot F loopt. Winterbanden worden niet echt onder winterse omstandigheden gelabeld (volgens de bandenboer). Veel beter is het om naar de ANWB test te kijken (in deze draad 16 okt.) of die van de TUV, daar heeft men zich wel op glad ijs begeven!
Groet,

Alf.

frank@phevinstyle
Forumlid

Bericht door frank@phevinstyle » 17 okt 2013, 20:39

MaartenT schreef:Hoi Frank, idd mooie set ik zoek me rot naar de Carmani 9 zwart 18inch, kan je misschien aangeven waar je deze kan bestellen,
Gekocht op winterbanden.nl. Gezocht op outlander 2012 - phev en 18 inch. Daar staan ze al vrij vooraan in de keuzelijst. Kan nu wat lastig de link vinden, geef even door als je ze nog steeds niet kunt vinden, dan kijk ik er zaterdag even naar. Set is keurig gemonteerd en thuisbezorgd.
Outlander PHEV Instyle ingeleverd op 12 mei 2021
Huidig: Skoda Enyaq iV 80 FE

kobus1967
Forumlid

Bericht door kobus1967 » 17 okt 2013, 20:43

De wintervelgen door Mitsubishi dealer Ursem uit Zwaag geproduceerd een kopie van de originele velgen.

frank@phevinstyle
Forumlid

Bericht door frank@phevinstyle » 17 okt 2013, 20:48

Wat vragen ze daarvoor per set? 2400 of 2500 €

ittotaal
Forumlid

Bericht door ittotaal » 17 okt 2013, 21:11

kobus1967 schreef:De wintervelgen door Mitsubishi dealer Ursem uit Zwaag geproduceerd een kopie van de originele velgen.
Ziet er best netjes uit, passen mooi onder mijn witte outlander. Ook wel benieuwd naar de kosten ?
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

kobus1967
Forumlid

Bericht door kobus1967 » 17 okt 2013, 21:15

gewoon even Peter Ursem in Zwaag bellen of mailen. info@peterursem.nl
0229-249394

frank@phevinstyle
Forumlid

Bericht door frank@phevinstyle » 17 okt 2013, 21:20

Ben al voorzien, maar was even nieuwsgierig of dit die zwarte set uit de prijslijst van de dealers is. ;)

Tumtiedum

Bericht door Tumtiedum » 21 okt 2013, 13:12

Ik heb een vraag over de afmetingen van de velgen. In één van de onderwerpen op de site is te vinden dat Mitsubishi als maat op geeft voor de velgen 18 inch 7J, met een bandenmaat 225/55.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld winterbanden.nl, dan kom je op velgen 18 inch 8J, met een bandenmaat 235/55.

Het zal misschien wel kloppen, maar ik wil het toch even zeker weten. Is er dus iemand die hier verstand van heeft en kan vertellen of dit gewoon zeker past?

Sander van der Pol

Bericht door Sander van der Pol » 21 okt 2013, 14:40

Tumtiedum schreef:Ik heb een vraag over de afmetingen van de velgen. In één van de onderwerpen op de site is te vinden dat Mitsubishi als maat op geeft voor de velgen 18 inch 7J, met een bandenmaat 225/55.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld winterbanden.nl, dan kom je op velgen 18 inch 8J, met een bandenmaat 235/55.

Het zal misschien wel kloppen, maar ik wil het toch even zeker weten. Is er dus iemand die hier verstand van heeft en kan vertellen of dit gewoon zeker past?
Ik heb nu ook een Outlander met 17 inch welliswaar maar origineel ook 225/55 en als winterbanden 235/55 op gemonteerd de breedte afwijking van 10 (225-235) is volgens mij dus wel mogelijk maar hangt per type velg en band (met velgrandbeschermer wel of niet)

jangoed
Forumlid

Bericht door jangoed » 23 okt 2013, 14:51

Ik heb gekozen voor bijgaande velgen i.c.m. Vredestein X-treme 18" winterbanden
Van dealer Tinholt in Velserbroek
Quanta Costa? € 1700,--
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

Tumtiedum

Bericht door Tumtiedum » 23 okt 2013, 15:24

Ook alvast de winterbanden besteld. Ik rij op dit moment een BMW 325i en sta elke winter dus wel vast in de sneeuw. Dat gaat me hopelijk nooit meer gebeuren!

Set met lichtmetalen velgen Diewe Sogno met daarop Dunlop Wintersport 4D banden. Nu nog wachten op de auto (begin december).

Hansjebrinkers
Forumlid

Bericht door Hansjebrinkers » 23 okt 2013, 17:15

Sander van der Pol schreef:
Tumtiedum schreef:Ik heb een vraag over de afmetingen van de velgen. In één van de onderwerpen op de site is te vinden dat Mitsubishi als maat op geeft voor de velgen 18 inch 7J, met een bandenmaat 225/55.

Ik heb nu ook een Outlander met 17 inch welliswaar maar origineel ook 225/55 en als winterbanden 235/55 op gemonteerd de breedte afwijking van 10 (225-235) is volgens mij dus wel mogelijk maar hangt per type velg en band (met velgrandbeschermer wel of niet)
Hangt niet alleen af van de breedte, maar ook van de steek (afstand vd boutgaten) en de et waarde (afstand vanaf het hart van de wielophanging).
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 23 okt 2013, 17:56

Hansjebrinkers schreef:
Sander van der Pol schreef:

Hangt niet alleen af van de breedte, maar ook van de steek (afstand vd boutgaten) en de et waarde (afstand vanaf het hart van de wielophanging).
Vorige model Outlander heeft zelfde steek en et waarde als nieuwe model. Ik ga ook mijn oude winterwielen gebruiken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Bink

Bericht door Bink » 24 okt 2013, 20:23

Vandaag via de dealer geregeld dat er 20" velgen mat zwart onder mijn phev geplaatst worden.

Bram

Bericht door Bram » 24 okt 2013, 20:59

Supper :roll: heb je er een foto van. En dan 20 inch met winterbanden?

Eddie

Bericht door Eddie » 24 okt 2013, 21:03

Welke maten heb jij besteld Bink? Ik heb ook een set 20" besteld maar heb bewust een band/velg combinatie gezocht die qua breedte en rolomtrek zo goed als gelijk is aan de standaard velgen.

titan outlander

Bericht door titan outlander » 24 okt 2013, 21:08

volgens de dealer kan je wel iets groter maar niet kleiner vanwege de satelieten van de electromotoren

SPHEV

Bericht door SPHEV » 24 okt 2013, 21:44

Ben heel benieuwd naar welke velgen 20 inch jullie hebben gekocht Bink en Eddie. Hebben jullie een foto of link naar website beschikbaar? Twijfel zelf nog omdat de dealer geen grotere velgmaat dan de standaard 18 inch adviseurde op aandragen van MMC.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 24 okt 2013, 22:04

titan outlander schreef:volgens de dealer kan je wel iets groter maar niet kleiner vanwege de satelieten van de electromotoren
Wat zijn dat?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Eddie

Bericht door Eddie » 24 okt 2013, 22:05

SPHEV schreef:Ben heel benieuwd naar welke velgen 20 inch jullie hebben gekocht Bink en Eddie. Hebben jullie een foto of link naar website beschikbaar? Twijfel zelf nog omdat de dealer geen grotere velgmaat dan de standaard 18 inch adviseurde op aandragen van MMC.
Ik heb de WolfDesign Entourage Anthracite gekocht.

Neeler

Bericht door Neeler » 24 okt 2013, 22:16

titan outlander schreef:volgens de dealer kan je wel iets groter maar niet kleiner vanwege de satelieten van de electromotoren
Waarom bieden ze dan 16" staal aan?
Ik ga toch gewoon met m'n 17" rijden.
Is goedgekeurd voor phev

SPHEV

Bericht door SPHEV » 24 okt 2013, 22:55

Eddie schreef:
SPHEV schreef:Ben heel benieuwd naar welke velgen 20 inch jullie hebben gekocht Bink en Eddie. Hebben jullie een foto of link naar website beschikbaar? Twijfel zelf nog omdat de dealer geen grotere velgmaat dan de standaard 18 inch adviseurde op aandragen van MMC.
Ik heb de WolfDesign Entourage Anthracite gekocht.
Zien er erg goed uit Eddie! :) Thanks voor je reactie. Ik ga eens rondkijken wat mij zou bevallen. Denk zelf aan 19 inch.

Plaats reactie