Pagina 19 van 25
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 20 sep 2018, 22:47
door Anko
Verwijst Mitsubishi naar mij????
(sorry, weet wel dat dt niet is wat je schreef, maar kon het niet laten

)
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 21 sep 2018, 01:06
door PHEV2014
70% zou 28Ah zijn, geen 26. Laat CH nou net geen EU-lid zijn...
Dus verwijzen naar CH zal hier geen indruk maken, helaas.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 21 sep 2018, 06:39
door Anko
Er van uit gaande dat je vertrekt van 40 Ah. Maar is dat wel zo?
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 21 sep 2018, 12:21
door Nulrijder
Basis zou 46Ah moeten zijn in theorie dus 70% 32.2Ah
Dan zou ik die 32km nog steeds moeten kunnen halen
Lijkt me sterk dat ze in NL die 70% niet toepassen. Uit de mail van die sales manager blijkt dat ze ‘exact dezelfde garantie’ blijven geven als voor 2018. Die gaven ze in NL ook. Lijkt me uiterst raar als daar opeens verandering in zou komen. Hoe dan ook heb ik nu iets zwart op wit. Als ze over 6 of 7 jaar met 35% komen, tover ik deze mail weer ui5 de hoed

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 21 sep 2018, 13:18
door case
Als je de link volgt staat daar:
The traction battery on the Outlander PHEV comes with a warranty of 8 Years / 100,000 miles.
This includes a guarantee that if the traction battery capacity falls below 70% in the first 8 years/100,000 miles a free repair or replacement will be provided.*
en onderaan de pagina staat dan: * Only applicable/available on 16MY vehicle onwards.
Oudere jaargangen hebben het nakijken??
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 21 sep 2018, 15:22
door Nulrijder
Daarvoor geldt andere garantieregeling. Zie service bulletin gepost door Anko.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 21 sep 2018, 15:26
door Nulrijder
Ik vind 65% voor die eerdere modellen trouwens wel schandalig laag. Laten we eerlijk zijn. Je iPhone met zo’n batterij ga je of dumpen, of je vervangt de batterij. Ik vind 70% nog net redelijk. Alles lager vind ik eigenlijk garantieontwijking, maar goed, aan mijn mening heb je juridisch niets
Ik denk dat ze nu bij MM denken dat ze de batterijdegradatie iets beter onder controle hebben. We zullen zien.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 24 sep 2018, 09:00
door WHB
Net de 160 K beurt gehad.
Onderstaand mijn overzicht.
km - mnd - Ah
40K - 15 - 34,3
60K - 22 - 33,0
80K - 29 - 32,0
100K - 36 - 29,9
120K - 44 - 27,3
140K - 50 - 26,1
160K - 58 – 24,2 na “battery check” procedure 25,1
Dus nu is het aan MMN.
Ben benieuwd.
Ik was al een tijdje met fa. Voets in gesprek over de beperkte range.
Ik kreeg het gevoel dat ze de “battery check” gewoon niet wilden uitvoeren.
Voor de vakantie de druk wat verder opgevoerd en toen kwamen ze met de uitspraak; Voor de vakantie hebben we geen tijd en na de vakantie zijn we geen dealer meer.
Dus ben ik naar Kardol in Nijmegen gegaan, zij hebben mij heel netjes geholpen.
Hij was toen inmiddels al bijna aan de 160 K dus daar ook de beurt laten doen.
Groet,
WHB
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 24 sep 2018, 09:03
door WHB
Nulrijder schreef: ↑21 sep 2018, 15:26
Ik vind 65% voor die eerdere modellen trouwens wel schandalig laag. Laten we eerlijk zijn. Je iPhone met zo’n batterij ga je of dumpen, of je vervangt de batterij. Ik vind 70% nog net redelijk. Alles lager vind ik eigenlijk garantieontwijking, maar goed, aan mijn mening heb je juridisch niets
Ik denk dat ze nu bij MM denken dat ze de batterijdegradatie iets beter onder controle hebben. We zullen zien.
Je hebt het over 70% in 8 jaar of 160 K.
In die tijd zijn de meeste mensen al aan de derde of vierde IPhone toe.
Groet,
WHB
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 24 sep 2018, 21:16
door Nulrijder
Ja, maar je moet de levensduur van de accu vergelijken met de levensduur van een auto. Die is volgens Duitse cijfers tussen de 10 en de 15 jaar. De accu moet dan dus met die levensduur meekunnen. Je iphone is na een jaar of vier obsolete. Als die na 8 jaar op 65 procent zit is dat redelijk. Bij een auto wat mij betreft dus niet. Zeker niet als dat electrisch gebruik de selling point is van die hele auto.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 27 sep 2018, 20:10
door WHB
Ik heb in het begin van de introductie ergens gelezen dat Mitsubishi de auto bedacht heeft omdat de meeste japanners gem. 30 km naar werk moeten woon-werk afstand moeten afleggen.
Met die afstand kom je op 20.000 km per jaar.
Dus zit je na acht jaar op 160.000 km.
We weten allemaal dat batterijen in capaciteit afnemen.
ik had ook gehoopt dat het minder was.
Groet,
WHB
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 27 sep 2018, 20:11
door WHB
Gisteren bericht ontvangen dat mijn accu onder garantie vervangen gaat worden door een nieuwe.
Heb nog even geïnformeerd of ik tegen bijbetaling de 13.8 kWh uitvoering kon krijgen, maar die past niet volgens MMN.
Het is wel de laatste versie van 2018.
Dus ik ben benieuwd.
Groet, WHB
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 27 sep 2018, 20:36
door JanPHEV
Kijk!
Volgens mij ben jij de eerste hier op het forum die dat voor elkaar heeft.
Fijn voor je om te horen dat die strijd blijkbaar te winnen is!
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 27 sep 2018, 21:16
door WHB
Nee, volgens mij ben ik de tweede.
ictijoos was de eerste!
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 27 sep 2018, 21:52
door vulcan750
WHB schreef: ↑27 sep 2018, 20:11
Gisteren bericht ontvangen dat mijn accu onder garantie vervangen gaat worden door een nieuwe.
Heb nog even geïnformeerd of ik tegen bijbetaling de 13.8 kWh uitvoering kon krijgen, maar die past niet volgens MMN.
Het is wel de laatste versie van 2018.
Dus ik ben benieuwd.
Top, gefeliciteerd!
Ik kan me overigens nauwelijks voorstellen dat de 13,8 accu niet zou passen, ze verkopen liever een nieuwe Outlander...
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 27 sep 2018, 22:24
door kobus1967
De renault Zoe is van 22Kwh naar 40Kwh gegaan, en ook is er tijdelijk een upgrade voor de oude modellen aangeboden naar 40Kwh.
Dan moet dat met betere cellen toch ook bij de Outlander kunnen, van 12Kwh naar 24Kwh of in ieder geval 20Kwh.
Het is pure onwil van Mitsubishi en dat gaat tot gevolg hebben dat veel mensen overstappen naar een ander merk.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 28 sep 2018, 16:47
door neuroticz
Gefeliciteerd WHB, wat is jou kilometerstand en AH waarde?
Ik tref het iets minder want mijn defecte accu willen ze niet onder garantie vervangen omdat ik 167000 KM heb gereden.
De dealer gaf aan dat de 2013 types 5 jaar /100.000 KM garantie bij zit.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 28 sep 2018, 19:11
door Anko
WHB schreef: ↑24 sep 2018, 09:00
Net de 160 K beurt gehad.
Onderstaand mijn overzicht.
km - mnd - Ah
40K - 15 - 34,3
60K - 22 - 33,0
80K - 29 - 32,0
100K - 36 - 29,9
120K - 44 - 27,3
140K - 50 - 26,1
160K - 58 – 24,2 na “battery check” procedure 25,1

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 28 sep 2018, 22:56
door WHB
neuroticz schreef: ↑28 sep 2018, 16:47
De dealer gaf aan dat de 2013 types 5 jaar /100.000 KM garantie bij zit.
Dat is onjuist.
Op de accu is het 160.000 of 8 jaar!
Wanneer heb je de 160.000 beurt gedaan?
Als dat voor de 160.000 was had de dealer je wel mogen attenderen op de capaciteit!
Mijn beurt was bij 159.400 km bewust voor de 160.000.
Omdat de range nog maar 25 km was.
Over een paar maanden gaat hij naar prive
En als het aan mij ligt komen er nog 160.000 bij.
Groet,
WHB
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 29 sep 2018, 21:16
door SanderPeter
Hoi,
Je range is nog maar 25km schrijf je? Onder wat voor soort omstandigheden? Ik kom ook niet veel verder. Meestal rij ik eerst een 2km binnendoor naar de snelweg en schakel ik daarna over op in mijn geval gas. Zodra ik weer op een autoweg kom schakel ik over naar de accu’s. Als ik in totaal 25km op de accu haal is het veel. Op de snelweg bij 125 hooguit 20.
Dealer maar eens vragen hoe het met mijn accupakket is.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 29 sep 2018, 22:37
door WHB
De 25 is onder ideale omstandigheden, 80km/h zonder airco of verwarming.
Snelweg haal ik geen 20.
Omdat ik niet alleen af wilde gaan op wat een dealer mij verteld. Heb ik een dongle gekocht zodat ik de status ook zelf kon uitlezen.
Gr,
WHB
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 01 okt 2018, 19:19
door SanderPeter
Hoi,
Toevallig heb ik vorige week een OH beurt uit laten voeren. Ik heb vandaag met de dealer gebeld en de accu capaciteit zit nog op 32,9 Ah. Op zich niet verkeerd. Zaterdag nog een testje gedaan, gemiddeld 90-100kmh, zo’n 20km elektrisch daarna was het echt over.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 01 okt 2018, 19:42
door WHB
Met 32,9 zou ik verwachten dat je (zonder kachel e.d) toch zo'n 30 km moet kunnen maken.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 01 okt 2018, 22:34
door phev
Vraagje van een leek. Als je nog 28 ah hebt, betekent dit dan ook dat de elektromotoren bij volle accu minder vermogen leveren?
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 01 okt 2018, 22:54
door Anko
phev schreef: ↑01 okt 2018, 22:34
Vraagje van een leek. Als je nog 28 ah hebt, betekent dit dan ook dat de elektromotoren bij volle accu minder vermogen leveren?
Goede vraag, voor een leek

Ik denk dat je nog steeds 120 kW uit de motoren kunt halen (dus 60 kW uit de accu en 60 kW uit de generator), maar ik merk dat de verbrandingsmotor eerder aanspringt. In mijn geval zoveel eerder dat ik echt als een oud vrouwtje moet rijden om nog EV te kunnen rijden. Ook met volle accu. Vaak gaat me dat dus mis. Met name rotondes in 60 of 80 km wegen. Als je de rotonde afgaat met een beetje snelheid en dan wat gas bij geeft.