Pagina 17 van 25
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 29 aug 2018, 22:02
door Jelrik
neuroticz schreef: ↑29 aug 2018, 21:10
Mijn Phev is 3 dagen bij de dealer geweest voor het opkrikken van de accu, mij is elke keer verteld dat de waarden goed zijn.
Bereik ca 20/25 km bij rustig gebruik geen airco. niet harder dan 100 km/u e.d. wat mij opviel was dat ik veel minder kon laden 6 kwh
Nu sinds vandaag is het bereik gekelderd tot 12 / 16 km op de accu.... dit is gewoon waardeloos. Banden zijn op spanning, airco uit.. langzaam rijden.
Ik wil een nieuwe accu... ohja laad nu nog maar 5 kwh
Oei, dus het is maar de vraag of het aan te raden is om het 'uit te proberen' bij de dealer. Jij bent er in elk geval niet veel wijzer van geworden.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 29 aug 2018, 22:07
door MitsuAccu
Slechte reclame voor Mitsubishi.
Ik overweeg het nieuwe model, maar als ik dit dan weer lees...
Sterkte, hopelijk wordt Mitsubishi wakker.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 08:11
door PHEV2014
@neuroticz: wat is de gemeten Ah-waarde van de accu nu?
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 08:58
door Anko
neuroticz schreef: ↑29 aug 2018, 21:10
Mijn Phev is 3 dagen bij de dealer geweest voor het opkrikken van de accu, mij is elke keer verteld dat de waarden goed zijn.
Bereik ca 20/25 km bij rustig gebruik geen airco. niet harder dan 100 km/u e.d. wat mij opviel was dat ik veel minder kon laden 6 kwh
Nu sinds vandaag is het bereik gekelderd tot 12 / 16 km op de accu.... dit is gewoon waardeloos. Banden zijn op spanning, airco uit.. langzaam rijden.
Ik wil een nieuwe accu... ohja laad nu nog maar 5 kwh
Da's wel heel heftig

Ik neem aan dat e.e.a. in gang gezet is richting MMSN?
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 11:52
door neuroticz
Ik hoop dat er nu actie word ondernomen, ik probeerde altijd het maximale uit stroom te halen... maar zo heeft het geen zin
@Anko hoe kom ik hier achter? kan het op facturen niet terug vinden.
De garagist komt er morgen op terug, dus hopelijk zetten ze er een dikke nieuwe accu in
KM stand 167k
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 12:40
door Anko
neuroticz schreef: ↑30 aug 2018, 11:52
Ik hoop dat er nu actie word ondernomen, ik probeerde altijd het maximale uit stroom te halen... maar zo heeft het geen zin
Ik ken het gevoel. Knap frustreren. Alhoewel, tegenwoordig rijdt mijn vrouw in de Outlander en die laat zich (gelukkig) niet gek maken.
Ik denk dat je alleen weet of verdere actie in gang gezet is wanneer de dealer het je verteld heeft. Of wanneer je zelf contact hebt opgenomen met MMSN. Maar als ze zeggen dat ze er op terug gaan komen, dan neem ik toch aan dat ze overleg met MMSN gaan voeren over jouw case.
Ik hoop van harte dat ze je niet pakken op je KM stand. De communicatie mbt accu capaciteit garantie heeft het over 160.000 km. Het zou heel lullig zijn als ze je daar op pakken, vooral omdat je kennelijk al lang aangegeven hebt niet tevreden te zijn.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 14:43
door PHEV2014
@neutoticz: ben Anko niet!
Van waar ben je ongeveer? Heb er een kastje voor. Dus je mag langskomen. Kan ook met ELM en een app.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 15:27
door neuroticz
Excuus PHEV2014, Ik woon in Leeuwarden!
Sorry ik heb een héle tijd niet meer op dit forum gekeken, wat is een ELM?

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 30 aug 2018, 15:44
door Anko
PHEV2014 schreef: ↑30 aug 2018, 14:43
@neutoticz: ben Anko niet!
Haha. Heb het nu pas door. Snapte al niet hoe iemand verwachtte op de factuur te lezen dat de garage contact op ging nemen met MMSN. Maar het ging natuurlijk om jouw vraag om de Ah waarde
Een ELM is een (chip uit een) OBD adapter. Dan kun je met PHEVWatchDog of EvBatMon de Ah waarde uit lezen. D'r zijn inderdaad ook losse kastjes voor. Heb er zelf ook zo een (iCarsoft). Maar woon ook niet echt in de buurt van Leeuwarden.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 31 aug 2018, 11:37
door neuroticz
Ik breng de auto morgen naar de dealer, vanmorgen melding Charge interrupted by system malfunction.
4,2 Kwh geladen, op display 3 kwart vol

na 12 kilometer was de accu weer leeg.
Vanmorgen weer opgeladen.. 3,9 kwh geladen, op display 3 kwart vol maar ik krijg er echt niet meer stroom in, ohja en de melding EV system service required.
Auto uitgezet en weer opnieuw gestart, melding ook weg.
Thanks PHEVlkj, zal gelijk ook even vragen hoeveel capaciteit de accu heeft.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 06 sep 2018, 16:45
door neuroticz
Vandaag te horen gekregen dat mijn accu waarschijnlijk is overleden.
maar dat er pas 24 september een specialist kan kijken naar de accu, dus ik haal hem maar weer op.
Met een kapotte accu...
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 06 sep 2018, 18:00
door Anko
Shit zooi

.
Rijdt de auto nog wel? En is het nog wel veilig?
Hebben ze iets gezegd over je KM stand?
Sterkte met het verhaal.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 06 sep 2018, 19:40
door MitsuAccu
Vervangende auto eisen?
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 06 sep 2018, 20:21
door JanPHEV
neuroticz schreef: ↑06 sep 2018, 16:45
Vandaag te horen gekregen dat mijn accu waarschijnlijk is overleden.
Gezien je zeer snel teruglopende capaciteit was ik daar al bang voor....
Hopelijk gaat Mitsubishi het netjes oplossen voor je
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 07 sep 2018, 11:11
door neuroticz
Anko schreef: ↑06 sep 2018, 18:00
Shit zooi

.
Rijdt de auto nog wel? En is het nog wel veilig?
Hebben ze iets gezegd over je KM stand?
Sterkte met het verhaal.
Ik heb 'm gister opgehaald, thuis zoals gewoonlijk gestekkerd maar helaas er komt geen enkele kw in de accu terrecht.
Na 30 x proberen, leek hij 2 uurtjes te laden maar helaas geen stroom in de accu.
Vanmorgen na het werk 40 km, storing EV service required! Daaropvolgend gelijk RBS service required en een soort van noodloop?
De wagen viel terug na 60 km/u en ik heb hem maar op de vluchtstrook geparkeerd, uitgezet na een aantal minuten weer gestart ik kon weer gewoon normaal rijden. Dit heb ik vandaag 4x gehad en bij de laatste keer wou hij nog maar 40 km/u
Dus nee niet veilig, laden wil niet, charge wil niet... dus hij gaat terug naar dealer.
MitsuAccu schreef: ↑06 sep 2018, 19:40
Vervangende auto eisen?
Dat lijkt me wel normaal, zeker nu de auto bijna niet meer rijdt.
JanPHEV schreef: ↑06 sep 2018, 20:21
Gezien je zeer snel teruglopende capaciteit was ik daar al bang voor....
Hopelijk gaat Mitsubishi het netjes oplossen voor je
Ze hadden het erover dat er een aantal cellen stuk zijn, maar n.a.v. vandaag werd er gezegd dat deze waarschijnlijk niet meer te repareren is.
Ik houd jullie op de hoogte!

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 12 sep 2018, 16:25
door kemovi
Van de week wezen kijken naar een 2015 model met 135.000 km op de teller , gaf op de PHEV watchdog een accuwaarde aan van 76,1 % , 28,9 Ah. Is dat verstandig om te kopen ?
Vond het zelf vrij veel terugval. Mijn huidige 2013 met 190.000 km geeft nog 87,9 % / 33.4 Ah capaciteit aan.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 12 sep 2018, 19:22
door JohanvdH
@Kemovi Hoeveel keer heb je je huidige 2013 opgeladen?
Weet je hoevaak de 2015 was opgeladen (stond ook op de schermpjes van de PHEV Watchdog app)?
Als je veel elektrisch wil kunnen rijden kan je beter op zoek naar een PHEV waarvan de eerste eigenaar vooral benzine tankte...
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 12 sep 2018, 20:54
door kemovi
JohanvdH schreef: ↑12 sep 2018, 19:22
@Kemovi Hoeveel keer heb je je huidige 2013 opgeladen?
Weet je hoevaak de 2015 was opgeladen (stond ook op de schermpjes van de PHEV Watchdog app)?
Als je veel elektrisch wil kunnen rijden kan je beter op zoek naar een PHEV waarvan de eerste eigenaar vooral benzine tankte...
Ik heb mijn huidige auto nu ongeveer 1 jaar, laad hem bijna elke dag op aan de thuislader ( dus met max 10 A), af en toe laadpaal of snellader ( sinds een paar maanden met de Maingau-pas

). Gezien de staat van de accu van mijn huidige 2013 PHEV heb ik het vermoeden dat de vorige eigenaar weinig geladen heeft.
Ik weet niet hoe vaak de 2015 geladen heeft, kan die info eigenlijk niet vinden op de PVEV Watchdog, zie alleen het totaal aantal Ah (16.720 bij mn 2013) Bij die 2015 PHEV kon ik niet uitgebreid alles uitlezen, nog niet mee gereden (hij stond nog bij de poetser) heb alleen even de capaciteit getest.
Heb nu inderdaad ook het idee om een te vinden die niet veel geladen heeft, maar een mooie 2015 in de juiste uitvoering zijn er niet zo veel. Als ik een 2015 model koop, wil toch wel weer mijn schuif/kanteldak terug hebben

.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 12 sep 2018, 21:28
door Anko
De nieuwe versie van de Dog laat inderdaad niet meer het aantal laadbeurten zien, maar het aantal geladen Ah. De algemene gedachtengang is dat dit meer zegt, omdat ook een laadbeurt van 10 minuten door de auto als een laadbeurt wordt geteld.
Veel mensen stellen dat een weinig extern geladen auto wsl een 'erg negatief zelfbeeld heeft' (lees: pessimistisch t.a.z. werkelijke SoH) en dat de gerapporteerde SoH waarde wel eens omhoog zou kunnen gaan (lees: meer bereik) wanneer je de auto meer gaat opladen.
Dit heeft er mee te maken dat de BMU bij weinig opladen niet de kans krijgt de werkelijke capaciteit 'te leren' en dus terug valt op voorgeprogrammeerde trendlijnen. Dit kan positief of negatief uitvallen.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 12 sep 2018, 21:38
door kemovi
Anko schreef: ↑12 sep 2018, 21:28
De nieuwe versie van de Dog laat inderdaad niet meer het aantal laadbeurten zien, maar het aantal geladen Ah.
Dank Anko, ben het halve internet aan het afzoeken wat ik nu over het hoofd zie m.b.t. dat aantal laadbeurten, maar nu weet ik dat ik het toch goed gezien heb, en dus alleen het totaal aantal Ah uit kan lezen. Ik heb dus de nieuwe versie, van de week pas dongle aangeschaft en voor het eerst hiermee gewerkt.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 12 sep 2018, 22:52
door Anko
Is ook pas net veranderd. Ben je wel bekend met de FB pagina van de Dog? Is haast onmisbaar:
https://www.facebook.com/groups/152278275319772/
De maker van de app (Daniel Santos) is vrijwel dagelijks on-line, alleen is hij nu even een weekje on-route. Overigens is de basis van de app (de communicatie met de auto via OBD protocol en weten wat je waar kunt vinden) afkomstig van ondergetekende. Maar de hele programmering, de GUI, de rekenarij, de statistics en de Website die er achter zit zijn door/van Daniel. En die heeft een prachtig stuk werk gedaan.
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Geplaatst: 13 sep 2018, 11:47
door JohanvdH
Anko schreef: ↑12 sep 2018, 21:28
De nieuwe versie van de Dog laat inderdaad niet meer het aantal laadbeurten zien, maar het aantal geladen Ah. De algemene gedachtengang is dat dit meer zegt, omdat ook een laadbeurt van 10 minuten door de auto als een laadbeurt wordt geteld.
Veel mensen stellen dat een weinig extern geladen auto wsl een 'erg negatief zelfbeeld heeft' (lees: pessimistisch t.a.z. werkelijke SoH) en dat de gerapporteerde SoH waarde wel eens omhoog zou kunnen gaan (lees: meer bereik) wanneer je de auto meer gaat opladen.
Dit heeft er mee te maken dat de BMU bij weinig opladen niet de kans krijgt de werkelijke capaciteit 'te leren' en dus terug valt op voorgeprogrammeerde trendlijnen. Dit kan positief of negatief uitvallen.
Wow, dat is informatie die ik nog niet wist (heb geen Facebook account meer en dat is hier wel een gemis).
In elk geval ben ik jou en Daniel erg dankbaar voor het beschikbaar stellen van een inkijkoptie in de electronica van de PHEV!