Pagina 2 van 2

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 17 jul 2020, 14:23
door Aanlander
RX-Men-8 schreef:
31 mar 2020, 19:44
Haha, ja daar ben ik destijds ook meteen mee begonnen.

Ik heb net als jij de stekker van de pieper in de achterklep losgemaakt, stilte :)
En ik heb de stekkers van de gordelsloten van de voorstoelen losgekoppeld. Voor mijn gemoedsrust, want dat is wel de eerste en ergste piep als je ook maar op de startknop drukt. Niet pas na dat je begint te rijden zoals bij sommige andere merken. De rest van de piepjes stoor ik me niet aan, dat komt weinig voor.

Dank je voor de tip van die AVAS, ben er ook geen fan van. Ik realiseer me dat ik hem had kunnen afkoppelen toen ik een fatsoenlijke claxon heb ingebouwd, precies in die buurt. Maar ik hoef dus alleen in het interieur een stekkertje los te doen, fijn.

En ja, even uit de auto om een hek te openen/sluiten o.i.d. zonder keihard gepiep daar moet ik ook nog achteraan. Het gebeurt net niet vaak genoeg dat ik het al heb opgepakt, ik laat nu mestal de deur maar openstaan. Als je het hebt gevonden hou ik me aanbevolen, en als ik eerder ben meld ik me :)
Hallo, Mooi om te lezen allemaal! ik ben héél benieuwd op welke manier je de claxon hebt vervangen. Wat voor claxon, welke eisen stelt dat en hoe pak je het aan. Zijn er filmpjes van?

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 18 jul 2020, 14:27
door Bmtouring
wel een idee ja, eentje van een flinke X5 of zo ;)

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 19 jul 2020, 21:41
door RX-Men-8
Hi, het is een Stebel Nautilus Compact, die heb ik tot nu toe in al mijn Japanse auto's gebouwd. Klinkt precies goed :)

Omdat de Outlander al een claxonrelais standaard had, heb ik er niet nog een relais bij tussen gezet en het er maar op aan laten komen of het goed gaat. Al gauw bleek dat je de claxonzekering dan wel van 10A naar 15A moet verzwaren. In de zekeringenkast zit ook een lege plek voor een grotere claxonrelais en zekering, maar dat is blijkbaar een optie.

Ik zoek nog even naar de foto's....

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 19 jul 2020, 22:04
door RX-Men-8
Afbeelding

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 20 jul 2020, 16:03
door Aanlander
Hartelijk dank! Hier kan ik mee verder. Ben benieuwd of het ingewikkeld is om te vervangen.

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 22 jul 2020, 21:24
door RX-Men-8
Nou de bumper eraf en er weer op is het meeste werk. Meteen even alle roestrandjes met Hammerite behandelen.

En dan een mooi gaatje vinden voor de bout voor de bevestiging van de Stebel Nautilus, en een draad met kabelschoentjes trekken.

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 27 jul 2020, 12:38
door Aanlander
Hartelijk dank weer. Als ik een claxon met wat ‘donkerder’ tonen wil, meer in de richting van oude Amerikaanse auto’s, (Geen 6 volt natuurlijk ;) heb je dan een tip? Of iemand anders?

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 27 jul 2020, 22:38
door erichendri
Trainhorn.

Eric :mrgreen:

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 29 jul 2020, 20:45
door Bmtouring
Willen jullie er even een nieuw topic voor aanmaken? Dan kan ik deze voor mijn avonturen aanhouden.

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 11 sep 2020, 18:20
door Bmtouring
Vandaag een nieuwe rij accu gekregen onder garantie. De auto is dus nu in wezen als nieuw uit 2014. En daarom dus nu de moeite waard om in onderhoud te investeren: remmen, aircocheck, en dat was het dan wel weer. Echt geen vergelijk met wat ik voorheen gereden heb moeten investeren in materialen en uren om de boel rijdende te houden.

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 12 sep 2020, 00:16
door vulcan750
Top! Zal je zeker veel meer elektrische kilometers kunnen maken. 👍

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 16 okt 2020, 14:36
door PHEVtje
Bmtouring schreef:
11 sep 2020, 18:20
Vandaag een nieuwe rij accu gekregen onder garantie. De auto is dus nu in wezen als nieuw uit 2014. En daarom dus nu de moeite waard om in onderhoud te investeren: remmen, aircocheck, en dat was het dan wel weer. Echt geen vergelijk met wat ik voorheen gereden heb moeten investeren in materialen en uren om de boel rijdende te houden.
hoi.
nu weer een maand verder , hoe gaat dat nu met de nieuwe rij accu . zie en/of merk je daar veel van ??

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 19 okt 2020, 19:13
door Bmtouring
jawel, nog steeds meer km's. ik zal de app er weer eens een meting van laten doen en deze posten.

Re: Bmtouring Boxmeer PHEV 2014

Geplaatst: 14 nov 2020, 14:36
door Bmtouring
vandaag weer eens in een diesel SUV gereden, man wat een herrie bij het manouvreren, parkeren, stadsverkeer. pffff

hou snel dingen ouderwets over komen in zo'n korte tijd.




Phev watchdog rapporteerde gisteren onderweg 91,0% 36,4Ah 120dagen oud, 61x geladen, 16graden. en inmiddels 5000km gereden sinds die accu test en zo'n 3000 met de nieuwe accu (denk ik, heb de km stand van die dag er niet bij nu)

wat ik nog niet heb opgezocht; 91% van 40Ah (batterijtje met hartje) en 95,8% van 38Ah (batterijtje met hartje in handje). is die 2Ah een reserve of zo?