Synchroniseren telefoon

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
KeesV

Re: Synchroniseren telefoon

Bericht door KeesV » 16 nov 2013, 13:59

Als ik alle reakties mbt het koppelen van een telefoon en het synchroniseren zo eens lees dan krijg ik de sterke indruk dat dat met een iPhone 5 probleemloos gaat. Van mijn werkgever moet ik per 1 december over van BB naar iPhone 5 en daar zag ik enorm tegen op omdat ik geen Apple fan ben, zou liever een Android toestel hebben, maar nu ik dit allemaal lees, ben ik erg blij dat ik een iPhone krijg...

Als er iets ergerlijk is dan is het klooien met je telefoon icm de carkit/navigatie. Dat ding moet het gewoon doen als je in de auto stapt.

Eventueel nog die app installeren (waarover op dit forum ook het eea te vinden is) waarmee je je telefoon kunt laten bepalen welke verbinding en instellingen hij wanneer moet gebruiken, en klaar is KeesV. :D

aleurs
Forumlid

Bericht door aleurs » 16 nov 2013, 17:06

KeesV schreef:Als ik alle reakties mbt het koppelen van een telefoon en het synchroniseren zo eens lees dan krijg ik de sterke indruk dat dat met een iPhone 5 probleemloos gaat.
De iphone5 synchroniseert wel goed, maar ik vind de bediening een drama en het zoeken naar een contact (ik heb er 996 in staan) ook erg langzaam gaan. Ik bedien dus vanaf de iphone5 die in de BRODIT houder zit.
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

pmstr

Bericht door pmstr » 16 nov 2013, 18:31

aleurs schreef:
KeesV schreef:Als ik alle reakties mbt het koppelen van een telefoon en het synchroniseren zo eens lees dan krijg ik de sterke indruk dat dat met een iPhone 5 probleemloos gaat.
De iphone5 synchroniseert wel goed, maar ik vind de bediening een drama en het zoeken naar een contact (ik heb er 996 in staan) ook erg langzaam gaan. Ik bedien dus vanaf de iphone5 die in de BRODIT houder zit.
Spraakbesturing al geprobeerd? "Bel [voor- & achternaam]".

aleurs
Forumlid

Bericht door aleurs » 16 nov 2013, 19:08

de spraak besturing verstaat ofwel geen nederlands, of mijn uitspraak is niet goed, maar ik vind dat ook niks, duss.....
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 16 nov 2013, 22:04

Gisteren drie keer geprobeerd met spraaksturing. Drie keer succes. Alleen één keer had 'Truus' mij wel verstaan, maar ik haar niet bij het teruglezen van de gevonden naam. Afgebroken en opnieuw. Toen realiseerde ik mij dat Truus toch wel direct de juiste naam had gevonden. Toch ook uit enkele 100-den namen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

968mint
Forumlid

Bericht door 968mint » 17 nov 2013, 00:40

Natuurlijk van de zotte als het zo zou moeten vlgs de off beschrijving. Kan je al je contacten ombouwen, resetten, geit slachten ed. Ben je dagen bezig. Bij mijn Galaxy s2 klopt alles redelijk toch worden maar 100 van de 217 contacten geïmporteerd en staat alles gesorteerd op voornaam in het tel boek. Lijkt een ramp :cry:

Nepal8
Forumlid

Bericht door Nepal8 » 17 nov 2013, 00:58

Ik heb het uiteindelijk werkend.
Blij wordt ik er niet van.

Ik heb mijn contacten allemaal volledig in mijn telefoon staan met adres en email.

Nu heb ik alle adressen en email contacten verwijderd en worden de contacten wel geïmporteerd. E.e.a. Houdt in dat ik geen emailadressen en adres gegevens meer in mijn telefoon heb staan.

KeesV

Bericht door KeesV » 17 nov 2013, 10:16

Grappig, ik vind het juist onhandig dat contacten op achternaam worden gesorteerd, er zijn zoveel achternamen die met "van" of "de" beginnen, dat contactenlijst met de letters V en D wel erg lang is....

Idealiter zou je dat ook gewoon moeten kunnen instellen, of selecteren... Kan mooi in het "to do" verbeterpunten lijstje voor de importeur... ;)

transporter
Nieuw forumlid

Bericht door transporter » 20 nov 2013, 11:28

Het telefoonboek van mijn telefoon heb ik nu aantal malen moeten importeren. Blijft een paar dagen actief. Tot ik mijn "assistente" weer vraag te bellen. Zij geeft dan aan dat telefoonboek leeg is.
Kan dan weer alles importeren en dan werkt het weer, maar het lijkt mij dat de gegevens toch ergens vast mogen blijven staan.
Of is het al net als bij de "app" waar ook regelmatig verbinding opnieuw moet worden ingesteld.

Iemand dé oplossing?
Instyle+ zwart, sinds 6 november

Nepal8
Forumlid

Bericht door Nepal8 » 23 nov 2013, 22:35

Hoi,
Zijn de contacten er daadwerkelijk uit?

Ik onder vindt nu veel hinder dat er steeds gekeken wordt naar de telefoonboek van de auto en niet van mijn telefoon.
Door BT op telefoon uit en weer aan te zetten wordt er weer naar telefoonboek van mijn telefoon gekeken.

OutBetuwe

Bericht door OutBetuwe » 29 nov 2013, 20:59

Zorro schreef:Ook ik heb mijn auto nog niet, maar wel een HTC Sensation van amper 2 jaar oud. Dit zal toch hopelijk niet kloppen!?
Knipsel.PNG
Zal wel lekker zijn... Kan dan in het rijtje van andere "mankementen en teleurstellingen", zoals daar hebben te zijn:
  • - slecht (of helemaal niet!) werkende WiFi, steeds omslachtig resetten, ergernis...,
    - gebruiksonvriendelijk en traag werkend MMCS met gedateerde kaarten (schijnbaar ontbrekende A5!),
    - verbruikscijfers die meer dan gebruikelijk afwijken van fabrieksopgave...
Nou kun je betogen dat je de auto voor niks rijdt en dus niet mag zeuren, maar het is geen prul van een paar euro...

Hallo Zorro,
Ben weer blij met dit forum. Ik heb vanmiddag geprobeerd mijn telefoon te paren. Dat is gelukt...... Maar geen contacten in het telefoonboek. Dus vanavond maar op het forum gekeken, waar ik deze link aantrof. En ik viel van mijn stoel van verbazing. Mijn HTC one V (introductie februari 2012!) krijgt ook een rood kruis bij het importeren van contacten uit mijn telefoon. Hoe is dit in godsnaam mogelijk in deze tijd vraag je je af ....
Iemand enig idee of hier iets aan te doen is? Ik vrees het ergste.
Gr. OutBetuwe

OutBetuwe

Bericht door OutBetuwe » 29 nov 2013, 21:11

Moet blijkbaar ruilen met de Samsung s6500 mini II van mijn dochter. Die is veel goedkoper, maar kan wel alle functionaliteiten aan ipv mijn HTC One V :evil: :twisted: :x

Bennito

Bericht door Bennito » 01 dec 2013, 16:35

Iemand gelukt om telefoonlijst te importeren vanuit Samsung S2 naar mmcs? Ik kom niet verder dan 3 nummers....... :(
Sinds 29-11 een zwarte instyle met intro-pack en trekhaak.

Neeler

Bericht door Neeler » 01 dec 2013, 20:16

MMCS importeert je telefoongeheugen dus moet je zorgen dat daar alles instaat.
Dus niet met allemaal koppelingen aan Facebook,whatsapp etc.
Binnen android dus alles kopiëren naar de map telefoongeheugen.

Sparerib1964

Bericht door Sparerib1964 » 01 dec 2013, 21:34

Ik heb nu drie weken de PHEV in gebruik ,zo langzamerhand alle gadgets onder de knie gekregen.Krijg alleen mijn contacten uit mijn HTC one (2013) niet in mijn mediasysteem .Zijn er meer mensen die dit ondervinden ,kan wel bellen maar moet nu de contacten via telefoon oproepen wat niet de bedoeling is
Kom wel tijdens installatie tot "importeren contacten "maar als dit afgelopen is staan ze er niet in .
Ook bij individueel contacten importeren lukt dit niet ,is het misschien een instelling bij de telefoon of zie ik iets anders over het hoofd.
Gr Cees

Nepal8
Forumlid

Bericht door Nepal8 » 01 dec 2013, 21:59

Hoi,
Hier heb ik ook last van gehad. Ik heb netjes onder mijn contacten adresgegevens staan en emailadressen.
Hier heeft het systeem moeite mee. Alles anders dan telefoonnummer werk, mobiel, prive kan voor problemen zorgen.

Helaas in 2013 moet je voor het systeem terug in de tijd. vele jaren geleden kon je geen naw gegevens opslaan en kon je alleen contacten importeren.

Kom op zeg een systeem van 2500 euro moet dit toch kunnen vandaag de dag. Of hadden ze nog een oude voorraad liggen welke eerst op moest.

veefer
Forumlid

Bericht door veefer » 03 dec 2013, 10:20

Gisteren ook geprobeerd om mijn telefoonboek te importeren......
10 namen met nummers, meer niet....
Als ik zo de berichten hierboven lees is dit echt een #fail van Mitsubishi.
Mijn vorige auto's hadden er echt geen probleem mee dat er adressen etc bij stonden, die pakten alleen de nummers.
Vind het juist handig dat er adressen in mijn mobiel staan.
Idd iets om te verbeteren van Mitsubishi!
Instyle, Amethyst Black, wit leer, aftermarket velgen en winterbanden, afneembare trekhaak To do: sensoren of camera voor.

mr76
Forumlid

Bericht door mr76 » 03 dec 2013, 13:07

ik heb zelfde probleem met de samsung S4. Een keer de bluetooth op de telefoon aan en uit gezet toen ging het wel.
Maar hij herkent geen enkele contactpersoon als je die met stem oproept. Het menu bedienen met stem gaat prima. maar als je een contactpersoon zoekt, komt hij wel met zo'n 4 alternatieven en de juiste zit er vaak niet bij. Een waardeloos systeem naar mijn mening. Hopelijk komt er een update tzt.

Hoe kan je zien hoeveel contactpersonen erin staan?

Sem

Bericht door Sem » 03 dec 2013, 20:55

Zie dat iphone 5 goed gaat, iemand ook al succes met iphone 4 (met IOS 7); en dan het liefst 2 telefoons?

RobertG
Forumlid

Bericht door RobertG » 03 dec 2013, 21:00

634 contactpersonen gesynchroniseerd met iphone 4 en ios7. Dit werkt dus prima :lol:
Er was een trucje om snel de juiste contactpersoon te vinden (volgens mij kwam Anko daar mee) en kan het zo snel niet vinden. Weet iemand dit nog ?

Robert
OPI Instyle zwart

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 03 dec 2013, 21:29

Pijltje omhoog (links onderin scherm en dan ..... Springen (?). Geeft een toetsenbord waar je de eerste letter in kunt voeren. Helaas niet meer letters. Dat zou wel handiger zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

RobertG
Forumlid

Bericht door RobertG » 03 dec 2013, 21:43

Dank je, zojuist uitgeprobeerd en het is inderdaad 'springen' :lol: .
Zullen we sigmasailor vragen een poll te starten om meer letters in te mogen voeren ;), hij heeft er nu al 2 :oops: .
Dank je... het bellen ging goed (een keer gedaan).

Groetjes,
Robert
OPI Instyle zwart

sigmasailor
Forumlid

Bericht door sigmasailor » 03 dec 2013, 22:55

Wil ik best doen maar ben nog onbekend met het fenomeen 'springen'.
Hoe zou de poll geformuleerd moeten worden?
Stukje tekst voor topic zelf en de twee vragen zou mij hier op weg helpen.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 03 dec 2013, 23:08

Heb je behoefte aan de mogelijkheid om bij zoeken in het telefoonboek (zgn. Springen) meer dan één letter van de naam in te kunnen voeren?

Ja
Nee
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

sigmasailor
Forumlid

Bericht door sigmasailor » 03 dec 2013, 23:35

Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie