Garantie accu
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Garantie accu
andere dealer kiezen.
-
- Forumlid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 13:06
Re: Garantie accu
ja maar die gaat niet de problemen oplossen die een andere dealer heeft veroorzaakt.
Op moment dat we het standpunt bereikt hebben van accur vervangen onder garantie zal de bestaande dealer het moeten uitvoeren. Vraag blijft dan wie de arbeids kosten mag dragen. de Dealer of Mitshibitsi Nederland?
Op moment dat we het standpunt bereikt hebben van accur vervangen onder garantie zal de bestaande dealer het moeten uitvoeren. Vraag blijft dan wie de arbeids kosten mag dragen. de Dealer of Mitshibitsi Nederland?
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jul 2019, 12:59
Re: Garantie accu
Accu netjes vervangen met ietsje (ietsje) meer dan 26 ah en 10 maanden voor einde garantietermijn. Blij mee.
-
- Forumlid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 13:06
Re: Garantie accu
bij welke KM stand?
Ik krijg tot op heden geen medewerking van de dealer en Mitsubishi NL
Ben benieuwd
Ik krijg tot op heden geen medewerking van de dealer en Mitsubishi NL
Ben benieuwd
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Garantie accu
Ik vermoed dat zowel de dealer als Mitsubishi zullen aangeven dat je voor het einde van de garantietermijn (de 160K kilometerstand) had moeten aangeven dat je een teruglopende actieradius op stroom ondervond en in aanmerking wilde komen voor een oplossing die onder garantie zou vallen.
Of je daar na het verlopen van de garantietermijn ook nog aanspraak op kan maken weet ik niet.
Het zou netjes zijn van wel, maar juridisch gezien lijkt het me geen sterke zaak.
Of je daar na het verlopen van de garantietermijn ook nog aanspraak op kan maken weet ik niet.
Het zou netjes zijn van wel, maar juridisch gezien lijkt het me geen sterke zaak.
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 jul 2019, 12:59
Re: Garantie accu
Bij mij bij 150.000. Actieradius rond de 34 (nou ja... max). Wilde het aankaarten maar garage kwam al zelf met de suggestie om het even door te meten. Goeie service .
-
- Forumlid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 13:06
Re: Garantie accu
Ja correct.
Ik heb de dealer schriftelijk en ook Mitsubisi NL daar op aangesproken.
Die geven beide aan de ik Pro-actief had moeten aangeven dat de auto minder ver elec reed dan bij nieuwstaat. Dan hadden zij daar re-actief op kunnen voorstellen de accu smoothing te doen en als dan de waarde onder de 26Ah was hadden ze met Mitsubshi NL contact op genomen.
Zie hieronder de waardes die ik heb opgevraagt bij de dealer
Reparatie Invoer Kilometer Batterij
D 20200625 20200625 179.210 23,8
D 20191219 20191219 163.301 24,8
D 20190708 20190708 141.109 26,6
D 20181031 20181031 112.407 29,7
D 20180328 20180328 88.943 32,3
Oftewel bij 141K KM beurt hadden de alarm bellen al moeten gaan rinkelen bij de dealer dat de accu capaciteit wel snel richting de 26 Ah gaat,
Bij de volgende beurt 163K KM was hij al ver onder de minimum grens. Ik lees bij de anderen dat accu smoothing hooguit 1 A scheelt. Dat waren we onder de 26Ah gebleven.
Enfin beide partijen weigeren mee te werken dus verhaal ligt nu bij rechts bijstand.
Mogelijk leest de dealer mee, die zal het verhaal wel herkennen. Hij kan altijd nog proactief contact opnemen
Tip voor iedereen die de 160K KM en 8 jaar nog niet heeft bereikt. Vraag de waardes op bij de dealer of Mitsubishi NL. Voorkomt je een hoop ellende voor zo'n perfecte auto.
Keep you posted
Dennis
Ik heb de dealer schriftelijk en ook Mitsubisi NL daar op aangesproken.
Die geven beide aan de ik Pro-actief had moeten aangeven dat de auto minder ver elec reed dan bij nieuwstaat. Dan hadden zij daar re-actief op kunnen voorstellen de accu smoothing te doen en als dan de waarde onder de 26Ah was hadden ze met Mitsubshi NL contact op genomen.
Zie hieronder de waardes die ik heb opgevraagt bij de dealer
Reparatie Invoer Kilometer Batterij
D 20200625 20200625 179.210 23,8
D 20191219 20191219 163.301 24,8
D 20190708 20190708 141.109 26,6
D 20181031 20181031 112.407 29,7
D 20180328 20180328 88.943 32,3
Oftewel bij 141K KM beurt hadden de alarm bellen al moeten gaan rinkelen bij de dealer dat de accu capaciteit wel snel richting de 26 Ah gaat,
Bij de volgende beurt 163K KM was hij al ver onder de minimum grens. Ik lees bij de anderen dat accu smoothing hooguit 1 A scheelt. Dat waren we onder de 26Ah gebleven.
Enfin beide partijen weigeren mee te werken dus verhaal ligt nu bij rechts bijstand.
Mogelijk leest de dealer mee, die zal het verhaal wel herkennen. Hij kan altijd nog proactief contact opnemen
Tip voor iedereen die de 160K KM en 8 jaar nog niet heeft bereikt. Vraag de waardes op bij de dealer of Mitsubishi NL. Voorkomt je een hoop ellende voor zo'n perfecte auto.
Keep you posted
Dennis
-
- Forumlid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20
Re: Garantie accu
Ik heb een Phev van december 2015 facelift model.
Deze zou als het goed is al een beter batterij pakket moeten hebben. Nu rijd ik echt gigantisch zuinig maak er een sport van en heb als ik het contact uit zet bijna de eco boom helemaal vol bladeren haha. Maar iedere keer na het opladen is de range maar 22-25 kilometer. Ik heb nog nooit meer dan 28 km elektrisch kunnen rijden.
De watchdog geeft aan dat de accu capaciteit 72% is met een waarde van 27 ah. Ik denk dus dat ik moet wachten tot hij onder de 26 komt ? Maar dit is echt frustrerend want kan net zo goed alles op benzine rijden die 22 kilometer elektrisch is dan ook niet veel goedkoper dat benzine. De auto heeft 110.000 km op de teller. Maar ik
Lees veel problemen met het baterrijpakket wat snel achteruit gaat.
Deze zou als het goed is al een beter batterij pakket moeten hebben. Nu rijd ik echt gigantisch zuinig maak er een sport van en heb als ik het contact uit zet bijna de eco boom helemaal vol bladeren haha. Maar iedere keer na het opladen is de range maar 22-25 kilometer. Ik heb nog nooit meer dan 28 km elektrisch kunnen rijden.
De watchdog geeft aan dat de accu capaciteit 72% is met een waarde van 27 ah. Ik denk dus dat ik moet wachten tot hij onder de 26 komt ? Maar dit is echt frustrerend want kan net zo goed alles op benzine rijden die 22 kilometer elektrisch is dan ook niet veel goedkoper dat benzine. De auto heeft 110.000 km op de teller. Maar ik
Lees veel problemen met het baterrijpakket wat snel achteruit gaat.
-
- Forumlid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 13:06
Re: Garantie accu
Min auto aug 2015 (oud model dus maar wel schuifdak
) geeft wisselend aan na opladen.25/30/soms zelfs 40 Km rij bereik.
Maar in werkelijkheid maar hooguit 20 Km elec rijden. In het begin hen ik dagelijks 40-45 Km elec 100% kunnen rijden. Zeker in de zomermaanden. Zonder airco aan.
Zou snel naar de dealer gaan en pro-actef aangegeven dat je niet tevreden ben en dit wil aankaarten bij Mitsubishi NL. Moet je nartuuerljk wel eerst accu smmothing laten uitvoeren wat betekendt een nacht geheel ontladen en dan weer opladen bij de dealer.

Maar in werkelijkheid maar hooguit 20 Km elec rijden. In het begin hen ik dagelijks 40-45 Km elec 100% kunnen rijden. Zeker in de zomermaanden. Zonder airco aan.
Zou snel naar de dealer gaan en pro-actef aangegeven dat je niet tevreden ben en dit wil aankaarten bij Mitsubishi NL. Moet je nartuuerljk wel eerst accu smmothing laten uitvoeren wat betekendt een nacht geheel ontladen en dan weer opladen bij de dealer.
-
- Forumlid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20
Re: Garantie accu
En heb jij het ook aangekaart toen ? Omdat je zegt ik had ook steeds maar 20-25 km.
Ja heb de dealer gebeld. Meteen een afspraak voor het optimaliseren van de accu. Dit is verplicht vanuit Mitsubishi werd er gezegd. En dan meten ze de waardes.
Hopen dat het vervangen gaat worden. Ik heb nog 3 jaar garantie en zit nog lang niet op de 160.000 km maar ze wachten natuurlijk net zo lang in de hoop dat ze niets hoeven te vervangen.
Maar 20 km is echt schandalig , dan kan je hem net zo goed niet opladen
Ja heb de dealer gebeld. Meteen een afspraak voor het optimaliseren van de accu. Dit is verplicht vanuit Mitsubishi werd er gezegd. En dan meten ze de waardes.
Hopen dat het vervangen gaat worden. Ik heb nog 3 jaar garantie en zit nog lang niet op de 160.000 km maar ze wachten natuurlijk net zo lang in de hoop dat ze niets hoeven te vervangen.
Maar 20 km is echt schandalig , dan kan je hem net zo goed niet opladen
-
- Forumlid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 13:06
Re: Garantie accu
Ik wist dus niet van de garantie rond de 140 - 160 k KM. heb dit dus ook niet aangekaart met een klacht over afname elec rij bereik. Mijn standpunt is dat de dealer mij pro actief had moeten informeren bij de 141K en 163K beurt. Zij zijn specialist. ik niet.
Kwam dus bij 185K KM erachter dat er garantie was en ben toen historie gaan opvragen.
Het was vroeger mijn lease auto en vermoedelijk denkt een dealer dan ach die geeft niet om de auto en zal binnen kort een nieuwe lease auto uitzoeken.
suc6 met jouw auto. Hou ons op de hoogte van de uitslag voor en na optimalisatie!!
Kwam dus bij 185K KM erachter dat er garantie was en ben toen historie gaan opvragen.
Het was vroeger mijn lease auto en vermoedelijk denkt een dealer dan ach die geeft niet om de auto en zal binnen kort een nieuwe lease auto uitzoeken.
suc6 met jouw auto. Hou ons op de hoogte van de uitslag voor en na optimalisatie!!
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Garantie accu
Jeroenp2020 schreef: ↑12 apr 2021, 22:06
Ja heb de dealer gebeld. Meteen een afspraak voor het optimaliseren van de accu. Dit is verplicht vanuit Mitsubishi werd er gezegd. En dan meten ze de waardes.
dat optimaliseren is inderdaad het eerste wat ze moeten doen. Dat helpt vaak niets tot weinig.
Maar jij hebt nog km's en tijd genoeg. En als je nu al zo weinig km's kan rijden dan komt die accu wel onder niveau binnen de garantieperiode lijkt me.
28km echte km's is niet veel nee, ik had ook zoiets toen. Bij mij wel op het randje van de km's binnen de periode.
Heb niet de indruk dat je er nou echt veel zelf aan kunt doen in positieve en negative zin om je accupakket heel te houden. Laadpaal 16A, kabelding 10A, vaak aan de lader laten hangen of juist netjes rond de 80% afkoppelen... allemaal gelezen maar geen patroon in ontdekt tot nu toe.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Garantie accu
Alleen niet opladen (dus alleen op benzine rijden) houdt het accupakket in de beste staat.
Maar daar heb je de PHEV niet voor gekocht... toch?
Maar daar heb je de PHEV niet voor gekocht... toch?
-
- Forumlid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20
Re: Garantie accu
Vandaag mijn Outlander Phev laten doormeten bij de dealer.
De uitslag was 28,8 AH dus helaas nog niet onder de 26 waardoor er niets wordt gedaan nog.
De actieradius is 24 kilometer elektrisch dus baal wel ontzettend.
Het klinkt raar maar eigenlijk moet je hopen dat het zo snel mogelijk onder de 26 komt zodat het gratis wordt vervangen.
De watchdog gaf aan 26,9 dus je hebt een goede indicatie. Ik ga hem om de paar maandne maar even testen wat de staat is.
De uitslag was 28,8 AH dus helaas nog niet onder de 26 waardoor er niets wordt gedaan nog.
De actieradius is 24 kilometer elektrisch dus baal wel ontzettend.
Het klinkt raar maar eigenlijk moet je hopen dat het zo snel mogelijk onder de 26 komt zodat het gratis wordt vervangen.
De watchdog gaf aan 26,9 dus je hebt een goede indicatie. Ik ga hem om de paar maandne maar even testen wat de staat is.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Garantie accu
Veel elektrisch rijden, laden en waar kan snel laden.
Dan kom je nog wel onder de 26.
Dan kom je nog wel onder de 26.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Garantie accu
Heb zo even snel niet je KM stand bij de hand maar als dat nog een eind weg is van de garantie-drempel dan zou ik me niet teveel zorgen maken.
Natuurlijk is het wel leuk om meteen een als-nieuwe auto te krijgen voor de prijs van een gebruikt maar anderzijds: oprijden dat ding en dan met een nieuwe accu nog een paar jaar doorkarren tot de fiscale wereld weer eens is veranderd en je de hybride nog voor een redelijke prijs kwijt kunt en een up-to-date vervoermiddel kunt veroorloven.
Pak je 2030 als jaar dat het allemaal elektriek moet en kan, dan zou je nog 9 jaar door mogen rijden. 9 jaar terug van nu is 2012, bijna de introductie van onze PHEV dus. Dan zijn we nu bijna op de helft ongeveer en is een nieuw batterijtje over een jaar of twee wel prettig en zal het dus wel gaan halen tot het eind.
Natuurlijk is het wel leuk om meteen een als-nieuwe auto te krijgen voor de prijs van een gebruikt maar anderzijds: oprijden dat ding en dan met een nieuwe accu nog een paar jaar doorkarren tot de fiscale wereld weer eens is veranderd en je de hybride nog voor een redelijke prijs kwijt kunt en een up-to-date vervoermiddel kunt veroorloven.
Pak je 2030 als jaar dat het allemaal elektriek moet en kan, dan zou je nog 9 jaar door mogen rijden. 9 jaar terug van nu is 2012, bijna de introductie van onze PHEV dus. Dan zijn we nu bijna op de helft ongeveer en is een nieuw batterijtje over een jaar of twee wel prettig en zal het dus wel gaan halen tot het eind.
-
- Forumlid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20
Re: Garantie accu
Bedankt voor jullie reacties.
Ja dat met het gaspedaal daar maak ik een hobby van.
Zo zuinig mogelijk rijden, maar de volgende weer zien dat je na het uitrekken van de laadkabel de auto start en ziet dat je actieradius weer maar 23-25 kilometer is dat is wel balen. Want je betaald wel voor een volledige accu terwijl hij maar 70% pakt. Dus dan is het niet veel goedkoper dat tanken. Het frustreert mij gewoon dat Mitsubishi moeilijk doet om een paar AH. Het is voor hun uitstel van executie. Je koopt de auto natuurlijk voor de elektrische kilometers. Al is hij op benzine ook nog wel redelijk hoor voor ze gewicht.
Ik heb alleen ook vaak dat de actieradius 24 kilometer is, ik loop dan naar de auto om hem in een gewoon parkeervak te zetten zodat anderen ook kunnen opladen op de plek. En dan de volgende dag wil ik gaan rijden en dan staat er soms nog 10 kilometer elektrisch op. Bij nachtelijk stilstaan gaat er ook nog is veel af.
Ik ben verder tevreden hoor , maar ik moet nu morgen weer tanken en heb dat 1 april ook gedaan. Constant geladen als hij leeg was, echt maar dan pole cut zuinig gereden alles aan gedaan. En nu heb ik alles totaal 450 kilometer gereden. Dat haalt een andere suv benzine ook. Dus dan baal ik weer dat Mitsubishi niet gewoon een nieuw baterrij erin zet maar mij nog jaren zo laat doorkwakklen , en ik maar hopen dat de batterij snel daalt.
Ja dat met het gaspedaal daar maak ik een hobby van.
Zo zuinig mogelijk rijden, maar de volgende weer zien dat je na het uitrekken van de laadkabel de auto start en ziet dat je actieradius weer maar 23-25 kilometer is dat is wel balen. Want je betaald wel voor een volledige accu terwijl hij maar 70% pakt. Dus dan is het niet veel goedkoper dat tanken. Het frustreert mij gewoon dat Mitsubishi moeilijk doet om een paar AH. Het is voor hun uitstel van executie. Je koopt de auto natuurlijk voor de elektrische kilometers. Al is hij op benzine ook nog wel redelijk hoor voor ze gewicht.
Ik heb alleen ook vaak dat de actieradius 24 kilometer is, ik loop dan naar de auto om hem in een gewoon parkeervak te zetten zodat anderen ook kunnen opladen op de plek. En dan de volgende dag wil ik gaan rijden en dan staat er soms nog 10 kilometer elektrisch op. Bij nachtelijk stilstaan gaat er ook nog is veel af.
Ik ben verder tevreden hoor , maar ik moet nu morgen weer tanken en heb dat 1 april ook gedaan. Constant geladen als hij leeg was, echt maar dan pole cut zuinig gereden alles aan gedaan. En nu heb ik alles totaal 450 kilometer gereden. Dat haalt een andere suv benzine ook. Dus dan baal ik weer dat Mitsubishi niet gewoon een nieuw baterrij erin zet maar mij nog jaren zo laat doorkwakklen , en ik maar hopen dat de batterij snel daalt.
- case
- Forumlid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21
- Locatie: regio Eindhoven
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Garantie accu
"Ik heb alleen ook vaak dat de actieradius 24 kilometer is, ik loop dan naar de auto om hem in een gewoon parkeervak te zetten zodat anderen ook kunnen opladen op de plek. En dan de volgende dag wil ik gaan rijden en dan staat er soms nog 10 kilometer elektrisch op. Bij nachtelijk stilstaan gaat er ook nog is veel af."
Dat lijkt me niet goed. Heeft je auto een (groot)verbruiker die aan blijft staan? Is het alleen de getalweergave van het elektrische bereik dat daalt, of geeft het accudisplay ook minder blauwe streepjes?
Dat lijkt me niet goed. Heeft je auto een (groot)verbruiker die aan blijft staan? Is het alleen de getalweergave van het elektrische bereik dat daalt, of geeft het accudisplay ook minder blauwe streepjes?
Outlander PHEV Instyle 2013 -- KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
-
- Forumlid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22 mar 2021, 20:20
Re: Garantie accu
Nee ik zou niet weten welke grootverbruiker er aan moet staan. Zit niets speciaals in buiten wat ze in de fabriek erin hebben gezet.
Nee soms is er al een accu streepje weg ook al zeg maar.
Ik denk met volle tank en een paar keer laden dat ik 420 km kan rijden ofzo. Rij nooit 130 altijd 100-115.
Nee soms is er al een accu streepje weg ook al zeg maar.
Ik denk met volle tank en een paar keer laden dat ik 420 km kan rijden ofzo. Rij nooit 130 altijd 100-115.